fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

קטנוע על חשמלי לב.מ.וו

קטנוע על חשמלי לב.מ.וו

אופיר דואק

צילום: יצרן

ב.מ.וו סוגרת מעגל (חשמלי). בתערוכת פרנקפורט שנערכה בספטמבר האחרון הציגה ב.מ.וו את הקונספט E, קטנוע חשמלי שהיה קדימון לצמד קטנועי העל שהציגה חודשיים לאחר מכן בתערוכת מילאנו. אבל הקונספט E לא נועד להיות רק תצוגת תכלית אלא נועד להגיע ליצור סדרתי כחלק מקו דגמים שלם של כלי רכב ידידותיים לסביבה בכם נכלל מותג המכוניות i שהשיקה ב.מ.וו במקביל.
כעת, לאחר שה-C600 ספורט וה-C650GT יצאו אל השוק חושפת ב.מ.וו את ה-C Evolution, הגרסה הסדרתית של אותו קונספט E, שברוח ימי האולימפיאדה מוצג ברחובות לונדון.

חיצונית ה-C אבולושן דומה עד מאד לקונספט E כמו גם לצמד הקטנועים משפחת ה-C אך מתחת לפלסטיקה המבנה שונה למדי. מרכז הקטנוע הוא למעשה מכלול הסוללות הבנוי ממעטפת אלומיניום המחזיקה את הסוללות והופכת אותם לגורם נושא בעומס. אל המעטפת הזו מחוברת מלפנים תת שלדה היוצאת מצוואר ההיגוי ומצידה האחורי מחוברת שלדת הזנב של הקטנוע. המנוע החשמלי והאלטרנטור יושבים מתחת למכלול הסוללות ומהווים את הציר של הזרוע האחורית משם מועבר הכוח על ידי רצועה אל התמסורת היושבת בצמוד לגלגל והיא למעשה הילוך פלנטרי ביחס העברה קבוע של 1:8.4. המבנה הזה דומה למקובל בקטנועים רגילים בהם יחידת ההנעה וההילוכים נעות יחד עם הזרוע האחורית ושונה בתכלית מהמבנה של ה-C600 ספורט  וה-C650GT בהם המנוע מקובע לשלדה, הזרוע האחורית נעה לבדה וההנעה הסופית נעשית באמצעות שרשרת הסגורה בתוך הזרוע.

המנוע החשמלי הוא בהספק רציף של 11 קילוואט שהם 14.8 כ"ס ויכול להגיע להספק מרבי (בעת האצה לדוגמא) של 35 קילוואט שהם כ-47 כ"ס. המהירות המרבית של ה-C אבולושן מוגבלת ל-120 קמ"ש אך ב.מ.וו טוענים לתאוצות שאינן נופלות מקטנועי 600 סמ"ק מקבילים בגודלם הודות לנתון המומנט העדיף והזמין מידית של המנוע החשמלי. המנוע ניזון מסוללת ליתיום יון בעלת קיבולת של 8 קילוואט-שעה, מה שמאפשר טווח מרבי של 100 ק"מ בין טעינה לטעינה שנמשכת, על פי ב.מ.וו, כשלוש שעות (ממצב ריק לקיבולת מלאה) .הבחירה בסוללת ליתיום יון ולא בסוללת ליתיום פולימר ממתקדמת יותר נעשה בין היתר גם משיקולי עלות אך גם מכיוון שמודלי הטעינה והאלקטרוניקה של ה-C אבולושן זהים לאלו שנמצאים ב-i3, המכונית החשמלית הקטנה של ב.מ.וו.

ל-C אבולושן ישנה גם מערכת בלימה רגרנטיבית המתרגמת את האנרגית הבלימה הקינטית לאנרגיה חשמלית באמצעות האלטרנטור ומאפשרת לטעון בין 10 ל-20 אחוזים מקיבולת הסוללות. בנוסף מספקת המערכת גם תחושה של בלימת מנוע במהלך יצירת הטעינה. אם כבר הזכרנו את מערכת הבלימה, זו מורכבת מצמד דיסקים מלפנים ואחד מאחור, כולם בקוטר של 270 מ"מ כשבהתאם לתפישת הבטיחות של ב.מ.וו ישנה מערכת ABS . מכלולי השלדה של ה-C אבולושן כוללים מזלג הפוך מלפנים עם מהלך מתלה של 115 מ"מ וחישוקי "15 עם צמיגים מיוחדים בעלי התנגדות נמוכה במידות 120/70 מלפנים ו-16/60 מאחור.
חובבי הגדג'טים ישמחו לגלות שלוח המחוונים של ה-C אבולושן מורכב ממסך TFT  בלבד שהממשק משותף לזה של אותה ב.מ.וו i3. נכון לעכשיו, טרם ידוע מתי יחל השיווק של ה-C אבולושן ומה יהיה מחירו.

4 תגובות ל קטנוע על חשמלי לב.מ.וו

  1. ראיתי את "הבלוק" החשמלי בצילום. מה משקלו של הקטנוע?

  2. ועם שיפור בביצועים מקטנוע לקטנוע יהיה מבחר רב של קטנועים חשמליים. הלא זו "המגמה הירוקה". השאלה היא המחיר- או יותר נכון- הסבסוד של המדינה.

  3. מכוונים רחוק ושוכחים מכולם
    ככה זה נראה אצלהם
    חבל"ז

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל