fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

משפט שביט – סיכום יום הדיונים השלישי

משפט שביט – סיכום יום הדיונים השלישי

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

יום הדיונים השלישי במשפט נגד חיים בר עם, המואשם בגרימת מותו ברשלנות של טל שביט ז"ל, נערך ביום חמישי ה-24 בנובמבר. בהמשך לשני ימי הדיונים הקודמים בתיק המשיכו לעלות לדוכן העדים עדי התביעה על מנת למסור את גרסתם לנעשה בזירת התאונה. כזכור יום הדיונים הקודם הופסק לאחר עדותו של השוטר יניב שרון ששימש כבוחן תנועה בזירה וגבה את העדות הראשונית של הנהג הפוגע.

העד הראשון, והיחיד, לאותו יום היה אמציה גזית, יועץ בכיר בתחום הבטיחות בתעבורה ומי שהיה בעבר יו"ר התאחדות הספורט המוטורי בישראל. אמציה שפרסם דו"ח משלו על אירועי התאונה ששולל את ממצאי הדו"ח של עמותת אור ירוק, נחקר על ידי התובע לגבי ממצאי הדו"ח שפרסם בעקבות ביקורו בזירת בתאונה בתאריך ה-24/5.  בעדותו הסביר אמציה כיצד הגיע לקביעותיו על סמך ניסיונו בתחום כשהוא קובע שההתנגשות בין אופנועו של טל למכוניתו של בר עם נעשתה בזווית כמעט ישרה, ושולל  את האפשרות שהאופנוע החליק לפני הפגיעה.

"לשאלתך איך זה בא לידי ביטוי, אם בא בקביעה שלי, אני משיב שפגיעה כזו יכולה להיות רק אם הרכבים נמצאים בזווית ישרה, מכיוון שהפגיעה המאסיבית של הגלגל הקדמי בדלת לא משאירה סימני חיכוך להמשך כנף שמאל, ואין סימני חיכוך מעבר לדלת השמאלית האחורית, למעט פגיעות מעיכה שרואים בדלת, מראה כי התאונה הייתה במצב שהאופנוע היה בזווית של כמעט 90 מעלות לרכב."
(מתוך עדותו של אמציה גזית)

הסבר נוסף של אמציה לגבי ממצאיו היה על הסתמכותו על פיני ההיגוי שנותרו שלמים, עובדה שהעידה לדבריו על כך שהכידון נותר ישר בעת הפגיעה.

"ברגע שיש מכה קשה או הכידון מקבל חבטה באחד הצדדים בצורה רצינית, הפין הזה (פיני היגוי א.ד) נשבר שלאותו צד זה נטה. זה תפקיד הפינים למנוע הטיית יתר של הכידון בנסיעה איטית מאד או בתמרון במקום. בתאונה זו נותרו שני הפינים ללא פגיעה, כלומר הכידון לא נטה לשום צד ונשאר ישר. מכאן הגעתי למסקנה שהתאונה אראה שהאופנוע נמצא במצב אנכי לחלוטין לכביש, נכנס באותו זווית קרוב לוודאי ישרה ברכב הגולף."
(מתוך עדותו של אמציה גזית)
 
העדות לוותה בהסברים על הממצאים לפי התמונות שהוצגו באולם. רוב חקירת ההגנה נסבה סביב ממצאי הדו"ח ודרך השגתם, כשההגנה מנסה לשלול את ממצאי הדו"ח. יום הדיונים תם מוקדם מהצפוי מסיבות טכניות ועדותו של אמציה גזית תושלם בדיון הבא. בינתיים נקבעו שני ימי דיון נוספים בתיק בעוד, כחודשיים, ובעוד שבוע יערך דיון על הארכת שלילת רישיונו של הנאשם. במהלך הדיונים הבאים צפויה להסתיים עדות עדי התביעה, ולאחר מכן יזומנו העדים מטעם ההגנה. אנחנו נמשיך לעדכן בנעשה במשפט.

לסיקור שני ימי הדיונים הקודמים במשפט

10 תגובות ל משפט שביט – סיכום יום הדיונים השלישי

  1. מענין איזה המצאות יביא הסניגור בשביל להצדיק את השטויות של הדו"ח של אור ירוק. אולי כשיגלו שכדור הארץ מסתובב סביב הירח אז חוקי הפיזיקה לפי אור ירוק יתממשו.

  2. כל עידכון בנושא הזה חשוב מאוד לקהילת האופנוענים חבל מאוד שבאתרי אופנועים נוספים האש כבתה מעט, ישר כח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל