fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

מסירות אפריל: סימני התעוררות?

מסירות אפריל: סימני התעוררות?

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

האם סוף סוף מריחים התאוששות בשוק בדו-גלגלי? יתכן אבל בהסתייגות מסוימת. השוק עדין לא עבר למגמת עליה אבל מדו"ח איגוד לשכות המסחר שמתפרסם היום עולה כי הירידה החדה ברבעון הראשון של 2012 מתחילה להיבלם. מהנתונים העדכניים עולה כי הירידה החדה של חודש מרץ הייתה קטנה משהעריכו והסתכמה "רק" ב-18.1% לעומת כ-35% כפי שהוערך דאז. המסירות בחודש אפריל גם הן מצביעות על ירידה במסירות אך שיעור הירידה הצטמצם.

בחודש אפריל החולף עלו לכבישים 860 כלים דו-גלגליים לעומת 965 כלים בחודש אפריל 2011, כלומר ירידה 10.8%. בסך הכל עלו לכבישי ישראל בארבעת החודשים הראשונים של 2012 3,831 כלים דו-גלגלים לעומת 4,526 כלים שעלו לכבישים בתקופה המקבילה אשתקד. עדין מדובר בירידה חדה של 15.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2011 אבל זוהי מגמת התמתנות תשכן בהשוואה בין שני הרבעונים הראשונים הירידה הייתה בשיעור של למעלה מ-30%. עם זאת, יש לזכור שגם הפעם נתונים אלו אינם סופיים. על פי הערכות של גורמים בענף הדו"ח חסר נתוניים על בין 100 ל-150 כלים. דבר זה שאומר שרמת המכירות של חודש אפריל השנה דומה לזו של השנה שעברה ובסך הכל הירידה במכירות ב-2012 היא של קצת יותר מ-10%.

את הסיבות להתאוששות היחסית אפשר לתלות בשני גורמים. הראשון הוא הגעתם של דגמים רבים וחשובים מבחינת מכירות כדוגמת הימאהה טימקס החדש ודגמי הונדה החדשים. ברוב המקרים מדובר ברוכבים מבוססים ששדרגו את הכלים הישנים שלהם ולא מדובר בהתווספות של רוכבים חדשים.
הסיבה השניה היא עידוד של היבואנים במבצעים המגשרים על הפער במחירי הביטוח בין המחירים הנוכחיים לבין אלו המוזלים שנכנסו לתוקף בתחילת החודש. חודש מאי אם כך אמור להיות נקודת המפנה של שוק הדו"ג הישראלי. מזג האוויר שהתבהר, שפע דגמים חדשים הגיעו לשוק והוזלה בתעריפי הביטוח (אם כי ברמה פחותה ממה שציפו לה) אמורים להיות מנוע הצמיחה לשוק. במצב הזה שום תירוצים כבר לא יתקבלו.
ומה התפלגות המסירות? ובכן, סאניאנג הובילה גם בחודש אפריל כשמסרה 263 כלים כשקימקו נמצאת בסמוך אליה עם  244 כלים. במקום השלישי נמצאת ימאהה עם 95 מסירות כשפיאג'ו מסרה כלי אחד פחות.

15 תגובות ל מסירות אפריל: סימני התעוררות?

  1. כנראה מוכרים כל כך הרבה כלים שקשה לאיגוד לספור כמה נמכרו

  2. רק בישראל מפרסמים דו"ח רשמי עם נתונים שגויים כי איזה ג'ינג'י שכח להעביר את הנקודה העשרונית. פלא שככה נראית המדינה?

  3. כי על כל כלי שעלה יש איזו גרוטאה שיורדת מהכביש

  4. המדינה מבצעת וידוא הריגה בשוק הזה. עם ביטוח שאני קורא, בכל פרסומת שירד אבל שקל לא ירד ,ואף עלה לרוכבים ותיקים בנפח גדול. מחירי כלים הזויים ומחירי טיפולים סופר הזויים, אשר יותר יקרים ,מרכבים היקרים פי ארבעה בקיצור אין דבר אחד טוב להגיד ולא רק בתחום הענף.

  5. לאנשים בקרוב לא יהיה כסף להחזיק אוטו.

  6. 3 חודשים לא הצלחתי למכור אותו כולל לרדת למחיר זנות… BLACK MAX יפה..

  7. קיץ בפתח זה תמיד עוזר.. מי קונה בחורף אופנועים = תודו שהיה פה סוף סוף חורף

  8. מה אתה סח? כדאי שתקרא את תגובתי 10! היום ניתן לקנות רכבים קטנים וחסכוניים, אף יותר מאופנוע בנפח בינוני. ובקשר לקטנועים ,נא לא לשכוח את הביטוח ההזוי ומחירי הטיפולים היקרים ללא השוואה לרכבים, בטח אלו הקטנים והחסכוניים. שלא לדבר על הנוחות של רכב ,ועל כן יוצא שלא משתלם להחזיק שום דו גלגלי אלה אם אתה בעל אמצעים או פשוט אחד שלא מסוגל לוותר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל