fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

איך דופקים וידאו בטיחות חשוב

איך דופקים וידאו בטיחות חשוב

גיא בן ברק

משרד הרישוי של מדינת וושינגטון, ארה"ב, פרסם לפני כחודש קליפ מושקע להגברת בטיחות אופנועים, שמונה דקות ורבע במטרה הראויה פלוס של חינוך נהגי מכוניות להתנהגות בטוחה יותר בחברת אופנועים על הכביש. יוצרי הסרטון השקיעו מחשבה, יצרו סיטואציה בה נהג מכונית צעיר מתוך חוסר תשומת לב ומודעות גורם לתאונה עם רוכב אופנוע מבוגר; בפורמט מעניין של טרגדיה יוונית (סוף טרגי בלתי נמנע וידוע מראש) פגיעת המכונית באופנוע מוקפאת למען יוכל האופנוען הקשיש להעביר את נהג המכונית קורס מזורז בהתנהגות כלפי אופנועים, בסיומה חוזרים למהלך הזמן של הסיטואציה המקורית, כולל ההתנגשות בין האופנוע למכונית העבריינית.

הסרטון מציג מספר עקרונות חשובים אותם צריך ללמוד נהג המכונית כדי להגביר את בטיחות נהיגתו כלפי אופנועים: תמיד להסתכל פעמיים לפני סטייה מנתיב, פנייה, יציאה לעקיפה ובוודאי פניית פרסה, זאת מכיוון שאופנועים הם קטנים משמעותית בהשוואה למרובי הגלגלים וקשה להבחין בהם לכן תמיד תבדקו פעמיים; כמו-כן יש לשמור מרחק מאופנוע כאשר נוהגים אחריו, האופנועים מתמרנים מהר ומשנים מיקומם לעיתים קרובות כדי לשפר מיקום על הכביש, בולמים ומאיצים ברוב המקרים במרחקים קצרים יחסית למכונית; ולבסוף, האופנוען שאתה פוגש בכביש הוא קודם כול בן אדם, בעל משפחה, חבר, בעל, אבא, ולא חייזר או אויב – והאופנוען הוא זה שתמיד משלם את המחיר הגופני בפציעה חמורה או מוות.

כמובן שאין לי כול בעיה עם המסרים החשובים הללו, אבל כן יש לי בעיה עם האווירה השוררת כאן של "נהגים בבקשה תעשו טובה לאופנועים…" ההתחשבות היתרה באופנועים אליה נהגי המכוניות נדרשים כאמצעי הראשון לבטיחות. אני אומר: חברים נהגי מכוניות באשר אתם, אל תעשו טובות, בלי שום קשר לאופנוע, הולך רגל או נהג אחר, רק תהיו אתם בסדר על הכביש והכול יהיה בסדר, וזאת בלי קשר למה שהאופנוע יעשה. מפריע שהסרטון אינו מטיל במפורש וקודם כול את האחריות על נהג המכונית לנהוג במקצועיות, לעסוק אך ורק בנהיגה ולשמור על החוק. במקרה זה הבחור דופק המבורגר תוך כדי נהיגה, שומע מוסיקה בווליום, אינו מאותת והכי גרוע הולך לפנות תוך חצייה של קו לבן; כן יהיה שם אופנוע לא יהיה שם אופנוע, עם נהג כזה מישהו הולך לחטוף בוודאות ומהר, גם מכונית אחרת, הולך רגל או תמרור. אם אני יוצר הסרט הזה אני מראה את הנהג הזה פשוט מחכה בצד וכשעובר האופנוע הוא מוציא רובה צייד ויורה לאופנוען בראש, כי נהג כזה לא סתם לא שם לב – נהג כזה הוא רוצח בכוונה תחילה.

בנוסף יש לי בעיה עם האופנוען. אתה רוצה לרכב על הרלי דייוידסון? תהיה בריא, אבל למה להזניח לבוש בטיחותי לטובת הביגוד "הנכון" של ההרלי?? איפה מעיל כמו שצריך? מה זה הקסדה המצ'וקמקת הזאת?? רבאק אתה רוכב בכביש פתוח באזור מיוער, הקסדה הזאת תשמור לך על הראש כשתפגע בעץ? והקסדה גם ללא משקף והרוכב ללא משקפי הגנה, וואללה גם אם נושאת מטוסים תפנה לו על הנתיב הוא לא יראה אותה מרוב רוח, יתושים וחול בעיניים… 

ולבסוף, זו תדמית האופנוען שאתם רוצים ליצור בציבור – איש מערות צעקן ומאיים הנתון לחסדי נהגי המכוניות? תנסו שוב   

גלריה

26 תגובות ל איך דופקים וידאו בטיחות חשוב

  1. רק שעדיף לעשות ולטעות, כדי לשפר בהמשך, מאשר לא לעשות כלום. בישראל יש קרוב אפס מודעות לאופנוענים. הייתי שמח לראות משהו יוצא, כלשהו, ממשרד התחבורה הישראלי, אפילו אם יהיה מצ'וקמק בתחילה.

  2. גיא. אתה צודק.
    אבל איך באמת אתה יכול לחנך את החברה מאותו הסוג שאתה מדבר עליהם…?
    לדעתי במיוחד בארץ שלנו רק ענישה וענישה קשה וכן קנסות כספיים כבדים, הם הם אשר אולי יכולים להביא מעט שיפור. וברור שכל פסק דין כזה יש לפרסם , על מנת שיראו ויראו.
    אחרת לא נראה שינוי.
    למה-כי ככה.!! כי כאלו אנחנו מה שלא בא לנו על הראש דרך הזרוע, הכיס, העונש והכח לא יצליח.
    שיקראו כאן נהגי המכוניות ונשמע מה להם יש להגיד.

  3. מביקור קצר במשרד התחבורה בתל אביב ואינרקציה קצרה עם העובדים תגרום לכל אחד להבין שמשם שום תועלת לא תצמח!

  4. כל מילה נכונה גם אם היא מעליבה… נהגי משאיות ענק צריכים להתחשב במכוניות ונהגי מכוניות באופנועים… כאשר יש תאונה האופנוען בד"כ הולך…ככה זה בחיים…

  5. בלי חינוך לא תשנה כלום, פשוט כלום!!! ואני בעד ענישה, אך ענישה בלבד, מעולם לא מביאה ולא תביא לתוצאות הרצויות. כשאתה נוסע לאירופה למשל ,רוכב ונוהג שם נעים לך לעשות זאת לעומת הכאוס של הכביש הישראלי, זה בראש ובראשונה תוצר של חינוך ולא ענישה, שלא ישמע לרגע שאני לא בעד ענישה, אך זה חייב לבוא בד בבד עם חינוך! בקשר לענישה- עם שילטון החוק הרופס של ישראל, גם הענישה עלובה וכשמענישים, לרוב מענישים את האנשים הלא נכונים ומקלים עם אלו שצריך להחמיר, דוגמאות לא חסר.

  6. ברור שחשוב מאוד נושא החינוך.
    אבל אתן לך דוגמת ענישה שאני בטוח שתסכים איתי שאין מצב שלא תצליח.
    ….אם יצא חוק שאם תפשו אותך מדבר בנייד תקנס בסכום של 10,000 ש"ח בלי יכולת לערער ואו סמכות שיפוטית שתוכל לבטל לך את הדו"ח…
    אני מוכן להתערב שגם שרי אריסון לאחר התפיסה השניה שלה לא תרים את הנייד במהלך הנהיגה (שם יש בעיה אחרת כי יש לה כנראה נהג) אבל אני בטוח שהבנת את הנקודה.
    ענישה כפתרון ראשוני מהיר הוא פתרון טוב…. כי לחנך את הנהג הישראלי יקח קצת יותר זמן. בנתיים ש"יפחד" דרך הכיס.
    ואני מתכוון לא רק לעברת תנועה על דיבור ואו סימוס בנייד . אני מדבר כמעט על כל עברה אשר יכולה להביא את הנהג והסביבה שלו למצב בלתי הפיך.

  7. רק לפני ימים ספורים קראתי כתבה באחד ממדורי הרכב,
    העוסקת בנושא הענישה בכלל והכותב נגע גם בסוגית הסלולרי וכתב שם דבר נכון ,שאם היה קנס רק של 100 שקל, אך נהגי ישראל היו יודעים שיתפסו כמו זבובים ,לא היו מדברים. אני מסכים איתך שזאת רעה חולה והקנס יכול להיות גם מיליון ש"ח, אך אם הנהגים יודעים שאין בישראל משטרה, רק משטרה אוטומטית (מצלמות) והסיכוי שיתפסו אפסי ,הם ידברו גם ידברו ,לא משנה גובה הקנס ,מפני שאבד הכלח על החינוך במדינת ישראל לפני עשורים רבים ולצערי זאת מדינה רקובה ומושחתת בכל תחום אפשרי ואינני רואה את האור בקצה המנהרה .חינוך אגב ,זה גם הכשרות נהיגה ורכיבה שאינם כאן ,אלא באופן פרטי ולא נפתח את עניין ביזיון הספורט המוטורי שקיים בעולם במדינות הנאורות וגם בלא נאורות ותורם רבות להטמעת תרבות מוטורית.

  8. בדיוק לא מזמן עברתי קורס על הגורם האנושי, הרבה מהנוכחים (כולל אותי למעשה) טענו שהענישה קלה מידי ולא מרתיעה ורק החמרת הענישה ויד קשה תביא את הבשורה. האמת היא שנטען בפנינו שמחקרים על גבי מחקרים מוכיחים שהחמרת ענישה לא הצליחה באף מקום בעולם עדיין להביא להתרעה, ולכן זו לא הכתובת.
    את הכתובת תולים אך ורק בחינוך הילדים, כדי שאלה יעירו להוריהם ובעתיד יהיו בעצמם דור מבוגר אחראי יותר.
    פעם בכל טיול היו קוטפים פרחים ורשות שמורות הטבע והגנים דאגו, אז על משקל זה עשו את קמפיין "אסור לקטוף את פרחי הבר" שהחל בארץ בשנות ה-70 בגני הילדים ובבתי הספר וכיום כולנו דור מבוגר שלמעשה אין לנו שום עניין בלקטוף פרחים ולהרוס את שמורות הטבע.
    כלומר השיטה של החינוך הצליחה.
    דוגמה נוספת של חינוך ההורים דרך הילדים היא דרך המשחק של חגורות הבטיחות באוטו "מדליק מי שמקליק ראשון", פעם היו מחפפים בזה, כיום רק מעטים אינם חוגרים חגורות ברכב.
    שוב חינוך שהגיע דרך הילדודס להורים.

  9. אופנוענים ניפגעים יותר מעצם העובדה הפשוטה שבכל תאונה , אפילו השטותית ביותר, הם סופגים את המכה בגופם. מעיל מיגון יכול לסייע נגד שברים ושאר פציעות לא נעימות, אבל לא נגד מוות. מכה חזקה בראש, מכה ששוברת מפרקת, או מכה חזקה בבית החזה הן מכות קטלניות(הורגות), לא קשור למיגון. המיגון, כולל הקדסה מאוד מוגבלים במניעת מוות תחת מכות חזקות. בהקשר זה מבחן שארפ הוא קשקוש מקושקש(בדיחה עלובה).
    הסרט מתמקד בבעית הנראות, והוא עושה את זה מעולה. לא רואים אותנו, את זאת גם אנו צריכים להבין ולהפנים, וכל המתחסדים שכותבין כאן על קסדה שלמה ויוצאים להרוג את עצמם ברכיבה ספורטיבית ופרועה על כביש ציבורי, תעשו לעצמכם טובה ולפחות תשתקו. רבק, לא רואים אותנו, מתי כבר תקלטו את זה. מי שמדבר על הגברת הענישה, לא מבין בחינוך דבר וחצי דבר, אנשים הם לא עכברי מעבדות ואלימות(גם הכנסות) רק גוררת עוד אלימות. מי שמציעה להגביר ענישה כנראה יותר קרוב לקוף מאשר לבן אדם.
    אז מה מבקשים בסרט מהנהגים, להתבון פעמים ולהתרחק מאופנועים. זה מסר נכון, ובסרט זה גם מועבר חזק מאוד.
    אגב בעית הנראות, הרבה יותר חשוב מקסדה שלמה או מעיל הוא הווסט הצהוב. צריך לחייב אופנוענים ללבוש את הווסט הזוהר בדיוק כמו שמחיבים אורות קבועים. מה שיבא יצרני מעילים לתפור אותו בילד-אין למעיל(וכבר ראיתי כאלו שעושים את זה). כאשר הווסט הזוהר יהיה חלק ממעיל המיגון הדבר לא יכביד על צדקנים כמוכם שכל כך אוהבים ללבוש מעילים ולרדת על אנשי הארלי, אז אנ בטוח שלא תתנגדו לתקנה כזאת. כמו שאני מכיר אותכם (אסופה של תינוקות) מחר על הבוקר אתם במשרד התחבורה כדי לקדם את הצעתי, נכון?

  10. עד אז…..הענישה צריכה להיות חמורה, קשה, בלתי מתפשרת, כואבת…ובקיצור מה לא.!!??
    עם הזמן יגיע החינוך.

  11. צר לי ידידי אבל יש כזו מדינה.
    היא נמצאת בצפון-מערב ארה"ב והעיר הגדולה בא היא סיאטל – בה ממוקמות מייקרוסופט ואמזון. לפרטים נוספים – http://en.wikipedia.org/wiki/Washington_%28state%29

    זה נכון שהעיר וושינגטון די סי נמצאת בחוף המזרחי, במחוז קולומביה. אבל זה לא פוסל את קיום המדינה וושינגטון שהיא פי 9 מגודלה של מדינת ישראל.

  12. הבעיה עם רוב רוכבי הקרוזר בארה"ב היא שהם לא מקפידים על נהלי בטיחות בסיסיים. יש להם כלים גדולים כבדים ופרימיטיביים (ללא מערכות ABS או בקרת אחיזה), הם מקוסטמים פעמים רבות לטובת שופוני תוך כדי יצירת סיכוניים בטיחותיים, למשל כידונים מחודדים… מעבר לזה רובם בעלי יכולת רכיבה ירודה, לא עברו קורסי רכיבה ולא מאמינים בהם והם אוהבים לרכב בקבוצות שזה מגדיל בפקטור את הסיכוי לתאונה.

    לגבי נראות – קרוזרים רבים בעלי פנס קטן וחלש. אופנועי ספורט מודרניים בעלי פנסים חזקים/כפולים, והמודרנים בעלי פנסי לד עוצמתיים. אני כבר לא מדבר על אופנועי אדוונצ'ר שהם בעלי תאורה חזקה מאוד.

    זה לא שהנהגים לא אשמים, אבל רוכבי הקרוזר גם לא טלית שכולה תכלת.
    הסרט מנציח חלק מהסטריאוטיפים הללו, במקום לעודד את רוכבי הקרוזר להתמגן כראוי. הטענה שלך שמיגון רק מציל מפגיעות "לא קשות" הוא לא נכון עובדתית. שבר פתוח יכול להרוג אותך מיידית וציוד רכיבה יכול למנוע את זה, על פי מחקר מקיף שערכה ממשלת אוסטרליה. חפש את זה באינטרנט.

  13. בחייך אתה לא אדם נאיבי .איך יגיע חינוך עם הזמן כשאין חינוך????? ואין תוכניות לחנך את הבבוניאדה בארץ הקודש ואיך תהיה ענישה כשכמעט אין שוטרים??? איך? מה שהיה הוא שיהיה! לאופטימיות צריך שיהיה כיסוי אל תהיה אופטימיסט חסר כיסוי, כאן זה מדינת ישראל וכולנו מכירים כיצד היא מתנהלת.

  14. נכון ששבר פתוח יכול לגרום למוות מאיבוד דם, מתי רבק יבין שהמיגון שלו לא מונע מהעצמות שלו להתפרק לשברים פתוחים. כמה טמטום יכול להיות בקבוצת המטקבקים של דוגרי, כי עושה רושם שכל הטמטום שבעולם מרוכז כאן בעוצמות גבוהות. תבינו, מכה חזקה הורגת…נקודה!
    מה אתה בכלל נכנס איתי לניואנסים של אנשי הארלי, כאשר אנשי הספורט עם הפנס המעולל שלהם רוכבים במהירות האור ומגיעים לפגוש את המכונית לפני שקרני האור פגעו בה בכלל. ואתה יודע בדוק על מה אני מדבר(רכיבה במהירות האור). אתם חבורת מפגרים שחושבת שהמכוניות הם בכל לבעיה וצריך להוריד אותם מהכביש, ושהכביש שיך רק לאופנועים שנוסעים במהירויות של מטוסים. פחחח…אתם לא צריכים שום סרט ושום חינוך, אתם פשוט מקרה אבוד!

  15. היחיד שמבולבל כאן הוא אתה לא?! כנראה התבלבלת במגיב לו רצית להגיבת כי עלפי מה שכתבת התגובה אינה אלי תאלא אם כן אתה הזוי כמו מרבית העם הזה.

  16. האמת שאני לא מבין איך החברה בדוגרי בכלל העלו את התגובה שלך הזו.
    מתנהל כאן דו שיח מעניין וטוב שאני ניהנה לקרוא ובא בבון כמוך אפס אפסים חרה בן של &ונה וגורם לי לנבל את הפה .
    אתה חתיכת @ין ואני מבקש ממש מהחברה בדוגרי שיעלו את התגובה שלי על מנת שאפס כמו מספר 21 יעלם לנו מהאתר ונוכל לקרוא וליהנות.
    תודה וסליחה על התגובה אבל לא מסוגל לסבול אפסים חסרי תרבות כמו מספר 21 שגרם לי ככה לצאת מגידרי.
    ושוב סליחה.

  17. והאלימות מהכביש זולגת גם לפורום ולמקומות אחרים. איך אישתך, אשה מוכה? והילדים? אני לא מבין איך המדניה לא סוגרת לכם את שערי היבוא למפלצות הספורט שלכם? אה…היא בעצם כן סוגרת, במקום תחרות ספורט שביטלו לכם נקבל מחר "מפגן", שזה במילים אחרות יריד מכירות עלוב לקידום המותגים שבשליטת הקרטל מטרו&אבניר. שוב טעית? פחחח…

  18. מגיב 23 צודק במאה אחוזזזז!
    רק ישראלי גלותי, פרובינציאלי ופרימיטיבי, מסוגל לתגובה כשלך! לא תשמע ולא תקרא אף אחד המשתייך לעם אחר, שיכתוב כאלו דברי בורות המאפיינים את העם הזה, השרוי באפילה מוטורית סופנית. למען האמת ,באמת שאינני מבין מה יש לך לחפש באתר הזה ,חוץ מלהפיץ את דברי הבורות הרעילים שלך לגבי האופנוענים. אולי תביט על עצמך וחבריך הנהגים הישראלים הבורים, המבצעים ברכבם כל פעולה אפשרית מלבד נהיגה והורגים רוכבי אופנוע, רוכבי אופניים והולכי רגל, כי מתי שמעת לאחרונה על דוגלגלי שביצע זאת??? לעומתכם הנהגים המבצעים זאת חדשות לבקרים. הפעם אולי לא תתבלבל ביובל תעשה הגהה לדבריך אתה כותב בשגיאות.

  19. זה מדהים איך אתם משקרים את עצמכם, פעם אחר פעם.
    על אופנוע רוכב מי שבאופן אלטרנטיבי היה משתמש במכונית או בתחבורה צבורית.
    הולך רגל זה למרחקים קצרים, מרחקים שגם אנחנו רוכבי האופנוע נעשה אותם ברגל. אם אני על כביש רכוב על אופנוע ונהג עושה טעות ופוגע בי, זה לא אותו דבר אם אותו נהג שעשה טעות היה פוגע בי כאשר אני ישוב בתוך מכונית. זאת הסיבה שהסיכוי למות בתאונה על אופנוע גדול פי 18 מהסיכוי למות בתאונה עם מכונית, ואנו משלמים ביטוח חובה שיקר רק פי 2. עצם היותי על דו-גלגלי יוצר סיכון שחברות הביטוח המדינה והחברה, צריכים לשלם עליו מחיר יקר. יקר מספיק כדי לבטל את כל התועלות של הקלה בגודש תנועה, בזיהום אוויר, ובבעיות חניה, שאם לא כך, המדינה כבר היתה מוצאת דרך לעודד רכיבה על דו-גלגלי(והיא לא). מסתבר שלכולם זה טוב שלא יהיו אופנועים, גם לחברות הביטוח שרק מפסידות עלינו כסף, וגם למדינה שחפצה בשלום אזרחיה. היבואנים הגדולים ממילא מוכרים גם מכוניות ומתפרנסים משאר קומבינות(הימורים על ספורט מוטורי?) כך שכמות המכירות של האופנועים זה לא קריטי למדד הריווחיות שלהם. ואתם תמשיכו להלהיט את עצמכם בביטוח יקר ועוד שפע שטויות כי אתם איך לומר, בורים גמורים!!! או אם לדייק יותר, חושבים שכולם טמבלים להפגין כדי לספסד למפגרים על אופנועי ליטר עצבנים את ביטוח החובה. אם יש מישהו שכורת את הענף עליו הוא יושב, זה לא טוקבקיסט מושתן כמוני. מסריח לכם בחצר כי אתם חרא.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל