fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

ה-ABS יורד לשטח

ה-ABS יורד לשטח

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשנים האחרונות מתחולל מהפך בטיחות בעולם האופנועים. מערכות בקרת משיכה אלקטרוניות נכנסות יותר ויותר לשימוש ולא רק באופנועי ספורט אלא אפילו בקטנועים. נוסף על כך מערכת ה-ABS שהייתה עד לפני מספר שנים תוספת יקרה הופכת להיות ציוד תקני באופנועים עממים כאשר בקרוב כל אופנועי הכביש בארה"ב יצטרכו לכלול מערכת ABS כחלק מדרישות התקינה.
נדמה היה שהמהפכה פוסחת דווקא על נישת השטח שבה הסיכון הבטיחותי, לכאורה, נמוך יותר אבל מסתבר שלא עוד כאשר בהוסקוורנה מודיעים על השקתה של מערכת ABS המותאמת לאופנועי אינדורו ופותחה בשיתוף בעלת הבית ב.מ.וו. לב.מ.וו אגב ניסיון רב עם מערכת ה-ABS באופנועים כאשר זו מהווה אופציה ברוב ליין הדגמים שלה ואף הייתה הראשונה להציע את מערכת ה-ABS המודרנית באופנוע סדרתי בשנת 1988 ב-K100.

כפי שיעידו נהגי ג'יפים רבים מערכת דרישות התפקוד של מערכת ABS בשטח שונות מאלו שבכביש. בשטח נדרשת מערכת ה-ABS להתחשב בתוואי השטח המשתנה וברמת ההחלקה שהוא יוצר כמו גם להתערב באופן מתון יותר. בהוסקוורנה טוענים שנתנו את תשומת הלב לדרישות השונות ממערכת ה-ABS בשטח והתכנון נעשה בהתאם. המערכת החדשה היא בעלת שני ערוצים כלומר בעלת חיישני סבסוב על שני הגלגלים אך פעולת המערכת מתבצעת רק על הגלגל הקדמי. באופן זה מתאפשרת לרוכב שליטה על נעילת הגלגל האחורי בדומה למצב הסילק שבמערכת ה-ABS בב.מ.וו S1000RR. בעתיד צפויה הוסקוורנה להציע את המערכת גם בדגמים דו שימושיים כאשר תתאפשר בחירה בין מצב כביש רגיל למצב בשטח.
מערכת ה-ABS החדשה תוצע לראשונה כאופציה בהוסקוורנה TE449 והיא גוררת תוספת משקל של 1.5 ק"ג.

גלריה

תגובה אחת ל ה-ABS יורד לשטח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל