fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

דוגרי בוחר- אופנוע/ אוטו השנה 2015

דוגרי בוחר- אופנוע/ אוטו השנה 2015

אביעד רייס


סוף שנה הגיע לו בלי ששמנו לב, ופתאום הבנו שמן הראוי שנכתוב על זה משהו.

לא מעט דו- גלגלי ו- 4 גלגלי עברו תחת ידינו השנה, את חלקם אהבנו יותר ואת חלקם אהבנו פחות.

היו לנו כלי רכב שבאו כאנדרדוג מוחלט והפתיעו לטובה, והיו כלים שכבר ידענו כמה הם טובים ובמהלך הזמן במחיצתם הם הוכיחו עצמם כאפילו יותר טובים ממה שחשבנו שהם.

היו גם מספר אירועים חשובים השנה, כמו תחילת עבודות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ששינו לטובה את השוק הדו גלגלי בישראל והקפיצו את המכירות, כמו גם הורדת המס על חלק מקטגוריות האופנועים שהפכו הרבה מהם ליותר נגישים לרוכבי ישראל. 
בחנו אופנועי "כניסה" כמו ה- f500CB וההארלי דיווידסון סטריט 750, בחנו אופנועי "תקציב" זולים כדוגמת הקיוואי בלקסטר 250 והקליבלנד ACE שהוכיחו שלא חייבים המון מזומן בכיס כדי להנות מרכיבה. 

בחנו גם כלים יקרים ומעניינים ששוכנים בחלומות של לא מעט רוכבים, כמו ה- ב.מ.וו R NINE T הקלאסי ולא פחות מארבעה אמ. וי אוגוסטה במבחן מלא אדרנלין.

גם שטח משתי קצוות התחביב היה לנו השנה: מצד ימין הבטא אלפ 200 הידידותי ומצד שמאל ההסקוורנה 250FE המקצועי יותר. 
הקטנועים גם הם לא קופחו השנה, עם מבחנים להונדה PCX החדש והמוצלח והימאההNMAX בעל ה- ABS. 

השנה הייתה גם השנה של מבחנים ארוכי טווח, עם לא פחות מ3 כלים מז'אנרים שונים שנבדקו/ עדיין נבדקים- ק.ט.מ אדוונצ'ר 1290, טי ג'י בי MOTION-X וההונדה וויז'ן המצוין.

בתחום מרובעי הגלגלים עברנו שנה מגוונת מאוד. בחנו רכבים מכל קשת הסגמנטים ומכל דרגות המחירים. השתדלנו תמיד להביא את הרכבים החשובים והרלוונטים ביותר בענף לבדיקה מדוקדקת של צוות המומחים שלנו. 

היו לנו יצורי כלאיים כדוגמת המיצובישי אאוטלנדר PHEV החשמלי, היו לנו רבי מכר כדוגמת הקיה ספורטאז' והיונדאי 20 i, היו לנו נציגים מהשטח עם הסוזוקי ג'ימני הקטן והחמוד והלנד רובר דיסקברי ספורט היקר והאיכותי, היו לנו נציגים לרווקים וגם למשפחות מרובות ילדים, ואפילו למשפחות שאוהבות שהדברים זזים קצת יותר מהר. היו לנו היברידיות, אוטומטיות, ואפילו ידניות

כולם טובים, חלק מצטיינים בדברים שהאחרים הצטיינו בהם פחות- אבל באותה נשימה גם עולים פחות. חלקם פונים ללב והאחרים לשכל. דבר אחד בטוח- שוק הרכב והדו גלגלי בישראל חי ונושם, היצע הדגמים ענק ויש אינספור אפשרויות שעומדות בפני כל אחת ואחד מאיתנו. כולם יכולים למצוא את כלי הרכב המתאים ביותר בשבילם. 

מפאת חוסר מקום, לא יכולנו לדחוף את כל המכוניות והאופנועים שעברו תחת ידינו בשנה האחרונה. אז למרות מגוון הדגמים הענק, הטלנו כאמור על חברי המערכת לבחור את האחד/ האחת שהכי עשו להם את זה השנה, הכי נגעו בהם, או הכי התאימו להם לתקופה בחיים בה הם נמצאים. לכל אחד מאיתנו היה קשה בשלב זה או אחר להחזיר את הכלי שהוא קיבל להתרשמות קצרה, ואם היה יכול- היה בוחר להשאירו אצלו. חלק מאיתנו בחרו את המועדף עליהם על סמך האימפקט וההתאמה שיכולה להיות לכלי  לכאן, לישראל של 2015. 

חפרנו מספיק- קבלו את הבחירות של 2015:

גיא בן ברק ה"ויפלאש" 
ימאהה YZR-M1 אלוף ואופנוע השנה 2015

אופנוע השנה שלי הוא ימאהה M1, בין אם אתה מעריץ של לורנזו אלוף העולם או כועס בגלל שלדעתך התואר נגזל מרוסי – בשני המקרים אתה מעריץ של אותו אופנוע, ימאהה YZR-M1. 
ימאהה עשתה ב-2015 קאמבק מדהים לאחר שחטפה מהונדה ב-2013/14. בעונת המוטו GP החולפת האופנוע של ימאהה נראה טוב פי כמה מה-RCV213 של הונדה איתו נאבק מארק מארקז בדרך לאבדן האליפות; לעומתו ה-YZR דומה שהגיע לשלמות, הן מבחינת מנוע שדוחף מעולה ביציאה מהפניות, בדיוק כמו בסוף הישורת, ובעיקר זריז ודבוק לאספלט, בין אם תחת הניהוג החלק והמושלם של לורנזו או תחת התפעול העצבני של רוסי.
ובכול מקרה אם צריך לזכור משהו מעונת 2015 עדיף שזה לא יהיה הסכסוך המכוער שהתפתח בסיום העונה בין בכירי הרוכבים בעולם –  אלא משהו טוב, האופנוע, בלי ספינים, בלי טינה ובתי משפט, טכנולוגיה טהורה במיטבה, ובמקרה הזה כול הרספקט הולך לימאהה ול-YZR-M1 הקרוב למושלם של 2015.

ניסים ברדה ה "מנטור" 

כשאריק החליט שכל אחד מהצוות צריך לכתוב כמה מילים על איזו מכונה שהיה בוחר כאופנוע השנה
התחלתי לחשוב, והאמת- ההחלטה הייתה קשה.
כל האופנועים היום הם מכונות מלחמה. כמעט לכולם יש את המערכות החכמות ביותר עם טכנולוגיה שהיה אפשר רק לחלום עליה בשנות ה- 80.
אז מה לבחור?
החלטתי לחשוב מחוץ לקופסא והלכתי על הקליבלנד ACE .

בכמה מילים למה קליבלנד:
כי לדעתי אנחנו מקבלים הרבה אופנוע בקצת כסף.
אופנוע כייפי, מרעיש כאילו ציידו אותו לפחות במנוע של 1000 סמ"ק 
ובכללי דיי עונה על מה שרוכב/ת מתחילים שרוצים חוויה של אופנוע ולא קטנוע יכולים לקבל.
הבחירה שלי היא הקליבלנד ACE 250.


סטפן אבנדיצ'י ה "דוקטור"
בחירת השנה שלי הולכת אולי להפתיע את כולם. בחירת השנה שלי היא לא אופנוע סופר- ספורט או אנדורו- שני סגנונות אותם אני רוכב בחיים הפרטיים שלי. בחירת השנה שלי היא דווקא קטנוע 125 סמ"ק ממותג צעיר ולא הכי מוכר. כשאריק אמר לי בהתחלה שהוא מביא לי קטנוע 125 לבדיקה לא חשבתי שהוא ייקלע בול לטעמי. בחירת השנה שלי היא הקיוואי סיטי- בלייד 125. הקיוואי הפתיע והתנהג כמו אופנוע ספורט. כלי קטן, כלי זול- אבל נוסע ללא שום יומרות.




אריק רוזנבלום "הלוחץ"
הרכב שבחרתי הוא מעט מעל התקציב בעו"ש שלי- הריינג' רובר ספורט העממי. בנס הרים הוא מהיר כמו האימפרזה טורבו שלי, בכביש המהיר הוא מרווח כמו המשרד שלי ובכבישי העיר הוא מפנק כמו המיטה שלי. 
הוא נראה מליון דולר (ועולה כמעט כמו מליון שקל), ומרכב גבוה, מפואר ומפנק הוא הופך עורו לרכב ספורטיבי ופראי- גם בכביש וגם בשטח, ועושה זאת עם פס קול שכאילו יצא הרגע מבית היוצר של אגזוזי אקרופוביץ'. 

שי שיוביץ "ראש החוג למדעי התנהגות" 
ביקשו ממני לבחור שני רכבים שאהבתי במיוחד השנה. לחולה הגה זו משימה קשה מאוד, כי הרי אנחנו אוהבים כל דבר שיש לו מנוע ו- 4 גלגלים (או במקרה של חברי דוגרי- 2 גלגלים. מקסימום 3), ולבחור אחד מהם זה כמו לבחור את הילד המועדף עליך… אחרי לחץ פיזי ממש לא מתון צמצמתי את בחירתי לשני רכבים שהצליחו לנגן על כל הכפתורים הנכונים אצלי.

מקום שני- פיג'ו 208 GTi

מנוע חזק תמיד היה בראש רשימת ה- must have ברכב החלומות, ועם מנוע 1.6 טורבו עם 208 כ"ס- הצרפתייה הקטנה מספקת את הסחורה, ובגדול. לרשימת הפלוסים מתווספים גיר ידני, שמחת חיים ומראה צנוע יחסית (ומבחינתי זהו פלוס גדול), כאשר מה שמונע ממנה לתפוס את המקום הראשון והנחשק הוא המושב הלא נוח ותנוחת הנהיגה השנויה במחלוקת. 

מקום ראשון- סקודה אוקטביה RS
מה כל כך מיוחד במשפחתית האנונימית הזו שמגיע לה מקום ראשון? התשובה טמונה בשאלה, כי אנונימיות היא שם המשחק. אני לא מרגיש צורך לפרסם בראש חוצות ש- "לי יש את הכי חזק". מספיק לי לדעת שהכוח (220 כ"ס) נמצא שם בשבילי מתי שארצה, ומצידי שכולם יחשבו שאני נוסע בפחית ליסינג משעממת. האוקטביה RS זורקת בנוסף למשוואה גם טונות של אבזור ופרקטיות אמיתית וללא פשרות, מה שיוצר את שילוב השכל-רגש המושלם מבחינתי. תנו לי אחת כזו עם גיר ידני ובצבע לבן-מונית-אנונימי או אפור-ליסינג-מפוהק (ויש אפילו סטיישן! ייפי!…), ואני מאושר.



שניRR ה "משכיב" 
הקאפונורד הפתעה מבית אפריליה! אמנם אישית אני לא חובב של אפריליה לגירסאותיו, אבל הקאפונורד הוא בהחלט אופנוע שמשך את תשומת ליבי והפתיע אותי בגדול. עם מנוע חזק, שרירי וכיפי, מתלים שיודעים לגהץ כל מכשול ללא התערבות הרוכב, נוחות, מקום אחסון גדול וערמה של טכנולוגיה שעובדת נהדר. זו חבילה מושלמת ששווה להתעמק בה. אישית מאוד אהבתי את הגירסת  הראלי, שעדיין משום מה לא בארץ הקודש

אביעד רייס "נותן ברייס"
נבחרי השנה שלי הם שניים- האחד, ההונדה וויז'ן שנמצא כרגע במבחן ארוך טווח. הוויז'ן מוכיח כי הגודל לא תמיד קובע, ומראה עליונות ללא עוררין בתוך העיר. הקטנוע הקטנטן פשוט מצליח לעבור כל מכשול שהוא בתוך העיר, ובזכות הגודל, יכול להדחף לכל חור. המשקל שלו לא מאיים, והוא בן לוויה מצויין לשיטוטים בתוך הכרך. 

הנבחר השני הוא נבחר שלא יקרע לכם את הכיס, ובקצת מאד כסף תקבלו הרבה מאד נשמה. הקיוואי בלקסטר. הבלקסטר עשה לנו כיף, המראה שלו מנצח, וגם הרכיבה עושה חשק להמשיך. חשוב שיהיה היצע אופנועים גדול במחירים מגוונים, והבלקסטר 250 הוא חלק חשוב בפאזל הזה. 


אדם בלנגה "פורצה" 
יש מעט מאוד אופנועים שמצליחים לעלות יותר מ- 120 אלף שקלים ועדיין אפשר להסתכל עליהם ולהגיד שהמחיר שלהם הגיוני, וה- ב.מ.וו R NINE T הוא אחד מהם. ב.מ.וו הצליחה בעיני לייצר פה קלאסיקה מודרנית, מעין הדרן שמכיל את כל מה שטוב באופנועי ב.מ.וו של המאה האחרונה.

אז נכון, יש לו מנוע 1200 סמ"ק שמקורו נעוץ עמוק בהיסטוריה (אולי אפילו מהתקופה שדינוזאורים עוד נעו בחופשיות בעולם) ונכון שיש לו עיצוב משגע- אבל זה לא כל הסיפור. אז מה החלק הכי טוב אתם שואלים? התשובה פשוטה: הם מצצו ממנו כמות אופי שלא הייתה מביישת אופנוע ישן באמת. אז בשבילי- ולא משנה אם מדובר ברחובות של תל אביב או בעליות העקלקלות של נס הרים- הב.מ.וו הוא הבחירה האמיתית והיחידה. אם רק היה לי את הכסף כרגע- זה האופנוע היחידי שהייתי מחזיק.


גלעד בן זקן "המדווש"
ישבתי וחשבתי מה הוא אופנוע השנה שלי. בגדול, הכיף שלי היום נמצא באנדורו וכרגע התשוקה הולכת לכיוונה של שרקו. אבל אופנוע השנה שלי הוא… אופניים. 

כן, השנה זה קרה. כרוכב שטח מצאתי שקשה מאוד לצאת לרכיבות כשיש שני קטנטנים בבית וצריכים את עזרתי. מיעוט הזמן שנותר לפנאי בסופי השבוע מכניס למשבצת את אופני ההרים בצורה הטובה ביותר שניתן, שכן הם דורשים כשלוש עד ארבע שעות פנאי לרכיבה בעצימות גבוהה ואינטנסיבית, וזה מוציא אנרגיה כמו יום שלם בשטח עם אופנוע. האופניים שלי הם מיצרן האופנועים הממותג KTM מדגם Lycan 273LT, אופניי אול-מאונטין טהורים המהווים לי אתגר והנאה רבה. לשנת 2016 אני מאחל לעצמי להמשיך ליהנות מהאופניים ובעתיד לחזור לאופנועי השטח, לכשיתפנה הזמן.




עמרי גוטמן "המכתיר"
אין הרבה מועמדים שמתקרבים לשלישית האיטלו-אוסטרית (דוקאטי מולטיסטראדה S, ק.ט.מ GT ו-סופר אדוונצ'ר). ה- GS הוא היחיד שקרוב לכך השנה, אבל גם הוא יפנה השנה את כסאו למלך החדש, הלא הוא הסופר אדוונצ'ר KTM 1290; אופנוע ספורטיבי עם יכולות שטח, עמוס טכנולוגיה אבל לא מעיק. 

הסופר אדוונצ'ר הוא אופנוע "עגול", שיודע לעשות הרבה מכל דבר והופך את הקלישאה של האדוונצ'ר לקצת יותר קרובה למציאות: אפשר לעשות הכל- וטוב.

נכון שהמולטיסטראדה יותר ספורטיבי, ה- GS קצת יותר טוב בשטח וה- GT חזק יותר, אבל כל אחד מהם עושה רק חלק ממה שהסופר יודע לעשות.
כשמו כן הוא: על- אופנוע.

המלך מת. יחי המלך החדש.


רחל ריכטר ה"משוררת" 

סקודה אוקטביה RS / "משהו אחר מתגלגל ברחובות…."

סיכומי שנה מיועדים לאנשים החלטיים, בעלי מערך שיקולים מובנה, נימוקים משכנעים ויכולת דירוג מרשימה- בדיוק התהליך שלא תקראו עליו בפסקה הזו. 

מכונית השנה שלי לא נבחרה בגלל נתונים טכניים או בגלל היותה פורצת דרך, היא נבחרה כי היא גרמה לי להתאהב. בחוויה, בנוחות, בכח, ביכולת, בנהיגה ובעיצוב. כשהניגה הופכה להיות המטרה ולא האמצעי, מדובר בסיפור הצלחה.

מה היתה בחירת השנה שלכם? ספרו לנו על זה פה על גבי האתר או בפייסבוק שלנו. עכשיו אתם מוזמנים גם לעלות את הבחירה שלכם לאינסטגרם החדש שלנו לשנת 2016. חפשו MOTODOOGRI באינסטגרם.

8 תגובות ל דוגרי בוחר- אופנוע/ אוטו השנה 2015

  1. גם לרכוב על שני גלגלים עם מנוע וגם עם רגלי עזר.
    גלעד כל הכבוד אבל מי עוזב דו גלגלי עם מנוע עבור אופניים?

  2. דוקאטי סקרמבלר. זה האופנוע הכי חשוב שנחת בשוק האופנועים השנה. מחזיר את האופנוענות למקום טוב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל