fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ק.ט.מ חושפת את דגמי 2013

ק.ט.מ חושפת את דגמי 2013

אופיר דואק

צילום: יח"צ

כנהוג אצל ק.ט.מ מידי שנה עוברות משפחות האינדורו והמוטוקרוס מסכת עדכונים ושיפורים, מי יותר ומי פחות. אנחנו אמנם רק במחצית 2012 אבל בק.ט.מ ממהרים לחשוף את חידושיהם לשנת הדגם 2013. השיפורים השנה כוללים דגמי מוטוקרוס חדשים ועדכונים במשפחת האינדורו, בבהתאם לתוכניות החברה שהודלפו בקיץ שעבר.

כמובן שמשפחת אינדורו (EXC) היא הרלוונטית ביותר עבורנו אך השנה השינויים אותה היא עברה הם מינוריים יחסית. דגמי הארבע-פעימות זוכים למערכת ניהול מנוע חדשה (EMS), פלסטיקה חדשה עם גרפיקה עדכנית, ידיות חדשות משני סוגי גומי וחישוקים משופרים.מנוע ה-350 זוכה לקייסים קלים יותר מאלומיניום. מנועי ה-450 וה-500 סמ"ק קיבלו מתנע חשמלי חדש וגל איזון משופר.
גם דגמי האנדורו הדו-פעימתיים זכו לעדכונים, בעיקר גרסת ה-200 שקיבלה שסתום כוח, מערכת הצתה, תיבת 6 הילוכים ומתנע חשמלי כמו של גרסאות ה-250 וה-300. בנוסף נהנית מנוע ה-200  מראש צילינדר חדש וקרבורטור משופר. דגמי ה250 וה-350 קיבלו לקראת 2013 מצמד מחוזק וקל יותר ומתנע משופר.
דגמי ה-SIX DAYS המאובזרים מתהדרים השנה בפלסטיקה בצבעי דגל גרמניה, שם יערך המרוץ השנה, אבל גולת הכותרת הטכנית היא מזלג WP חדש בעל קרטרידג' סגור ו-4 אזורי שיכוך שנלפת על ידי משולשים כתומים. השלדה נצבעה בכתום כמו גם מוליך השרשרת וכך גם מגני המצננים. עוד ברשימה ישנו מגן מנוע וגם מגן למפלט במנועים הדו-פעימתיים. גרסאות ה-Six Days מוצעות בדגמי ה-125, 250 וה-300 בדו-פעימתיים ובדגמי ה-250, 350, 450 ו-500 הארבע-פעימתיים.

משפחת דגמי המוטוקרוס (SX) זכתה השנה לעיקר השינויים, בעיקר בדגמי ה-450 וה-250 הארבע פעימתיים. ה-SX 450 F לשנת 2013 מוגדר כדגם חדש לחלוטין ומצויד במנוע חדש בעל גל זיזים עילי יחיד והזרקת דלק. ארבעת השסתומים עשויים טיטניום עם קפיצים קלים יותר כשלשסתומי הפליטה ישנם טלטלים קלים וחזקים יותר. קדח הבוכנה הוקטן ב-2 מ"מ, יחס הדחיסה צמח ל-12.6:1 וישנה מערכת ניהול חדשה המשותפת לכל דגמי הארבע-פעימות .שינויים אלו מאפשרים למנוע החדש לספק כ-60 כ"ס ולהגיע ל-11,500 סל"ד מרביים. בלוק המנוע זכה לקייסים חדשים מאלומיניום ובסך הכל משקל המנוע קטן יותר בכ-2.5 ק"ג.
ה-SX 250 F מתהדר במנוע חדש לחלוטין שהוא נגזרת של מנוע ה-350 סמ"ק של ק.ט.מ. המנוע בעל גל זיזים עילי כפול קיבל שסתומי יניקה גדולים יותר וארבעת השסתומים עשויים כעת טיטניום. גלי הזיזים חדשים גם הם, גל הארכובה קצר ב-2.5 מ"מ וישנו גל איזון חש וגדול יותר. לטענת ק.ט.מ המנוע החדש מספק 5 כ"ס יותר מקודמו. שני הדגמים זוכים גם לקפיצי מזלג קשיחים יותר. גרסת ה-350 במשפחת המוטוקרוס לא זכתה לשינויים מפליגים כמו אך כעת מסוגל להסתובב במהירות של עד 13,400 סל"ד וההספק עומד על 54 כ"ס.
כל דגמי המוטוקרוס זוכים לקראת 2013 לחלקי גוף חדשים הכוללים פלסטיקה חדשה ומיכל דלק חדש. המתלים עברו כיול מחדש וכך גם מערכת ההזרקה וישנו גם כידון חדש. דגמי הארבע-פעימות זכו לשלדה חדשה עם ציר אחורי רחב יותר ומפלט חדש.

דגמי המוטוקרוס יהיו רלוונטים עבורנו רק כאשר יאושרו תקנות היבוא של כלים תחרותיים אך דגמי האינדורו החדשים צפויים להתחיל להגיע מסוף חודש יוני. לדברי תומר ברעם, מנהל מותג ק.ט.מ בישראל, לא ידוע כרגע על שינויים במחירים אבל זה לא הפריע כבר לשלושה אנשים להזמין כבר עכשיו את דגמי ה-Six Days החדשים.

 

4 תגובות ל ק.ט.מ חושפת את דגמי 2013

  1. כמה זמן לוקח לחבורה של פקידונים לאשר תקנות שלא קיימות בשום מקום אחר?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל