fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ב.מ.וו נפרדת מהוסקוורנה

ב.מ.וו נפרדת מהוסקוורנה

אופיר דואק

צילום: יצרן

הוסקוורנה ממשיכה לעבור ידיים. פחות מ-6 שנים לאחר שרכשה ב.מ.וו את מותג השטח השבדי/איטלקי מיידי קלאדיו קאסטליוני וקאג'יבה/MV אגוסטה (דאז) מוציאה החברה הבווארית הודעה על מכירתה של הוסקוורנה ליידי קבוצת Pierer Industrie AG. הקבוצה נמצאת בבעלותו של סטפן פיארר המחזיק גם ב-51% ממניות ק.ט.מ אך בפועל אין מדובר בהשתלטות של ק.ט.מ על הוסקוורנה שכן קבוצת האחזקות של פיארר לא קשורה ל-KTM AG  המחזיקה בק.ט.מ וחברות הבת שלה ברחבי העולם, למעט העובדה שסטפן פיארר המחזיק במניות של שתי הקבוצות. נכון לעתה סכום העסקה לא פורסם וביצועה מותנה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה

ההודעה על מכירת הוסקוורנה התקבלה בהפתעה משני היבטים. מבחינת המוכרת, ב.מ.וו, מדובר בהפתעה שכן הוסקוורנה נמצאת בתהליך פיתוח מואץ שכולל את הרחבת קו הדגמים עם ה-TR650 סטראדה וטרה החדשים יחד וכניסה לתחום אופנועי הכביש עם משפחת הנודה. יחד עם שיפור עקבי באיכות הייצור התוצאות העסקיות לא איחרו להגיע. בשנת 2012 מכרה הוסקוורנה 10,751 אופנועים, עליה של 15.8% לעומת שנת 2011 וזאת עבור חברה שמכרה עד לפני מספר שנים אלפים בודדים של כלים וכמעט נכחדה.
אז למה לב.מוו למכור את החברה שההשקעה הגדולה בה החלה להניב פרי? בב.מ.וו מנמקים את ההחלטה בהודעה על אימוץ אסטרטגיה חדשה שעיקרה השקעה בפתרונות תעבורה וניוד שימושיים וידידותיים לסביבה או במילים אחרות: קטנועים וכלי רכב אישיים בעלי הנעה חשמלית. דוגמא לכלים כאלו ניתן למצוא ב-C אבולושן הסדרתי שנחשף לפני כחצי שנה אך גם, ואולי בעיקר, קטנועים כדוגמת ה-E סקוטר החשמלי שהוצג בפאריז לפני כשנתיים וכלים ניוד חשמליים שאמורים להשתלב במותג המכוניות החשמליות של ב.מ.וו הנקרא i.

מבחינת הרוכש סטפן פיארר הצעד מעניין לא פחות והסיבה לא ממש ברורה שכן כאמור פיארר מחזיק בק.ט.מ שזוכה להצלחה ושוברת שיאי מכירות בעולם. ההערכה הסבירה ביותר לכך שפאירר רכש את הוסקוורנה נעוצה אולי בעובדה שבשנת 2015 הוא אמור לסיים את תפקידו כמנכ"ל ק.ט.מ ובכך שבאג'אג' ההודית הגדילה בשנה החולפת את חלקה בק.ט.מ לכדי 47%.  אמנם בבאגאג' הודיעו בזמנו שאינם מעוניינים להשתלט על ק.ט.מ אך יתכן מאד וההצהרה נכונה לעת פרסומה בלבד ופיארר כבר צופה את הבאות ונערך בהתאם.
בכל אופן, קשה לדעת לאן ואיך תתפתח הוסקוורנה בשנים הבאות אך לאור הנסיקה של ק.ט.מ בעשור האחרון, שהושגה לרוב בזכות פאירר, מצפה להאסקי, לפחות תיאורטית, עתיד מבטיח.

7 תגובות ל ב.מ.וו נפרדת מהוסקוורנה

  1. BMW זה BMW, ולא צריכים עוד מותגים ממדינות שכנות

  2. כלים מטורפים אופנועים ומכוניות.. מי רוצה להיות ירוק? די עם הפוזה

  3. ועוד לא ראיתי קטנוע ב.מ.וו אוטומטי אחד. אולי המנועים של קימקו המושתלים בו עדיין מתחבאים.

  4. בכל התחומים וגם בלי קשר להודים: חברות קונות חברות. וכאן זה הצליח להם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל