fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

און דה רוקס / אופל אדם ROCKS במבחן דרכים

און דה רוקס / אופל אדם ROCKS במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה:
האדם רוקס עונה על השאלה שאף אחד לא שאל, והיא "האם מיני יוקרתית יכולה לשדר גם אופי קשוח עם קריצה לשטח". מסתבר שהתשובה היא כן- ובגדול (אממ…יותר נכון בקטן). גרסת הרוקס משנה לחלוטין את מראה ה"מאמי" של האדם הרגילה, ותקרוץ למי שרוצה משהו עוד יותר יחודי ושונה מהאדם "הרגילה". חובה לציין שפחות התחברנו לתיבת ההילוכים הרובוטית אף שהתרגלנו אליה בסופו של דבר. במחיר המתחיל מ- 118,900 ש"ח האדם רוקס יקרה למדי, אך מספקת יחודיות מרעננת שלא תוכלו לקבל משום יצרן אחר.

 

אז מה השתנה?

השינוי העיקרי שתמצאו ברוקס לעומת הגרסה רגילה של האדם מסתכם בעיקר בקוסמטיקה, עם פגושים מגודלים ואגרסיבים יותר, ציפוי פלסטיק שחור על הכנפיים, "מגיני גחון" כסופים וחישוקים גדולים יותר. מרווח הגחון צמח במעט (אבל ממש מעט) והגג קיבל חלון ענק מתקפל המכוסה בבד לאורך תא הנוסעים. אין הבדלים באבזור או במנוע (1.4 87 כ"ס), והתיבה היחידה שתוכלו לקבל היא רובוטית. אין ידנית.

 

ואיך זה נוסע?

הנסיעה מזכירה מאוד את האדם הרגילה, ואם לא תיסעו בהן אחת ליד השניה לא תשימו לב להבדלים. ההרגשה שלנו היא שהרוקס מעט קשיחה יותר על מהמורות ושברים, דבר שאפשר להסביר בקוטר המוגדל של החישוקים. התיבה הרובוטית עושה עבודה סבירה למדי (עד כמה שתיבה רובוטית יכולה להיות סבירה, כן?) וגם צריכת הדלק דומה. חבל שאופל מוכרים את הרוקס רק עם התיבה הרובוטית, כיוון שחלק מהקסם הגדול של האדם הוא בזכות התיבה הידנית והמעורבות של הנהג בנהיגה.

 

המבחן לאדם רוקס התבצע באחד מגלי החום שעברו על ארצנו בקיץ, מה שהביא אותנו לשלוש מסקנות: 

1- גג הבד הנפתח זוכה לצל"ש אמיתי בזכות בידוד מעולה מחום ורעשים, תרומה משמעותית לחווית הנסיעה והנהיגה (אבל רק אם בחוץ 25 מעלות או פחות…) ומתוכנן בצורה נכונה כך שלא יסתיר את השמשה האחורית (ולא כמו בפיאט C500 לדוגמא).
2- למרות שקוראים לה אדם רוקס (סלעים)- כל קשר בינה לבין נסיעת שטח מקרי בהחלט ועל אחריות הרוכש בלבד.
3- הקיץ הישראלי אינו ראוי למאכל אדם. האדם רוקס- כן.


אז מה אתה אומר? כדאי לקנות?
בסופו של דבר, האדם רוקס הצליחה לסובב ראשים ולעורר תהיות בקרב עוברי אורח אף יותר ממה שציפינו, כך שתוספות ה"שטח" עשו את העבודה שהוטלה עליהן- והיא לגרום לאדם להיות בעלת נוכחות ובולטת. מבחינה פרקטית היא עולה על הפיאט C500 עם יותר מקום ליושבים מאחור ובבאגז', מנוע חזק יותר, בידוד רעשים טוב יותר ונוכחות שהפיאט היתה יכולה רק לחלום עליה. המחיר של האדם ROCKS  יחסית גבוה- ועל זה אין ויכוח, אולם חשוב לזכור כי מלכתחילה האדם נקנית מבחירה של הלב, לא של הראש.

רוקס אנד רול / רחל ריכטר  (הצד שלה. ותקשיבו לה!)

האדם היפה והחצופה חזרה אלינו לסיבוב נוסף, הפעם בגרסת הרוקס. השם הקשוח עומד בניגוד מוחלט מול המראה המתוק של האדם, שאמנם התהדר בכמה אלמנטים עיצוביים קשוחים, אבל עדיין צריך דמיון פורה כדי להיקרא מהדורת "שטח.'

על מנת למקסם את אפקט המאצ׳ואיסטיות כביכול, ניתן לקבל את האדם עם כתמי זברה על מכסה המנוע וצידי האוטו. אין ספק שזהו אלמנט עיצובי מיוחד, מעניין ומשדר חוזק כמו גלימת סופרמן על זאטוט שובב. העיצוב הייחודי של האדם ממשיך גם בפנים הרכב עם מושבים המשלבים עור ובד, תא נוסעים נעים ולוח מחוונים שקט (ובאופל, גם זה הישג). מפתחות הרכב זכו גם הם לעיצוב משלהם והיוו את ההוכחה שאופל משקיעה בדברים הקטנים (ובעיקר ברכבים הקטנים).

ברוב הרכבים פעולות הנהיגה הן אוטומטיות. רוב הנהגים לא מתחילים נהיגה ברכב חדש בעיון בספר הרכב, אלא נכנסים לרכב, מתניעים (חלקם עם המפתח הנכון), מכניסים להילוך (חלקם להילוך הנכון) ונוהגים. באופן אינטואיטיבי בנהיגה, אנחנו מדליקים אורות, חוגרים, מפעילים מגבים, בודקים את מד הדלק, מפעילים את המוזיקה ומשתיקים את שאר הנוסעים. אלא אם כן נכנסתם לאדם. הניסיון לחגור כלאחר יד זכה לכישלון חרוץ (פעמיים!) ואילץ אותי לסובב את הראש ולחפש איפה בדיוק בחרו למקם את החגורה. גם העברת ההילוכים באדם דורש החלפת מבטים נמרצת עם ידית ההילוכים ותקופת הסתגלות למיקומים הלא שגרתיים.

האדם מגיעה עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית, שרחוקה מאוד מלהיות התיבה המועדפת עלי. בעוד אני מפתחת תיאוריות קונספירציה פתלתלות לגבי התיבה ושם הדגם ותוהה האם הנהיגה תרגיש רצופת סלעים ומהמורות, או שבסיומה אני פשוט ארצה להטיח באוטו כמה סלעים, התחלתי לנהוג. כמו אחותה הידנית, גם הרובוטית הפתיעה לטובה והנהיגה בה הייתה נעימה ושלווה. כל עוד בחרתם לא להאיץ כמובן. לחיצה על הגז מהווה תזכורת חד משמעית לסוג התיבה ולעיקרון הפעולה לפיו היא עובדת. בגרסה התנ"כית קוראים לזה מידה כנגד מידה, בגרסה הפוליטית קוראים לזה שקט יענה בשקט, כך או כך- ככל שהנהיגה שלכם תהיה רגועה יותר, גם האדם תגמול לכם בנסיעה נינוחה ומלבבת.

בסיבוב הראשון של האדם, כתבתי שדברים טובים באים באריזות קטנות ומהדורת הרוקס בהחלט מצטרפת לקביעה הזו. היא יפה וחצופה כמו אחותה ובתוספת הקסם הייחודי שלה נוצר רכב כובש שחסרונותיו נסלחים בהינד עפעף.

7 תגובות ל און דה רוקס / אופל אדם ROCKS במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל