fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP רד בול רינג 2020: דרמה שמספיקה לעונה שלמה

מוטוGP רד בול רינג 2020: דרמה שמספיקה לעונה שלמה

תמי גורלי | צילום: Michelin, KTM, Moster Yamaha Racing, MotoGP.

הסבב האוסטרי, מרוץ הרד בול רינג אשר התקיים במסלול שפילברג באוסטריה, היה אמור להיערך תחת גשם, התחזית צפתה סופות רעמים וברקים בזמן הזינוק אבל השמש זרחה, מזג האוויר היה נוח ובעת הזינוק למרוץ המוטוGP, כולם כבר ידעו שתוצאות התקרית במרוץ המוטו2 אינן חמורות כמו שבתחילה היה החשש.

מהפול פוזישן זינק רוכב ימאהה מאווריק ויניאלס, לראשונה העונה ולראשונה עבור ימאהה במסלול בו הדוקאטים ומארק מארקז שלטו עד היום; לצידו זינקו ג'ק מילר ופאביו קווארטררו.

מהשורה השנייה זינק אנדראה דוביציוזו כשלצידו רוכב KTM פול אספרגארו, לשניים היה קצב מרוץ מצויין במהלך סוף השבוע, אך לא הצליחו לבצע הקפה בודדת מהירה במקצה הדירוג.

ג'ק מילר פתח נהדר, כך גם אנדראה דוביציוזו, חואן מיר ופול אספרגארו, כשרוכב KTM לקח את ההובלה במהלך ההקפה השישית, ואפילו פותח פער קל. מאחור דובי נדחק למיקום הרביעי, מאווריק ויניאלס גם הפעם נראה חלש יחסית ומתדרדר למיקום השישי. פאביו קווארטררו סובל מבעיה בבלמים, יוצא אל החצץ בפניה ארבע של ההקפה השישית ומתדרדר לסוף טור הרוכבים.

קרב נפתח על המיקום השמיני בין יוהאן זרקו על הדוקאטי ורוכב פטרונס ימאהה פרנקו מורבידלי, כשזרקו עוקף את האיטלקי בפנייה השנייה של המסלול אך המהירות הגבוה בירידה לקראת פנייה שלוש מאלצת אותו לקחת קו רחב ואז כאשר הוא בולם, מורבידלי שמגיע במהירות גם בגלל הסליפ סטרים נכנס בו ישירות מאחור. אז קורה הרגע המצמרר של המרוץ: האופנוע של זרקו ממשיך ב"רכיבת רפאים", מתנגש בגדר האוויר בעוצמה וחוצה את המסלול במקום בו עוברים באותה העת הרוכבים שהיו לפניהם – ולנטינו רוסי ובן קבוצתו ויניאלס, איתו גם האופנוע של מורבידלי ושני רוכבי ימאהה היו מילימטרים מלהיפגע מאופנועים מעופפים במהירות של מעל ל-150 קמ"ש. זרקו ומורבידלי מסיימים בחצץ כשמורבידלי נראה המום אך מתפנה בסופו של דבר על רגליו וזרקו, שמיהר לעבר הרוכב ונראה שיצא ללא פגע, סובל משבר בשורש כף יד ימין, שבר שהתגלה רק יום אחר התאונה.

הדגל האדום מונף כתוצאה ממה שנראתה כאחת התאונות המחרידות בהיסטוריה של האליפות ומה שהיה כל כך קרוב להיות היום השחור בתולדותיה. ולנטינו נראה מזועזע ממה שעבר כשהוא מודה מספר שעות אחרי התקרית שהוא עדיין מזועזע ושהוא פחד, מילה שלא שומעים הרבה מפיהם של הרוכבים. "אנחנו צריכים להתפלל למישהו, כל אחד למי שמתאים לו. פאק! אני מרגיש רע, אני מפחד, מאוד, כי היום זה היה מאוד מסוכן, אני מקווה רק שמה שקרה היום יעזור לשפר משהו בעתיד". ולנטינו התכוון למהלך של יוהאן זרקו אותו הוא האשים ברכיבה מסוכנת ובלוק פס במקום שלא ניתן להימנע מכניסה מאחור בגלל המערבולות שיוצר הסליפ סטרים בשילוב של הכנפונים. זרקו ניסה להגן על עצמו והלך לפגוש את ולנטינו ישר אחרי שנגמר החלק השני של המרוץ כשהוא מתעקש שלא חסם את דרכו של מורבידלי בכוונה ואומר שיש לו את ניתוח הנתונים מדוקאטי המוכיחים שגם לא לקח קו רחב. מורבידלי, למרות ששמע את ההסברים, לא מקבל את גרסת הצרפתי ואף החמיר ואמר בלהט שזרקו הוא חצי רוצח. זרקו, שעוד לא ברור אם יזנק למרוץ הבא בגלל הפציעה, ומורבידלי יתייצבו בפני הנהלת המרוץ ביום חמישי, מצוידים בכל ניתוחי הזמנים, נקודות בלימה וקווי רכיבה, כדי לסכם האם הייתה כאן רק תקרית מרוצים או האם יש צורך בעונש לרוכב. נקודת ההתחלה של זרקו אינה טובה, שמו של הרוכב ותקריות עבר של הצרפתי עם רכיבה אגרסיבית ואולי שאפתנית מדי תעמיד את הנהלת המרוץ בעמדה שבה ירגישו מחוייבים להעניש את רוכב דוקאטי על מה שאולי עבור רוכב אחר היה נחשב כטעות בלבד. אך כמו שלא מעט רוכבים ציינו השבוע, גם על טעויות משלמים.

אחרי הפסקה של יותר מרבע שעה, 20 רוכבים חזרו אל המסלול כשחלקם ניסו במהלכה להתעלם מהתאונה הקשה – כמו פאביו קווארטררו למשל, אשר ניסה להקשיב למוזיקה והתעלם מהסובבים. קראצ'לו השתדל לא להסתכל על מסכי הטלוויזיה במוסך שהריצו את התאונה בשידורים חוזרים ורוסי הודה שאם היה בוחר שלא לצאת אל המסלול בחזרה, משמעות הדבר שהוא מנופף לצוות לשלום ועוזב לביתו.

בפול פוזישן זינק פול אספרגארו, לצידו דובי ומילר. המרוץ הוזנק ל-20 הקפות וחלק מהרוכבים נאלצו לצאת עם תרכובות צמיגים שונות ולא המועדפות עליהם מאחר ולא נשארו להם צמיגים מתאימים למרוץ החדש. הבולטים בהם היו פול אספרגרו, שיצא למרוץ השני עם מדיום משומש אחורי ולא רך כמו שרצה, וג'ק מילר, עם רך קידמי במקום מדיום שרצה. בתחילת המרוץ אספרגארו עוד הצליח להישאר עם הרוכבים מקדימה עד שניסה להוציא מהצמיגים יותר ממה שהיה בהם, עשה מספר טעויות ובהקפה העשירית כמעט שידור חוזר של התקרית מברנו – הוא פותח קו רחב וכשחוזר פנימה לתוך הפניה, מגע שבעקבותיו מאבד את הקדמי רק שהפעם הוא לוקח איתו רוכב KTM נוסף, את מיגל אוליביירה שמאוד לא התרשם מחוסר היכולת של פול לשלוט ברגשותיו, ואינטליגנציית הרכיבה כפי שכינה אותה מאוחר יותר. גם התקרית הזו תובא בפני הנהלת המרוץ לפני תחילת הסופ"ש הקרוב. אבל מבט נוסף בקווים שאותם נאלץ לקחת רוכב KTM בפנייה 4 בהקפות המקדימות לתקרית שם, זהו העתק מושלם של ההקפה הקודמת בה חואן מיר הצליח לעקוף את אספרגארו. מיר היה צמוד לאייפקס שלא כמו אוליביירה מה שהוביל מגע וההתרסקות. ההתקפה הוורבלית של הפורטוגלי בספרדי נראית כלא מוצדקת.

מקדימה דוביציוזו לוקח את ההובלה אך נתקל ברוכבי סוזוקי המדגימים עד כמה השתפר ה- GSX-RR. אלכס רינס מטפס עד למיקום השני אך מתרסק בניסיון עקיפה להובלה, בן קבוצתו חואן מיר בביקור הראשון שלו על אופנוע המוטוGP במסלול הזה, נותן פייט רציני לג'ק מילר המתקשה קצת עם הצמיג הרך ומסיים לראשונה על הפודיום, במיקום השני, ולראשונה במסלול רד בול רינג עבור סוזוקי.

במיקום הרביעי מסיים בראד בינדר אחרי סוף שבוע שהחל בעייתי וזינוק במרוץ הראשון רק מהמיקום ה-17. לשני הוא זינק כבר מהמיקום ה-11. אחריו חוצה את הקו ולנטינו רוסי כימאהה הראשון וכשבן קבוצתו רק במיקום העשירי לאחר שהקלאץ' שלו סירב לעבוד בשלוש ההקפות הראשונות. פאביו קווארטררו סבל שוב מבעיות עם הבלמים למרות שבין שני המרוצים הקבוצה החליפה את הרפידות ואת הדיסקים והוא מסיים שמיני ומתנחם בכך שצבר שמונה נקודות בטבלת האליפות, אותה הוא ממשיך להוביל. טאקה נקגאמי ממשיך להיות רוכב ההונדה החזק על המסלול כשהוא מסיים שישי, קראצ'לו סיים רק במיקום ה-15 אחרי טעות בשילוב ההילוכים בישורת וכשגם לו הייתה בעיית בלמים, במסלול שלא נח לרגע ולא מאפשר להם להתקרר. המיקום התשיעי והמכובד שייך לאיקר לקואונה, רוכב Tech3, שמסיים את מרוץ המוטוGP הראשון שלו; הרוכב בן ה-20 חצה את קו הסיום בין רוכבי ימאהה ולפני אליקס אספרגארו ומיקלה פירו, המחליף את בגנאיה. סטפן בראדל מסיים במיקום ה-17 והאחרון כשאלכס מארקז במיקום ה-14 בלבד.

מי שחוגג עם ניצחון נוסף במסלול, שלישי במספר עבורו וחמישי מתוך חמישה נסיונות עבור דוקאטי, זהו אנדראה דוביציוזו. הרוכב האיטלקי גם עושה זאת כשהוא מסמן להנהלת דוקאטי ולג'יג'י דלאנייה שהוא זה שאחראי על ההצלחה ולא אופנוע הדסמוסדיצ'י לבדו. הניצחון הזה מגיע בדיוק כמו הניצחון של חורחה לורנסו במוג'לו 2018 – לאחר שהרוכב מודיע ליצרן שהוא עוזב אותם. דובי, בתום שמונה עונות בהן התחרה עבור היצרן האיטלקי, לא ימשיך לעוד עונה, לדבריו – גם אם דוקאטי יעבירו לו הצעה וזאת בגלל האווירה, כפי שהוא מציין. למרות שזה הניצחון ה-14 שלו עבור היצרן, הוא הרוכב היחיד חוץ מקייסי סטונר שמצליח לצבור כל כך הרבה ניצחונות, דובי מרגיש שאינו מקבל את היחס שמגיע לו, אינו מקבל את הפיתוחים והשיפורים שהוא דורש – כמו מהירות בתוך הפנייה – ובשנים האחרונות, למרות ההצלחה, ראה כיצד מביאים לצידו רוכבים המקבלים שכר גבוה ממנו ומסומנים ע"י ההנהלה כאילו הם שיביאו את האליפות. ההתפטרות הייתה האצבע המשולשת הראשונה שדובי נופף מול דוקאטי, עם הניצחון הזה הוא נופף גם עם היד השנייה.

פחות משבוע אחרי, הרוכבים יתייצבו פעם נוספת במסלול האוסטרי הפעם לסבב סטיריה.
המשקעים מהתרחשויות על המסלול ומחוצה לו וברשתות החברתיות ימשיכו להשפיע כשלא פחות משישה רוכבים עתידים לבקר בהנהלת המרוץ ואולי גם לספוג עונשים.

יומיים אחרי המרוץ, ולנטינו רוסי עדיין נסער ממה שקרה ודורש שרוכבים יתנהלו בכבוד גדול יותר ליריבים על המסלול. קשה שלא להסכים עם הרוכב הגדול בעידן המודרני של אליפות העולם, האופנועים שהתעופפו באוויר מילימטרים בלבד מלהפוך את היום הזה ליום השחור בהיסטוריה של הענף, לא ישכחו מהר ויניעו לשיפור בטיחות המסלולים ומשמעת הרוכבים. אך כשהתחרות צמודה כל כך הלחץ עולה במסלול ומחוצה לו ומתבטא בעקיצות בין רוכבים וברכיבה יותר אגרסיבית. קשה לדעת כיצד ניתן לשמור על תחרותיות, דרמה ומתח בלי הקרבות על המסלול והסיכונים כדי לעקוף ולטפס בדירוג.

בתום הסבב הרביעי של המוטוGP פאביו קווארטררו עדיין מוביל את אליפות העולם עם 67 נקודות, דובי מטפס למיקום השני, ויניאלס שלישי, ורביעי… בראד בינדר וה-KTM (!), אבל עם בעיות המנועים וכל התקלות של רוכבי ימאהה מתחילה להתעורר התהייה האם אופנועי הימאהה אמינים מספיק כדי לאפשר לרוכבים שלהם לזכות בתואר וכעת כשראשו וליבו של דוביציוזו פנויים מלהתעסק בדוקאטי ובתסכולו האם זו תהיה השנה של האיטלקי?

רוכב קבוצה
1 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 28:20.853
2 חואן מיר סוזוקי אקסטאר 1.377+
3 ג'ק מילר פראמק דוקאטי 1.549+
4 בראד בינדר KTM 5.526+
5 ולנטינו רוסי מונסטר אנרג'י ימאהה 5.837+
6 טאקה נקגאמי LCR 6.403+
7 דנילו פטרוצ'י דוקאטי 12.498+
8 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 12.534+
9 איקר לקואונה Tech3-KTM 14.117+
10 מאווריק ויניאלס מונסטר אנרג'י ימאהה 15.276+
11 אליקס אספרגארו גרסיני אפריליה 17.772+
12 מיקלה פירו פראמק דוקאטי 23.271+
13 בראדלי סמית' גרסיני אפריליה 24.868+
14 אלכס מארקז רפסול הונדה 24.943+
15 קאל קראצ'לו LCR 27.435+
16 טיטו רבאט אווינטיה דוקאטי 28.502+
17 סטפן בראדל רפסול הונדה 28.609+
X אלכס רינס סוזוקי אקסטאר X
X פול אספרגארו KTM X
X מיגל אוליביירה Tech3- KTM X
X פרנקו מורבידלי פטרונס ימאהה X
X יוהאן זרקו אווינטיה דוקאטי X

מרוץ המוטו 2 סימן את תחילת הבלאגן עם מרוץ שהופסק גם הוא אחרי התרסקות של אנאה בסטיאניני שהוביל את אליפות העולם עד הזינוק; רוכב איטלטראנס איבד את האחורי ביציאה מפנייה מספר אחת כשניסה לשמור על קשר עם המובילים וחפיז שייארין האומלל נכנס חזיתית באופנוע שנשאר אמצע המסלול, במרכזה של הפנייה העיוורת. אחרי זמן ארוך בו נעצר המרוץ כדי לנקות את המסלול מכל השמן והדלק של שני האופנועים וכדי לטפל בחפיז, שבסופו של דבר יצא עם מכות יבשות בירך אך ללא פציעה קשה, הוזנק המרוץ פעם נוספת אך רק ל-13 הקפות, למרות שהרוכבים הקיפו את המסלול רק 3 פעמים בחלקו הראשון.
רמי גרדנר, שהיה המהיר במקצה הדירוג וזינק לחלק הראשון מהפול פוזישן, לא זינק למרוץ השני מאחר וחצה את הקו לפני הדגל האדום רק במיקום השישי. מראש הגריד זינק חורחה מרטין כשלצידו מרסל שרוטר ולוקה מריני, השלישייה הזו גם סיימה על הפודיום כשמרטין עם ניצחון ראשון בקטגוריה ומריני רוכב VR46 שני כשהוא לוקח את ההובלה בדירוג העולמי.

חורחה מרטין נתן את הקרדיט לנצחון לקבוצה ול-KTM "מה שאפשר לנו לנצח הייתה העבודה של הקבוצה", סיפר הספרדי. "מיום שישי באימון החופשי הרגשתי מאוד בנוח על האופנוע. ביחד הגענו להבנה מה משמעות כל שינוי שעשינו בכיוונון ולהגיע לאחד טוב, וזה היה הסוד לעבודה הטובה בזמן המרוץ".
לוקה מריני מוביל את האליפות עם 78 נקודות, 5 יותר מאנאה בסטיאניני כשמרטין שלישי. טטסוטה נגאשימה ממשיך להידרדר בדירוג אחרי DNF נוסף.

מרוץ המוטו3 היה אחד המרוצים המותחים של האליפות עם קרבות שלא נפסקו לאורך 99 הק"מ מסביב למסלול המהיר ובו 20 רוכבים חצו את קו הסיום בפער של פחות מחמש שניות. אלברט ארנאס רוכב קבוצת אספר הצליח לרשום את הניצחון השלישי שלו העונה כשהוא עדיין סובל מכאבים בעקב רגל ימין. הרוכב הספרדי קיבל אזהרת יציאה מהמסלול כבר בהקפה העשירית אך הצליח להימנע מלצאת מתחומי המסלול ב-13 ההקפות שנותרו. מי שלא הצליח להימנע מזה זה איומה ססאקי רוכב Tech3 שקיבל עונש הקפה ארוכה וסיים בגלל זה רק במיקום ה-13. ואי אאוגורה, צ'לסטינו ויאטי ודרן בינדר, שקיבלו הורדה במיקום אחד כי יצאו מתחום המסלול בהקפה האחרונה, מה שהעלה את ג'ון מקפי שחצה את קו הסיום רק שישי אל הפודיום והמיקום השלישי.
אלברט ארנאס מוביל ב-28 נקודות על ג'ון מקפי רוכב פטרונס וב-30 נקודות על איי אגורה היפני שירד למיקום השלישי בדירוג האליפות.

מרוץ הבא – סבב סטיריה, באותו המסלול, ב-23 באוגוסט.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

  • JACK MILLER AUS PRAMAC RACING DUCATI;1 MotoGP GP Austria 2020 (Circuit Red Bull Ring) 14-16.8.2020 photo: MICHELIN

  • VALENTINO ROSSI ITA MONSTER ENERGY YAMAHA MotoGP YAMAHA MotoGP GP Austria 2020 (Circuit Red Bull Ring) 14-16.8.2020 photo: MICHELIN

  • MotoGP GP Austria 2020 (Circuit Red Bull Ring) 14-16.8.2020 photo: MICHELIN

  • General / Atmosphere / Divers GP Austria 2020 (Circuit Red Bull Ring) 14-16.8.2020 photo: MICHELIN

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל