fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ספורט-לייט / ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

ספורט-לייט / ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

שי שיוביץ

השורה התחתונה
למרות עליה של כ- 2900 ש"ח במחיר (ל- 137,900 ש"ח), הספורטאז' 1.6 עדיין מצליח להעניק לרוכשו תמורה נאותה לכספו. מנוע ה- 1.6 מרגיש קצת קטן על הגוף הכבד- בעיקר בדרכים הרריות ובעקיפות, אך סביר להניח שבשאר הזמן הרוכש הפוטנציאלי של הספורטאז' לא בהכרח ירגיש בחסרון הכוח, בעיקר אם הוא גר בגוש דן. צל"ש מיוחד מגיע לקיה על ציוד הספורטאז' במערכות בטיחות מתקדמות (שמירת נתיב, בלימה עצמאית וכו') כבר מגרסת הכניסה שלו, דבר הראוי לחיקוי. 

 

וקצת יותר בהרחבה

אין ספק שהספורטאז' הקודם הצליח לחולל מהפכה רבתי בהרגלי הצריכה של הקהל הישראלי בזכות ציודו במנוע 1.6 ותג מחיר מפתה, וגנב לקוחות גם מקטגוריית המשפחתיות וגם מקטגוריית המנהלים. הספורטאז' החדש ממשיך להציע את הנוסחה הזו, אך ברוח הזמן מציע יותר פינוקים, יותר מערכות בטיחות- ויותר משקל. כמה יותר משקל? 83 ק"ג יותר, כמו משקלו של אדם מבוגר נוסף איתכם ברכב בכל זמן. המנוע, לעומת זאת, נשאר כמעט ללא שינוי (1 כ"ס ו- 0.1 קג"מ פחות מבעבר).

הי דרומה. או צפונה. לא משנה, העיקר לצאת מהפקקים

כמו קודמו, הרמז היחיד לכך שמדובר בגרסת הכניסה לעולם הספורטאז' הם חישוקי ה- 16 אינץ' (לעומת 17 אינץ' ומעלה בגרסאות החזקות יותר) והצמיגים בעלי החתך הגבוה. חוץ מהם- הכל נראה אותו דבר. מי שאוהב את המראה החדש של הספורטאז'- אוהב. מי שלא- לא… צבע הברונזה המיוחד של רכב המבחן מחמיא ביותר לספורטאז', ולמרות שכבר לא מעט יחידות מהספורטאז' מסתובבות בכביש ישראל, הצליח הספורטאז' למשוך מבטים ושאלות מכל עבר. 


תא הנוסעים בגרסת ה- 1.6 ממשיך להראות טוב, למרות שמתגי המזגן המכני נראים קצת פשוטים ואין בקרת אקלים. ואם כבר מדברים על המזגן- גם בגרסה הזו היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג (שלא כמו ביונדאי טוסון המקביל). ויתור נוסף הוא על בקרת השיוט, אך דבר זה יפריע רק למי שהחליט לאמץ את ההמלצה בכותרת ולצאת מהעיר. למי שתקוע בפקקים זה במילא לא משנה יותר מדי…

 

המנוע המשרת את הספורטאז' מוכר עוד מהדור הקודם, אך איבד סוס אחד ו- 0.1 קג"מ לסך כולל של  132 כ"ס (ב- 6300 סל"ד) ו- 16.4 קג"מ המושגים ב- 4850 סל"ד גבוהים. יחד עם תוספת המשקל, אין פלא שהביצועים ירדו מעט לעומת העבר (אך באמת במעט). באופן לא מפתיע, המקום שהספורטאז' 1.6 מרגיש הכי בבית הוא דווקא בתוך גוש דן ובפקקים. בידוד הרעשים מעולה, ובזכות החתך הגבוה של הצמיגים נוחות הנסיעה מעט טובה יותר מאשר באח החזק. המנוע מספיק חזק לנייד את הספורטאז' בין רמזור לרמזור ללא רגשי נחיתות, והתיבה החלקה (שישה הילוכים) משתפת פעולה בצורה נעימה ביותר. כאשר יוצאים מהכרך העמוס המצב משתנה: אין לספורטאז' בעיות לשייט במהירויות של 120 ומעלה כאשר הבידוד המעולה גורם לכך שמהירויות גבוהות אף יותר מושגות ללא התאמצות או סבל מצד הנהג והנוסעים, אך המשקל הרב (1480 ק"ג) והמומנט הצנום יחסית יורגש בכל שיפוע בכביש. רוצים לעקוף? וודאו שיש לפניכם מספיק דרך פנויה, ורצוי מאוד שהיא לא תהיה בשיפוע חיובי. 

צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על כ- 11 קמ"ל, ובשיוט נינוח אפשר לראות אף 12 קמ"ל ומעלה. נכון שהספורטאז' לא יזכה באף פרס על חיסכון, אבל בסופו של דבר לא מדובר בקטסטרופה. התנהגות הכביש שלו ממשיכה להיות טובה ובטוחה, ובזכות הנוחות הטובה ובידוד הרעשים המעולה מדובר על אחד מהרכבים הנעימים יותר לנסיעות ארוכות ונינוחות, ברמה שלא תבייש רכבים יקרים וגדולים ממנו. 

 

עוד באותו הנושא:

 

אינסטגרם שלנו: MOTODOOGRI 
 
קיה ספורטאז' 1.6  – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1591 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 132/6000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 16.4/4850

תיבת הילוכים: אוטו' שישה הילוכים

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 448/ 185.5/ 164.5

בסיס גלגלים (ס"מ): 267

משקל (ק"ג): 1480

מיכל דלק (ליטר): 62

נפח תא מטען (ליטר): 466

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.7 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל

מחיר: 137,900 ש"ח
 
 

עוד מבחני דרכים:

אופל אסטרה במבחן דרכים

סיאט לאון קופרה במבחן

יונדאי אלנטרה במבחן דרכים

טויוטה אייגו במבחן דרכים

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

תגובה אחת ל ספורט-לייט / ספורטאז' 1.6 במבחן דרכים

  1. אין ספק שקיה עשו מהפכה אצל הצרכן הישראלי, לדעתי המהפכה הגדולה היא בעיקר בזכות המערכת בטחות מתקדמת ששמו ברכבים, הספורטאז בסה"כ רכב משפחתי מצויין, כן ציינתם את עניין הצריכת דלק אבל אסור לשכוח שאין הרבה גיפונים שיש להם צריכת דלק טובה, וגם 11/12 קמ"ל זה בסה"כ צריכה דלק סבירה לחלוטין לרכב בגודל כזה, מעניין לראות מה יהיה השנה בקצב המכירות של הספורטאז, אחרי הטרוף שהיה בשנה שעברה אני מאמין שגם השנה נראה את הספורטאז בין שלושת הגיפונים הנמכרים ביותר אם לא הנמכר ביותר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל