fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

קורו- לה, לך, לכולם / טויוטה קורולה במבחן דרכים

קורו- לה, לך, לכולם / טויוטה קורולה במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
גם אם הקורולה היתה נראית מבחוץ כמו קרנף שמישהו שכח יותר מדי זמן במקרר, מבפנים כמו ציור של ילד בן 4 ומצוידת במנוע עם שלושה כוחות חילזון ותיבה אוטומטית עם שני הילוכים בלבד- המכירות שלה לא היו נפגעות. איזה מזל שהקורולה החדשה לא עונה לאף אחד מהתיאורים הנ"ל, אלא התגלתה כרכישה הגיונית ובטוחה, עכשיו יותר מתמיד.

 

הסטוריה והסטריה

אי אפשר להפחית בחשיבות הקורולה לעולם המוטורי. הררי מילים ומאמרים נכתבו על הצלחת הקורולה בעולם, וכל דגם חדש של הקורולה מביא את הסקרנות לשיאים חדשים. 

אי אפשר לפחית בחשיבות הקורולה לישראלים, עם תואר "המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל" של השנים האחרונות.

הקורולה הצליחה אפילו למצוא דרכה אל ההיסטוריה האישית שלי, כיוון שבזמן ששהיתי שנה בארה"ב קיבלתי מהעבודה קורולה שנת 94 (או 93. אני לא סגור על זה…) עם מעל ל- 200,000 מייל על השעון. לא היתה פיסת פח אחת שלא נפלה קורבן למכות חניה שונות ומשונות (לא שלי!), הפנסים הקדמיים הצביעו לכיוונים שונים, הפגוש הקדמי היה מחובר בקושי, ההילוך הרביעי לא תמיד הסכים להשתלב, ולמיטב ידיעתי גם לא בוצעו טיפולים שוטפים כראוי. כל זה לא הפריע לקורולה הנאמנה להתניע כל בוקר בלי בעיה גם כאשר הטמפרטורות צנחו מאוד, ולשרת אותי עד סוף שהותי שם. חוץ מפיוז אחד שרוף – הפעם כן באשמתי- הקורולה לא עשתה שום בעיה, ולמיטב ידיעתי היא מתרוצצת בכבישי קליפורניה עד היום. זהו סיפור אחד מיני רבים שמצליח לשפוך מעט אור על סוד ההצלחה הפנומנלית שהקורולה זכתה ועדיין זוכה בה.


הדגם הקודם של הקורולה צויד בתחילת דרכו בתיבה רובוטית, ובפעם הראשונה טויוטה חוותה קשיים עם השוק הישראלי שסירב לעכל את הפעולה הגסה של התיבה, ואם זה לא הספיק- גם איכות החומרים בתא הנוסעים חטפה ביקורות נוקבות. לפני כ- 3 שנים הושק הדגם הנוכחי של הקורולה שהצליח למחוק לחלוטין את הרושם הפושר של קודמו, וכמנהג הזמן והמקום הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים- אבל בזהירות, כי סוס מנצח לא מחליפים…

 

מה שהשתנה ומה שלא

סוס מנצח גם לא משנים, וטויוטה יודעת את זה. המידות החיצוניות נשארו זהות והשינויים שבוצעו מינוריים לחלוטין, כשהעיצוב החיצוני יישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של טויוטה. עיקר השינויים בוצעו בעיקר לפנסים הקדמיים, לגריל ולפגוש הקדמי. מאחור המצב עוד יותר עדין, עם שינוי מינימלי לפנסים האחוריים. רוב הסיכויים שאם אתם לא חובבי רכב מושבעים תפספסו את ההבדלים בין המתוח לזה שלא. 
 
גם בתוך הרכב המצב דומה, אם מתעלמים לרגע מהצבעים הבהירים שתא הנוסעים ברכב המבחן התהדר בהם (והמשפרים את האופי האפרורי באופן דרמטי). פתחי האוורור הצידיים הפכו מסמי-מלבניים לעגולים, על הקונוסולה המרכזית יש דיפון "עור" מעט יותר נעים לעין וליד, המחוונים עברו שינויי עיצוב קלים עם צג צבעוני השוכן בינהם, ומערכת השמע קיבלה עיצוב מעט שונה דמוי טאבלט שמיישר קו עם שאר הקונוסולה (אבל למה אין מתג ווליום סיבובי פשוט?) לסיכום פרק בסה"כ מדובר בתא נוסעים חביב לשהיה, בעיקר בגרסה בהירת הצבעים.

החידושים העיקריים מתמקדים במערכות הבטיחות שמכונות TOYOTA SAFETY SENSE וכוללות בלימה אוטומטית כשהמערכת מזהה סכנת התנגשות, אור גבוה אוטומטי, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורי מהירות. יפה מאוד, וכל הכבוד לטויוטה שמביאה את המערכות האלה לארץ ומהווה דוגמה לשאר.

 

More of the same

ואם מעל העור השינויים שבוצעו קטנים ביותר, מתחת לו המצב נשאר בדיוק כשהיה, עם אותה מערכת כוח שכוללת מנוע 1.6 סטנדרטי עם 132 כ"ס, ותיבה רציפה. אנחנו לא אוהבים תיבות רציפות, אך תחת נהיגה "נורמלית" מדובר בתיבה ראויה ונעימה לשימוש. תחת כוח ולחץ מתגלה אופיה הרציף והמרגיז, עם תחושת החלקה ושמירה של המנוע בתחומי הסל"ד המרעישים. צריכת הדלק (תחת תנאים קשים מאוד, יש לציין) עמדה על 10.6 קמ"ל, כאשר בשיוט נורמלי ונינוח אפשר לקבל תוצאה טובה בהרבה העוברת את ה- 14 קמ"ל.

אין בשורה גם מבחינת הנוחות וההתנהגות, ואם בוצעו שינויים יש צורך בזכוכית מגדלת כדי לזהותם: הנוחות סבירה רוב הזמן, ההגה קל מאוד ומדי, ותחת לחץ הקורולה מבהירה שהיא לא גולף R עם התנדנדות והתמרחות לכל הכיוונים, אך עם התנהגות בטוחה למדי רוב הזמן שתספק באופן מלא את רוכשיה ונהגיה.
 
 
טויוטה קורולה נתונים טכניים:

מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1598 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 132/6400

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 16.3/4400

תיבת הילוכים: רציפה, חלוקה ל-7 הילוכים

האצה 0-100: 11.1 ש'

מהירות מירבית: 190 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 462/ 177.5/ 146.5

בסיס גלגלים (ס"מ): 270

משקל (ק"ג):  1205

מיכל דלק (ליטר): 55

נפח תא מטען (ליטר): 452

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.9 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 10.6

מחיר: 131,900 ₪, לא כולל תוספת על צבע מיוחד

6 תגובות ל קורו- לה, לך, לכולם / טויוטה קורולה במבחן דרכים

  1. מדובר ברכב טוב מאוד עם מתלים מאוד טובים ביחס לקטגוריה . המנוע לא נמרץ כמו מנועי הtsi והתיבת ההילוכים לא מדויקת כמו הdsg .חוץ מזה איכות הרכבה יפנית.רכב אמין מאוד יש לו ישיבה מאוד טובה על כביש . כל אחד עם העדפות שלו והכיס שלו .אני אישית מעדיף cbr1000rrrrrr.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל