fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מילאנו 2012: מוטו גוצי קליפורניה 1400

מילאנו 2012: מוטו גוצי קליפורניה 1400

אופיר דואק

צילום: יצרן

משפחת הקליפורניה נולדה לפני 42 שנים כאשר מוטו גוצי לקחה את ה-V7 של זמנו, הסבה אותו לאופנוע משטרתי וזכתה במכרז האופנועים של משטרת לוס אנג'לס. עבור מוטו גוצי הייתה זו הצלחה גדולה שכן היא הייתה ליצרנית הזרה הראשונה המספקת אופנועים למשטרה בארה"ב. כעבור שנה מוציאה מוטו גוצי אופנוע סדרתית עם מאפיינים מאותו אופנוע משטרתי כמו כידון קרניים, כנף קדמית גדולה ושפע כרום. כמחווה נקרא האופנוע החדש בשם קליפורניה וכך נולד אחד הלהיטים הגדולים של מוטו גוצי.
הקליפורניה זכה ל-7 דורות במהלך השנים במגוון נפחים כשהגרסה העדכנית ביותר הייתה מהדורת ה-90 שנה למוטו גוצי שנחשפה לפני קצת יותר משנה. במסגרת אותן חגיגות 90 שנים לחברה ממנדלו  דל לאריו הוצהר שנמצא בפיתוח דור חדש לקליפורניה עם מנוע 1400 שנחשף טיפין טיפין במהלך השנה האחרונה.

כעת במילאנו נחשף המוטו גוצי קליפורניה 1400 באופן רשמי. זהו קרוזר גדול מידות המוצע בשתי גרסאות, טורינג וקאסטום, הנבדלות במאפייני העיצוב ואבזור. הקליפורניה טורינג הוא בעל אופי תיורי ובהתאם לכך מציע משקף גבוה, כידון גבוה, מושב מדורג עם ידיות אחיזה למורכב, מגני מנוע סט מזוודות צד וגימור שופע בחלקי כרום. הקליפורניה קאסטום לעומתו מעוצב באופן מינימליסטי יותר ונוטה לכיוון הפאוור קרוזרים עם מושב דק יותר, כידון נמוך וחלקי גוף מושחרים. גרסת הקאסטום גם קלה יותר בכ-20 ג"ג מגרסת הטורינג.

יחידת ההנעה של השניים היא הגדולה ביותר שהופיעה אי פעם בסדרת הקליפורניה והיא מתבססת על מנוע ה-4 שסתומים כפול המצתים של מוטו גוצי. הנפח גדל מ-1,151 סמ"ק ל-1,380 סמ"ק הודות לקדח הבוכנה שגדל מ-95 ל-104 מ"מ כשמהלך הבוכנה נותר ללא שינוי (81.2 מ"מ). כמובן שכמו בגוצי אמיתי התצורה נותרה יחס V טווין עם קירור אוויר/שמן המותקן לרוחב. יחס הדחיסה עלה ל-10.5:1 ואופי המנוע הותאם ליעוד הקרוזרי כך ההספק ירד במעט ל-96 כ"ס אך נתון המומנט עלה ל-12.3 קג"מ המושגים ב-2,750 סל"ד בלבד. ההנעה הסופית מתבצעת על ידי גל הינע כנהוג במוטו גוצי.

הקליפורניה החדש אמנם שומר על תצורה קלאסית אך יש בו מספר חידושים בעיקר מאגף האלקטרוניקה שלא ממש מקובלים בקטגוריה השמרנית של הקרוזרים. המצערת היא מצערת אל-חוט וישנה אפשרות לבחירת 3 מפות הצתה אליה נוספת גם מערכת בקרת משיכה. כמובן שישנה גם מערכת ABS ובכלל מערכת הבלימה כוללת קליפרים של ברמבו מלפנים ומאחור כאשר אלו הקדמיים, רדיאליים בעלי 4 בוכנות, מקובל למצוא באופנועים ספורטיביים ולא בקרוזרים דשנים.
שני דגמי הקליפורניה מגיעים עם תאורת LED, מערכת בקרת שיוט ורשימה ארוכה של אביזרים קוסמטיים משלימים. עתה, כשמתחדש יבוא מוטו גוצי לישראל ישנו סיכוי שהקליפורניה תחזור לכבישי הארץ, בדיוק כמו בסוף שנות ה-80'.

מוטו גוצי קליפורניה 1400 – מפרט טכני

מנוע  2 צילינדרים בתצורת V רוחבי 90 מעלות, 1,380 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור אוויר/שמן, 2 מצתים לצילינדר
הספק 96 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 12.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד
קדחXמהלך 81.2X104 מ"מ
יחס דחיסה 10.5:1
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 52 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי 46 מ"מ, מהלך 120 מ"מ

אחורי – צמד בולמים, כיוון עומס קפיץ

בלמים קדמי – דיסקים 320 מ"מ קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות

אחורי – דיסק 282 מ"מ, קליפר 2 בוכנות

צמיגים קדמי – 130/70-18
אחורי – 200/60-16
בסיס גלגלים 1,685 מ"מ
גובה מושב 740 מ"מ
מיכל דלק 20.5 ליטר
משקל רטוב טורנינג – 322 ק"ג
קאסטום – 300 ק"ג

14 תגובות ל מילאנו 2012: מוטו גוצי קליפורניה 1400

  1. תמיד היה קטע עם הבוכנות ככה על הצד…זה ממש מיוחד ויפה ועוד בשילוב של האופנוע הזה בכלל מגניב

  2. מה שטוב למשטרה, טוב גם לנו.
    אופנוע מרשים מאוד

  3. האם עכשיו שהם שבים לפה נזכה לראותו בכבישי הארץ?

  4. מוטו גוצי – זה מוטו גוצי……….

    יפיפה ואחלה אופנוע !!

  5. בטח שיגיע. במחיר של שני הארלי וטיפול תמורת ג'וירייד

  6. נראה שהם התגברו על נזילות השמן. או שזה היה הבנלי הלבן שהשתין על המדרכות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל