fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

לקראת ראש השנה, מצדה 2015

לקראת ראש השנה, מצדה 2015

צילום: גיא מנדלין          כתב: ראסטי ג'יימס

טוב, אני ידוע כילד נצחי 
אותי מרגשת הרכיבה הלילית כל שנה מחדש.
אני לא חושש מהלילה וגם לא מהארוחה, אני יודע שאני מסוגל…
הטבילה בבוקר ולעלות את סדומערד בחזור אהובים עלי במיוחד.
גם להגיד שלום לכל האנשים 🙂

אולי זה כי לא הייתי בדייטונה בייק-וויק אף פעם,
אולי זה כי אני יותר דפוק משניצל…

Wake Up!
אין בישראל רכיבה גדולה מזאת.

מנהג יפה, אגב, עם מחשבה זכה מאחוריו…

לשתות ביחד את הקפה הראשון בזריחת השנה החדשה עם חברים רוכבים למרגלות הר סדומRד… 

בתחילת העשור יצאו קומץ רוכבים, עזי נפש. עשויים ללא חת. אחד מהם רכוב אפילו על גראנדינק רבע ליטר!.

רכבו, חזרו, ראו כי טוב וקיימו מסורת יפה שכזו…
מאז, בכל שנה גדל והוכפל מס' המשתתפים ומעשרות הפך למאות ואח"כ לאלפים. בחיי.
לא סופ"ש בדייטונה – אולי רק רייסים ליד דימונה… את דעתי על הקיטור היהודי האינוסופי כבר הבעתי.

גן לאומי מצדה זריחה- מצדה-אבינועם

המסלול:

בהתחלה היו נפגשים בתחנת דלק הסיירים כארבע שעות אחרי סעודת ערב החג, אחרי מנוחה ומקלחת ורוכבים דרומה – דרך צומת שוקת, ערד, סדום והפיתולים שבינהן… עד אל מרגלות ההר (ההוא עם המיתוס, האתוס והפאתוס). 
הרבה מילים עברו בפורומים ועם השנים והגידול בכמות הרוכבים המפגש עבר למגרש החניה של חצי חינם במערב ראשל"צ, בסמוך ליציאה אל כביש 20 דרומה בד בבד החל מסתמן מסלול נוסף אל ההר – ירושלמים וגם צפוניים שלא גרים על קו החוף העדיפו פשוט לרדת את כביש 90 הי דרומה למצדה.. 

באופן מסורתי, מכריז מי ממנהלי פורום8 על המתווה הכללי של המסע. כך כתב השנה מיצו:
' קריטי, לקראת מצדה. אנא קראו, הפנימו, והעבירו הלאה. זו אחריות אישית של כל רוכב ורוכב, תעזרו לנו שהכל יתנהל פיקס (ואם יש לכם רצון ויכולת להתנדב להיות מארשלים, זה מאוד יעזור, פנו אלי במסרים).

חברים וחברות, רוכבים ורוכבות יקרים ויקרות! 

אם אתם זוכרים ואם הייתם בשנה שעברה, היתה בעיה קשה מאוד של חניה על כביש הגישה לחניון, וכן בעיה של חסימת הכניסה עצמה לחניון. היה המון מקום בפנים, הרבה שטח ריק, אבל בגלל שאנשים רצו לחנות ראשונים בלי להתחשב באחרים וישר חסמו את הכניסה, נוצר מצב שהיה פקק רציני בכניסה, אנשים לא הצליחו להתקדם פנימה, וזה יצר בעיה בטיחותית. אם חס וחלילה היה קורה משהו, רכב חירום לא היה יכול להיכנס פנימה, וזה היה עלול להיגמר באסון. 

גם ביציאה, בבוקר, היה פקק גדול מאוד בגלל החסימות על כביש הגישה. 

חשוב מאוד להעביר באופן אישי לכל מי שיוצא לרכיבה, שתפו בקיר של החברים שלכם, שכולם יקראו: 
קודם כל להיכנס פנימה, לתוך החניון, עד לסוף שלו, ולחנות בטורים ישרים וצפופים כדי להשאיר מקום לכל אלפי האופנועים. לא יתכן שהכניסה תתמלא מיד, ובעוד שחצי מהחניון ישאר ריק. 

שנית, אם החניון באמת התמלא ואין מקום, אם חייבים לחנות למעלה על הכביש, אז לחנות בניצב לשוליים ככה שיצליחו להיכנס יותר ויותר כלים בלי לחסום את הכביש עצמו. 

שלישית, מי שבא עם רכב, תחנו על השולים, ממש בצד, לא לחסום את הכביש. לא לאופנועים אחרים, לא לאוטובוסים, ובעיקר לא לרכבי ביטחון והצלה. 

הקפידו על רכיבה נכונה, בלי אגו ופוזה, בלי סטאנטים או שטויות, רכיבה מדורגת בשיירה.
זו בקשה אישית שלי ממני אליכם.  מספיק מישהו אחד שיפגע ואי אפשר יהיה לפנות אותו בזמן, והלך על כולנו.'

ואני, ברשותכם, אזכיר גם להשאיר את המקום נקי לפני שיוצאים חזרה צפונה.

מצדה – תפוז

עצות ודברי הכנה (ר.ג'):
זו לא רכיבה רגילה.

שבעים ומנופחים אחרי ארוחת חג יהודית כהלכתה, כבישים חשוכים וארוכים עם מגוון רחב ביותר של רוכבים וכלים באלפיהם סביבנו – ברמות רכיבה שונות מאוד – אנא זכרו שאם לא תשנו נתיב 
לא נשקפת לכם סכנה.  אל תפתיעו ואל תופתעו – כמאמר תשדיר השירות.

ציוד:

בהלוך יהיה קר! קחו גם בטנה למעיל ואפילו חם צוואר או כפפות טובות יעשו הבדל משמעותי. מנסיון.  חוצמזה, בצומת חתרורים, באמצע ירידות הסדומעRד, נהיה חם כמו בכבשן – זה הזמן לעצור ולהסיר את השכבות המיותרות. הן לא תצאנה מהתיק עד הבית.
עוד עצה קטנה וחשובה – משקפי שמש לשמש הזורחת בדרך חזרה.

נקודת מפגש, שעת יציאה: 

נקודת המפגש העיקרית לבאים מהמרכז והצפון במגרש החניה של "חצי חינם" אשר נמצא בצמוד לרחוב משה דין פינת רחוב לישנסקי באזור התעשייה המערבי בראשון לציון בלילה שבין יום ראשון 13.9 ליום שני 14.9 (מיד אחרי ארוחת ערב ראש השנה). שעת הכינוס נקבעה השנה ל- 00:00 בלילה. כולם מגיעים לשם מתודלקים.  ראשוני האופנועים יוצאים לדרך ב- 00:30.
 
הדרך למצדה:

רוב הרוכבים יורדים דרומה בציר זה, דרך כביש 4, כביש 41, כביש 40, כביש 31.


עצירה ראשונה לריענון ותדלוק בפז, צומת שוקת.

המשך הרכיבה מצומת שוקת מזרחה על כביש 31 לכיוון ערד, הירידות של סדום-ערד, ואז צפונה על כביש 90. 

לבסוף פניה שמאלה לכביש הגישה למצדה.

ריענון, שתיה, אוכל, כיבוד:

בחניון מצדה תחכה לרוכבים נקודת ההתרעננות של מטרו מוטור, יבואנית קוואסאקי, ימאהה וסאן יאנג בישראל, עם הפתעות קרות ומרעננות כדי שתחזרו הביתה בשלום. כמו כן רכב החילוץ של מטרו ילווה את המסע מתחילתו ועד סופו. 

 

אנחנו מפנקים את הרוכבים עם החולצה ה"רשמית" של הרכיבה למצדה 2015 בחסות ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי בישראל.  יש מספר מוגבל של חולצות, החלוקה היא אחת לאדם עד גמר המלאי. 

 

בנוסף, יחולקו בקבוקי מים וחטיפי אנרגיה בחסות עופר-אבניר, יבואנית סוזוקי, אפריליה, מוטו גוצי וקימקו בישראל. 

 

השנה כדי לשמח את הרוכבים בשעות לפני הזריחה תהיה גם עמדת DJ שינגן "מוזיקת אופנוענים", כמו שצריך. ה- DJ – דניאל (נאנו) מגיע לשם בחסות מידלנד ישראל

 

תהיה לנו גם עמדת מים קרים והפתעות נוספות בחסות ברקום, יבואנית דיבוריות Scala Rider ומצלמות Nilox בישראל. 

 
 
מוצרי מאפה ועמדות קפה חם יהיו במקום בחסות דלב מוטורספורט, יבואנית אופנועי KTM והוסאברג בישראל. 
 
שנה  טובה 🙂 

אהבתם?  – הכנסו לדף האירוע של המסע בפייסבוק

מצדה וזה.. הנה מעט היסטוריה על קצה המזלג, איך כל זה החל:


טיול מצדה של ראש השנה התחיל בקיץ 2002 בפורום האופנועים של תפוז, המוכר בכינויו "פורום 8". התכנון היה לצאת לטיול לילי כשבסופו מגיעים למצדה כדי לצפות בזריחה הראשונה של השנה. מי שהגה את הרעיון המקורי היה גולש בשם ירון שטייגמן (Phangan) שלמרבה האירוניה נפצע בתאונת דרכים יום לפני המסע ולצערו לא השתתף בו. מי שהוביל אותו היה בחור בשם נתנאל אוליבר (נטלה), והשתתפו בו 14 כלים, בתוכם גם שני קטנועי 250 סמ"ק. בגלל שעת היציאה המאוחרת וגם בגלל חוסר הניסיון של חלק מהרוכבים, את הזריחה הם דווקא ראו מהמצפה באמצע הירידה. אחד הרוכבים, אורן קוזלובסקי (cafesito) שרכב על אופנוע עתיק מסוג Honda CX500 נתקע, חולץ, ונתקע שוב בדרך.

 

ביולי 2004 קרה אסון ונתנאל נהרג בתאונת אופנוע יחד עם חברתו שקד ברמת הגולן. למרות האסון ואולי דווקא בגללו התקיים הטיול בסופו של דבר והפך למסע לזכרם של נתנאל ושקד. הפעם הצטרפו לטיול כבר רוכבים רבים למרות הארגון הספונטני והמהיר.

 

בשנים לאחר מכן המשיך הטיול להתקיים מידי שנה בעידודם וארגונם של מנהלי הפורום בתפוז, אבל בינתיים זו היתה עדיין התארגנות "פנימית" של הפורום, ומי שהגיע היו חברים שהיו פעילים בפורום באותה תקופה.

 

משם הכל היסטוריה. מספר הרוכבים והרוכבות הלך וגדל משנה לשנה. מכמה עשרות בודדות בשנים הראשונות, בשנת 2014 היו באירוע למעלה מ- 4000 אופנועים! ברכיבה משתתפים מגוון רב של דו-גלגליים: קטנועים, גדלנועים, דו"שים, אופנועי ספורט, קאסטומים וקרוזרים, ואפילו קבוצות של רוכבי שטח שמגיעות מן ההרים. כל אחד וקצב הרכיבה שלו.

 לתשומת לבכם:

זהו אינו אירוע שקשור לאתר דוגרי כפי שחלק מכם פנו אלינו, אנא רכבו בזהירות משנה.

מומלץ לקרוא את הכתבה לקראת הארוע של סטפן שלנו: מדריך רכיבת לילה

12 תגובות ל לקראת ראש השנה, מצדה 2015

  1. וזה המפגש שצריך להכנס לספר השיאים : כהמפגש הדפוק בעולם.שנה טובה לכל האופנוענים.

  2. נסיעה קשה בלילה מסוכן ובחזרה מתים להגיע……מיותר מיותר

  3. רק שתחזרו בשלום.
    אם יקרה אסון זה יהייה אסון ולא שווה כלום

  4. אחת מהחוויות האדירות שיש,כנס כזה של אופנועים חייב להיות. אסור להפסיד.ושהרוח הגבית תהיה איתנו

  5. החניון במצדה הוא מלכודת מסוכנת אין אליו גישה ולמרות כל מה שתבקשו הוא יחסם ברגע שיגיעו כל האופנועים.
    לדעתי יהיה חכם מצד המארגנים למצוא מיקום אחר עם יותר מנקודת כניסה / יציאה אחת למען הביטחון של כולנו. תהנו

  6. ליהודים האמיתיים בניכם,תעשו חשבון נפש ותלכו לבית כנסת ותשבו עם המשפחה במקום לשרוף דלק ולאכול אבק במצדה.שתהה שנה מבורכת לכולם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל