fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מסירות דו"ג 2011: צמיחה מגמתית בסיכום הרבעון הראשון

מסירות דו"ג 2011: צמיחה מגמתית בסיכום הרבעון הראשון

טל סולומון

צילום: טל שביט

התאוששות בשוק האופנועים. מספרי חודש ינואר השנה עדיין לא ברורים, אך לפי המספרים שעינינו רואות השנה נפתחה בצורה טובה עם 1,517 אופנועים (המילה "אופנועים" מתייחסת גם לקטנועים) שנמסרו בחודש ינואר והראו לנו צמיחה בענף לעומת השנה שעברה. בחודש פברואר חלה האטה קלה כאשר נמסרו 854 אופנועים בלבד שגרמו לנו למחוק את החיוך והציפיות.

החודש, עם פרסומו של דו"ח המסירות מאיגוד לשכות המסחר, ניתן לראות שהענף חוזר לחיים ואף עובר את מספרי השנה שעברה. לצורך השוואה: בסיכום שלושת החודשים הראשונים של שנת 2010 נמסרו 3,296 אופנועים לעומת 3,275 שנמסרו בתקופה זו השנה – מדובר בפער מינורי של אחוז אחד בלבד, אך הדו"ח אינו סופי ועל פי ההערכות יש להוסיף אליו כ-350 כלים אותם הוא לא כולל. בשנת 2009, לפני עליית תעריפי ביטוח החובה נמכרו 3,661 אופנועים בתקופה המקבילה ( 11% יותר משנת 2011).

חלוקת השוק למותגים
המותגים הטייוואנים סאן יאנג וקימקו ממשיכים להוביל את השוק ומהווים 63% מהשוק – סאן יאנג עם 36% וקימקו עם 27%. ימאהה הוא המותג השלישי בגודלו (מותג יפני מוביל) עם 9% מכלל השוק. מעט אחריו נוגסים ב-8% מהשוק (כל אחד) הונדה שהתחזק בחודש מרץ ופיאג'יו שנחלש. ק.ט.מ, קאוואסאקי וסוזוקי נמכרים באחוזים קטנים וכל אחד מהם מהווה 2% מערך השוק. אחריהם תוכלו למצוא את הוסקוורנה, ב.מ.וו, אפריליה ופיג'ו המתאקלם עם אחוז אחד לכל אחד. בתחתית הרשימה נמצאים המותגים הסינים לצד רויאל אנפילד (10 אופנועים) והארלי דייוידסון (אופנוע אחד).

ללא ספק הטיוואנים עדיין מחזיקים הנתח השוק הרב ביותר והחודש נכנס אל דו"ח המסירות מותג טייוואני חדש-ישן – טי.ג'י.בי המיובא על ידי קשר ימי. המותגים היפניים חולשים על נתח שוק של 21% בעוד התוצרת האירופית רק על 13%.

חלוקת השוק ליבואנים
מטרו מוטור הוא היבואן שממשיך להוביך את השוק גם השנה עם 48% מכלל המסירות עד כה. עופר אבניר נמצא 361 אופנועים מאחוריו עם תפיסה של 37% מכלל המסירות. הונדה מאיר נמצא במקום השלישי מבין היבואנים המקומיים עם פרוסה של 8% מכלל מסירות ינואר עד מרץ השנה. מוטוספורט (3%) הוא היבואן הרביעי בגודלו ואחריו מתמקם קמור עם 2%.

חלוקת השוק לנפחים
מבחינת הנפח השולט בשוק הישראלי אין מה לחדש. דו-גלגליים בנפח 125 סמ"ק מהווים 53% מהשוק וזה לא ישתנה בקרוב. התופעה המדאיגה ביותר בשוק שלנו היא דעיכה איטית של קטגוריות הנפח הבינונית והעליונה (600 סמ"ק ומעלה), המהוות 7% בלבד מכלל המסירות עד לרגע זה.

סיכום
לאחר פתיחה טובה ולא כל-כך ברורה של השנה בחודש ינואר, המספרים בחודשים פברואר ומרץ הגיוניים עבור שוק האופנועים שלנו שעדיין לא התאושש ממאורעות השנה שעברה. עם זאת חשוב לזכור שנתוני הדו"ח אינם סופיים כאמור והם גבוהים בכ-10%. לפי הערכתי מספרי חודש אפריל לא יפילו אותנו מהרגליים, אך מזג האוויר המתחמם לאיטו עתיד להביא שינוי. כפי הנראה לקראת אמצע השנה כבר נראה פער חיובי לעומת נתוני השנה שעברה, עם הטמעתם של מותגים חדשים ורכישות של כלים חדשים שיעלו על הכביש. תשארו אופטימיים.

הערה:

הנתונים שלפניכם מסתמכים על ד"וח המסירות החודשי שמתפרסם מדי חודש על-ידי איגוד יבואני רכב דו-גלגלי בלשכות המסחר. הדו"ח מתייחס לכלים שנרשמו במשרד הרישוי בלבד ולכן כלים שנקנו בחודש מרץ ונמסרו בחודש אפריל אינם מופיעים בסיכום זה. חשוב לזכור שנתונים אלה אינם סופיים וייתכן פער של כ-11% אותו יש לקחת בחשבון.

גלריה

8 תגובות ל מסירות דו"ג 2011: צמיחה מגמתית בסיכום הרבעון הראשון

  1. האחוזים לא נכונים, החישובים לקימקו וסאן-יאנג לדוגמה – לא כוללים את כל הכלים ע"פ הדו"ח שהתפרסם, ולכן האחוזים אמורים להיות גבוהים יותר. כך גם בהצגת הפילוח. חבל שלא מקפידים לפני פרסום על בדיקת הנתונים. ז

  2. מה קורה לכם, חבר'ה, מה זה הזלזול במספרים? 350 השערה זה מה שאומרים בכל חודש, המספרים אומרים ירידה, למה לצבוע בוורוד ןלומר חזרה לחיים? תדווחו אמת.

  3. 34% נכונים לחודש מרץ בלבד. הכתבה הזו מתייחסת לסיכום הרבעון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל