מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
יותר מהכל/ קיה ספורטאז' במבחן דרכים
שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: שי שיוביץ
השורה התחתונה
וקצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
קיה העניקה לתא הנוסעים של הספורטאז' החדש את שפת העיצוב החדשה שלהם, ולמרות שגם הדור הקודם היה נחמד- הדור החדש נחמד עוד יותר. איכות הפלסטיקים טובה מאוד והם נעימים למגע, ידית הילוכים מזכירה בתחושתה ובצורתה רכבי פרימיום גרמנים, ובכלל- תא הספורטאז' הוא מקום טוב מאוד לשהות בו. בגרסת EX הנבחנת האבזור עשיר למדי, אולם כבר בגרסת הכניסה הספורטאז' מגיע עם כל מה שצריך- כולל מערכת סטיה מנתיב היודעת לשמור עצמאית על נתיב הנסיעה, אבזור שעד עכשיו נתקלנו בו רק ברכבי וולוו היקרים שעולים לפחות פי 2… נאה וראוי עד מאוד.
בזכות הצמיחה במימדי הרכב שכוללת תוספת של 3 ס"מ חשובים בבסיס הגלגלים- המרווח לנוסעים טוב מאוד לכל הנוסעים ובכל הכיוונים, ויש אפשרות לכוון את זווית המשענת גם ליושבים מאחור, ופתחי המיזוג האחוריים דואגים לכך שהם ימשיכו ליהנות מהשהייה שם גם בקיץ. נפח תא המטען דווקא ירד מ- 564 ל- 466 ליטרים, אך הוא נוח ושימושי יותר מבעבר עקב שפת הטענה נמוכה יותר.
מנוע, ביצועים, התנהגות
כמו בעבר, המנוע מצליח להיות מנומס וחלק למדי עם מסירת כוח ליניארית למדי, כאשר- כרגיל בקיה- התיבה האוטומטית עם ששת ההילוכים הצמודה אליו פשוט מצוינת. עקב העליה במשקל ב-31 ק"ג והירידה בתפוקה אין זה מפתיע שהביצועים ירדו מעט לעומת העבר, אך זה לא ממש מורגש והם עדיין מספקים למדי.
נוחות הנסיעה השתפרה מעט לעומת העבר- ואין ספק שתהיה טובה עוד יותר עם צמיגים במידה שפויה יותר מחישוקי ה- 19" האימתניים שרכב המבחן (ברמת גימור EX ) צויד בהם. למרות החישוקים הענקיים הספורטאז' הוא, שוב, מקום טוב מאוד להיות ולנסוע בו. הבידוד מרעשי העולם טוב מאוד, ההגה עדיין קצת מת אבל עם משקל טוב ודיוק מספיק, והספורטאז' לא יתבלבל גם במידה תחליטו להטיח אותו בסיבובים בדרך העוקפת לירושלים… למרות שעדיין לא מדובר באיום על המאזדה CX-5, סה"כ החבילה הדינאמית המתקבלת טובה וראויה מאוד.
אחלה כתבה !!!!!!!!!!!!!!
אחלה תמונות כל הכבוד שי ןאריק !!
דבר ראשון אני לא חושב שהיה יום שנסעתי בכביש ולא ראיתי ספורטאז אחד לפחות,זה ממש ניהיה רכב העם, השנה עם מערכת הבטיחות ששמו אין ספק שגם השנה נראה את קיה עם מספר מכירות גבוה בישראל.
זה רכב יפהפה! אמרתם לקסוס? מאד מזכיר את הלקסוס RX לדעתי (פרט לחלק האחורי). בכל אופן, מכונית מעולה בכל פרמטר אפשרי.
קחו את הספורטאז ואת הפיקאנטו ותראו איך חברה מקדמת עצמה באמצעות רכבים טובים במחירים נוחים משנה לשנה מעלה ומעלה…
צריך ללמד את זה לחברות הישראליות בצחומים השונים. מסתבר שיש גם לעם הנבחר מה ללמוד
ברשותי קיה ספורטג' מעל 3.5 שנים. רכב אמין אבל צריכת הדלק גבוהה (12 ל' בנזין ל- 100 ק"מ בפועל). כמו כן פלסטיקים במרחב הפנימי של האוטו חורקים בצורה מעצבנת למרות שהאוטו חונה רוב הזמן בחניה תת קרקעית