fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

ב.מ.וו משיקה את ה-S1000RR החדש

ב.מ.וו משיקה את ה-S1000RR החדש

מערכת מוטו

צילום: אסף רחמים

הב.מ.וו S1000RR הושק לראשונה בשנת 2009, ולרגל שנת הדגם 2020, זוכה הדור השלישי של הסופרבייק של ב.מ.וו לעדכונים מקיפים. בראש ובראשונה – מנוע ומתלים שפותחו לגמרי מחדש. הספק המנוע גדל ב-8 כ"ס, ועומד כרגע על 207 כ"ס. האופנוע עבר דיאטה משמעותית והשיל 11 ק"ג ממשקלו, כאשר בגרסת ה-M היוקרתית המשקל אף נמוך יותר ועומד על 193.5 ק"ג. ההורדה במשקל התאפשרה בין השאר הודות למנוע החדש שקל יותר ב-4 ק"ג מקודמו, ולסעפת פליטה חדשה שקלה ב-1.3 ק"ג מאשר הדגם הקודם.

ב.מ.וו משלבת במנוע החדש את טכנולוגיית ה- "BMW ShiftCam" – מערכת תזמון שסתומים משתנה, שמייעלת את אספקת המומנט ומגדילה את ההספק בקצה קשת הסל"ד. ה-S1000RR זוכה גם לסעפת יניקה חדשה.

גרסת ה- ב.מ.וו S1000RR מודל 2020 היא סופר ספורטיבית חזקה וקלה מאי-פעם, ועל כן במקביל צריכות להשתפר גם הבקרות שמרסנות את הכח ושומרות על הרוכב. בהתאם לכך צויד האופנוע במערכת בקרת אחיזה "דינמית" המכונה DTC וכוללת בקרת ווילי, מערכת בלימה ABS pro שתוכננה לעבוד גם בהטיה, בקרת זינוק בשביל זינוק מיטבי בעת מרוץ ואפילו מערכת "Pit Lane Limiter " להיצמדות מדויקת למהירויות המותרות ברחבת הטיפולים, כמו גם בקרת שיוט אלקטרונית – המוצעת בארץ כתוספת אופציונאלית.

על כל הבקרות שולטות כמובן מערכת IMU מתוצרת בוש, בעלת 6 צירים, המנטרת ומנתחת את התנהגות האופנוע בכל אחד מ-7 מצבי הרכיבה המוצעים: 4 מצבי סטנדרט: "גשם", "כביש", "דינמי" ו-"מרוץ" ושלושה מצבי Race Pro המיועדים לרוכבים שיקחו את האופנוע אל מסלול המרוצים. במצבי ה-Pro, יוכל הרוכב להתאים את התנהגות הבקרות השונות של האופנוע לפי אופי הרכיבה הייחודי לו. כיאה לאופנוע סופרבייק מוביל, מצויד ה-S1000RR החדש במצערות חשמליות ובקוויקשיפטר למעלה ולמטה.

המידע לרוכב והשליטה על המצבים השונים נעשה דרך מסך ה-"TFT 6.5 החדש, המציע פונקציונליות בכל מצבי התאורה. ישנם כמה סוגי תצוגה הניתנים לבחירה: מסך "Pure Ride" מציג את כל המידע הדרוש לשימוש סטנדרטי בכביש, אליו מתווספים שלושה מסכי "Core" המתאימים יותר לשימוש במסלול המרוצים.

בשונה מהדגמים הקודמים, שלדת ה-"Flex Frame" החדשה שב-S1000RR הנוכחי, נשענת יותר על המנוע כגורם נושא עומס וכמו כן, בנוסף לדרישה לשיפור הנדסת האנוש, התבקשו מהנדסי ב.מ.וו גם לתת למנוע להיות חלק משמעותי יותר בחוזק המבני של האופנוע. עיצוב השלדה החדש אפשר גם את הצרת מיכל הדלק ואזור הישיבה, מה שתורם לשיפור הארגונומיה וללפיתת ברכיים משופרת של הרוכב. ה-S1000RR זוכה לרענון עיצובי חיצוני, ומוצע כעת עם מערכת תאורת LED חדשה ובשתי צביעות שונות – Racing Red ו-Motorsport.

השדרוג לא פסח על מערכת המתלים של ה-RR החדש, הוא מקבל זרוע אחורית מאלומיניום, קלה יותר עם בולם אחורי יחיד המציע מהלך מתלה של 117 מ"מ, כיוונים מלאים, עיצוב חדש ואפילו חסכון של 300 גרם במשקלו של האופנוע. מקדימה מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ – גם כן מתכוונן לחלוטין. למהדרין, מציעה ב.מ.וו גם את מערכת ה-DDC – מערכת מתלים אלקטרונית עם שסתומים חדשים בשיכוך. על הבלימה מקדימה אחראיים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, ומאחורה, דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ.

הב.מ.וו S1000RR ישווק בישראל בשלוש רמות גימור:
Pure: הכוללת את מצבי Riding modes Pro את מערכת ה-DDC וחיישני לחץ אוויר. גרסת ה-Pure תעלה 159,900 שקלים.

Race:
כוללת שלדה מתכווננת, מצבר קל מגרסת ה-M קל וחישוקי אלומיניום קלים. גרסת ה-Race תעלה 179,900 שקלים

M:
כוללת צביעת Motorsport מיוחדת, שלדה עם אפשרויות שינוי בגאומטריה, חישוקי קרבון קלים במיוחד, מצבר ומושב M – רמת הגימור הכי קלה ומאובזרת של האופנועים בעלת משקל של 193.5 ק"ג. גרסת ה-M תעלה 199,900 שקלים.


ב.מ.וו S1000RR – רכיבה ראשונה / אירית יזרעאל

השקה מקומית חגיגית, מסלול המרוצים בפצאל, וגרסת ה-M היוקרתית של הב.מ.וו S1000RR החדש. סיבוב מפתח, מסך ה-TFT החדש והצבעוני נדלק, ולמרות השמש הקופחת, הכל נראה חד וברור. ה-S1000RR מרגיש לי קצת ארוך יותר מהדגם הקודם שהיה בבעלותי, אך בד בבד גם רזה להפליא – תוצאה ישירה של 11 הק"ג (!) שהשיל ממשקלו הדגם החדש ושל הארגונומיה המשופרת. בזכות הבקרות והמערכות החדש, הרכיבה על ה-RR הזה קלה מאי פעם. הבקרות מווסתות את הכח בהטייה, ומאפשרות להתקדם הרבה יותר מהר על המסלול. מערכת ה-ABS להטייה החדשה, מסייעת גם בבלימה, והופכת את ה-S1000RR לאופנוע הרבה יותר בטיחותי.

עיצוב חדש ומדהים, יותר כח, פחות משקל – השילוב הראוי שהופכים אופנוע סופרספורט מוביל כמו ה-S1000RR לטוב עוד יותר ממה שהיה לפני.

כאן גם מגיעה התודה לחברת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו בישראל על אירוע מושלם שסיפק חוויה מהסרטים. למרות החום הגדול, היה זה אירוע בלתי נשכח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל