fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

MP3 500- אמפטיה צרפתית לאיטלקים

MP3  500- אמפטיה צרפתית לאיטלקים

דורון וקנין

צילומים: דורון וקנין, יצרן  (תאריך פרסום: 25/05/14)

סרטון פיאג'ו MP500 פאריס השקה עולמית:

מנה ראשונה- למה בצרפת?
כולנו במערכת השתוממנו כשחברת PIAGGIO האיטלקית שמכרה בעשר השנים האחרונות למעלה מ-1.3 מיליון כלים בכל העולם בחרה דווקא בפאריז כנקודת המפגש להשקה הבינלאומית וחשיפת ה-MP3 החדש בנפח 500 סמ"ק. בשנייה בה דרכה כף רגלי על אדמת צרפת התשובה ניתכה בפניי מיידית. צרפת היא מעצמת דו גלגלי (או תלת במקרה שלנו) וגן עדן לרוכבים, כבר בשדה התעופה נחשפתי לעשרות אופנועי הונדה "גולדווינג" שממתינים ביציאה מהטרמינל ושמשמשים כ…. מוניות. אין ספק שזו הדרך המהירה והנוחה ביותר עבור נוסע בודד שרק נחת להגיע למרכז פאריז מבלי לבלות שעה ויותר בפקקי התנועה הידועים לשמצה. כמות הכלים הדו גלגלים שמתגלגלים להם רק בפאריז פשוט בלתי ניתנת לאומדן, על מנת לחזק את תחושתי נמסר לי נתון ע"י מרStefano strempone (מנהל המכירות העולמי בחטיבת הדו גלגלי של פיאג'יו) שמציב את צרפת כשיאנית המכירות לקטנועי ה-MP3 בנפח 125 סמ"ק ((GT עם נתון מדהים של 29.1%, אחריה גרמניה עם נתון של 24.4% בריטניה עם 15.9% והשאר בכלל אירופה.

משיחה שערכתי עם מר Daniele trazen נציג פיאג'יו שאירח אותנו לארוחת ערב הסתבר לי שעד היום נמכרו מעל 150,000 כלים מכלל משפחת ה-MP3 ו- 70,000 מתוכם כבר "מדברים צרפתית שוטפת ושותים קפה וקרואסון ברחבי צרפת".
אין ספק שלקטנועי פיאג'יו יש דריסת רגל חזקה מאוד בצרפת והדבר מתבטא בשלל כלים כאשר את הטון נותנים כמובן ה-MP3 ושלל הווספות על דגמיהם שחוצים את העיר לאורכה ולרוחבה.

כמו להרבה אירופיים גם לצרפתיים יש את הקטע הקינקי של להלביש את הקטנוע שלהם במין כיסוי שהוא ספק שכמייה ספק שמלה שמגן על הרוכב מפגעי הטבע. ההוכחה הכי טובה שגברים לא מסתדרים עם שמלות הייתה בדמות רוכב קטנוע אומלל שעצר את הכלי וכשניסה להוריד את ג'ק הצד נתפסה רגלו "בשמלה" והוא השתטח ארצה כשהוא גורר את הקטנוע להצטרף אליו לחוויה מפוקפקת של סקס בשלישיה עם המדרכה. (מאנז' א-טרואה'? מישהו?)

כמה שלא נגחך מהסיפור הזה, עדיין יש לנו הרבה במה להתקנא מתרבות הדו גלגלי בצרפת, הדבר ניכר ובולט בעיקר לאור ריבוי מקומות החנייה לכלים אלו ובמקומות המרכזיים ביותר, לשם המחשה: מסביב למגדל אייפל המפורסם יש מקום חנייה מוסדר למאות כלים שצמודים למדרכה מרחק יריקה מהמגדל ואילו המכוניות חונות הרחק משם. אז אחרי שסיימתי להתלונן, לבכות וליילל הגיע הזמן לספר ולתאר את רשמיי מהכלי שלכבודו התכנסנו.

מנת ביניים- היסטוריה שכולה עתיד:
נקודת המפנה בתחום הדו גלגלי הייתה בשנת 2006 בה חברת פיאג'יו הראתה לנו שבמקום שני גלגלים עדיף שלושה ושלחה לאוויר העולם את הקטנועים בסדרת ה-MP3 שנולדו בנפחים של 125-250 סמ"ק, ולאחריהם הצטרפו הכלים בנפח 400 סמ"ק, MP3 Hybrid, LT, (שבצרפת כל בעל רישיון נהיגה לרכב רשאי לרכוב עליו), ה-Yourban וכמובן גולת הכותרת ה-MP3 החדש בנפח מנוע של 500 סמ"ק. לאחרונה הוסיפו בפיאג'יו פלטפורמת מידע חדשה לבעלי ה-MP3 באמצעות אפליקציה שיושבת על טלפונים חכמים ומשדרת לרוכב שלל נתונים לגבי אופי רכיבתו, נתונים טכניים ומיקום. למערכת גם יכולת להקליט ולשמור את כל המידע לשם צפייה במועד מאוחר יותר. אין ספק שבפיאג'יו מכוונים רחוק מאוד ומאמינים מאוד במוצר שנבנה תחת ידיהם, אם הפיתוח והמעבר לקטנוע בעל שלושה גלגלים היה נקודת מפנה ואירוע מכונן בתעשיית הדו גלגלי, ה-MP החדש הוא עוד נתון שסומן ב-V בסקאלת היעדים הגבוהים של הקונצרן האיטלקי. כל שנותר כעת הוא לשבת ולהמתין בסבלנות לדבר הבא בעולם הדו"ג מבית פיאג'יו והוא קטנוע מרובע גלגלים, למרות שחברת "QUADRO" כבר פיתחה את הסגמנט ובאירופה החל שיווקו אישית אני מעדיף להמתין ולראות מה מתבשל בעיר פיזה ולטעום את הקולינריה של מהנדסי פיאג'יו. 

מנה עיקרית- טעימת מבחן:
פרק הזמן הקצר יחסית, שעת המבחן ביממה והלוקיישן של פאריז הפקוקה לא אפשר לנו לבצע מבחן סטרילי ולתהות באופן מפורט על קנקנו של הכלי אבל גם הרכיבה הקצרה שערכנו הותירה בנו רושם וגרמה בשמחה לזקיפת אגודל כלפי מעלה לכיוון מתכנני הכלי.

ב-MP3 500 החדש בוצעו מספר שינויים ביחס לדגמים קודמים כגון הגדלת קוטר הגלגלים הקדמיים ל 13 אינטש' במקום 12 בעבר, דיסקים קדמיים בקוטר 258 מ"מ (בדגמים הקודמים 240 מ"מ). הכלי מצויד במערכות אלקטרוניות של ABS, ASR ( מערכת למניעת סחרור הגלגל בתחילת נסיעה או בהאצה חריפה) מנוע בנפח 493 סמ"ק בוכנה בודדת, ארבע פעימות, ארבעה שסתומים, הזרקת דלק וקירור מים. שתי מפות הצתה אחת "ירוקה" וחסכונית והשנייה סטנדרטית.

אורך המושב הוגדל ל 790 מ"מ (תוספת של 25%) משענת גב הרוכב הוזזה לאחור על מנת לאפשר נוחות רכיבה גם לנפילים שבינינו, שטח מושב המורכב הוארך אף הוא לטובת הנוחות. בגזרת הפינוקים והאסתטיקה ניתן למצוא תא אחסון ענק שיאכלס שתי קסדות שלמות, מעיל וכפפות בשמחה רבה ומבלי לריב עם המושב לשם נעילתו, למרות אורכו של המושב פתיחתו וסגירתו נוחים וקלים מאוד בזכות בוכנות איכותיות שהוא מצויד בהם. משקף הרוח הוגדל והזווית שונתה במעט להשגת מיגון רוח מקסימאלי. הכלי מעוטר בפנסי LED קדמיים ואחוריים, נוסף לו תא אחסון קדמי מעל לוח השעונים שמכיל מקום לטלפון סלולארי ומסמכים ושמכיל בתוכו שקע מצית 12V.
לוח השעונים ברור וקריא גם בתאורת שמש חזקה ובשעות החשיכה לוח ה LCD שלו מאיר באור כחלחל קריא, ברור ונעים לעין.

בישיבה הראשונית המושב נוח מאוד ותנוחת הישיבה זקופה וטבעית, אך לאחר שעה וחצי של רכיבה התחלתי לנוע באי נוחות ע"ג המושב, הנושא הובא לידיעת מארחיי והובהר לי כי קיימת אופציה לקבל את הכלי עם מושב ג'ל איכותי יותר לבעלי עכוז מפונק שכמותי. מרחק הכידון ומנופי הבלם נוחים ונמצאים בנקודה אופטימאלית עבור רוכב שכמוני בגובה 185 ס"מ. בנוסף מצויד הכלי בדוושת בלם להפעלת הבלם האחורי (עובדת מצוין), נושא הדוושה מצריך התרגלות מסוימת לעובדה שדריכתה גורמת לתנועה ותזוזות במנוף יד שמאל אך נושא זה פעוט ובטל בשישים. תפעול הדוושה שלעצמה מעט נוקשה לטעמי ומיקומה מצריך שוב זמן התרגלות מאחר ובהתחלה היא פוגמת בנוחות מיקום הנחת רגל ימין ע"ג המדרך. לאלו מכם שמורגלים לשלוח את רגליהם קדימה במהלך רכיבה על קטנוע… תשכחו מזה לפחות ברגל ימין.
המנוע מספק כוח רב ותאוצה ראשונית מרשימה וחלקה כאילו מאיים לקרוע את עצמו מעל האספלט.
בולמי הכלי עושים עבודתם נאמנה ולמרות כבישי הפסיפס הגבשושיים שרכבנו בהם הצליחו להשאיר את הזעזועים, הקפיצות, הטלטלות והמהמורות הרחק מגבי המזדקן.

מנה אחרונה- טעם מתוק של עוד:
בסופו של יום כשהשבתי את הכלי לחזקת נציגי פיאג'יו הייתי ברגשות מעורבים. מחד גיסא הצטערתי על מיעוט הזמן שהכלי היה בחזקתי, על פקקי התנועה ועל המסלול שהיה אורבאני לחלוטין ומבלי שניתנה בידי האפשרות לתהות על קנקנו ומנועו באמצעות רכיבה פחות מנומסת ויותר תובענית. אך מאידך גיסא נהניתי מאוד מהכלי והוא הותיר בי טעם עמוק של עוד, "כל כך עוד" שכמעט צוטטתי בדמעות את ז'ק ברל בשירו הידוע Ne Me Quitte Pas (אל תלכי מכאן) למזלי הידיעה שהכלי עושה את דרכו ארצה ויעמוד לרשותי למבחן מעמיק בהגעתו חסכה רגעי מבוכה הן לי והן למארחיי.

האם איי פעם גם אנחנו נזכה לראות בארצנו חניות ייעודיות לאופנועים? האם גם אנחנו האופנוענים נקבל הכרה והערכה על הכביש? האם "ההם שלמעלה" יבינו איי פעם שאופנוע הוא דרך חיים ולא סטיגמה? השאלות רבות ותשובות לי איין, אך באופטימיות זהירה אאמין שיהיה טוב וימים יגידו.

תודות:
חברת "PIAGGIO" איטליה- על האירוח והארגון.
חברת "עופר אבניר" יבואנית פיאג'יו לישראל – על ההזמנה והסיוע.
"כלבוטקס" יבואנית RST- על השאלת ציוד המיגון לנסיעה.
"ברקום" יבואנית NILOX- על השאלת מצלמות.
הנהלת אתר DOOGRI- על הקרדיט והסיוע הלוגיסטי.

פיאג'ו MP3 500 נתונים טכנים

מנוע:
493 סמ"ק, צילינדר בודד, ארבע פעימות, ארבעה שסתומים, MASTER

הספק: 40 כ"ס

קדח X מהלך: 94X71 מ"מ

יחס דחיסה: 11.0:1

קירור: נוזל

הזנת דלק: הזרקה אלקטרונית

הילוכים: תמסורת אוטומטית ואריאטור (CVT)

מתלים:
קדמי- זוג בולמים הידראוליים, מהלך של 85 מ"מ
אחורי- זוג בולמים הידראוליים עם כיוון עומס קפיץ, מהלך של 108 מ"מ

בלמים:
קדמי- זוג דיסקים בקוטר 258 מ"מ
אחורי- דיסק בקוטר 240 מ"מ

צמיגים:
קדמיים- 110/70/13
אחורי- 140/70/14

בסיס גלגלים: 1552 מ"מ

גובה מושב: 790 מ"מ

מיכל דלק: 12 ליטר

משקל: 252 ק"ג (יבש)

משיחה שערכתי עם מר Daniele trazen נציג פיאג'יו שאירח אותנו לארוחת ערב הסתבר לי שעד היום נמכרו מעל 150,000 כלים מכלל משפחת ה-MP3 ו- 70,000 מתוכם כבר "מדברים צרפתית שוטפת ושותים קפה וקרואסון ברחבי צרפת".
                                                                                                                

נהניתי מאוד מהכלי והוא הותיר בי טעם עמוק של עוד, "כל כך עוד" שכמעט צוטטתי בדמעות את ז'ק ברל בשירו הידוע Ne Me Quitte Pas (אל תלכי מכאן)
                                       

32 תגובות ל MP3 500- אמפטיה צרפתית לאיטלקים

  1. האם זה יותר בטיחותי? אני רוכב ללא נסיון, תודה.

  2. יופי של טיול אירגנו לך!
    פעם הבאה תכניס קצת וידאו מהלובר! שמעתי שיש שם איזה מיצג של אופנועים!
    ח"ח

  3. איזה יופי של כתבה, נראה כלי רציני ביותר.
    אבל 3 גלגלים זה לא לגייז?

  4. כרגיל כתבה מדוייקת ומקצועית !
    אהבתי את הוידיאו השרמנטי 🙂
    נכס אתה

  5. סרט מגניב שעושה רצון וחשק לטייל (עם הקטנוע) ברחובות פריס. וכתבה כייפית לקריאה.
    שאפו לשניכם. וכן תודה לקובי גילון מעופר אבניר על הטיול המהנה לחברה של דוגרי.

  6. סרט מגניב וכבתה מצויינת. בלי חרטוטים ובלי אכילת ראש. קל ומעניין.

  7. איך האיטלקים עם היזמות שלהם לא פתחו עדיין תיבה כפולת מצמדים לאופנועים לא ברור.

  8. יש מצב שנראה אותך ברחובות ת"א על תלת?
    זה יכול להוות פתרון פלאים לגיד הסורר.
    🙂

  9. לדעתי אחת ההמצאות הגדולות כמו הפקס בזמנו.
    נותן הרגשת ביטחון גם לכאלו שמפחדים מדו גלגלי.
    נהנתי כאן.

  10. בפעם הבאה אתה חייב צלם ומקליט ומתרגם ונושא כלים.
    תקח אותי.

  11. שילוב מנצח דורן ושחר – אחלה כתבה! יישר כוח!

  12. סחטיין דורון !! אחלה כתבה והכי כף – לראות שנהנת ויחד עם זה היתה כתבה לעניין !! תמשיך אל תוותר !!

  13. תעשו לו מבחן בלימות מול קטנועים אחרים. התוצאות צפויות להיות מעניינות.

  14. הדורון הזה – מביא את הסחורה כרגיל ורק משתדרג !!!
    כל הכבוד !!
    אחלה סרטון !!
    וכמו ניסים – עשה לי חשק לטייל בפריז !!!
    המוסיקה – ממש לעניין !!
    בקיצור – נהדר !!

  15. ראשית תודה לכל המפרגנים זו בהחלט הייתה חוויה יוצאת דופן.
    למגיב 2 רן בן עזרא: רומנטי זה לא היה, בשביל רומנטיקה צריך בת זוג. צפיפות התנועה מנעה ממני אפילו להשכיב את האופנוע.
    מגיב 3 עדי: מסכים איתך בהחלט.
    מגיב 4 זמי: אני דורון וקנין לא אייל פלד.
    מגיב 7 עוז לוי: בנוגע לשאלתך אתה מוזמן לפנות אלי למייל doron.doogri@gmail.com
    מגיב 9 ניסים: דו גלגלי זה בדיוק כמו בחיים, " לא משנה מה יש לך בין הרגלים חשוב מה אתה יודע ורוצה לעשות איתו" אני בטוח שעכשיו תשיב על שאלתך בעצמך.
    מגיב 17: עדי התותח כבוד גדול בשבילי שקראת.

    ושוב תודה לכולכם.

  16. בהקשר לשאלות ששאלת בסוף- נראה לי שלפני שנצפה לקבל כבוד או לפחות הכרה מהרוכבים האחרים על הכביש, כדאי שהמדינה תכיר שיש אוכלוסייה גדולה שנחנקת כלכלית ממחירי הביטוח לכלים.

  17. כוונתי הייתה הכרה ואמפטייה מהנהגת המדינה ומנהגי הפחיות ולא מרוכבים אחרים.
    למרות שישנם כמה כאלה שהייתי מוקיע אותם מתוכנו.

  18. . בגזרת הפינוקים והאסתטיקה ניתן למצוא תא אחסון ענק שיאכלס שתי קסדות שלמות, מעיל וכפפות בשמחה רבה ומבלי לריב עם המושב לשם נעילתו, למרות אורכו של המושב פתיחתו וסגירתו נוחים וקלים מאוד בזכות בוכנות איכותיות שהוא מצויד בהם

  19. את הקסדה אהבתי בזכות משקף השמש.
    המעיל פצצתי אבל למה לכל הרוחות אתה צריך מעיל עור על קטנוע ועוד בשמש כזאת?

  20. MP3 500 – נסעתי היום על בורגמן 400 טימקס 530 ועל הפיאגו החדש 500 MP3 אני חייב לציין שאני בא מבורגמן 650 וותק של הרבה שנים ברכיבה על עשרות כלים . הופתעתי היום לטובה מהכלי ממש חוויה ולאחר נסיעה אם זה בעיר הפקוקה וגם מחוץ לעיר מאוד התרשמתי
    אני חייב לציין שבהתחלה לא הבנתי למה דורשים עליו יקר רק אחרי שנוסעים בו מבינים שזה כלי עם הרבה הנדסת אנוש אני ממליץ מחום רב לכל אלה שהתלבטו אני רכשתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל