fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

השקה מקומית: אופנועי הים של סידו 2020

השקה מקומית: אופנועי הים של סידו 2020

כתב: נמרוד קרן | צילום: אסף רחמים, שלמה ערן.

חורף 2019, השלג הכה ללא רחמים ברחובות מונטריאול קנדה ובחדר ספונים מספר מהנדסים, אנשי מכירות ומנהלים. הם חולמים על הקיץ ועל מים שלא צפים בהם קרחונים; הם אנשי הפיתוח של חברת Sea-Doo, לפתע אחד מהם, או כמה, נעמדים ואומרים – בתרגום מאוד חופשי – "אתם יודעים מה בא לי? בא לי להכנס למים ולא לצאת. לא לרדת לחוף לשתות ולא לרדת לחוף לאכול אבטיח. (סביר להניח שהמילה נקניקיה נזרקה ולא אבטיח, בכל זאת, קנדים). לעשות הכל על האופנוע במים. שיהיה כיף ונוח להיות עליו גם כשהמנוע כבוי. אפילו להשתזף. בואו נעשה מה שלא עשינו משנת 68', מאופנוע הים הראשון. בואו נבנה אופנועי ים שלא ירצו לרדת מהם לחוף". תשואות סוערות נשמעו בחדר.

ואתם יודעים מה? זה הצליח.

קיץ 2020, קורונה טיים, כנרת. השקת הדגמים החדשים של חברת סידו על ידי היבואנית עופר אבניר. למרות החום הלוהט והמעלות שטיפסו גבוה יחד עם השמש ביולי, אף אחד לא רצה לרדת מאופנוע הים שלו.

ההבטחות לשנת 2020 היו גדולות ולאחר מגמת השיפורים של 2019 גם יצרו ציפיות – שוקע (עומק הכלי במים) חדש ומהפכני, גוף עשוי מפוליטק דור 2 – שזה, בתרגום חופשי – עשית פוזות ליושבי החוף ולא שמת לב לאבנים בחול? לא נורא, עכשיו יותר קל לתיקון, זול יותר, קל יותר והחוזק – כך מבטיחים – עולה.

הסיפון העליון עוצב מחדש ונותן מראה קרבי יותר, תנוחת ישיבה ספורטיבית חדשה ונמוכה יותר, וזה שוב, יציב יותר, ונוספו – חכו חכו, זה שווה – שקעים במבנה הסיפון המאפשרים לחבוק עם הברכיים ולשפר את האחיזה באופנוע. הם קוראים לזה Ergolock.

הגוף מעט רחב יותר, עוד גורם שמשפר את היציבות ומאפשר לעמוד והסתובב עליו בנוחות במים כאילו אתם על סירה ולא על אופנוע ים. כמו כן לרוב הדגמים יש משטח שיזוף או צידנית (למרות שאני מעדיף ציידנית עם בירות, אבל זה אני).

התא הקדמי שופר לגישה נוחה יותר מבדגמים קודמים, בלי לזוז מהכידון (אם כי בחלק מהדגמים הקודמים כבר היה נוח מאוד) ותא השירות, מציע גם שקע USB ואטימות למים למען שמירה על הנייד.

את השיפורים מרגישים מיד, אפילו לפני ההתנעה. היציבות המשופרת, אודות לשינוי השוקע והרוחב, מורגשת כבר בשלב העליה לכלי, שהפכה קלה עוד יותר, אפילו לחסרי קואורדינציית רגליים. בעליה מסירה או רציף, ממש אפשר לעמוד עם שתי רגליים על הדופן החיצונית, כן כן באותו הצד – וממש על הקצה – והאופנוע שומר על יציבות, למעט דגם השעשועים הקטן SPARK 2-UP, אבל גם הוא מאפשר לשלוח רגל זהירה בזריזות לצד השני לפני שחוזרים למים בנפילה מתועדת בסטורי. גם העליה מהמים הפכה קלה, רק תתפוס את האופנוע כמעט איפה שבא לך ותגלגל את עצמך למעלה. כבר לא תשמע את החברים צועקים, "שים מהר רגל שם, לא שם" לפני שתשמע אותם מחניקים צחוק. אבל הרבה יותר חשוב מזה, זה שהשינוי מורגש גם בתנועה ובתמרונים.

בכל הדגמים, למעט הספקרס, המנוע הוא אותו מנוע ROTAX חדש בנפח 1,630 סמ"ק. הדגמים מגיעים במגוון הספקים עם 130, 170, 230 ו-300 כ"ס. ההבדל נובע ממגדש (230 כ"ס ומעלה עם סופר צ'רג'ר שנותן עבודה החל מסל"ד ראשוני) ומערכת ניהול המנוע הממוחשבת. סידו מתגאים גם ביעילות המנועים שמתבטאת בצריכת דלק חסכונית ונתון נוסף שחשוב מאוד לקנדים – ולאט לאט גם ליותר ויותר ישראלים – פליטת מזהמים נמוכה (אתם יודעים, פחמן דו חמצני ושאר החבר'ה שהורסים את חיינו כאן).

ב-GTR 230 יש משהו שגורם לך להרגיש בנוח מהרגע שישבת עליו. הוא מרגיש גדול יותר, ובמים הגודל כן קובע, למרות שעפ"י הנתונים בטבלאות הוא לא הכי ארוך או רחב. ההבדלים הם אמנם כמה סנטימטרים, אבל יש להם משמעות. ישיבת האגרולוק הספורטיבית החדשה גורמת לך להרגיש עליו בנוח ולאחר סללום היכרות, כמה האצות וקצת בחינת גבולות, אפילו חשבתי עליו כפתרון שפוי להגיע לעבודה. אצלי זה אפשרי וזה בטח יותר שפוי מלהזדחל בפקקים לריב עם מכוניות ולפנטז על מסוק. האופנוע ידידותי מאוד, בקלות ומהירות מאיצים איתו ל-92 קמ"ש, וזה מהר מאוד במים. המבחן נערך בכנרת עם רוח כמעט אפסית מה שאומר ים חלק עם אדוות קלות שעושה הכל קל יותר. אז לפני שאבחר בו ככלי עוקף פקקים לעבודה מעניין אותי מאוד איך ירגיש בים צ'ופי, קופצני, פעיל, בים התיכון. להחזיק 90 קמ"ש בים 'עובד' זה לא עניין פשוט ושווה בדיקה. גם בסללום הכלי ידידותי מאוד. היציבות המוגברת מעודדת ליהנות מסיבובים הדוקים כשהמנוע נותן את כולו. הישיבה החדשה בהחלט מקלה על התמרון ומאפשרת עבודת רגליים וגוף מהירה שדוחפת אותך להביא את הכלי עוד קצת לקצה, לפחות שלי.

דגמי ה-GTA 130 בהספק של 170 כ"ס בעלי גוף דומה ל-GTR, אל תתבלבלו בגלל מספרי ההספק הנמוכים יותר, הם לא רחוקים ועדיין מפנקים ומסוגלים להוציא חיוך, הבחירה היא עניין של אופי ותקציב.

ל-GTX LTD יש 300 כ"ס וצידנית, מה עוד צריך הבן אדם לבקש? סחיטה מהירה של המצערת, כיוון אלקטרוני של גובה הג'ט מהכידון (קיים בכל הדגמים) ובלי להרגיש, אתה על 119 קמ"ש, ובנוחות. נסיון נוסף עם הרוח והאדוות, אותה התוצאה. הרוח לא מספיק חזקה לעזור או להפריע. זה ללא ספק הכלי הכי מהיר ויש בו משהו מרגש. גם הזינוקים שעשינו כל הדגמים יחד הבהירו חד משמעית – צידנית צידנית, אבל לפניך. למרות שהכלי מעט גדול יותר ובסיבובים מרגיש פשוט זריז ושובב. הישיבה, כמובן, ארגולוק ספורטיבי, לחבק – עם הברכיים. כאן פשוט לא חשבתי על נסיעה לעבודה אלא על הסיבוב הבא, הדוק יותר, החרטום נעוץ במים וגל עולה עוטף אותי. מוזר כל עניין הכנרת הזה, איפה המליחות האהובה בפה ובעיניים? GTX 300 הוא בעל ממדי גוף דומים אך גבוה בס"מ אחד וקל בתשעה ק"ג.

RXP 300 הוא בעל גוף מעט קטן יותר, כס"מ גבוה יותר ורק ק"ג אחד קל יותר. שניהם גם מוגדרים כאופנועים סופר-ספורטיבים. באופן טבעי ה-GTX המהיר מעט יקר יותר. שניהם יוציאו אתכם מהמים עם חיוך בלתי מחיק ושיער ומצח רטובים, לא בהכרח מהמים. גם כאן הבחירה היא של אופי ותקציב.

SPARK TRIXX – בקצרה – ווילי בכל תמונה, כלי פעלולים אמיתי ומטריף. הוא היחיד עם מנוע רוטקס בנפח 899 סמ"ק. כל כך קל לעשות איתו ווילי בזכות מדרך המיועד לזה, פשוט תגביהו את הכידון, תרימו את הג'ט למעלה (לחיצת כפתור חשמלי), תעבירו למצב ספורט ותנו בגז. הטריק והאתגר הוא להאריך את הווילי ולהגביר מהירות. זה כלי כייפי מאוד וההיגוי עליו קל. הייתי רוצה לשחק בו יותר בגלים, אבל כאמור – כנרת במצב שטוח.

כמה מילים על מערכת הבלימה – סידו גאים במערכת הבלימה הבטיחותית, IBR (שפירושה Intelligent Brake & Reverse), ברגע שאתה משחרר את הגז, גם בלי להפעיל את הבלם, האופנוע עוצר יחסית מהר. וכאחד שרגיל למרחקי בלימה של כלי שייט, זה בהחלט יותר ממספק. חשוב להדגיש כי אין תחליף לערנות, מי שיכנס בפזיזות רבה למקום שלא היה צריך, עלול לגלות שהמערכת לא תחלץ אותו. יחד עם זאת, בשימוש מושכל, זה בהחלט כלי בטיחותי נוסף וחשוב.

לסיכום – זוכרים את החזון של אותו מהנדס קנדי? לבנות כלים שניתן לבלות עליהם כמה שיותר זמן מבלי לרדת לחוף? אז הוא הוגשם, לחלוטין. דגמי 2020 של סידו נוחים יותר בכל אספקט ושימושיים יותר מבעבר – מבלי לגרוע מהיותם כלים ביצועיסטיים ומרגשים.

דגם מחירון מחיר השקה
Sea-Doo Spark TRIXX (2 Seats) 69,950 ₪ 63,950 ₪
Sea-Doo Spark TRIXX (3 Seats) 73,950 ₪ 67,950 ₪
Sea-Doo GTI 130 81,950 ₪ 75,950 ₪
Sea-Doo GTI SE 170 93,950 ₪ 85,950 ₪
Sea-Doo GTR 230 102,950 ₪ 94,950 ₪
Sea-Doo GTX LTD 300 133,950 ₪ 125,950 ₪
Sea-Doo RXP X RS 300 124,950 ₪ 116,950 ₪
Sea-Doo RXT X R 300 129,950 ₪ 121,950 ₪

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל