fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

יש לנו איביזה- בלי הרבה בויזה | סיאט איביזה קופרה במבחן דרכים

יש לנו איביזה- בלי הרבה בויזה | סיאט איביזה קופרה במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
מסתבר שיש אמת במשפט "זה לא הגיל- זה התרגיל", כי למרות שהאיביזה כבר מזמן לא צעירה- בזכות מנוע חזק וכיפי, עיצוב שעדיין שומר על כבודו ובעיקר מחיר מצוין, האיביזה קופרה מציעה חבילה ספורטיבית שקשה להתעלם ממנה, למרות החסרונות.
תגידי ילדה, בת כמה את?
הסיאט איביזה כבר מזמן לא ילדה, ובמונחים של עולם הרכב מדובר במתושלחית של ממש: האיביזה הוצגה עוד בשנת 2008- לפני כמעט 9 שנים(!), זכתה למתיחת פנים בשנת 2012 ולאחת נוספת לפני כשנה. במסגרת הרענון השני תא הנוסעים קיבל זריקת נעורים מבחינת איכות החומרים ויישר קו עם העיצוב המוכר של סיאט, ומבחר המנועים חודש עם מנוע ה- 1.0 בעל שלושת הצילינדרים וגרסת הקופרה נפרדה ממנוע ה- 1.4 טורבו המעניין עם מגדש-העל ומגדש הטורבו שסיפק 180 כ"ס ושודך לתיבת ה- DSG לטובת מנוע 1.8 קונבנציונלי יותר- אבל עם 192 כ"ס, ולמרבה האושר- שודך לתיבה ידנית בלבד, וזו הגרסה שהתארחה אצלנו.

 

 

רגע לפני
על עיצוב האיביזה- הפנימי והחיצוני- תוכלו לקרוא בהרחבה בכתבה על דגם הליטר, אבל אי אפשר לצאת ידי חובה בלי להזכיר שלמרות הגיל האיביזה מצליחה לשמור על גזרה חטובה וצללית נאה- בעיקר בגרסת השלוש דלתות של הקופרה, כאשר פנסי הקסנון, האגזוז האמצעי הטרפזי והקליפרים האדומים רומזים שלא מדובר פה בגרסת הליסינג. בתוך הרכב, המושבים הנאים מוסיפים את הטאץ' הנכון, ולמרות שעיצובו של התא מתחיל להראות סימני חוסר עדכניות- הקופרה מצליחה להציע רמות איכות וגימור נאות, יחד עם כל אבזור הנוחות המתבקש היום. מצד שני, גיל האיביזה מורגש ביתר שאת דווקא בכל הקשור למערכות הבטיחות האקטיביות- שפשוט לא נמצאות (בלימה עצמאית, התראה על שטח מת וכו').
ויזה, מסטרקארד- עזוב שטויות ושים גז
מנוע 1.8 טורבו, 192 כ"ס ו- 32.6 קג"מ בהחלט מצליחים לעורר תאבון לטוס, בעיקר כשהם משודכים לתיבה ידנית. אך התנעה ראשונה- ושקט. האיביזה קופרה שומרת על נימוסים והליכות כאילו מדובר בארוחת ערב עם ברון גרמני. הלו, זה ספורט? איפה הדרמה? השקט והפאסון נשמרים גם עם התחלת התנועה וההכרות הראשונית עם הרכב. הקלאצ' רך וקל, שילוב ההילוכים נעים גם הוא, והאיביזה מתגלגלת לה בנועם ובנינוחות נחמדים ביותר- אבל חסרי דרמה לחלוטין. אחרי שהכביש מתפנה ומעט ויש אפשרות ללחוץ על הגז קצת יותר לעומק אפשר לגלות ולהירגע שהשמועות על מנוע רגוע היו מוגזמות למדי, וגם הסאונד המופק מהמנוע בסל"דים מעט גבוהים מצליח לדגדג את בלוטות העונג הנכונות במנוע, בעיקר אם כפתור הספורט לחוץ. כביש מעט חלקלק (כמו רוב הכבישים העירוניים, בעצם) יגרום לאיביזה לפרפר את גלגליה לדעת, גם בהילוכים שני ושלישי. ככל שעולים בסל"ד מגלים מנוע חלק מאוד וחזק שמעיף את הגוף המעוצב (אך כבד- 1314 ק"ג!) בקלילות ממכרת ומציע ביצועים טובים מאוד של 6.7 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש (לא שניסינו). המומנט השמן שזמין כבר מ- 1450 ועד ל- 4200 סיבובים מאפשר לנהוג בקופרה כמו בתיבה אוטומטית: אין צורך להוריד הילוך כדי להאיץ- פשוט ללחוץ על הגז ולהרגיש את הגב נדבק למושב. ההילוכים מעט ארוכים אבל מתאימים לאופיו הגמיש של המנוע, והשימוש בידית ההילוכים נעים וטוב למדי- גם אם לא הכי מצטיין (ומה פתאום יש משענת יד שמפריעה להעברת ההילוכים ברכב ספורטיבי?! קצת מוזר). בקיצור, אפשר לסמן V בגזרת המנוע ולהמשיך לפרק המסיבות.

 

 

אז בוא נשים את כל הבעיות בצד
ובוא נשים את האמת בפרונט כבר בהתחלה: הוט–האצ' אמיתית היא לא, אבל מהנה היא כן.
ההגה מרגיש מעט חופשי ומנותק אבל בגבול הסביר, ובאופן מפתיע- רוב הזמן המתלים מצליחים לספק רייד נעים ואיכותי גם לאורך זמן וקילומטרים, לפחות כל עוד לא דורשים מהם להתמודד עם שברים חדים. במקרה האיביזה תנער את נהגה האומלל שיזכור שהוא קנה רכב ספורטיבי עם צמיגים בעלי חתך נמוך ומתלים שלא יצאו מבית מדרשה של מורשת צרפת. 

האיביזה קופרה מציגה שינוי לטובה לעומת העבר הפרוע של האיביזות לדורותיהן, ומזכירה מעט את אחותה הגדולה והחזקה (הלאון קופרה) בידידותיות ובחיבור שהיא מאפשרת לנהג, אבל- וזה אבל גדול- היה חסר לנו האטרף. האיביזה קופרה מאפשרת לנהגה נסיעה מהירה מאוד ובטוחה רוב הזמן, והיא יודעת לטוס בכל נתיב בין עירוני ובפיתולים איפה ש"מותר ואנו מכירים היטב"- אולי אפילו יותר מהר ממכוניות עם מנוע ומומנט כפול מזה- אבל היא עשתה זאת בעדנה מסוימת, בקלות מסוימת ובניתוק מסוים, ולא בחיבור הדוק עם הרגשת "הוט–האצ' לפנים", ובכבישים דלי אחיזה היא יכולה אף להפחיד את הנהג הלא-מנוסה עם הרחבת קו בלתי נשלטת ומפתיעה (לא לטובה). 


אתם יודעים מה? אולי הניתוק הזה הוא דווקא טוב. הזמנים השתנו, הילדים התבגרו, המשקל (גם של הנהג וגם של הרכב…) עלה, ודור חדש של נהגים שלא ידע את ה- GTI המקורית קיבל רישיון ויצא לכבישים. כנראה שבדיוק כמונו- האיביזה קופרה התבגרה, ומסיבות אל תוך הלילה זה כבר לא הקטע שלה, לטוב ולרע.

סיאט איביזה נתונים טכניים:
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1798 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 192/4300-6200

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 32.6/1450-4200 

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

האצה 0-100: 6.7 ש'

מהירות מירבית: 235 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 404.3/ 169.3/ 142.8

בסיס גלגלים (ס"מ): 246.9

משקל (ק"ג): 1314

מיכל דלק (ליטר): 45

נפח תא מטען (ליטר): 292

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.1 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל

מחיר: 136,900 ש"ח

5 תגובות ל יש לנו איביזה- בלי הרבה בויזה | סיאט איביזה קופרה במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל