fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

יותר מהכל/ קיה ספורטאז' במבחן דרכים

יותר מהכל/ קיה ספורטאז' במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: שי שיוביץ

השורה התחתונה

בקצב המטורף שקיה מתקדמת בו, לא מן הנמנע שבתוך מספר שנים רכביה יתחרו ראש בראש בדגמי לקסוס- והספורטאז' החדש מדגים זאת בצורה הטובה ביותר. להוציא את העיצוב השנוי במחלוקת, הדגם החדש מצליח להתעלות על קודמו כמעט בכל פרמטר- כולל המחיר, שבדגמי הכניסה התייקר בכ-3000 ש"ח. למרות העליה במחיר, מדובר באחד מהרכבי הפנאי הטובים בשוק, ואין לנו צל של ספק שהבאזז שהיה סביב הדגם הקודם ימשיך ואף יגבר.

 

וקצת יותר בהרחבה

מי שלא זוכר את תולדות הספורטאז' יתכבד ויקליק על הקישור לכתבה שעשינו על הדור הקודם. דור זה אחראי במו גלגליו על הקפצת תדמיתה של קיה ועל מהפכת המחירים שעברה על שוק רכבי הפנאי בישראל, וכתוצאה מכך גם על הרגלי הצריכה של הנהג הישראלי המצוי. הדור החדש מציג גדילה קטנה במימדים, עיצוב שונה לחלוטין, מערכות בטיחות חדשות ותא נוסעים משודרג. 

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

אחח, העיצוב… מאיפה נתחיל? ובכן, מההתחלה: הדור הקודם הצטיין במראה מחודד, הרמוני וספורטיבי, והצליח בכך לבדל עצמו משאר הסגמנט. הדור החדש, לעומת זאת, איך נאמר בעדינות… מעניין. את הקווים המחודדים של הדור הקודם החליפו קווים רכים ועגולים יותר, עם יחידות תאורה חדשות ואליפסיות שכבר לא משתלבות בגריל כמו בעבר. התוצאה המתקבלת היא, כמו שאמרנו, מעניינת. התמונות לא עושות חסד עם הספורטאז', ובמציאות הוא נראה טוב יותר מאשר המראה הצפרדעי הנשקף מהתמונות. מהצד המצב יותר טוב עם קו חלונות זהה לדור הקודם, וגם מאחור האווירה הטובה נשארת עם פנסים חדשים ונאים וספויילר גדול. 

קיה העניקה לתא הנוסעים של הספורטאז' החדש את שפת העיצוב החדשה שלהם, ולמרות שגם הדור הקודם היה נחמד- הדור החדש נחמד עוד יותר. איכות הפלסטיקים טובה מאוד והם נעימים למגע, ידית הילוכים מזכירה בתחושתה ובצורתה רכבי פרימיום גרמנים, ובכלל- תא הספורטאז' הוא מקום טוב מאוד לשהות בו. בגרסת EX הנבחנת האבזור עשיר למדי, אולם כבר בגרסת הכניסה הספורטאז' מגיע עם כל מה שצריך- כולל מערכת סטיה מנתיב היודעת לשמור עצמאית על נתיב הנסיעה, אבזור שעד עכשיו נתקלנו בו רק ברכבי וולוו היקרים שעולים לפחות פי 2… נאה וראוי עד מאוד. 

בזכות הצמיחה במימדי הרכב שכוללת תוספת של 3 ס"מ חשובים בבסיס הגלגלים- המרווח לנוסעים טוב מאוד לכל הנוסעים ובכל הכיוונים, ויש אפשרות לכוון את זווית המשענת גם ליושבים מאחור, ופתחי המיזוג האחוריים דואגים לכך שהם ימשיכו ליהנות מהשהייה שם גם בקיץ. נפח תא המטען דווקא ירד מ- 564 ל- 466 ליטרים, אך הוא נוח ושימושי יותר מבעבר עקב שפת הטענה נמוכה יותר. 

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

המנועים המוצעים בספורטאז' מוכרים עוד מהדור הקודם, להוציא מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.6 ל' עם 175 כ"ס. הדגם הנבחן צויד במנוע 2 ל', אשר איבד 11 סוסים ו- 1.3 קג"מ לעומת קודמו (155 לעומת 166, 19.6 קג"מ לעומת 20.9), כנראה עקב תקנות זיהום האוויר ורצון לבדל את מנוע 1.6 טורבו שמעליו.

 

כמו בעבר, המנוע מצליח להיות מנומס וחלק למדי עם מסירת כוח ליניארית למדי, כאשר- כרגיל בקיה- התיבה האוטומטית עם ששת ההילוכים הצמודה אליו פשוט מצוינת. עקב העליה במשקל ב-31 ק"ג והירידה בתפוקה אין זה מפתיע שהביצועים ירדו מעט לעומת העבר, אך זה לא ממש מורגש והם עדיין מספקים למדי.

 

נוחות הנסיעה השתפרה מעט לעומת העבר- ואין ספק שתהיה טובה עוד יותר עם צמיגים במידה שפויה יותר מחישוקי ה- 19" האימתניים שרכב המבחן (ברמת גימור EX ) צויד בהם. למרות החישוקים הענקיים הספורטאז' הוא, שוב, מקום טוב מאוד להיות ולנסוע בו. הבידוד מרעשי העולם טוב מאוד, ההגה עדיין קצת מת אבל עם משקל טוב ודיוק מספיק, והספורטאז' לא יתבלבל גם במידה תחליטו להטיח אותו בסיבובים בדרך העוקפת לירושלים… למרות שעדיין לא מדובר באיום על המאזדה CX-5, סה"כ החבילה הדינאמית המתקבלת טובה וראויה מאוד.

קיה ספורטאז' – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1999 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 155/6200
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 19.6/4000
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 448/ 185.5/ 164.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
משקל (ק"ג): 1501
מיכל דלק (ליטר):62
נפח תא מטען (ליטר):466
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 12.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 9 קמ"ל
מחיר: 176,900 ש"ח לדגם 2.0 המפואר הנבחן

עוד מבחני דרכים:


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

10 תגובות ל יותר מהכל/ קיה ספורטאז' במבחן דרכים

  1. אחלה כתבה !!!!!!!!!!!!!!
    אחלה תמונות כל הכבוד שי ןאריק !!

  2. דבר ראשון אני לא חושב שהיה יום שנסעתי בכביש ולא ראיתי ספורטאז אחד לפחות,זה ממש ניהיה רכב העם, השנה עם מערכת הבטיחות ששמו אין ספק שגם השנה נראה את קיה עם מספר מכירות גבוה בישראל.

  3. זה רכב יפהפה! אמרתם לקסוס? מאד מזכיר את הלקסוס RX לדעתי (פרט לחלק האחורי). בכל אופן, מכונית מעולה בכל פרמטר אפשרי.

  4. קחו את הספורטאז ואת הפיקאנטו ותראו איך חברה מקדמת עצמה באמצעות רכבים טובים במחירים נוחים משנה לשנה מעלה ומעלה…

    צריך ללמד את זה לחברות הישראליות בצחומים השונים. מסתבר שיש גם לעם הנבחר מה ללמוד

  5. ברשותי קיה ספורטג' מעל 3.5 שנים. רכב אמין אבל צריכת הדלק גבוהה (12 ל' בנזין ל- 100 ק"מ בפועל). כמו כן פלסטיקים במרחב הפנימי של האוטו חורקים בצורה מעצבנת למרות שהאוטו חונה רוב הזמן בחניה תת קרקעית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל