fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר

סיבי – עף!

סיבי – עף!

צילום: תומר לשר

ערך: גב"ב כתב ובחן: תומר לשרדעת מומחה: ניסים ברדה

הרבה זמן שכף ידי לא אחזה מצערת שמטפלת ביותר מבוכנה אחת. התקופה שעברתי פה בדו"גרי עד לפני שנתיים היתה מדהימה. בחנתי לא מעט אופנועים/קטנועים, חוויתי והעשרתי את הניסיון שלי וזו היתה חויה מדהימה. רצה הגורל ונכנסתי לעסק צילום החתונות בכל הכוח ולא נשאר לי זמן אפילו לקחת למבחן אופניים חשמליים. התקופה הלחוצה של הקיץ העלתה בי געגוע רב לאויר, לחופש למרחב ולתחושה הזו של להיות חד ומרוכז בכביש, בקווים ובדיוק מיקום הצמיג על האספלט. טלפון לאריק שיארגן כלי למבחן היה עניין של 13 שניות (הבחור עסוק) והאופנוע שעלה בגורל הוא הונדה CB650F.

מודה שבהתחלה עיקמתי פרצוף. צמד האותיות סי בי בלי אר בסוף, זה לא אני. אני צריך אר איפשהו בשם הדגם!

אחרי ריפרוף קליל בגוגל הבנתי שמדובר בנייקד דיי מגניב שבא להחליף את ההורנט 600. יאללה, אני רוצה!

קצת רקע

בשנת 2013 הסתובבו לא מעט חובבי הונדה עצובים ומאוכזבים. הונדה הפתיעה כשהודיעה כי הורנט 600, מדגמי האופנועים המוצלחים ומצליחים בכול הזמנים, הגיע לסוף דרכו. 17 שנה ברציפות יוצרה הנוסחא הגאונית של מנוע סופר ספורט באופנוע רב שימושי "עם אופי" בטרם החליטה הונדה לקראת 2014 כי צריך להוריד את ההורנט לעם אפילו יותר. CB650F נולד. לא עוד מתיחת פנים אלא דגם חדש לחלוטין ושונה מהורנט, הונדה רצתה להגדיל את קהל המשתמשים לאופנוענים פחות מנוסים ועשירים וזאת באמצעות הורדת מחיר לקניה ואחזקה ועיצוב אופנוע עוד יותר ידידותי לתפעול.

וכך את מנוע הסופרספורט של ה-CBR600RR כפי שהותקן בהורנט מאז גרסת 2007 הנהדרת החליף ב-CB650F מנוע חדש, אמנם ארבעה צילינדרים ואפילו מוגדל נפח ל-650 סמ"ק, אך מכוון ומעוצב מהבסיס ליותר שימושיות, מ-102 כוח סוס של ההורנט ירדו כאן ל-85 כוח סוס, פחות הספק לטובת יותר כוח מיידי בסל"ד נמוך ופחות החלפות הילוכים. במקביל הותקנה ב-CB650F שלדת קורות פלדה במקום שלדת המונוקוק אלומיניום של ההורנט, זה יותר זול, פחות נשבר אם נופלים וגם אפשר ליישר, אמנם כבד מעט מההורנט (208 קילו רטוב, כ-10 קילו כבד מהורנט) אולם שינויים במרכז הכובד ומיקום טוב יותר לרוכב הביאו להתנהגות זריזה ונשלטת. גם המתלים פחות מתקדמים מאשר ההורנט, את המזלג ההפוך החליף קונבנציונאלי והבולם האחורי ללא לינק – עדיין זה מתאים יותר למיצובו של האופנוע כרב שימושי וידידותי וקל ככול האפשר לטווח רחב של רוכבים, בראש וראשונה לא מנוסים.

עם התובנות הללו ניגשנו למבחן ה-CB650F המשווק בישראל, אך קודם אי אפשר בלי המחיר המצחיק שלו: 66,900 שקל. להונדה ארבעה צילינדרים פול סייז זה נמוך, מאוד נמוך. 
 
עדיין עוקץ כמו צרעה…
יום חמישי, 4 אחה"צ, סניף הונדה שב"ח תל אביב. פרצופים מן העבר מזהים אותי בברכת שלום וחיבוק. "תחתום לי פה פה ופה", מפתח בבקשה. סלפי + סטטוס בפייסבוק גרף לא מעט לייקים על הדייט שלי לשבת, בלונדה חטובה. מי לא יעשה לייק? 

שבת בבוקר יצאנו לטיול לאיזור נס הרים/סטף מאחר וזה אזור קרוב, מפותל שאני מכיר ומאוד אוהב. למושב האחורי הצטרפה חברה טובה ויחד יצאנו כולנו לטיולון שבת בבוקר. 

הסי בי 650 אף החדש מפתיע ושונה לחלוטין מההורנט שאני מכיר מן העבר. זה אופנוע שמרגיש יחידה אחת שלמה. זאת אומרת שהחלק האחורי והקדמי באופנוע הם יחידה אחת ודיי מסוכנרנים. זאת בעיקר צמד מתלים שעושים עבודה כ"כ טובה. אם הזכרתי את המתלים, נדבר עליהם מעט מבלי להכנס לפן הטכני אלא החוויתי בלבד. זה מה שחשוב אחרי הכל. המתלים עושים עבודה מ ע ו ל ה ספיגת מהמורות העיר ועבודה עוד יותר מדהימה בפיתולים בכבישי ירושלים. היציבות שהאופנוע משרה ממש מרשימה, גם כשלחצתי מעט בירידות של נס הרים (בהרכבה) האופנוע הרגיש יציב ובטוח בהטיה. ההיגוי בהורנט לא זריז ולא איטי, ניטרלי. הייתי פשוט רוצה לאפיין אותו בכך שהוא מתאים בדיוק (!) לאופי האופנוע. הבלמים עושה עבודה מספקת אבל לא הייתי מתנגד ליותר עוצמה. מערכת ה- ABS נכנסת לפעולה בשלב שמרגיש נכון ולא מוקדם מדיי ובכך מאפשרת ניצול בלימה אופטימאלי. 

אחד הדברים שמעט הציקו לי היו סדר מתגי האיתות/צופר שכפי שנראה מיקומם הוחלף (מטה ומעלה) וכל פעם שרצית לאותת צפרתי וההפך. מניח שרוכשי הכלי יתרגלו לעניין בסופו של דבר.

אחד הדברים הבולטים בכלי הזה שעושים אותו כל כך מתאים לעיר/חוץ לעיר זוית הצידוד שממש אבל ממש מפתיעה. לא מספיק שהאופנוע הזה ממש קטן, הודות לזוית הצידוד הנדיבה ניתן לעבור בין פקקי העיר ולתמרן ממש כמו קטנוע. 

ההזרקה באופנוע עושה עבודה טובה אבל לוקה מעט בחוסר דיוק ממעברי המצערת, דבר המקשה על רכיבה חלקה בעיר. מחוץ לעיר ובנסיעה מהירה הדבר כמעט ולא מורגש. 
לוח השעונים מינימאליסטי ונותן את האינפורמציה הבסיסית. 
האגזוז שקט אבל העיצוב שלו מגניב ! 
מושב האופנוע נותן שילוב מושלם בין רגש ואינפורמציה מהכביש לבין נוחות ברכיבה ארוכת טווח. 
ושוב אני מדגיש את אותה יציבות שציינתי קודם, והפעם גם ברכיבה בין עירונית מהירה, האופנוע שומר על יציבות בצורה מעולה! 
המנוע מרגיש חזק והצורה שבה הכוח יוצא לכביש היא מאוד ליניארית בלי הפתעות. 
עיצובית האופנוע מדהים עיניי, במיוחד הצבע הצהוב אותו קיבלנו לנסיעה. הכונסים בצידי האופנוע נותנים לו לוק מחוספס וקרבי. 
סה"כ מאוד נהנתי עליו ואילו הייתי רוכש אופנוע נייקד, ה-cb היה אחד האופציות היותר הגיוניות שלי, בוודאי עם תג מחיר צנוע של 66,900 שקל.

תודה לאיציק בן דוסא על סיוע צילום ותנועה במבחן.

אופנוע כייפי/ניסים ברדה
היום כבר קשה למצוא דברים לא טובים במכונות החדשות; גם אם חברה "מאחרת" אחרי חברה אחרת אז באופנוע הבא שהיא מוציאה היא כבר מעתיקה, מתקנת והכול נהייה סטנדרט. מכאן שכמעט כל המכונות החדשות נותנות כמעט את כל מה שרוכב צריך ויכול למצוא במכונה מחברה מתחרה. ומה שנשאר לנו כצרכנים זה לבחור את סגנון הרכיבה, הצבע המועדף, המראה החיצוני, עלויות האחזקה, וברור איפה אנחנו אוהבים לקנות ומי לקבל את השרות. והכי חשוב לדעת שאם קנינו ממשו אנחנו יודעם שאם יקרה משהו אז תהייה חברה תיתן לנו גיבוי לאורך זמן.
 
הונדה CB650F 
אופנוע זריז
בלמים טובים ומדויקים
התנהגות ההיגוי מצוינת ונותנת הרגשה של שליטה מלאה בפרונט
תנוחת ישיבה זקופה ונוחה
מראות נוחות ונותנות הרגשה של שליטה על מה שקורה מאחור
תגובה טובה למצערת
בכללי אופנוע כייפי לרכיבה וייתן לכל מי שמחפש גם התנהלות יום יומית בעיר תשובה מצוינת
בעיקר בגלל הצידוד המצוין של הכידון 

תעודת זהות

הונדה CB650F

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 3 
מחיר: 66,900 ₪

לפי מחירון 01/15 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 16 שסתומים, קירור מים
נפח: 649 סמ"ק
הספק: 85 כ"ס ב- 11,000 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב- 8,000 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
גיר: 6 הילוכים
מתלים: מתלה קדמי – מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מהלך מתלה 120 מ"מ
מתלה אחורי- מונושוק בעל כוונון קפיץ עומס ראשוני, מהלך 43.5 מ"מ
בלם קדמי: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
מרווח גחון: 150 מ"מ
משקל רטוב: 208 ק"ג
מיכל דלק: 17.3 ליטר
צריכת דלק (יצרן): 21 ק"מ לליטר

 

אם הזכרתי את המתלים, נדבר עליהם מעט מבלי להכנס לפן הטכני אלא החוויתי בלבד. זה מה שחשוב אחרי הכל. המתלים עושים עבודה מ ע ו ל ה ספיגת מהמורות העיר ועבודה עוד יותר מדהימה בפיתולים בכבישי ירושלים. היציבות שהאופנוע משרה ממש מרשימה, גם כשלחצתי מעט בירידות של נס הרים (בהרכבה) האופנוע הרגיש יציב ובטוח בהטיה.
                                                                                                              
לא מספיק שהאופנוע הזה ממש קטן, הודות לזוית הצידוד הנדיבה ניתן לעבור בין פקקי העיר ולתמרן ממש כמו קטנוע.
                                     

 

 

14 תגובות ל סיבי – עף!

  1. במחיר הזה קונים GSR750 של סוזוקי שהוא הרבה יותר אופנוע ונותן תמורה טובה יותר לכסף

  2. הוא צודק ,ה gsr נותן הרבה יותר אופנוע כיום ,באותו מחיר פחות או יותר. בעבר הסוזוקי היה יקר בעשיריה ואם הינך מתכוון להורנט המקורי, זהו סיפור אחר וגם מחירו ירד לבסוף.

  3. יש כאן מספיק דו גלגליים דומים בנתונים על מנת לבצע מבחן השוואתי.

  4. ראה מה כתב ניסים ברדה למעלה.
    היום כמעט כל האופנועים דומים אחד לשני.
    חשוב לקנות במקום שאוהבים מעריכים וחושבים לקבל שרות טוב ובמחירים נוחים.
    לדעתי ההונדה קוואסקי סוזוקי ימהה וכו' יתנו את אותם תוצאות. אז מה שנשאר לך זה לבחור כנראה את הצבע והנפח

  5. היה לי לחודשים, אהבתי מאוד, אבל התקדמתי ל1000, לא מצטער שקניתי ומכרתי, אהבתי את הכידון, הצורה, היופי. אבל היה לי טיפה חלש כי אחרי הפסקרה של כמה שנים על ענקיים, זה היה נפלא לתחושות ולעיר.

  6. אני מסכים איתך בדבר הכי חשוב, מה שלא יהיה חשוב לקבל שירות הכי טוב שיש. אם האופנועים דומים, ולדעתי הם אמינים כי באים מבית טוב, הקניה מצוינת תהיה

  7. ימהה mt07
    עפ חוות דעת בחול האופנוע. הפך להיות רב מכר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל