fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

מילאנו 2012: טריומף דייטונה 675 החדש

מילאנו 2012: טריומף דייטונה 675 החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשנות ה-90 החליטה טריומף להיכנס לגוב האריות של קטגוריית הסופרספורט ולהתחרות ברביעיה היפנית עם ה-TT600. ה-TT לא ממש זכה להצלחה אך בטריומף עשו שיעורי בית ובשנת 2006 הציגו את הדייטונה 675 המפתיע יחד עם מנוע טריפל ייחודי. הדייטונה זכה לשבחים רבים ובמבחנים השוואתיים רבים עמד בקו אחד מול רביעית ההונדימאהזוקיסאקי ללא רגשי נחיתות. מאז הוצג ה-675 הוא עבר שינויים מינוריים בלבד וגם קטגוריית הסופרספורט  די נכנסה לתרדמת בשנים האחרונות. השנה לעומת זאת כבר חזינו בהתעוררות עם הצגת הקאוואסאקי ZX6R 636 החדש בתערוכת קלן ומתיחת הפנים להונדה CBR600RR שהוצג במילאנו. גם טריומף מצטרפת לחגיגה והביאה למילאנו את הדייטונה 675 החדש.

חיצונית הדייטונה החדש שומר על קווי העיצוב של קודמו אך מבט מדוקדק מגלה מסכת חזית עם פנסים חדשים ופתח יניקה חדש, משטחי צד חדשים לפרינג ויחידת זנב חדשה. השוני העיקרי נמצא מתחת לפלסטיקה ומדובר במנוע טריפל חדש, בנפח 675 סמ"ק כמתבקש. המנוע החדש גדל בקוטר הבוכנה ב-2 מ"מ ל 74 מ"מ אך המהלך התקצר מ-52.3 ל-49.6 מ"מ זאת לטובת יכולת נשימה טובה יותר ואכן הסל"ד המרבי של המנוע עלה ל-14,400 סל"ד. בלוק המנוע חדש ומופרד מבית גל הארכובה, שסתומי היניקה עשויים כעת טיטניום וישנם כעת שני מצתים לצילינדר. ההספק המרבי עלה ל-128 כ"ס, 3 כ"ס יותר מבדייטונה הקודם ואילו נתון המומנט עלה ב-0.2 קג"מ ל-7.6 קג"מ. ישנה גם מערכת פליטה חדשה כאשר דוד הפליטה עבר לצד ימין של האופנוע במקום מתחת למושב כפי שהיה בעבר.

לדייטונה שלדת אלומיניום חדשה עם זווית היגוי חדה יותר במעלה ובסיס גלגלים שהתקצר ב-3.5 ס"מ כשגם הזרוע האחורית חדשה לגמרי. בסך הכל השיל הדגם החדש 1.5 ק"ג ומשקלו הרטוב עומד על 184 ק"ג. המזלג הקדמי הוא הפוך בקוטר 41 מ"מ מבית קאייבה וגם הבולם האחורי הינו מתוצרת דומה. מערכת הבלימה היא בעלת קליפרים רדיאלים של ניסין עם 4 בוכנות לקליפר מלפנים וקליפר של ברמבו מאחור. מערכת  ABS הינה ציוד תקני וגם ניתנת לניתוק עבור רכיבה במסלול.

את ה-675 החדש מציעה טריומף גם בגרסת R משודרגת מכלולים. בגרסת ה-R למצוא מזלג ובולם מתוצרת אוהלינס וזווית ההיגוי חדה בעשירית מעלה. מערכת בלימה שודרגה עם קליפרים קדמים של ברמבו וצילינדר מאסטר רדיאלי וגדול יותר ונוספה גם מערכת קוויקשיפטר. המושב גבוה יותר בס"מ וישנה כנף קדמית ועוד מספר חלקי גוף מסיבי פחם. הדייטונה יגיע ארצה במהלך 2013, אה, סליחה, שורה זו שייכת לידיעה אחרת. 

טריומף דייטונה 675 – מפרט טכני

  דייטונה 675 דייטונה 675R
מנוע 3 צילינדרים רוחבי, 675 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון כפול, קירור מים, הזרקת דלק 3 צילינדרים רוחבי, 675 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 128 כ"ס ב-12,600 סל"ד 128 כ"ס ב-12,600 סל"ד
מומנט 7.6 קג"מ ב-11,900 סל"ד 7.6 קג"מ ב-11,900 סל"ד
קדחXמהלך 49.6X76 מ"מ 49.6X76 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג הפוך מתכוונן 41 מ"מ, מהלך 110 מ"מ

אחורי –  מונושוק, בולם מתכוונן, מהלך 129 מ"מ

קדמי – מזלג הפוך אוהלינס 43 מ"מ, מהלך 120 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם אוהלינס מתכוונן, מהלך 133 מ"מ

בלמים קדמי – צמד דיסקים 310 מ"מ, קליפרים רדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS

קדמי – צמד דיסקים 310 מ"מ, קליפרים רדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים 1,375 מ"מ 1,375 מ"מ 
גובה מושב 820 מ"מ 830 מ"מ 
מיכל דלק 17.4 ליטר 17.4 ליטר 
משקל 184 ק"ג (רטוב) 184 ק"ג (רטוב) 

5 תגובות ל מילאנו 2012: טריומף דייטונה 675 החדש

  1. אופנוע נהדר. טריומף מדהימים באופן כללי – מאוד קשובים ללקוחות שלהם. לא מבין למה אף אחד בארץ לא מייבא אותם.

  2. הלוואי שאפשר היה לעשות על הטריפל הזה סיבוב מבחן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל