fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

תאונת טל שביט: נהג הרכב הואשם כי גרם למותו של טל שביט ברשלנות

תאונת טל שביט: נהג הרכב הואשם כי גרם למותו של טל שביט ברשלנות

טל סולומון

צילום: תומר פדר

 תמונת אילוסטרציה

לפני כחודש התפרסם דו"ח חיצוני של עמותת אור ירוק, על פיו משתמע שטל שביט החליק על גבי צבע הסימון והתנגש ברכב שחנה על אי התנועה. מועדון האופנועים הישראלי, יחד עם מובילי דעת קהל נוספים, חזרו לזירת התאונה יחד עם צוות החוקרים של אור ירוק וערכו שיחזור, כדי להתחקות אחר השתלשלות האירועים האמיתית ולברר לעומק את נסיבות התאונה.

במקביל חקרה משטרת ישראל את התאונה כדי להגיש דו"ח לפרקליטות מחוז תל אביב כדי שתהיה אפשרות להמציא כתב אישום במידת הצורך. השבוע (ג') התפרסם כתב האישום המלא, על פיו נמצא נהג מכונית הגולף עמה התנגש טל שביט אשם והוא יועמד לדין באשמת גרימת מוות ברשלנות.

העובדות העולות מכתב האישום ברורות והן עומדות בעין אחת עם המסקנות שהעלו צוות מועדון האופנועים בעת השחזור. על פי כתב האישום ביום 2.3.11 בשעה 13:40 לערך נהג הנאשם,  חיים ברעם (60), ברכב מדגם פולקסוואגן גולף בדרך כביש 5 ממזרח למערב בסמוך לאיצטדיון הטניס ברמה"ש.

לאחר שהנאשם, כך לפי עדותו, שמע רעש מוזר מכיוון גלגל מכוניתו הוא עצר את רכבו בשול ימין של הדרך כדי לצאת ולבדוק את מקור הרעש. לאחר מעשה נמלך בדעתו והחליט שלא לצא מכיוון שהבחין בסכנה בשל צרותו של השול.

לאחר מכן הנאשם פנה ימינה אל עבר מחלף מורשה עד שהגיע לחלק הישורת שאורכה מעל 100 מטרים שבינה ובין כביש 4 מפרידה גדר בטיחות. בכתב האישום מודגש כי מזג האוויר היה נאה, הראות הייתה טובה וכי האספלט היה יבש ותקין ובנוסף שדה הראייה פתוח לפנים כ-150 מטרים.

בנקודה זו שוב עצר הנאשם את רכבו בשול ימין, אולם גם הפעם לא יצא לבדוק את רכבו. באותו זמן רכב טל שביט על גבי אופנוע מדגם קאוואסאקי Z1000SX (בכתב האישום נפלה טעות ונרשם ZX10) בנתיב השמאלי של הדרך. הנאשם החליט לעבוור משול ימין אל אי תנועה מסומן המפריד בין הדרך בה רכב טל ובין כביש 4.

מכתב האישום עולה כי "הנאשם הסיט את רכבו בצורה חדה משול ימין של הדרך לכיוון אי התנועה" ולמרות שדה ראייה גדול העולה על 135 מטרים הוא לא הבחין בטל שביט ובאופנוע. כתוצאה מסטיית הרכב התנגשו הרכב והאופנוע (לא מצויין שהאופנוע התנגש ברכב) "והמנוח הועף מאופנועו על גבי שמשת הרכב ולאחר מכן הוטל על גבי אי התנועה – מותו נקבע במקום".

המסקנה הסופית היא שהתאונה נגרמה כתוצאה מרשלנותו של הנהג שביצע סטיית רכב מסוכנת, תוך חציית שני נתיבים, במהירות שאינה סבירה לתנאי הדרך ובחוסר זהירות כלפי המשתמשים האחרים בדרך. בנוסף, לא הפעיל הנהג את ארבעת מחווני הכיוון (וינקרים) כדי לסמן על תקלה ברכבו. כל זאת כאשר מלכתחילה אסור על פי חוק לעצור את הרכב על גבי אותו אי תנועה.

חישוב כל הנתונים הללו הביא את הפרקליטות לקביעת המסקנה – נהג המכונית אשם בגרימת מוות ברשלנות. בנוסף בקשה הפרקליטות לשלול את רשיון הנהג לאלתר עד תום ההליכים בטענה שקיימות ראיות לכאורה לביצוע העבירה וכי לנהג 26 עבירות תעבורה קודמות, ביניהן 8 הרשעות בגין נהיגה במהירות מופרזת.

תגובת משפחת שביט:

דו"ח המשטרה והחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות נגד נהג הרכב הפרטי, אישש את מה שאנו טוענים לאורך כל הדרך: האשמה והאחריות לתאונה שבה קיפח טל את חייו הן של נהג הרכב, ושלו בלבד.
לצערנו, לא רק שאיבדנו את היקר לנו מכל, אלא ששמו של טל וזכרו הוכפשו באופן חסר תקדים על ידי עמותת "אור ירוק" שלא המתינה לדו"ח המשטרתי, ומיהרה לקבוע קביעות חסרות בסיס ומשוללות כל יסוד.

המשפחה מצפה היום ממייסד "אור ירוק", אבי נאור, שיתבע ממנכ"ל העמותה לעשות את שסירב לעשות עד היום: להתנער לאלתר מהדו"ח חסר-היסוד שהסב נזק בלתי הפיך למשפחה ולזכרו של טל, ולהתנצל פומבית על הפגיעה חסרת-התקדים שפגע בנו.
הארגון ששם לעצמו כמטרה את המאבק בנגע תאונות הדרכים, שירת לצערנו באמצעות דו"ח מופרך דווקא את הנהג שקיפד את חייו של טל שביט, מי שהיה מזוהה יותר מכל אדם אחר עם נהיגה אחראית ובטוחה.

כמה מתסכלת ומעוררת זעם הידיעה שחייו של אדם כל כך יקר נקטפו בשל פזיזות וחוסר התחשבות מצידו של אדם אחר.

לחצו כאן לקריאת כתב האישום המלא

15 תגובות ל תאונת טל שביט: נהג הרכב הואשם כי גרם למותו של טל שביט ברשלנות

  1. טל לא אשם בתאונה, מי שאשם זה נהג רשלן ופזיז. עכשיו צריך למצות את הדין גם עם כנופיית אור ירוק!

  2. לא לוותר, שמנכ"ל העמותה יתפטר ומיד. נכון שכלום לא יחזיר לכם את היקר מכל אבל שלא נדרדר לעוד ברדק שכזה.

  3. כנראה נהג הגולף [הרוצח] מקושר עם עו'ד חכמולוג לא קטן שיודע לעשות מבית המשפט כרצונו, איך אף שופט לא עצר את הרוצח הזה עם כל כך הרבה הרשעות קודמות ליפני, משהו פה מסריח ואני מקווה שזה לא קשור באיזו דרך לשם ברעם.

  4. המאומה במקום. הכל נכון. יש להעניש את הנהג בכל חומרת הדין ולו רק בגלל שהוא ניסה להתחמק מהעונש…
    בעיני זה בדיוק כמו לברוח ממקום הארוע בתאונת פגע וברח.
    יש למצאת את הדין עם אור ירוק ולא לוותר.
    יש הרבה מה לעשות….
    טל אנחנו זוכרים אותך בליבנו.,
    עזרוני

  5. מנכ"ל עמותת אור ירוק חייב להראות אחריות אישית לדו"ח השערורייתי שהציג ולהסיק מסקנות אישיות כשהפרקליטות בחרה להתעלם מכל סעיף בו ולצאת במסקנה הפוכה למחקריו (כביכול) של חוקר התאונה מטעם עמותת אור ירוק.
    מסקנות אשיות ראויות במקרה הזה הן אריזת חפציו ופינוי לשכת המנכ"ל. אולי אם ימלא את מקומו אדם שמצבה העגום של הבטיחות בדרכים בישראל היא בראש מעייניו ולא הופעות שלו עצמו, כמו סופרסטאר, בתקשורת – אולי לעמותה יהיה סיכוי אמיתי לתקן את עוולות המדינה כי ממשרד התחבורה עצמו כבר מזמן נואשנו (ולכן קמה העמותה מלכתחילה).

  6. כנוכח אקראי במקום התאונה , כחבר , כרוכב אין לי אלא להצר על עיורון ועל דעות קדומות שלדעתי הן שורש הגישה השלילית והבלתי אחראית בעליל של נהגי המכוניות בכלל ושל תפיסת המציאות המלעיגה של עמותת "אור ירוק" … לו הייתה העמותה דואגת לחיי האופנוענים שדמם מופקר ע"י נהגים תמימים אשר מקבלים את הנחת היסוד של עמותת אור ירוק שהאופנוען כמעט תמיד אשם … לו עמותת אור ירוק הייתה מפנה בכספי הציבור את תשומת הלב הנדרשת של הנהגים כדי שיעיפו עוד מבט אחד נוסף לפני שיחרצו את גורלו של הרוכב …!

  7. נראה שעמותת אור ירוק והמנכל שמואל אבואב שמו לעצמם מטרה להרוג את ענף הדו"ג בארץ. השימוש הציני שעשתה העמותה במותו של טל שביט ז"ל מראה את הפוליטיקה של העמותה אשר חרטה על דיגלה את המאבק בתאונות הדרכים. כניראה שלאדון שמואל אבואב יותר קל להתהדר בהפחתת התאונות על ידי הורדת כלי הרכב הדו"ג מהכביש מאשר לעשות משהו יעיל ולהתרכז בחינוך ציבור הנהגים. שמואל אבואב – הפעם הגזמת הגיע הזמן שתקח אחריות למעשיך ודוח המתנשא וחסר השחר שהזדרזת להוציא ותעשה שני דברים מועילים 1- תתפטר 2- גש למשפחת שביט ותתנצל

  8. אני בטוח שהנהג לא עשה את מה שעשה בכוונה. אבל התוצאה הינה קשה ביותר. לא רק לטל שביט אלא גם לכל מי שהיה מסביבו. במקרה הזה טל היה מקורב להרבה אנשים אז העצב גדול ורחב היקפים. אבל תזכרו זה יבול לקרות לכל אחד מההורים שלנו…עם כל הצער. אני לא שופט על מנת לחשוב איזה עונש הוא חייב לקבל אבל מבחינת הרישיון נהיגה הייתי שולל לו אותו לצמיתו ולו רק בגלל גילו. כי אם עכשיו בית המשפט ישלול לו את הרישיון לדוגמא ל10 שנים……אז מה יהייה הוא יחזור לכביש לנהוג כשיהייה בן 70…!הוא הרי כרגע לא יודע לנהוג ולבחור בין טוב ורע בכביש…אז שיחזור אליו בעוד 10 שנים. אז לפחות זה.
    איציק

  9. אנו רוכבי האופנועים למינהם נידרוש לזיכרו של טל היתנצלות פומבית!

  10. אנו רוכבי האופנועים למינהם נידרוש לזיכרו של טל היתנצלות פומבית!

  11. השתן עולה להם לראש יכול להיות שהכוונה שלהם טובה יחד עם זאת אסור לתת להם לנהל גוף כזה ללא פיקוח חייבים לבדוק אותם כמו כל כנופיה אחרת – יום טוב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל