fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

השקת ק.ט.מ 890 דיוק R ו-1290 סופר-דיוק R במסלול פצאל

השקת ק.ט.מ 890 דיוק R ו-1290 סופר-דיוק R במסלול פצאל

כתב: צחי שף לוי | בוחנים: אריאל אינגר, צחי שף לוי | צילום: בני דויטש, אריק רוזנבלום

מעולם לא חשבנו שהקורונה תשבש כך את חיינו, עד לפני מספר חודשים עוד הזלנו ריר על ההזמנה שלנו להשקתו העולמית הנוצצת של ה-890 דיוק R, זה היה בשלבים הראשונים של הקורונה כשהבנו שזאת כבר לא תצא לפועל – זאת ועוד הרבה דברים אחרים – אנחנו גם השלמנו עם המציאות הלא-תמיד-נוראית שהשקתו של רכב ואופנוע חדש שמגיע לישראל, סיכוי גדול שתתקיים בשליחת הודעה לעיתונות או אולי פגישת זום קצרה שבה חצי מהקולגות עם וידאו סגור – ספק מקשיבים לפרטי המידע הלא-חדש שמועבר לנו. ואז מגיעה ההזמנה לרכב על הכלים החדשים של KTM על המסלול, שני רכבים עמוסים בנציגי מערכת מוטו עם שתי חליפות רכיבה בבגאז' ויותר מדי אנרגיות שהצטברו, יוצאים לדרך ביום ראשון – בזמן שידור מרוץ המוטוGP של סטיריה – לכיוון הבקעה.

790 דיוק ו-RC390… צחי ואריאל לא הבינו איזה אופנועים באנו לבחון

השוק הראשון מגיע עם פתיחת דלת הרכב, היה בערך 80 מעלות בצל, או לפחות ככה זה הרגיש, אבל צלילי האופנועים הבוקעים מהמסלול גרמו לירידה של כמה מעלות, התכנסנו בשעה 15:30 למסיבת עיתונאים באוהל גדול וממוזג, על המסך שמאחורי משה ראובני, מנהל חטיבת ד.ל.ב מוטוספורט של חברת דוד לובינסקי, מוקרנת תמונתו של בראד בינדר, המצנח הראשון על גבי KTM בקטגוריה הבכירה של המוטוGP רק שבועיים קודם, אולי זה היה החום אבל לרגע חשבנו שהוא בדרך, הוא באותם רגעים כמובן היה על מסלול אחר, רד בול רינג, סוחט את הגז של ה-RC16. אני מביט לאחור ורואה את הראש של אסף קבור בתוך מסך הטלפון, עין אחת למשה, עין אחת לאספרגארו, אוזן אחת להשקה ואוזן אחת לפרשנית. בערך כשעוברים לשלב שמדברים על תמחורים מגיעה ההקפה האחרונה, בראד בינדר לא היה שם בשלישיה שנלחמה על ההובלה, אבל בזמן שנעמן אומר כמה מילים מגיעה ההודעה על ניצחון נוסף ופודיום ל-KTM, עם זאת בערך נגמרת מסיבת העיתונאים ועכשיו שולחים אותנו למסלול שלנו, עם הוכחה קטנה לסלוגן של היצרן, היה שווה כמעט-לפספס מרוץ.

אמרנו לו שהראיון ישודר במהדורת החדשות, כפרה עליו איך האמין לנו | צילום: בני דויטש

על השינויים בקצרה – ה-890 דיוק R מבוסס על ה-790, הוא משנה קידומת ע"י עליה בנפח שמביאה גם הספק חדש – 121 כ"ס, מומנט חדש – 10 קג"מ, וכל זה עטוף במערכת מתלים משודרגת שגם ניתנת לכיוון, ב-KTM קוראים לזה 'חידוד של סכין חדה' בתרגום חופשי, יענו שזה היה אופנוע טיל כבר לפני כן אבל הם בכל זאת מצאו סיבה לשדרג (במבחן של ה-790 דיוק שאנחנו ביצענו זאת הייתה השאלה שסיכמה את הכל, מתי תצא גרסת ה-R). ה-1290 סופר-דיוק R עובר שינוי בכל חלק, 90% מהמקטים חדשים לגמרי, המנוע משודרג בהספקו, השלדה חדשה, המשקל חדש, ה-Beast 3.0 מאיים גם במראה, אם את ה-890 וה-790 היינו מעליבים וקוראים להם 'גנריים' ו'משעממים' והיינו מציקים להם בחצר ביסודי, הביסט שלוש פוינט זירו הוא האבא שלהם עם הרקורד הפלילי שרוצה לפגוש את ההורים שלנו אחרי בית הספר.

איך זה מרגיש על המסלול? סלחו לנו על הצרפתית – בן ז*נה. זהו רול קרדיטס. סיימנו כאן. יש לנו עוד שתי השקות זום היום.

והנה מישהו שכן מופיע בחדשות, דני קושמרו על ה-890 דיוק R

נתחיל ב-890 דיוק R, הבחור הצנום הזה הוא ברוס לי, כמה שהוא קטן, כמה שהוא "שחיף" הוא יתן לך אגרוף אחד ואתה תבין שהוא בכלל לא פראייר, ברכיבה עליו ועל ה-790 ההבדל ביניהם מורגש מאוד, מעבר לכוח הנוסף ה-890 R תומך עוד יותר ברכיבת מסלול, חד יותר כמו שהבטיחו לנו אבל נשאר נאמן לאח השפוי שלו ומרגיש מאוד ידידותי, כמובן שהמבחן הזה בוצע רק במסלול אז קשה להעיד על יכולותיו כאופנוע יוממי אך התחושה שקיבלנו ממנו הייתה שבתחום הזה הוא לא מרגיש שונה מה-790. הוא גם מרגיש נוח יותר, משהו בתנוחת הרכיבה שלא ממש הצלחנו לשים עליו את היד וגם כמובן השיפור במתלים, כמו פאקינג קסם. לשילוב הזה בין ספורטיביות לנוחות מצטרף עוד פאקטור – מערכת בלימה חדשה. הדוד בן אמר לפיטר פארקר, הלא הוא באטמן (סתם נו, ספיידרמן. רק בדיקת עירנות שלכם) "עם כוח גדול באה אחריות גדולה", במקרה הזה לא מדובר על תפיסת פושעים באזור מנהטן, אלא על בלימת ההתקדמות ש-121 כ"ס מכתיבים, כאן הברמבו שותלים את אפו של האופנוע באספלט כאילו חיפש שם מטבע שנפל לו, מדהים.

אריאל מתחבא מאחורי ה-890 דיוק R

יציאה מפניה, ההילוכים נבעטים מעלה עם הקוויקשיפטר, סגירת גז, ליטוף קל של הידית והאופנוע נזרק לתוך הפניה בקלות מרשימה וחדות, העברת משקל מהירה לתוך השיקיין של פצאל וכל מה שהיה חסר לנו ב-790 ברכיבה הראשונה עליו מתקבל כאן, על הצד, עם הסליידר שמפר הוראות שמירת מרחק עם האספלט. נדבר רגע על המחיר – ה-790 דיוק נמכר בעבר באזור ה-80,000 ₪, אנחנו חשבנו שזה טיפה גבוה ועם זאת עדיין רכישה טובה, עכשיו ה-890 R מקבל את תג המחיר הזה בעוד ה-790 יורד לכ-70,000 ₪, מה שהופך את שניהם, ללא ספק לתמורות מאוד טובות לכסף. רכבנו גם על ה-790 על המסלול ועליו היה חיבור מידי והרגשנו מאוד בטוחים לדחוף כבר בהקפות הראשונות בעוד ל-890 היינו צריכים עוד כמה הקפות היכרות, אבל אחרי שבילינו על שניהם את אותו הזמן על המסלול ה-890 זורח.

צחי לא מתחבא מאחורי ה-890 דיוק R | צילום: בני דויטש

עכשיו נעבור לתותח הכבד שברכיבה דווקא ממש לא מרגיש כבד, ה-1290 סופר-דיוק R – שלצורך נוחות הכתיבה יקרא מהעכשיו ביסט שלוש – מרגיש קטן וקל בין הרגליים, להצמיד ברכיים לאופנוע הרגיש כמו משימה קשה מרוב שהוא צר. הביסט שלוש פשוט מרגיש חדש, העיצוב – חדש, הכידון והכפתורים – חדשים, התצוגה – נאה וחדשה, הארגונומיה? ניחשתם נכון – חדשה. האקרפוביץ' גוער בנו למשוך את הגז, הרטט בכידון מעביר זרמים בידיים – האופנוע הזה פשוט רוצה גז, ניסינו להסביר לו שפצאל זה לא מסלול הבית שלו באוסטריה, הוא פחות מחצי באורך, אבל הוא עולה חדש ועדיין מדבר גרמנית בניב אוסטרי וזאת בדיוק השפה היחידה שאנחנו לא דוברים. יש פה המון מנוע, וכמו שאמרנו מסלול קטן וטכני כמו פצאל לא מחמיא לו במיוחד, הגענו להילוך שלישי פעם אחת בטעות, אבל רוב הזמן האופנוע נע בין ראשון לשני, הוא נושך בכל משיכה, הוא מפלצת, הוא הוסלל לשם, והוא רק רוצה להסתכל לשמיים בכל פתיחת גז, זה כמעט יותר מדי מנוע לאופנוע בממדים האלו.
המנוע המעודכן מפתיע ולא נחנק תחת טורים נמוכים, עובד יפה ועגול ומפוצץ מומנט בכל סל"ד, לא דבר של מה בכך בטווין גדול כזה.
בכל פניה נעלמים כל ה-185 ק"ג (יבש) של הביסט שלוש, אין פה מה להפליג בתיאורים של חווית המסלול, כלי מושחז שיודע להשחיז. הגרסה החדשה הזאת, יענו שלוש במקום שתיים, יותר נוחה מהקודמת וכל השינויים בה מורגשים גם ברכיבה קצרה על מסלול שלא מתאים לה, כמו ה-890, גם זה אופנוע שיהיה חייב מבחן בכביש הציבורי. כאן נשאיר את סוגיית המחיר ותפקודי שאר מערכות העזר למבחן המלא בכביש. מחירו של הביסט עומד על כ-143,000 ₪. איזו חיה זאת!

מפלצת! גם הרוכב סבבה | צילום: בני דויטש

כאן אנחנו אמורים לסכם את החוויה, אבל גם כמעט שבוע אחרי אנחנו לא מצליחים להבין את כל מה שקרה, איך החלטה מוזרה כמו קיום יום מסלול במהלך שידור המוטוGP (ובערב ליגת האלופות) באחד הימים החמים של הבקעה, אחרי חודשים של כמעט חוסר פעילות – הייתה כל כך מהנה? את הדרך חזרה מהבקעה עשינו עם שני דוחות לא מוצדקים על תמרור עצור ביציאה מהמסלול וחיוך ענק על הפנים של כמה דיבילים שהרגישו לכמה שניות שהם על המסלול באוסטריה, יחד עם מיגל אוליביירה ופול אספרגארו, פותחים גז לרווחה על ה-RC16. כנראה החום.

סרטון מאירוע ההשקה
צילום: אוריאל קרמר, אריק רוזנבלום | עריכה: אריאל אינגר


בוחן אורח: אלי כרמל, רוכב אליפות ישראל בקטגוריה הפתוחה על גבי 790 דיוק, אלוף ישראל בסופרספורט 300 לשנת 2017.

אחרי שרכבתי בציבורי ובמסלול על ה-790 והכרתי ואהבתי אותו, התרגשתי לרכוב על ה-890 דיוק R החדש.
את האופנוע ראיתי כשהגעתי למסלול פצאל בבוקר יום ההשקה שאורגן ע"י ד.ל.ב מוטוספורט.
האופנוע נראה אחרת גם כשהוא סטטי. סכימת הצביעה ואיך שהאופנוע עומד על ג'ק צד – קולטים שמשהו פה אחר. סיבוב מסביב לאופנוע, מרגישים כידון אחר, בולמים עם כפתורים אדומים…
בישיבה על האופנוע מיד האופנוע קרבי יותר – כידון נמוך, מושב גבוה יותר (במסלול אני ארגיש שהרגליות גם כן שינו מיקום).
אחרי סדרת הבוקר טוב לכל חברי קבוצת המירוצים של ק.ט.מ ישראל וכוס קפה, הנעתי את האופנוע כדי לנסות אותו לראשונה במסלול.
שילוב מצמד ו… וואו. משיכה כזאת לא הייתה ב-790. האופנוע עם המון מומנט, המצמד נשלט, כוח המנוע מגיע באופן צפוי ולינארי לחלוטין (במצב ספורט).
המנוע חלק יותר מהקודם ותחושת הזמזום שהייתה ב-790 נעלמה מהמנוע. איזה דבר!
בפניות הראשונות כבר מרגישים את ההיגוי אחר. זריז ומהיר יותר מה-790, הודות לצוואר הההיגוי שהתחדד והבולם האחורי שהתארך. כשאני עדיין מחמם את הצמיגי המישלין פאוור קאפ 2, אני מתרגל לתגובת המצערת וכח המנוע שגורם לי כל פעם לחפש שוב ושוב את הגז ולהתאהב בתאוצה של האופנוע.
הצמיגים מתחילים להתחמם וגם אני והמהירות על המסלול עולה. אני מטה את האופנוע יותר ובפניה מספר 13 אני שם לב שהרגלית לא נוגעת באספלט. הקפה לאחר מכן אני מנסה להגיע עם הרגלית לאספלט ושוב – אין גירודים ואין ניצוצות ועם הצמיגים האלה, טוב שהרגליות התרוממו מעט למעלה.
אחרי שאני וה-890 R הכרנו נכנסתי למוד קרבי. ירדתי מהמסלול כדי לנסות כיוון בולמים אחר, לחצי אוויר אחרים ולהעביר למפת רכיבה TRACK, בה תגובת המצערת הופכת לחריפה יותר וניתן לשלוט ברמת בקרת האחיזה של הצמיג האחורי עם הכפתורים בבית המתגים השמאלי.
חוזר למסלול וגז! בבלימה לפניה 4 יצאו לי העיניים מהחורים. מה לעזאזל?!
מערכת הבלימה שק.ט.מ שתלו באופנוע הזה היא לא פחות מחלום. ללא ספק אחת ממערכות הבלימה הטובות ביותר שיצא לי לתפעל.
מערכת מושלמת של ברמבו (משאבות וקליפרים) עם רכיבים שהם המילה האחרונה בכביש הציבורי, מספקת עוצמות ורזולוציות בלימה – הבלימה לפניות 4 ו-8 מעולם לא היו כיפיות ובטוחות כלכך – יחד עם הצמיג הקדמי המצוין שכבר התחמם כמו שצריך.
אחרי הסשן השני על האופנוע, התיישבתי על כיסא להסתכל על האופנוע ו"בול בפוני" זה מה שעבר לי בראש.
כל אלמנט ב-790 שצריך היה התייחסות, קיבל אותה ב-890 R – בולמים מתכווננים שזה סופר חשוב לרוכבים שמגיעים למסלול ורוכבים חזק. מערכת בלימה מטריפה. המון בטחון בברקסים שתמיד יעשו את מה שאתה מבקש. תנוחת הישיבה שהפכה לקרבית יותר ועם זה, מרגיש אפילו נוח וטבעי יותר על האופנוע הזה ביחס ל-790.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל השקת ק.ט.מ 890 דיוק R ו-1290 סופר-דיוק R במסלול פצאל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל