fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

ניפוניה ארטה 125 – התפוז המכאני

ניפוניה ארטה 125 – התפוז המכאני

גלעד בן-זקן

צילום: יואל בן-עזרא

כבר מספר חודשים שאני רואה את הניפוניה בכבישי ישראל, כמו הארנב מעליסה בארץ הפלאות. בכל פעם שראיתי אותו, הוא חמק ממני ללא זהות בין המכוניות ובזריזות. אבל אז הגיעה ההכרזה הרשמית. רייכמן, סוכן טויוטה מבני ברק החל ביבוא מותג קטנועים חדש לישראל, ניפוניה שמו של הקטנוע מארץ הפלאות.

על ניפוניה וקו הדגמים של החברה סיפרנו לכם כבר בעבר אך בקצרה: שלושה דגמים הגיעו בשלב הראשון ארצה בנפחי 125 ו-150 סמ"ק, לכל אחד שם באיטלקית. האציו (ezio) כמו איזי, קל לרכיבה. ככזה הוא היחידי שמגיע בדגם 125 בלבד והינו הזול והקל שבחבורה. באמצע נמצא הארטה (arte) הנבחן כאן, ובתרגום מאיטלקית "אומנות". לדעתי, כל אחד מהקטנועים האלה נראה כמו יצירת אומנות ולא עוד אחד מהעדר האפרורי. מעליו גדול הגלגלים, הוורי (vorrie) מצויד בצמד ה-16 אינצ'ים שלו ומיועד לאנשי עסקים ממהרים "אני רוצה" פירוש שמו, ובתכל'ס, חשוב לרצות. שני האחרונים מוצעים גם בדגמי 150 סמ"ק. בהמשך צפויים להגיע גדולי נפח נוספים שכעת בשלב הבישול. מרכז הבישול, סליחה התפעול של החברה היפנית יושב ביוון מאז 2006 כאשר היצור מתבצע בסין.
כשעכשיו נותר לראות איך הם מתפקדים על הכביש לכן כאמור לקחנו את הארטה כשאת כותרת המבחן פלט בספונטניות מכונאי בדוקאטי שראה את הקטנוע והולם את הצבע הכתום שאיתו התייצב למבחן.

השורה התחתונה
הארטה של ניפוניה הוא קטנוע חדש לנוף הקטנועים הישראלי, יצירת אומנות לעין של ממש כפי ששמו מרמז. אם חשקה נפשכם ברב גוניות על פני חד מימדיות, יתכן ותמצאו כאן פריט מעניין מאוד. כי למרות שבסופו של דבר מדובר בקטנוע, מספק את הסטנדרט ככלי תחבורה יעיל ולא יקר, הארטה מתפקד לחלוטין כפריט אופנה. לזה תיווכחו בכל עצירה עם המבטים והשאלות שיתלוו אליכם מהבריות סביב.

מראה, עיצוב, מכלולים
הארטה בנפח 125 סמ"ק מצויד במנוע פשוט ומקורר אוויר ושמן. ישנו רדיאטור שמן בחזית הכלי שבו עובר שמן המנוע לצינון לפני חזרתו למנוע. על הבלימה מופקד דיסק לכל גלגל. הקטנוע צויד בחישוקים מהודרים מסוג "מגנזי גלגליום אורגינל" כפי שטרח לציין בפני עובר אורח. לחישוקי קטנועים תמיד יש צד אחד מגומר יפה וצד נוסף פתוח שבו רואים איך המתכת נוצקה לתוך תבנית כדי ליצור את החישוק. כאן לראשונה שראיתי צלחת כיסוי על מנת ששני צידי החישוק יהיו בגימור מושלם אבל מנעול לא יכול להשתרך שם כך שיש צורך להסתפק מלפנים במנעול דיסק בלבד. ואם כבר חיפוי קוסמטי, אז נציין שכל הקטנוע מכוסה למשעי, וברמת גימור טובה. המון פלסטיק מתפשט לאורכו, רוחבו וגובהו של הארטה, בתוכו חבויות גם רגליות מורכב נפתחות. את הפיין ארט הקוסמטי מסיים קצה אגזוז מעוצב גם כן. לוח השעונים מינימאלי ביותר ומכיל ספידומטר, מד דלק ומד טעינה. אין אפשרות לאפס ק"מ ותאורתו הכחולה מרעננת ונעימה בייחוד בשעות הערב.

ביצועים, התנהגות
הנעת הקטנוע מגלה מנוע שקט מאוד עם צליל פליטה עמום שכמעט ולא נשמע. פתיחת מצערת והוריאטור משתלב קצת מהר מידי וגורם לפתיחה עצלה מעט, לטעמי מומלץ היה לשים קלאץ' חזק מעט יותר שהיה מאפשר למנוע לעלות יותר סל"ד רגע לפני השילוב לתנועה. משם והלאה התאוצה טובה ובכביש המהיר גיליתי שהמהירות המרבית המוצגת על צג ה-GPS שלי הייתה 92 קמ"ש בלבד. מגן הרוח פשוט טוב מאוד ומסיט את הרוח מהרוכב. למרות שמהירות הנסיעה הייתה די סטנדרטית, ההרגשה היא כשל קטנוע "סוחב" טוב יותר ממקבילים מקוררי אויר אליהם הורגלנו עד כה.

יכולתו הדינאמית של הקטנוע טובה והיציבות הכיוונית פנטסטית, גם כשעוזבים ידיים הוא שומר על המסילה כמו קטר. השלדה מגלה חוסן אמיתי, למעשה כמו בקטנוע ספורטיבי עם שדרה גבוהה במרכז. היא לא מתעוותת ובשילוב המתלים הטובים שבחבילה, נהנינו מאוד. רק שבפניות מהירות שמאלה מומלץ להיזהר, כי רגלית הצד תפגוש את האספלט באכזריות מוקדם מהצפוי. אגב הרגלית, לרוב אני משתמש בג'ק המרכזי, אך יש משהו ברגלית הזו שפשוט עושה אותה לנוחה מאוד לשימוש.

נוחות, שימושיות
לסעיף הנוחות הפעם זכיתי להתייחס באופן קיצוני, כי את קטנוע המבחן התאמתי ליום עסוק במיוחד שבו נסעתי לבדי 163 ק"מ ביום בין ערים ובין הרים. המושב אינו קורס לאורך כל הדרך ונוחותו נשארת בדקה האחרונה כפי שהייתה בראשונה. גם לזוגתי היה נוח מאוד מאחור ב-50 הק"מ הנוספים שהוספתי למחרת, נוח ומרווח. המשענת שעל הארגז המקורי עשתה עבודתה, ויש לציין שהארגז המכיל קסדה שלמה (לא מכל יצרן) יכול להישלף ע"י בורג פרפרי אחד במרכזו ובקלות וללא כלים. המינוס הגדול ביותר שמצאתי הינו שכל המתגים שעל הכידון ממוקמים גבוה מידי וכל ניסיון להפעיל מאותתים הפעיל צפצוף חלש מהצופר כתוצאה מבלבול. כשהמאותתים כן פעלו בפעם הראשונה נלחצתי וחיפשתי מאיפה מגיחה אלי משאית ברוורס, מספר רגעים חלפו והבנתי שזהו צליל המאותתים. מתחת למושב נמצא מקום די גדול אך מעט נמוך וזה פספוס, כי כאן לא תיכנס קסדה שלמה, אך ציוד אישי רב כן. מתחת לכידון נמצא תא כפפות גדול ושימושי.

מחיר, אחזקה, אחריות
הארטה הנבחן כאן מציע קטנוע לא יקר עם תמורה גבוהה מאוד. כי תמורת 14,150 ₪ עם שנתיים אחריות עד 24,000 ק"מ מתקבל קטנוע מעוצב מאוד, לטוב ולרע. כיוון שיש שיאהבו את הייחודיות ויש שיסלדו ממנה. הרי השוק מלמד שסטנדרט מוכר הכי הרבה. הקטנוע נוח מאוד ומציע צריכת דלק טובה של 29 ק"מ לליטר שנמדדה במבחן בבינעירוני. כששאלתי לפשר יבוא דגמי 150 סמ"ק התבשרתי שעל פי חקר השוק שלהם, יש חור בקטגוריה ועל כן ראוי למלאו בתוצרתם. ולכן הדגם הנבחן כאן מוצע לקהל גם עם מנוע 150 סמ"ק תמורת 15,000 ₪. בהרבה מאוד סעיפים הקטנוע היה פשוט פנטסטי, וזו מילה שאינני נוהג להשתמש בה. במספר סעיפים, כמו המתגים, תא המטען הנמוך ומרווח ההטיה לצד שמאל התגלו ליקויים, ולכן הקטנוע מתאזן בסרגל שלי כשווה בין שווים ומהווה קניה טובה ותחרות ראויה. עוד קצת והייתי מכתיר אותו כפשוט פנטסטי. ברחוב תשימו לב, שלכולם יש חוות דעת על הקטנוע שלכם, וזה בשונה מהיתר שרוכבים על עוד כלי אפרורי.

תעודת זהות

ניפוניה ארטה 125
מחיר:
14,150 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 124.6 סמ"ק, 4 פעימות, קירור אוויר/שמן, קרבוטור
הספק: 9.3 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 0.87 קג"מ ב-6,800 סל"ד
קדחXמהלך: 57.8X52.4 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם כפול
בלמים:
קדמי – דיסק 220 מ"מ
אחורי – דיסק 190 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 130/60-13
אחורי – 130/60-13
בסיס גלגלים: 1,350 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מיכל דלק: 7 ליטר
משקל: 136 ק"ג

מדידות

מהירות מרבית מדודה: 92 קמ"ש
צריכת דלק: 29 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 203 ק"מ

גלריה

10 תגובות ל ניפוניה ארטה 125 – התפוז המכאני

  1. אין מיקום לשתי הנשים סלי. אפה אני לסים את הילדים …? החמור סלי הולך יותר מער מהאופנוע הסה..

  2. מה היבואן חשב לעצמו כשהביא את הכלי…? שהוא ימכור מזה..?
    לא חבל על הכסף..? אני באופן אישי מעדיף לקנות יפני ואו קימקו ואו סאניינג. ולא משהו יווני…

  3. בסוכנויות המשכירות קטנועים. ראיתי אותם. בחרתי דווקא לשכור את הטייפון. כמובן לאחר שבעל-הבית: המשכיר בדק בו שמן- לפי בקשתי הברורה. אני לא נדלק על העיצוב, פשוט לא עושה לי את זה. אותו הדבר היה לי עם ה-מיו וה-סנטו. כנראה עניין של טעם. שבת שלום.

  4. אני לא מאמאין שצריכת הדלק שלו היא אחד ל29, למרות שהממוצע לכלי 125 הוא 1/25
    אם הוא מגיע רק ל90 קמ"ש, אז הוא קטנוע מאוד חלש, כמו כן העיצוב שלו מזעזע, הוא כולו סגור בתוך איזה בונקר..
    אין מקום גדול בארגז וכנ"ל בתוך המושב
    בקיצור לא שווה

  5. אופנוע פצצה יפה נוח עם שטח פרסום ענק , חסכוני , שונה מכל הקטנועים שאתם מכירים, סוחף עניים בכל מקום מביטים בו, אם אתם רוצים פרסום זה אחד הקטנועים שיעשו לכם זאת ללא עלות רק המבטים, יש מרווח והכיסא ענק ויכול להרכיב ללא צפיפות שני אנשים בנוחות שאין באף קטנוע , צאו מהקופסא כי זה היעד הבא חסכוני יעיל יפה ומפרסם עבורכם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל