fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

הוסקוורנה סוורטפילן 701 במבחן דרכים

הוסקוורנה סוורטפילן 701 במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 381, נובמבר 2019.

שורה תחתונה: מנוע סינגל גדול, עיצוב מושקע ומיוחד ואופי חוליגני – זה מה שמציע הסוורטפילן 701 לרוכבו, והתוצאה – כיף גדול.

סוורט – שחור, פילן – חץ. חץ שחור, חבר נוסף במשפחת החצים של הוסקוורנה. הסוורטפילן 701 אכן נראה כמו חץ, והוא גם שחור, אז זה מסתדר לא רע עם השם. הגוף מינימליסטי ומחודד, הסוורטפילן הגדול (יש גם אח קטן) הוא פלאט-טראקר בעיצוב ניאו-רטרו-מודרניסטי-סטייליסטי… מבולבלים? גם אנחנו.

אין ספק שמי שעיצב את האופנוע הזה הוא אמן בנשמתו. אין כאן חלק או טפח שלא מפוסל ומעוצב עם המון מחשבה. מהפנס העגול עם התאורה המיוחדת, הגוף השרירי אך עם זאת בעל קווים זורמים, יחידת הזנב המפוסלת, האגזוז, הזרוע האחורית ואפילו ה"מחרשה", אין פה פינה אחת שנוצרה ללא המון מחשבה. הוא כל כך מעוצב, שזה קצת מעליב לנסות לסכם אותו בכמה מילים.

האופנוע הזה אמור קודם כל לתפוס את העין, את זה הוא עושה מצוין. בצביעת השחור מט DARK שלו (חץ שחור, זוכרים?) קשה מאד לפספס אותו. יש לו גם אח, לסוורטיפלן, ויטפילן שמו, שזה אומר חץ לבן. כשההבדל ביניהם הוא בעיקר בתנוחת הרכיבה. מדובר באותו מנוע כמובן – שהוא גם הסינגל החזק בעולם – בנפח של 693 סמ"ק המספק 75 כ"ס. המסר של הוסקוורנה מופיע באתר שלה בצורה ברורה ובולטת: "הסוורטפילן 701 הוא פשוט, גס, אותנטי ומרגש לרכיבה". לא היינו יכולים לסכם את זה טוב יותר.

תנוחת הרכיבה הקרבית מזכירה אופנועי דו"ש-סופרמוטו ואנחנו הצלחנו להתחבר בזכותה לאופנוע בצורה מהירה מאד. המנוע הוא תענוג – כל מי שרכב יודע. עם אופי חוליגני במיוחד ותנוחה קרבית וגבוהה – צריך לומר תודה שהוא מצויד ומגובה בבקרת אחיזה. מי שינתק אותה (ומומלץ רק לבעלי ניסיון) יגלה מכונת וויליז' מופלאה.
עוד בגזרת האבזור לרוכב: מצערת חשמלית שמדייקת את תגובת המנוע, וקוויק שיפטר (למעלה וגם למטה) שעבד לנו מצוין.

תשכחו מאבזור ופינוקים, לכאן באים בשביל לעשות כיף. כל מיני מסכי תצוגה עם הרבה מידע הם מיותרים – בהוסקוורנה פשוט בונים על זה שתתחברו לאופנוע ותתרכזו ברכיבה (וזה אכן מה שקורה), ממש לא מדובר כאן באדוונצ'ר שמנמן ומאובזר. את לוח התצוגה המעוצב והמינימליסטי מאוד, אנחנו מכירים משאר דגמי המשפחה.
אין כאן מיגון רוח, כך שמהירויות גבוהות מאד לא באות בחשבון, בנוסף למושב שמרחף לו מעל הגלגל האחורי, נוקשה מעט בהתחלה ונוקשה הרבה יותר אח"כ, ברמה שאפילו קצת מציקה. מה לעשות – להיות יפים זה לפעמים כואב.

איזה כיף לחבר'ה בהוסקוורנה, הא? תחשבו על זה – בכל אופנוע שהם יבנו, תמיד תהיה להם גישה לבולמי הזעזועים מבין המוערכים ביותר בעולם. ואין מה לעשות, נכון להיום, זה הסטטוס של מותג הבולמים WP – שנמצאת כידוע בבעלות KTM, המחזיקה גם בבעלות על הוסקוורנה.
כאן, מצויד האופנוע במזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ועם מהלך של 150 מ"מ, מאחור יש בולם יחיד עם לינק ומהלך של 150 מ"מ גם כן. בדיוק החבילה שצריך לוחם עירוני מהוקצע כמו הסוורטפילן 701. המתלים מוקשחים ומכוונים אל הצד הספורטיבי של הסקאלה, למרות שגם כשנותקו שני הגלגלים מהקרקע בבאמפ נחמד שמצאנו, לא היה שום איתות בנחיתה שאנחנו עושים משהו לא בסדר.
נכון שבתכל'ס הוא סוג של אח חורג לדיוק 690 של KTM, אבל מדובר בשתי חיות אחרות לגמרי. הדיוק הוא יותר סטריטפייטר במהותו, בעוד הסוורטפילן הרבה יותר מסוגנן ממנו. העיצוב שלו שואב אמנם מעולם ה"פלאק טראק" וזה אופנוע שבגדול אמור להתאים גם לשבילים, ועם צמיגי ה-MT60 RS בהם הוא מצויד וגלגל ה-"18 הקדמי אמורות על פניו להיות לו גם יכולות כשעוזבים את הדרך הסלולה, ובשקט בשקט שלא ישמעו, נגיד שגם נתנו איתו איזה פס קטן בשביל, אבל… הוא לא באמת מיועד לזה – ללא מגן גחון, גם הנשיקה הכי קלילה מסלע תיגמר בהרבה בכי, שלא נדבר על נפילות. קיצר – זה לא פלאט-טראקר וזה לא מומלץ, אז אל תחשבו שזה אופנוע לטיולי שבילים.

הנתונים היבשים של הסוורט מספרים על גובה מושב של 835 מ"מ ומשקל (ללא דלק) של 158.5 ק"ג – לא משהו שהרוכב הממוצע לא יוכל להתמודד איתו. עם גובה בוחנים ממוצע של 1.75 מ', רובנו הגענו בצורה בטוחה עם שתי הרגליים אל הקרקע.

כשרוכבים על החץ השחור הכל קורה מהר ועם מנוע הסינגל הגדול הזה, גם חזק. קשה שלא להיכנס איתו למוד מלחמתי, אפילו אם מדובר בנסיעה שגרתית לעבודה. כדאי לקחת את זה בחשבון ולהבין שלרכיבות ארוכות בין עירוניות, יש מן הסתם כלים טובים ממנו. ישיבה גבוהה מדמה תחושה של אופנוע דו"ש גדול, מצערת סופר מגיבה יוצרת חיבור טוב בין הרוכב למכונה וכשתקחו אותו בסופ"ש לפרוק את כל מה שהצטבר במהלך השבוע, תקבלו בחזרה מנות גדושות של הנאה. מדובר בחוליגן אמיתי – רק בזהירות וגם על הרישיון.

כיאה לפריט מעוצב, מציעים בהוסקוורנה גם רשימה אינסופית של אבזור מקורי, לעיצוב הסוורטפילן לפי טעמכם האישי, כך תוכלו למצוא לדוגמה: כנפיים, תיקים, אגזוזים, מראות, תוספות לפנסים, למיכל הדלק ועוד ועוד.

אז למי זה מתאים? לסטייליסט חובב הרכיבה. לזה שאוהב להתלבש יפה ולרכב בבוקר למשרד בחליפה ונעליים מעוצבות, בערב לצאת לבירה עם מעיל עור מסוגנן (בצבע קאמל כזה, אנחנו יודעים שעל זה אתם חושבים עכשיו) ובסוף השבוע לעלות על ציוד ולתת בגז לסשן מהנה של כבישים טכניים. הסוורטפילן הוא חיה עירונית-ספורטיבית, עם עיצוב שהוא בהחלט מיוחד בנוף הדו-גלגלי. ועם אחד המנועים המהנים ביותר לרכיבה, אם אתם עונים להגדרה שלמעלה – זה חייב להיות בינגו.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Husqvarna Svartpilen 701

 

דרגת רישיון: A/A1

 

מחיר: 66,500 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 672.7 סמ"ק

 

הספק: 75 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 7.3 קג"מ ב-6,750 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, קוויק שיפטר+

 

מתלים: מזלג הפוך מתוצרת WP בקוטר 43 מ"מ, מהלך מתלה של 150 מ"מ. אפשרויות כוונון מלאות. מאחור בולם יחיד מתוצרת WP עם לינק ומהלך של 150 מ"מ. אפשרויות כוונון מלאות

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם 4 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם בוכנה אחת. מערכת ABS מתוצרת בוש

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-18, א' 160/60-17

 

מרווח גחון: 164 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,436 מ"מ

 

גובה מושב: 835 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

משקל ללא דלק: 158.5 ק"ג

 

3 תגובות ל הוסקוורנה סוורטפילן 701 במבחן דרכים

  1. אח העיצוב העיצוב…..משהו שהיפנים עוד לא הצליחו לדגדג אותו….

  2. עיצוב מעניין, גם אם לא לטעמי.
    מנוע בטוח חייתי.
    אבל רגע…. אפשר לשים לו ארגז? 🙂

  3. כרגיל "מבחן" בכאילו, לא יותר מסיבוב של מתלהב.
    איך הבוחן לא מבחין וכותב שזהו דגם 2019 שהיבואן מוכר כדגם 2020??

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל