fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
HJC

מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

אביעד רייס

צילום: רוזנבלום/רייס

הונדה MSX הוא אופנוע קטן, מאד קטן. כל כך קטן שאחוזים גדולים מהאנשים שפוגשים בו (לא בהכרח רוכבי אופנועים)- חושבים שמדובר באופנוע ילדים. 

למי שלא מכיר, נסביר לפני הכל כי לא מדובר באופנוע ילדים, אלא באופנוע אמיתי בנפח 125 סמ"ק שגם נוסע לא רע בכלל יחסית לגודלו. 

ההונדה MSX הוא כלי מיוחד, ולמרות הגודל הקטן, מדובר בתופעה גלובלית ענקית. רוכבים במדינות כמו תאילנד הפכו את האופנוע הזה ללא פחות מסוג של אליל, עם חנויות, מוסכים וסדנאות שמתמחות אך ורק ב- MSX. סדנאות אלו משפרות, משדרגות ובונות אופנועים שנראים כפלטפורמות לחלומות הכי משוגעים של מי שבנה אותם. 
נראה כי כאשר מדובר בשיפורי הונדה MSX (פעמים רבות נקרא לו גם מונקי- פרטים ממש בעוד כמה שורות), אין גרסא הדומה לאחותה וכל כלי מיוחד ומטורף בדרכו שלו. 

למה MONKEY?

מונקי היה הכינוי שדבק באופנוע מבית הונדה שיוצר בשנות ה- 60 וענה לשם Z100. בהמשך הדרך הצטרפו לחגיגה גם ה- Z50, ה- Z50A ועוד דגמי Z עם אותיות סופיות שונות. 

אופנועי המונקי סחפו אחריהם במשך עשרות שנים מליוני מכורים ברחבי העולם, שהשתמשו במונקי לפלטפורמות שונות ומשונות לייצורים שבנו. 

מה גורם למאות אלפים ברחבי העולם להדבק בקדחת המונקי? צריך לרכב בשביל להבין. משהו בגודל הקטן, במראה ובייחודיות של הכלי הופך אותו לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו. 


MONKEY דור חדש

בעשור האחרון נפלה אצל יצרני האופנועים ההבנה שהחזרתם לחיים של דגמים ישנים היא דרך לא רעה לעשות עוד כמה גרושים, ואכן כך היה. כולם רוצים לרכב על גרסא חדשה של משהו ש"היה פעם", וכמעט כל דגם "רטרו" שהגיח לשוק זכה להגיע לגדולות ומכירות רבות. 

רטרו היא מילה חזקה בעולם בו אנו חיים היום, ותחום האופנועים לא שונה מתחומים אחרים להם יש חלק בחיים של כולנו. הונדה אימצה גם היא את השיטה, והחייתה ב- 2014 את המונקי (שנמכר גם תחת השם GROM בצפון אמריקה) במטרה להחזיר לגדולה את אחד הדגמים היותר אייקוניים שלה. 

מה זה הכלי המגניב הזה אחי?!?!
הוא המשפט הנפוץ ביותר אותו שומעים בו רוכבים על המונקי (נבדק מדעית).

תעודת זהות קצרה לכל השואלים:
מנוע: צילינדר אחד 125 סמ"ק.
קירור: אוויר
הזנת דלק: הזרקה
הילוכים: 4
הספק: 9.6 כ"ס
בולם קדמי: מזלג הפוך
גובה מושב: 765 מ"מ
מרווח גחון: 160 מ"מ
משקל רטוב: 102 קילוגרם
מיכל דלק: 5.5 ליטר

מיהו קהל היעד העיקרי של המונקי?
ראשונים בתור- רוכבים צעירים/ מתחילים. 

הכלי קטן ויהיה אידאלי לרוכב הצעיר. נתוני האופנוע (גובה ומשקל) הופכים אותו ללא מאיים לחלוטין בשום מצב שהוא. 

האופנוע יכול לבנות בטחון עצמי של רוכב, ולהכניס אותו בקצב הנכון לרכיבת אופנועים. 

הבאים אחריהם- רוכבים עירוניים שרוצים כלי מגניב שלא ישעמם אף פעם. 

מדד המגניבות של ה- MSX הוא ללא עוררין. אין עוד הרבה כמוהו. 


סע לשלום המפתחות בפנים
יוצאים לדרך חדשה ולמבחן ארוך טווח, בו ננסה לאתגר את האופנוע, לדחוף אותו לעשות מעט יותר ממה שמצופה ממנו, ולראות מה תהיה התוצאה. 

כמובן שנשתמש בו גם ביום יום, נתהה על קנקנו וננסה להבין מהם ההבדלים בין אופנוע לקטנוע, ואיך נראים החיים עם אופנוע קטן בעולם של ענקים

תעודת זהות

הונדה MSX125

שנת ייצור: 2015

מחירון: 17,800 ש"ח
(ע"פ מחירון לוי יצחק)

קילומטראז': 2,768

מחיר לחדש: 20,900 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר אחד, קירור אויר, מערכת הזרקת דלק
נפח: 125 סמ"ק
הספק: 9.6 כ"ס ב- 7,000 סל"ד
מומנט: 10.9 קג"מ ב- 5,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.3:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 4
בולם קדמי: מזלג קדמי הפוך 31 מ"מ
בולם אחורי: זרוע אחורית מפלדה ובולם אחורי יחיד
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: דיסק בקוטר 190 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-12
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים:  1,200 מ"מ
גובה מושב:  765 מ"מ
מרווח גחון:  160 מ"מ
משקל רטוב: 102 ק"ג
מיכל דלק:  5.5 ליטר

עלות טיפולים MSX125:

1,000 ק"מ       371 ש"ח
4,000 ק"מ       371 ש"ח
8,000 ק"מ       482 ש"ח
12,000 ק"מ     1,183 ש"ח
16,000 ק"מ     482 ש"ח
20,000 ק"מ     371 ש"ח
24,000 ק"מ     1,183 ש"ח
*המחירים כוללים מע"מ.

– – – – – – – – – – – –
עוד לאחרונה בנושא הונדה:

הונדה אפריקה טווין מבחן דרכים


הונדה ויזן – טווח ארוך פרק א



הונדה ויזן – טווח ארוך פרק ב



הונדה ויזן – בסיכום שנת 2015

גלריה

9 תגובות ל מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

  1. מוזר:
    אתם לוקחים למבחן כלי מוחלף, למה?ואתם אמורים לספר לי על כך שהכלי עבר עדכון, ולא אני לכם, לא?

  2. האם האופנוע מתאים לבן אדם שהוא מטר שישים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל