מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה אפריקה טווין החדש: עולה פחות – קרבי יותר
גיא בן ברק
צילום: יצרן
הונדה מפרסמת היום בארה"ב פרטים נוספים אודות האפריקה טווין המסקרן האמור להתחיל להימכר תוך זמן קצר כדגם 2016 . יובל נווה חברנו בניו יורק מדווח כי מחירו של ההונדה החדש והנטייה המשמעותית שלו לשטח מטלטלים את שוק האדוונצ'ר בארה"ב, שכן האפריקה טווין עם מנוע ליטר ו-95 כוח סוס מאיים הן על ה-GS –ים בנפחי 800 והן על האדוונצ'רים 1200.
נטייה לשטח? אכן כן, לאפריקה טווין מהלך המתלים הארוך בקטגוריה, 231 מ"מ למזלג (לעומת מהלך מזלג של 190 מ"מ לק.ט.מ אדוונצ'ר 1190), מהלך המתלה האחורי של האפריקה טווין עומד על 221 מ"מ, ונתונים אלה מספקים להונדה מרווח גחון מרשים של 250 מ"מ – בעוד גובה המושב במצב הנמוך, 850 מ"מ, נמוך ב-10 מ"מ בהשוואה לאדוונצ'ר של ק.ט.מ. גם נתון המשקל מרשים מאוד, 212 קילו יבש כולל ABS, ובגרסה עם ההילוכים חצי אוטומטי 222 קילו יבש.
ואז המחיר, 13,000 דולר בארה"ב לגרסה הזולה ביותר של האפריקה טווין, האמריקנים משווים לק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 R ורואים שההונדה זולה ב-4,000 דולר, בהשוואה לגרסת הבסיס של ב.מ.וו R1200GS האפריקה טווין זול ב-3,175 דולר.
האפריקה טווין נמכר בשתי גרסאות, עם גיר רגיל או עם גיר אוטומטי/ חצי אוטומטי, שתי הגרסאות מגיעות עם ABS (ניתן לנתק בירידה לשטח) ובורר כוח בעל מספר מצבים בהתאם לאחיזה.
עוד נטיית שטח: הצמיגים על חישוקי שפיצים מאלומיניום מצוידים בפנימית, והגישה למסנן האוויר אינה מצריכה הסרת מיכל הדלק, נתוני לוח השעונים מוצגים אנכית לטובת קריאה בעמידה, ומותקן מגן רוח "ראלי" זקוף.
יסלחו לי היפנים אבל הפעם הם באמת החליקו על הראש..
כל ילד יודע שעל טעם וריח אין להתווכח.
השאלה איך הוא יפעל לצרכים שייצרו אותו.
האופנוע מרשים ביופיו מאוד בעיקר במראה עיניים