מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מהפיכה בלימוד רכיבה על רכב דו-גלגלי
אופיר דואק
צילום: עומר רגב
משרד התחבורה מודיע היום (א') על תכנית חדשה ללימוד נהיגה על רכב דו-גלגלי. התוכנית החדשה אמורה להחליף תכנית הלימוד הנוכחית והארכאית שלטענת מדריכי רכיבה מתקדמת ולא מעט מורי נהיגה אינה מכינה את התלמידים להתמודדות עם תנאי הרכיבה בפועל.
את התוכנית גיבשה ועדה שכללה את נציגי משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ארגון מורי הנהיגה ונציגים שונים מהענף הדו-גלגלי,לרבות מדריכי רכיבה מתקדמת. במשרד התחבורה אומרים כי תוכנית הלימוד החדשה צפויה לשפר את בטיחותם של הרוכבים, הנחשבים למשתמשי דרך פגיעים במיוחד, ולהקטין את מעורבותם בתאונות הדרכים.
על פי התוכנית יונהגו שיעורים במתכונת לימוד חדשה במגרשי רכיבה ייעודים שיוכשרו במיוחד, בגודל 80X20 מטר. בתוכנית החדשה יתווספו מטרות לימוד חדשות כשיינתן דגש גם על תרגול התמודדות עם מצבי חירום וזיהוי מצבי חירום שעלולים להתפתח בזמן הרכיבה.
כדי ליישם את התוכנית – אשר תכלול גם ספר הוראה חדש למורים ושינוי המבחן המעשי – עברו כ-150 מורים ובוחני נהיגה השתלמות בת שלושה ימים על-ידי מדריך הרכיבה הבכיר גידי פרדר.
לדברי פרדר: "התוכנית החדשה חכמה ומודרנית מבעבר, ותדרוש מעורבות גדולה יותר של מורי הנהיגה בתהליך לימוד הרכיבה של התלמיד. לקח לנו זמן רב להגיע אל התוכנית החדשה, ויידרש עוד לא מעט זמן כדי ליישמה. אך מדובר ללא ספק בצעד חיובי בכיוון הנכון". בשלב ראשון יתבקשו מורי הנהיגה לשלב בהדרכת הרכיבה את העקרונות שהועברו להם על-ידי פרדר וצוותו, עד יישום התוכנית באופן מלא.
לדברי אנשי משרד התחבורה, יישומה של התוכנית החדשה יחל במהלך 2013. עם זאת, יש לזכור כי נדרשת התאמה והכשרה של מגרשי לימוד ותרגול חדשים, כולל הקצאת אדמות. בנוסף, עדיין לא נבחר זכיין להפעלת המגרשים, תהליך שאף הוא עלול לקחת זמן רב.
כמה שיותר מהר כך יותר טוב. גם אם ייקח זמן- לפחות יש כאן שינוי בתפיסה.
כמה שיותר מהר כך יותר טוב .הגיע הזמן !!!