fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

משפט שביט – סיכום ימי הדיונים הראשונים

משפט שביט  – סיכום ימי הדיונים הראשונים

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

לפני כחודש, בתאריך ה-23/10, נערך יום הדיונים המרוכז הראשון במשפט התביעה נגד חיים בר עם המואשם בהריגתו ברשלנות של טל שביט ז"ל. היה זה יום הדיונים הראשון מתוך שלושה שנקבעו בתיק. יום הדיונים השני נערך בתאריך ה-10/11 ובשל הסמיכות בה הגיעו פרוטוקולי הדיונים החלטנו לרכז עבורכם את התקציר משני ימי הדיונים.

23/10 – יום הדיונים הראשון.
ביום זה עלו מטעם התביעה לדוכן העדים 3 עדים מתוך 9 אותם מתכוונת התביעה לזמן במהלך המשפט. ראשון העדים שעלה לדוכן היה קובי אליאשקוביץ, איש המכירות של מטרו מוטור שהיה זה שמסר לטל שביט את המפתחות לאופנוע המבחן עליו רכב.  קובי נשאל על הליך מסירת הכלי למבחן על תכונותיו ועל רישיונו ושם התעוררה בעיה מכיוון ששם הדגם המצוין ברישיון הרכב אינו זהה לדגם האופנוע בפועל. טל רכב על אופנוע מסוג Z1000SX אך ברישיון הרכב מצוין שמדובר ב-ZX10, כידוע, שני אופנועים שונים לגמרי. הסניגור ניסה לנצל פרט זה כדי לערער את עדותו של קובי אך לבסוף הוחלט שמדובר בטעות רישום שמקורה במשרד התחבורה ומסמכים נדרשים יוצגו בדיון הבא.

שאלה: ספר על הכרותך עם טל שביט המנוח?
תשובה: את טל אני מכיר מספר שנים באופן אישי, מתוקף תפקידי נתתי לו כמה וכמה כלים למבחן. אנו קוראים לאופנועים כלים.עוד מקודם אני מכיר אותו מכתבות וכל העבודה שלו הקשורה לדו-גלגלי בישראל.

שאלה: ההכרות שלך איתו כנהג?
תשובה: אחד הרוכבים הטובים ביותר שאני מכיר אם לא הטוב ביותר ואני מכיר הרבה אנשים בתחום. טובים ברמת המקצועיות וברמת הבטיחות, ברמת הראיה של איך צריך לרכב בצורה הבטוחה והמהנה בישראל.
(מתוך חקירת התביעה בעדותו של קובי אליאשקוביץ)

לאחר מכן עלו לדוכן העדים בני הזוג מאיר ואסתר פינטו שנסעו ברכב מאחור אותו עקף טל בפניה שבמחלף מורשה. מר פינטו היה מהאנשים הראשונים שהזעיקו עזרה וניגשו לטל ברגעים שלאחר התאונה.  מר פינטו תיאר את השתלשלות האירועים בעדותו וכאשר נשאל מאיזה מרחק הבחין ברכבו של חיים ברעם שעמד בשולים ענה שהבחין בו רק ממרחק של כ-70 עד 80 מטרים כאשר למיטב זכרונו הרכב לא הפעיל איתות או אורות אזהרה כאשר עמד בצד וניסה להשתלב שנית בתנועה.
לקראת סוף החקירה הנגדית חזר מר פינטו על דפוס ההתנהגות של חיים בר עם שחרץ את גורלו של טל:

סניגור: המעבר של הרכב הפרטי לאי התנועה- היה במהירות איטית, גבוהה?
תשובה: נמוכה, איטית

סניגור: אתה יכול לומר כמה?
תשובה: לא

סניגור: אתה יכול להגיד אם הוא חצה כך בצורה מאונכת, כלומר אם הרכב שלו על השול הוא חצה בזווית וכו'?
תשובה: הוא התחיל בצורה משתלבת ואחר כך התיישר

הערת בית המשפט: מאחר שהעד הדגים בידיו את אופן תנועת הרכב של הנאשם, בית המשפט מציין כי התרשם מהדגמת העד כי תחילה היה מדובר בזווית שאיננה חדה, אך הפכה לזווית בת כמעט 90 מעלות בהמשך, כלומר זווית של חציית הכביש בצורה חדה.

העד: תיאורו של בית המשפט מדויק, זה מה שהתכוונתי.
(מתוך פרוטוקול המשפט בעדותו של מאיר פינטו)

גברת אסתר פינטו העידה מיד לאחר מכן ודבריה תאמו את עדות בעלה. לאחר עדותה נחתם יום הדיונים הדיונים הראשון.

10/11 – יום הדיונים השני
יום הדיונים השני נפתח בחזרה לנושא אי תאימות הפרטים המצוינים ברישיון הרכב לבין האופנוע עליו רכב טל. לאחר דין ודברים על מקור המסמכים, ספרי הרכב וטופס האישור של נסיעת המבחן החליט השופט בעקבות המחלוקת לדון בנושא בהמשך כאשר יוצגו מסמכים נוספים.

בזה אחר זה עלו עדי התביעה כאשר הראשון בהם היה רב פקד ניסים פרחי שערך את השימוע לנאשם וחתם על שלילת רישיונו המנהלתית ל-90 ימים ועל כך גם העיד. העד השני באותו היום היה רס"מ ג'קי נמר, רכז הבוחנים באת"ן תל אביב שבפניו חתם הנאשם על תצהירו לגבי אירועי התאונה. העדות ניתנה ביחד עם דיסקים בהם חומר מצולם מהניסוי אותו ערכה המשטרה בזירת התאונה. במסגרת החקירה הנגדית ניסה הסניגור לטעון שכשאוכסן האופנוע במגרש המשטרתי לאחר התאונה ביקר במגרש גורם אינטרסנטי שיכל לחבל בראיות, טענה שנשללה על ידי העד מכיוון שכל ביקור במגרש נעשה בליווי משטרתי.
עד התביעה השלישי של התביעה היה רס"ר עדי אברג'יל, שוטר ביחידת האופנועים של משטרת התנועה שהיה השוטר הראשון שהגיע למקום התאונה. אברג'יל מסר עדות לגבי זירת התאונה בסמוך לזמן ההתרחשות ועל גביית העדות מעד הראיה מאיר פינטו.

הדיון הלך והתמשך בזמן עדותו של העד הרביעי של התביעה באותו יום, השוטר יניב שרון,  ששימש כבוחן תנועה באותו יום, סקר את זירת התאונה וגם גבה את עדותו של הנאשם בבית החולים, עדות שנשאל על הליך גבייתה.
עם תום יום הדיונים נותרו עוד שלושה עדי תביעה שעדותם טרם נשמעה ועקב התמשכות ההליך הוחלט על קביעת עוד שני ימי דיון נוספים בתיק מה שאומר שמשפט צפוי להיות ארוך. הדיון הבא יערך לקראת סוף החודש ואנו נמשיך לעדכן אתכם בנעשה במשפט.

10 תגובות ל משפט שביט – סיכום ימי הדיונים הראשונים

  1. כשקראתי את הטעות הפאטאלית(!!!) של שם הדגם השגוי ברישיון הרכב! מה? מה?!!! מה היית מצליח להוכיח מזה אדון סניגור, זה מה שגרם למותו של טל שביט? איך היית מצליח לעוות את זה? "אהה זה לא היה Z1000SX אלא F15 דו מנועי עם ראשי נפץ גרעיניים!" חוצפה!!!

  2. חבל על הסבל שנגרם לשמפחה. שהסניגור יפסיק לחפש זיכוי מתחת לבלטה

  3. אתם מבינים. לנהג אין פה. הסנגור הוא הפה שלו. גם אם הוא יאמר שנחתה אמש חללית מהמאדים. הלקוח שלו יאשר. קדימה כבוד הסנגור! תמציא עוד כמה שטיקים שקריים. אתה נלחם על גרסת עבריין/פושע קל דעת. ואנחנו נלחמים ברגשות האובדן.

  4. איזו תרומה אצילית ויפה מצידכם לטל שביט בהזכירכם את המשפט של הנהג.
    תודה מקרב לב לכל הצוות הנפלא שעומד מאחורי דוגרי.
    אני מרגיש מאושר לקרוא שלא מזלזלים במותו של טל המסכן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל