fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

WMB 2019 – מחנה אימונים מוטורי לנשים בלבד

WMB 2019 – מחנה אימונים מוטורי לנשים בלבד

בלה ליטינצקי

צילום: עידן גרינברג

כששואלים מישהי איך היא ציינה את יום האישה הבינלאומי התשובה שבדרך כלל מצפים לה היא "קיבלתי פרח, יצאתי עם חברות" או, לפעילות חברתית מביננו: "השתתפתי בצעדה", אבל מה שלא תצפו לו זו בדיוק התשובה שיותר מ-350 נשים שהיו ב-Women Motors Bootcamp יוכלו לתת לכם. בסוף השבוע של ה-8 במרץ, נשים מרחבי איטליה, אירופה ואפילו קנדה ורוסיה התאספו בשטח נמל תעופה צבאי נטוש מחוץ לורונה, איטליה, כדי לחגוג ולחוות ביחד את אחד האירועים המיוחדים והייחודיים בנוף האופנועי האיטלקי.

אז מהו בעצם ה-Women Motors Bootcamp? זהו "מחנה אימונים" בו יכולות נשים מכל הגילאים ומכל רמות הנסיון לחוות ולהשתתף בפעילויות מוטוריות שהן מעולם לא העזו לנסות, לא העלו על דעתן או מעולם לא נחשפו אליהן. עיקר הכוונה של דומיטילה קוודרלי, הוגת הבוטקאמפ בשיתוף Officine Vivaldi, היה להנגיש כמה שיותר דברים שונים, מיוחדים ומהנים, בביסים קטנים וקלים לעיכול ובאווירה שהזכירה משהו שהוא בין קמפינג לבין טיול שנתי מתוקתק ומאורגן להפליא, אולי בגלל אוטובוסי בית הספר האמריקאים שהיו פזורים במתחם. הכניסה לאירוע וההשתתפות הייתה לנשים בלבד והגברים היחידים שפגשנו במתחם היו אנשי מקצוע שניהלו את פעילויות ההדרכה ואת הקורסים, חוץ מפעילות הטסת המטוס הקל, שם המדריכה – טייסת אקרובטית, הגיעה עם המטוס שלה ישירות אל מסלול הנחיתה של המתחם. המטרה באירוע כזה לנשים בלבד הייתה ברורה: לא מדובר בהצהרה פמיניסטית או בהדרת המין החזק והמחוספס, אלא יצירת אווירה רגועה ונטולת שיפוט או ביקורת שבה נשים בין גילאי 18 ל-99 יוכלו להתנסות וגם… לפשל – בלי הצורך להוכיח שום דבר לאף אחד, ולהתגבר על הפחד שבלנסות משהו חדש.

אז מה חיכה לנו כשהגענו למתחם הענק (29,000 מ"ר) של הבוטקאמפ?

אחרי כקילומטר וחצי של כביש עפר, בדיוק כשחשבנו שהלכנו לאיבוד, נגלה לפנינו מחנה עם אוהלים צבאיים, אוטובוסי בית ספר אמריקאים ישנים, קראווני אייר-סטרים מוברקים וחבילות חציר עליהן כבר היה מי שחיכה לתחילת הפעילות, ב-8:30 בבוקר.

לאחר בריפינג זריז שניהלה דומיטילה מעל פני האמר H1 צבאי לשעבר, התפזרו המשתתפות לעבר התחנות השונות:

 

למי שהייתה בעלת שום ניסיון ברכיבה חיכו מספר אופנועי ימאהה חדישים (בין 125 ל-700 סמ"ק) וצוות מדריכים של בית הספר לרכיבה Donne In Sella שמתמחה בקורסים להוצאת רישיון לאופנוע לנשים, עם הדרכה ולימוד אמיתי של המיומנויות הנדרשות לרכיבה בטוחה. המשתתפות עברו קורס מזורז של תפעול בסיסי של אופנוע, שילוב הילוך, שחרור המצמד, טכניקות מבט ושליטה בסיסית בפניות במהירות נמוכה. כל זאת עם מדריך או מדריכה צמודים שליוו אותן בתרגילים השונים במגרש.

לצד המגרש של Donne In Sella נמצא המתחם של בית הספר לרכיבת פלאט טראק של Di Traverso Riding School, כן, אותו בית הספר שאחראי על הקורסים לרכיבת פלאט טראק בראנץ' של אחד אנונימי הקרוי ולנטינו רוסי. מארקו בלי (Marco Belli) וצוות המדריכים שלו התחילו בהסבר מעמיק של הבסיס לרכיבת פלאט טראק. למה בעצם אנחנו אמורים לנסות "לפרפר" עם הגלגל האחורי ומהי הדינמיקה של הרכיבה במסלול העפר הסגלגל. לאחר מכן, עלינו על ציוד וביצענו כמה תרגילים ליישום התיאוריה – כאשר אנחנו מגיעות לפניה על משטח עם אחיזה מוגבלת, ההיגוי של האופנוע נעשה עם הגלגל האחורי ולא הקדמי, כיוון שהגלגל הקדמי רגיש יותר לאיבוד אחיזה והגלגל האחורי הוא זה, שבעזרת ההחלקה שלו, יעזור לנו לכוון את האופנוע אל היציאה מהפניה. דרך אגב, זוהי בדיוק האסטרטגיה שלפעמים אנו רואים גם במרוצי כביש: החלקת הגלגל האחורי ויצירת סחיפה מבוקרת על מנת לשגר את האופנוע לעבר היציאה מהר יותר. החלק המעשי של הקורס התמקד בהכרת אופנוע הסינגל הייעודי ולאחר מכן, תרגיל בפניה חדה על חצץ. מה שאני למדתי זה א' – שלא נופלים כל כך מהר, במיוחד אם נוסעים לאט (ואני ידועה בתור אחת שנוסעת לאט מאוד על חצץ) וב' – שאני זקוקה לקורס רציני של רכיבת פלאט טראק, רצוי כמה שיותר מוקדם.

מאחורי מתחם הפלאט טראק, ועם מעבר חד מ-2 גלגלים ל-4, נמצאה קבוצת הדריפט של Pattuglia Acrobatica שהציעו קורסים מזורזים באומנות הדריפט למשתתפות וגם העלו מופעי דריפט ופעלולים במהלך היום.

בצד השני של המתחם, בכל 30 דקות המריא מטוס קל לסיבוב מעל אגם גארדה, במהלך הסיבוב יכלו המשתתפות לראות כמובן את הנופים המדהימים (למזלנו היה מזג אויר אביבי מושלם) וגם לנסות ולשלוט בהגאי המטוס הקטן, כמובן בהדרכה צמודה. מאותו מסלול המראה, המריא כל 40 דקות גם מטוס עם מדריכי צניחה חופשית אשר אפשרו למשתתפות שהזמינו את החוויה להתנסות בצניחה חופשית עם מדריך.

בחזרה במתחם הראשי, בתוך האוהלים הצבאיים, חיכו למשתתפות קורסים במכונאות ותחזוקת האופנוע – הודות למדריכי Scuola Moto, בשיתוף Pakelo Lubricants, הקורס התמקד בתחזוקה השוטפת של האופנוע והיכרות החלקים הבסיסיים של המכונה. אחרי הכל, זה חשוב לדעת לטפל ולשמור את האופנוע במצב תקין ובטיחותי.

בצד השני של האוהל התבצע קורס תיאוריה על אנדורו וקריאת Roadbook, כן, בדיוק זה – מגילת הנייר ההכרחית לכל מי שמתכוון לנווט בשטח לבד, או במהלך מירוץ ראלי. לצד הקורס הזה, שהועבר על ידי ה-Lady Enduro Project, הוצג גם פרוייקט Chica Loca Experience, חווית ראלי אמיתית לנשים בלבד שכוללת מחנה אימונים וקורסים וגם נסיעה וניווט במדבריות מרוקו. כל זאת בעוד שבאוהל הסמוך יכלו המשתתפות להתאמן בריתוך בעזרת מגוון רתכות של Arroweld.

בין המשתתפות בפעילויות הסתובבו נציגות של רדבול וחילקו פחיות של משקה מרענן על מנת שלנוכחות יהיה כוח להמשיך ולהשתתף גם בנסיעות המבחן על מגוון דגמי ימאהה, ב.מ.וו וגם הונדה, במסלולים ששורטטו על גבי מכשירי ניווט של Tomtom. מי שהתעייפה מהפעילות יכלה לנוח באחד מהלאונג'ים בתוך האוטובוסים של Officine Vivaldi או במתחם האוכל בו הוגשו פיצות, גבינות ובקבוקי מים ללא הגבלה במהלך הפעילות.

אחרי הפיצה, הנשנושים והגבינות, יכלו האופנועניות למדוד ולרכוש את חולצות האירוע הרשמיות בקרוואן של Exagon66, כמו גם למדוד ולהזמין את הטייץ הממוגן הייחודי שלהם. ואם ההגנה של הטייץ לא הספיקה, יכלו המעונינות להשתתף גם בקורס מזורז של קרב מגע, בחסות Krav Maga Italia.

הבוטקאמפ הוא בהחלט אירוע ייחודי בנוף האופנוענות הבינלאומי בכך שהוא מציע מגוון גדול של פעילויות לכל רמת נסיון ולכל גיל. נראה שהפיילוט היה מוצלח ואני מקווה לראות תוכניות ל-Women Motors Bootcamp 2020 בקרוב!

2 תגובות ל WMB 2019 – מחנה אימונים מוטורי לנשים בלבד

  1. לדעתי זה רעיון טוב. הייתי שמח לאחד כזה גם לגברים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל