מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה אפריקה טווין החדש – עם מארק מארקז וחואן ברדה
גיא בן ברק
צילום: יצרן
שני כוכבי על של הונדה מגויסים להעלות עוד יותר את רף הציפייה לדגם לו מצפים רבים בלאו הכי, האפריקה טווין החדש. לראות על אופנוע אדונצ'ר את חואן ברדה, כוכב הראלי של הונדה ומי שינצל כול חולשה של ק.ט.מ לקחת ניצחון בדקאר (אולי כבר השנה) זה טבעי – אולם מארק מארקז, אלוף העולם במירוצי אספלט, על אותו אופנוע זה מפתיע, מאידך מארק נראה מצוין, כישרון העל הזה חובב רכיבת שטח כמו כול רוכב גרנד פרי גדול. בשלושת הסרטונים המצורפים מספרים שני הרוכבים הספרדים מה הם חושבים על האפריקה טווין החדש – בשתי גרסאות ההילוכים, הרגילה והחצי אוטומטית.
ההונדה אפריקה טווין אמור לצאת למעשה כול יום, מאחר ומדובר בדגם 2016 שכבר נחשף מכול עבר ואין מה לחכות לתערוכות בנובמבר. כתבנו עליו זה מכבר, להלן תקציר: לאפריקה טווין החדש נטיה נאה לשטח, אם בודקים את הנתונים, מהלך המתלים הארוך בקטגוריה, 231 מ"מ למזלג (לעומת מהלך מזלג של 190 מ"מ לק.ט.מ אדוונצ'ר 1190), מהלך המתלה האחורי של האפריקה טווין עומד על 221 מ"מ, ונתונים אלה מספקים להונדה מרווח גחון מרשים של 250 מ"מ – בעוד גובה המושב במצב הנמוך, 850 מ"מ, נמוך ב-10 מ"מ בהשוואה לאדוונצ'ר של ק.ט.מ. גם נתון המשקל מרשים מאוד, 212 קילו יבש כולל ABS, ובגרסה עם ההילוכים חצי אוטומטי 222 קילו יבש. הצמיגים על חישוקי שפיצים מאלומיניום מצוידים בפנימית, והגישה למסנן האוויר אינה מצריכה הסרת מיכל הדלק, נתוני לוח השעונים מוצגים אנכית לטובת קריאה בעמידה, ומותקן מגן רוח "ראלי" זקוף.
הוא יכול להיפצע ולגמור את הקריירה.
מה זה איך ? זה חלק מהאימונים שלהם. מרבית רוכבי הgp הם גם רוכבי שטח מעולים, המפורסם שבהם הוא רוסי שניתן לראות סרטים רבים על רכיבת השטח שלו עם חבריו. רוכב אספלט היודע שטח תמיד יהיה רוכב טוב יותר.
באדוונצ'ר 1190R שמידות גלגליו כשל ההונדה, מהלך המתלה 220 מ"מ קדימה ומאחור ולא כפי שציינתם. כמו כן, מרווח הגחון ב R של KTM הוא…. 250 מ"מ. סתם, נודניק, נו….