fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח חמישי + הפרטים הקטנים של הניקיון

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח חמישי + הפרטים הקטנים של הניקיון

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

השירות של הלוחם הצעיר עומד להסתיים אצלנו. אחרי שעבר תחת ידיהם המסוקסות של מיטב חברי וחברות המערכת, טייל ושוטט ברחבי גוש דן והסביבה, הקיף את הגלבוע וחזר כדי לספר על זה, החלטנו לפנק את ה-R הקטן בניקוי יסודי וציפוי ננו; גם כי מגיע לו – לאופנוע החמוד הזה, על כל הרכיבות המהנות שהוא ידע לספק לנו, גם כי החורף הגשום שלנו השאיר עליו בוץ וג'יפת כבישים מטונפת ובעיקר כי משטחי הפירינג הנרחבים שלו הם הזדמנות טובה להסבר על הטכנולוגיה הזו – שאיתנו כבר 30 שנה ושהתחילה בתור מוצר שרק לנאסא מותר לייצר וסופה בציפוי כמעט כל דבר בימינו: בבניה, בכלי הבית, על השיש במטבח, על זגוגיות המשקפיים וכן, גם ברכב.

על הימאהה, כמו על כל אופנוע בעל מבנה ספורטיבי, נמצא מספר משטחים מסוגים ומחומרים שונים – בין אם המדובר על פלסטיקה חלקה ומבריקה, לצד פלסטיקה בגוון מט ובעלת טקסטורה מחוספסת, חלקי מתכת, כרום וזכוכית. הסוד האמיתי בציפוי ננו טוב הוא לדעת להתאים חומר ניקוי נכון ומתאים לכל סוג משטח.

יש מגוון גדול של מוצרים ייעודיים לכל סוג משטח – ההתאמה הינה חשובה לא רק בכדי לקבל את איכויות הציפוי וקלות הניקוי משם והלאה, אלא ששימוש בתרכובת ציפוי ננו שאינה מתאימה לסוג המשטח עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

למה?

פעולת ציפוי הרכיבים הקטנטנים האלה חודרת אל המשטח שבטיפול כדי עומק של שני מיקרונים ומוסיפה עוד שכבת כיסוי חיצונית – העוקבת אחר פני השטח ומשנה את אופיו בכל הקשור להצמדות לכלוך – יבש או נוזלי.

אם הציפוי מתאים למשטח – זה יראה חדש וחי יותר מאי-פעם, אם זה לא מתאים – הרסתם את המשטח.

אז יש חומרי ציפוי שונים לפלסטיקה מבריקה ומט, למתכת, לזכוכית, לעור וסקיי ואפילו לגומי שבצידי הצמיגים…

כל אחד עם תכונותיו השונות – גמישות, צפיפות והרכב. התוצאה מרהיבה – על כל המשטחים.

להבדיל מה'ווקס' של ימים עברו שיורד מהרכב אחרי כשבוע, ציפוי הננו נשאר לזמן ארוך והלכלוך אינו נדבק אליו ויורד ממנו בקלות, בשטיפה פשוטה במים. בלי לשפשף…

את המוצרים אפשר להשיג היום די בקלות, אבל עבודה יסודית ומקצועית נדרשת כאן – בכדי להשיג תוצאה טובה שתחזיק להרבה זמן – ואין כאן מקום לקיצורי דרך.

בין אם אתם חובבים שיש להם את הזמן והסבלנות הדרושים ובין אם תבחרו להשאיר את העבודה לאנשי המקצוע.

תודות גדולות לאומן הדיטיילינג רומן מסדנת TurboWax Detailing בתל-אביב.

כמי שהתחיל את דרכו כחובב רכב שנחשף לטכנולוגיית הננו – עוד כשהייתה בחיתוליה – והחליט להתמקצע בתחום, כבר לפני שני עשורים, רומן הוא אחד מאמני הדיטיילינג המקצועיים והמבינים בתחום ואנחנו במערכת מוטו מוקירים לו תודה על העבודה, על ההסבר הטכני ועל הטיפים שקיבלתם (היו שניים, אם פספסתם: 1. תמיד להתאים חומר ציפוי לפי סוג משטח ו-2. אם לא יודעים באמת, עדיף לפנות לבעל מקצוע לפני שעושים נזק).

אגב נזקים וטיפים – קבלו עוד אחד חשוב: Pre-wash, כלומר 'לפני השטיפה'; את מרבית הנזקים אנחנו עלולים לגרום בעת ניקוי הלכלוך 'על יבש' – האבק וגרגרי הלכלוך פשוט שורטים את חלקי האופנוע – אם לא נרטיב אותם ונרפה את אחיזתם לפני השימוש במטלית. גם בלי ננו, סתם שתדעו.

את ה-R3 אנחנו מחזירים ליבואן כש-3,550 ק"מ באמתחתו. 177.5 ליטרים של דלק הוא שתה אצלנו, 1 לכל 20 בממוצע. טיפול אחד, ריקול אחד ואפס תקלות.

כרגיל בארוכי הטווח אצלנו במערכת, מדד 'היום שאחרי' נכנס גם הוא לחישובים – ובמקרה של הספורטיבי הצעיר לבית ימאהה, אנחנו מתחילים בגעגועים עוד לפני שנפרדנו. היה כיף.

 

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    2 תגובות ל ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח חמישי + הפרטים הקטנים של הניקיון

    1. בתמונות ממש רואים את השריטות של מכונת הפוליש.
      שכבת הגנה עושים ביד ולאט. לא מתקרבים לאופנועים עם מכונות כאלו.

      • אלו שאריות הווקס, לא שריטות….

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל