fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

פורצה איטליה, פורצה בטא! ליין אנדורו 2018 בהשקה איטלקית

פורצה איטליה, פורצה בטא! ליין אנדורו 2018 בהשקה איטלקית

אביעד רייס

צילום: Betamotor, Cristiano Morello, Marco Campelli photography

הסיפור של בטא מתחיל בפירנצה של שנת 1905. אז, תחת השם  "Società Giuseppe Bianchi", מיוצרים אופניים בעבודת יד. ב-1940, בעקבות השינויים שמתרחשים בעולם, בחברה האיטלקית וההתפתחות המוטורית שמתגברת, עוברים בחברה הטסקנית הקטנה לייצור אופנועים. 
 
זוג החברים שמנהלים את החברה – אנזו ביאנצ'י ואריגו טוסי מאחדים את ראשי התיבות של שמם, וכך נולד לו השם "BETA", ומאז ועד היום נמכרים אופנועי החברה תחת השם הזה. 

בליין האופנועים של בטא האיטלקית תוכלו למצוא קטנועים, אופנועי טריאל, אנדורו, סופרמוטו וגם דו-שימושים שהם הכלאה של מנועי סוזוקי עם שלדה איטלקית ומראה לא שגרתי. עד לשנות ה-70, בטא מתמקדת בעיקר בדוגי"ם לכביש, אך עם עליית קרנו של תחום רכיבת השטח, בוחרים בחברה להתמקד בו. 

בשנות ה-80 בטא פורחת בעיקר בתחום אופנועי הטריאל, בו היא מגלה עליונות ע"פ היצרנים האחרים. האופנועים שלה מנצחים במרבית התחרויות והרוכבים עליהם זוכים באליפויות עולם רבות – תור זהב של ממש. 

בשנת 2004 מסתמנת החזרה של בטא אל תחום האנדורו, ושימוש במנועים שנלקחו מחברות אחרות.
בשנת 2009, מציגה החברה מנוע 4 פעימות לגמרי שלה, ושלוש שנים אח"כ, גם מנוע 2 פעימות.  

שנת 2017, ואנחנו מגיעים לאיטליה כדי ללמוד שיעור חשוב – לא רק פיצה תמצאו בה – גם אופנועי אנדורו משובחים. 

כיום נמצאת בטא בחוד החנית של מירוצי האנדורו בעולם, כאשר היא חמושה בשני רוכבים מהמובחרים שבמובחרים – סטיב הולקומב ואלכס סלביני שהביאו נצחונות יוקרתיים ביותר באליפות העולם באנדורו (קטגוריית E3) ובאליפות היצרנים האנדורו GP. העבודה הצמודה עם הרוכבים בפיתוח האופנועים החדשים, סייעה ללא ספק להתקדמות שעשו הדגמים השנה. 

ההשקה נערכה ב- Villa Castelletti – אחוזה איטלקית טסקנית קלאסית הכוללת מלון, ווילה לאירועים והשקות, אגם גדול וגם מסלול אנדורו משובח. בעל המקום, לוקה, רוכב גם הוא, והגיע לארוחת הערב בלבוש מחוייט רכוב על הקאגיבה אלפנט הישן אך מדוגם שלו. הוא מספר שיש לו גם TM530 איתו הוא יוצא לתת בראש מידי פעם ביער בחצר האחורית. כמה כיף זה שיש לך מסלול אנדורו מאחורי הבית. 

בטא היא חברה משפחתית (ביאנקי) שנמצאת במגמת עלייה מתמדת – הרבה בזכות אופנועי האנדורו שלה שנמכרים היטב בכל העולם. בחברה המונה כ-156 עובדים סה"כ (מכל רחבי אירופה) שאחראים על כל הייצור, מדווחים על גידול תמידי במכירות, כאשר ב-2014 נמכרים כ-11,000 דו"גים, ב-2015 קצת מעל 15,000 וב-2016 כבר מדובר על כמעט 18,000 אלף יחידות שיורדות מפס הייצור, כמעט 50 אחוזים ממספר זה שייכים לנתח האנדורו – נתון מרשים ביותר.

עוגת האנדורו מתחלקת בין אופנועי הדו"פ עם 67 אחוזים מהמכירות, ו-33 אחוזים השייכים לאופנועי 4 הפעימות. בתוך עוגה זו, הדגם הנמכר ביותר בדו"פים הוא ה-300RR, וה-350RR במרובעי הפעימות. 

השיווק נעשה בצורה ישירה למדינות אירופאיות, ודרך משווקים לשאר העולם, כאשר השוק האירופאי הוא השוק הגדול ביותר. 
הכוכב בה' הידיעה של השקת דגמי ה-RR החדשים של בטא, הוא ללא ספק ה-125 הדו-פעימתי החדש שזכה להסרת לוט חגיגית. "החדשות הגדולות" מבחינת בטא הן אכן גדולות, כאשר עושה החברה המשפחתית הקטנה יחסית את מה שק.ט.מ לא, וחושפת 125 דו"פ חדש שעומד בתקנות יורו 4. בהמשך נרחיב יותר ונספר איך היה לרכב עליו. 

ליין בטא אנדורו RR 2018 – מה חדש?


הורדת משקלים
בבטא סימנו מטרה ועמדו יפה מאד במשימה – דיאטה וירידה משמעותית במשקל בדגמי 2018. התוצאות יפות מאד – דגמי הדו"פ משילים כ-4.7 ק"ג ממשקלם, והדגמים המרובעים זוכים לירידה גדולה אף יותר – 5.3 קילו פחות. הורדת המשקל הזו, בתוספת השיפורים במנועי האופנועים, תורמים ליכולת ניהוג ואספקת כח טובים יותר – והדבר ניכר ברכיבה בשטח. 

מנועים חדשים וקלים יותר 
המנועים החדשים של סדרת ה-RR של בטא קלים ב-1.7 קילוגרם מאלו של 2017 – בהחלט בשורה של ממש. 

שלדות חדשות וקשיחות יותר
אחד הגורמים המרכזיים להורדת המשקל באופנועים, הן השלדות החדשות והקשיחות של סדרת ה-RR ל-2018. בדגמי ה-4 פעימות מדובר על ירידה של כ-1.3 קילוגרם, ובדופי"ם – קילוגרם אחד. 

SET-UP חדש לבולמים 
קפיצים חדשים, כיול חדש, שרוולים חדשים למזלג הזקס 48 מ"מ הקדמי, וכיול חדש גם לבולם הזקס האחורי. אנשי החברה הסבירו כי מדובר בכיול STOCK בלבד, ומערכות הבולמים מיועדות לאפשר שינויים לפי טעמו ומימדיו של כל רוכב. למרות שהשרוולים החדשים שוקלים פחות, הם תוכננו דווקא לעמוד בעומסים גדולים יותר. 

מצמדים וכיסויי מצמד חדשים 
מצמדים מדוייקים, עמידים וקלים יותר, כנ"ל גם מכסי הקלאץ' החדשים.  
 
נפרדים מהקיק 
בבטא החליטו להפטר מרגליות ההנעה – בעקבות ההשקעה באמינות מערכות ההתנעה החשמליות, ועקב חוסר שימוש מצד הרוכבים (כך מספרים לנו). השמטת הקיק אפשרה כמובן ירידה נוספת ומבורכת במשקל (ניתן להוסיף רגלית קיק למעוניינים). 

סלקטור חדש לתיבות ההילוכים 
לטובת העברת הילוכים חלקה ומדוייקת יותר. 

מראה אגרסיבי יותר וגרפיקה חדשה
מראה אגרסיבי יותר המושג בזכות תיבות אוויר וזנב אחורי חדשים וצרים יותר, מגן אגזוז חדש, כנפיים אחוריות חדשות, גרפיקה וצבעים חדשים וחישוקי EXCEL שחורים שעוצבו במיוחד בשביל בטא. 

T2
צילינדרים חדשים, בוכנה וראש צילינדר חדש (ב-300), קראנק-שאפטים משופרים, תא דחיסה חדש וגדול יותר (ב-250) – יחס דחיסה גדול יותר ושיפור בביצועים, טלטלים משופרים ומגיני גחון חדשים. 

4T
מערכת הזרקת הדלק של דגמי ה-4 פעימות משתדרגת ל-2 אינג'קטורים – להגברת הביצועים. מערכות פליטה חדשות.

עוד
מצברי ליתיום חדשים התורמים גם הם כמובן להפחתת משקל. חזקים ועמידים יותר לאורך זמן. 
למרות כל השינויים והשיפורים שכמובן עלו גם לא מעט כסף, אחת הנקודות החשובות מבחינת החברה הייתה שמירה על המחירים, שאכן נשארו זהים לשנים הקודמות. 


 

סקירת דגם/חווית רכיבה – מעט יותר בהרחבה על ה-125 דו"פ החדש
המעניין ביותר מכל הדגמים עליהם רכבנו בהשקה, הוא כמובן ה-125 דו"פ החדש שעומד בתקנות היורו 4. כמו בשאר דגמי בטא, גם כאן המנוע שייך לה ב-100 אחוז, ומיוצר במפעלי החברה בריגנאנו. המנוע החדש של ה-125, הוא גם הקטן ביותר בליין האנדורו. 

התכנון הנכון של מהנדסי בטא ובחירת מיקום הרכיבים, אפשרה לייצר מנוע קומפקטי, שיתאים במדוייק למידותיו הקטנות יחסית של ה-125 החדש. 

בבטא בחרו לצייד את ה-125 בבוכנה מחושלת כפולת רינגים, אשר לטענתם תספק אמינות ועמידות טובים יותר, ובראש צילינדר אלומיניום שמספק הפחתה נוספת במשקל. 

דגם ה-125 חולק מכלולים עם דגמי ה-250 וה-300 2 פעימות, ביניהם שסתום כוח, צילינדר ושלדת עריסה כפולה כרומולי – שעברה התאמה כדי שתוכל לארח בכבוד את מנועו של הדגם הקטן. 

כמו כן, כולל ה-125 גיר 6 הילוכים שפותח במיוחד לדגם זה, וקלאץ' הדראולי עם פתיחה הפוכה – מערכת שתוכננה ע"י בטא ע"מ לספק קומפקטיות ומשקל נמוכים ככל שניתן. ה-125 החדש של בטא מגיע ללא סטרטר – למטרת חסכון במשקל, וכך גם היה בדגם עליו רכבנו אנו. מי שממש שונא לבעוט בקיק, ישמח וודאי לשמוע כי ניתן להוסיף את המערכת. 

בדומה לשאר הדגמים, גם ב-125 מערכת מתלים עם אפשרויות כיוון מלא מבית זקס עם מזלג קדמי 48 מ"מ, אך כזו שהותאמה למימדי האופנוע ולאלו שאמורים לרכב עליו – בבטא מייעדים את ה-125 דו"פ החדש לרוכבים מגיל 16 ומעלה. 

הדגם זוכה גם למערכת פליטה חדשה שתוכננה במיוחד עבורו, למגן גחון חדש, מיכל דלק שצומצם במעט לשיפור הארגונומיה, מערכת קירור חדשה לחלוטין עם צינורות ורדיאטורים חדשים, בלמי NISIN (כמו בשאר הדגמים) וכאמור גם צבע חדש וגרפיקה חדשה. 

רכיבה 

ה-125 מרגיש קל וקטן מאד, וזה משחק לטובתו. מדובר באופנוע לא מאיים וקל מאד לשליטה – בדיוק התנאים בהם אתם רוצים להתחיל קריירת אנדורו שתמשך לאורך זמן. נכון לפעם האחרונה שבדקתי, הגובה שלי עמד על 1.74, ולא הייתה שום בעיה לתמוך באופנוע עם שתי רגליים על הקרקע. 

תנוחת הרכיבה טובה מאד, השלדה בנוייה היטב למרות הטרנספורמציה שעברה והבולמים עושים עבודתם נאמנה… סך כל הרכיבים מרגישים כשלם אחד ומגובש, באופנוע שנבנה למעשה מבליל חלקים שהותאמו בשבילו וממנוע חדש לחלוטין. 

מבחינת הכח, קשה שלא להרגיש את ההבדל הגדול מאחיו הגדולים, בעיקר אם אתה עובר ל-125 הישר מה-300 דו"פ החזק הרבה יותר. ה-125 החדש הוא אופנוע טוב מאד, אך יש לו חסרון אחד שהיה מורגש מבחינתי, וזה הצורך להשאיר אותו בסל"ד גבוה מאד כל הזמן – שם האופנוע פורח ויכול לעוף קדימה מהר מאד. 

חסר לו כח זמין בנמוכים, ואם הורדתם קצב במקצת, המחסור הזה יהיה מורגש. 

הברקסים חזקים מאד באופנוע הזה, ואל תופעתו אם תקבלו נשיכה במידה ולחצתם חזק מידי. 

ה-125 עליו רכבנו הגיע כאמור ללא התנעה חשמלית, אלא עם קיק, וכמו שסיפרנו קודם לכן, בחברה מצהירים כי תינתן האפשרות גם למתנע חשמלי.

ה-125 דו"פ החדש עומד להיות מוצג בתערוכת EICMA 2017, ולאחריה יתחיל להמכר לקהל הרחב. אנחנו לא יודעים עדיין מה יהיה המחיר, אך אין ספק כי יש צפייה גדולה לאופנוע דו פעימתי בנפח 125 סמ"ק, לאחר שנוצר וואקום בסגמנט זה בתקופה האחרונה. אין ספק כי מדובר לחמנייה לוהטת, ושבמחיר המתאים תהיה להיט מכירות אמיתי. 



250/300 דו"פ 
זוג הרייסרים האיטלקיים המחודשים של בטא בהחלט ענו על הציפיות שהיו לי מהם. מדובר בכלים חזקים עם פרונט מדוייק ומעולה (SET-UP ושרוולים חדשים וקלים יותר לבולמים), בעלי כח זמין לכל אורכה של קשת הסל"ד. בין אם אתם בשביל טכני פתוח בו אפשר לפנק בגז או בסינגל צפוף בתוך היער, המנועים החזקים האלו מוכנים לספק לכם את כל הכוח שאתם צריכים. 

הפחתת המשקל שעברו הדגמים והשלדות החדשות והקשיחות אמורות לדברי אנשי החברה לספק שיפור בניהוג, ואכן מורגש שכל הדגמים עליהם רכבנו ממוקדים, חדים ומגיבים נהדר. 

המצמדים ההדראולים החדשים של החברה עושים יופי של עבודה. ההילוכים עוברים חלק ואין תחושה של גסות או קשיחות יתר. 

אם חיפשתם אופנוע שיודע לעשות את העבודה ולרגש, בטוח שתשמחו לקחת סיבוב על זוג האיטלקיים החמים האלה. זוג הדופי"ם החדשים של בטא יודעים לתת – אך הרוכב שעל האוכף צריך גם לדעת לקחת – ולעשות את זה נכון. אם אתם מתחילים בעולם האנדורו, כדאי מאד שה-125 דו"פ יהיה הראשון שלכם. 
 
350 מרובע 
All Arounder אמיתי ומצויין. ה-350 4 פעימות מתאים למגוון משימות ולמגוון רוכבים. הוא לא מאיים, ויתאים לרוכבים שרוצים להתקדם בצורה טובה בעולם האנדורו, ובד בבד גם למקצוענים. 

ל-350 החדש של בטא מנוע ליניארי, חלק ונעים, ובהחלט היה לנו כיף לעבור איתו סוג של אתנחתא רגועה בין הדופי"ם למרובעים הגדולים. 

אם אתם מסוג הרוכבים שלא אוהבים ליפול לנישה מסויימת, שאוהבים לצאת לטיולים עם החבר'ה וגם להתפנק מידי פעם עם איזה דוך טוב, יש מצב שתמצאו באיטלקי המנומס הזה בן לוויה כיפי. 

חברנו Jani Hovi מפינלנד מספר על ה-350 אליו התחבר הכי טוב: "פרונט מעולה, האופנוע פונה נהדר ובעל תגובת מצערת טובה מאד. המתלים יציבים וטובים ויש שיפור במיוחד במתלה האחורי שהרגיש רך מידי. בסה"כ, כל האופנועים עליהם רכבנו מרגישים טובים מאד ביחס לדגמי השנה שעברה". 


390/430/480 

3 מילים: גדול, גבוה, חזק. זה כל מה שדרוש בשביל לתאר את מכונות האנדורו הגדולות של בטא. 

אך עדיין, למרות שלושת תארים אלו ודי במפתיע, הן לא הרגישו "טו מאץ'" בסשן היער שהיה לנו באחוזה של לוקה. ברור שיהיה הרבה יותר כיף לצאת איתן לרכיבה מדברית או לשבילי באמפים מהירים, אך הם הפגינו ידידודיות ראוייה גם בצפוף. 

במהלך הצילומים האופנועים הוחלפו בתדירות גבוהה בין הבוחנים, והאתגר היחיד היה לקפוץ חזרה אל האוכף של אחד מהגדולים הללו כאשר עצרנו על שיפוע צד במעבה היער. שתי נקודות באמפים חיכו לנו במסלול – והיה פשוט תענוג לפתוח עליהם גז עם מכונות האנדורו הגדולות הללו.

סיכום
החברה המשפחתית מאיטליה הציגה לנו ליין אופנועי אנדורו מרשים ביותר, שמכסה את כל הסגמנט. הצטרפותו של ה-125 דו"פ החדש העומד בתקנות היורו 4, סוגרת פינה חשובה אותה לא הצליחו (או שלא רצו) היצרנים המובילים לסגור. הגעתו של האח הצעיר, משלימה למעשה את משפחת האנדורו RR של בטא. 

פגשנו קולגות מכל רחבי העולם: מפינלנד, מהפיליפינים, מדרום קוריאה, אוסטרליה, ברזיל, פולין, בריטניה, הולנד ועוד. שמענו על ביטוחים ומחירים נמוכים מאד מחד, אבל גם על שטחים שהולכים ונסגרים והגבלות ומגבלות כבדות יותר ויותר שמונחתים על ראשיהם של הרוכבים, שמאבדים אט אט את שטחי המחייה/רכיבה שלהם מאידך… קשה שלא לקנא, קשה שלא לחשוב שגם יש לנו מזל… 

האירוח לו זכינו, היה לעילא ולעילא – וממש כמו שהחברה עובדת בהרמוניה ראוייה להערצה, כך הרגשנו כי הביקור היה חם משפחתי. המסלול היה משובח, ולא נותר רק לקנא שאין לנו אחוזה איטלקית עם אגם ומסלול אנדורו בחצר…

לכשיגיעו הדגמים לארץ, נבחן אותם גם בסביבה המוכרת לנו. 

הכתב היה אורח של חברת בטא העולמית. 

תודות 
מטרו מוטור
מוטוטראק
אופנועית על חליפת השטח של ANSWER
 

22 תגובות ל פורצה איטליה, פורצה בטא! ליין אנדורו 2018 בהשקה איטלקית

  1. היום יש הרי המון חברות שמביאות המון דגמים.
    לכולם יש גם אופנועים למתחילים.
    המחירים היום דיי נגישים לכל אחד.
    איך אפשרי היום להחליט את איזה דו גלגלי אני רוצה, צריך מתאים לי וכו.

  2. אתה צריך ראשית להתאים אותו לגוף שלך אח"כ לכיס שלך ובסוף להנאות שלך.
    יש כאן גם חברותא.
    קבוצות חברים, טיולים משותפים ובכלל זה מה שנקרא תענוג לשעות הפנאי.
    בהצלחה

  3. אתה מתכוון לגור בכזה מקום עם אופנוע שטח ולא לעבוד בחיים?
    זה החלום.

  4. היי בועז. אין עדיין מחירים. ברגע שיהיו נעדכן.

  5. אין תחליף לרכיבת מבחן נחום. בטח אם מדובר בחדש. לכל החברות בארץ מנהל המותג שישמח להוציא אותך לחוות את הכלי בשטח. אנחנו אהבנו מאד את הבטא 350RR

  6. מטרו זה לא החברה הקודמת שייבאה את האופנועים . עכשיו הם בחוץ.

  7. הסטרטר חוסחת משקל כמו שציינת בפתיחה או מורידה משקל..כמו במקרה של ה125רר החדש.?

  8. שלום ידידי אכן מוותרים על מערכת הסטרטר כדי לחסוך במשקל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל