fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | הונדה SH300i – קטן/גדול

מוטו בוחן | הונדה SH300i – קטן/גדול

כתב: עמית משיח | בוחנים: עמית משיח, אריק רוזנבלום, אסף לביא | צלם: עדי בראון

מתוך מוטו מדריך, גיליון 360, ינואר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: סופרמוטו בתצורת קטנוע. בטיחותי ומתקדם מתמיד, הסוס הנאמן של הונדה בגרסה עדכנית, חזק ודינאמי אך יקר

קטנועי גלגלים גדולים, עם מדרס רגליים שטוח, היו אחת ההברקות של הונדה כבר לפני עשורים רבים. המוני שליחים נהנו מהמקום הנוח לארגזי המשלוח, רבבות איטלקים פיזזו בקלילות על אבני שפה ברחובות על גלגלי ה-"16 ולא רב להם… אלא שהזמנים התקדמו והיום מדרס רגל שטוח מחייב בעיקר את הצורך בחיזוק השלדה כדי שתעמוד בפניות ובלימות מבלי להתעוות. ב-SH300 החדש מדרס הרגליים כבר סמלי – אין בו מקום אמיתי לשום דבר שגדול משקית וגם הוו קצת נמוך מדי – כי הפתרון שנתנה הונדה לעניין קשיחות השלדה היה בסיס גלגלים קצר, בשילוב שני גלגלי "16, ברוב מגודלי הגלגלים הקדמי אכן "16 אבל האחורי נוטה להיות קטן יותר – לטובת מקום אחסון מתחת למושב, מה שמספק את העבודה בתחום ההתנהגות אך מותיר מעט מאוד מקום להניח ציוד או אפילו לשנות מעט את תנוחת הרגליים.

יש לו, ל-SH, עוד כמה מאפיינים 'דינוזאוריים' כאלה; הואריאטור מתנהג 'כמו פעם' בירידות – ההתנתקות והחיבור מחדש מורגשים ממש, שום מיגון רוח – אפילו לא ספוילר קטן ואופנתי, פתח מילוי הדלק נמצא מתחת למושב, כדי להניע אותו צריך ללחוץ ממש חזק על ידית הבלם – כמו בדגמי עבר של הונדה (מי אמר סילברווינג?), אין מערכות מתוחכמות כמו Stop&Start, בקיצור, קטנוע בסיסי ומוכר

אז מה בכל זאת התחדש
חזית רחבה ומעוצבת (ברוח הדגם הקודם אבל עם הרבה נורות לד), מנגנון 'קי-לס' עם שלט קטן במקום מפתח ובורר מצבים להנעה או פתיחת הכסא (אי אפשר בו זמנית), ABS, מעט פחות כוח, מעט פחות מומנט, כמעט אותו משקל וסבל שמגיע עם הכנה לארגז ייעודי.

ושלא תתנו להקדמה הזאת לבלבל אתכם – זה קטנוע כייפי ברמות! – מנוע חזק שמושך ומושך (מד מהירות קצת אופטימי מדי), צמד גלגלי "16 ומתלים קשיחים ; הכי סופרמוטו שקטנוע יכול להיות… ומצד שני אפשר לרכב עליו גם בנינוחות, בקצב איטי ונעים והוא לא 'דוחף אותך למהירות'.

ההיגוי זריז, תנוחת הרכיבה קרבית, נוחה יותר מבדגם היוצא. המון רוח לפנים, כי זה הסגמנט, כידון שטוח, גם אם לא רחב, ומראות בגובה טוב ביחס לטורי המכוניות בואך הרמזור. הכסא נוח אך לא מפנק, כנ"ל גם בולמי הזעזועים הקשיחים (שהופכים, אגב, נוחים הרבה יותר בהרכבה) וביחד עם הספרטניות הכללית של הקטנוע מתקבלת התנהגות כביש בכלל לא רעה. ועוד מילה קטנה, על הבלמים: הם עובדים טוב אבל נדרשת משיכה ארוכה בכדי להשיג בלימה טובה – לא טוב או רע, רק צריך להתרגל ולהיות מוכן בהתאם.

איכות החומרים והגימור הם בדיוק מה שהיינו מצפים מהונדה ועושה רושם שהם יחזיקו שנים רבות בדיוק כפי שהם כעת, זאת אומרת, אם לא יגרדו איתו מדרכות… מפתיע בקטנוע גדול גלגלים, גם אותנו… ולכן שאלנו בעצת מומחה; ובכן, פרט למרווח הגחון הצנוע (סוג של פשרה בין גובה מושב לשטח אחסון), גם למתלה הקדמי חלק בתופעה וייתכן ששינוי בו והקשחתו יפתור או ימתן את העניין – מילה של סטפן.

ועוד תלונה קטנה וקטנונית, מה אכפת לכם, שקע 12V מתחת למושב זה לא שקע USB בתא צדדי; ההבדל בין טלפון טעון לאורך כל היום ל-LOW BATT הוא שמיים וארץ.

בקיצור, הלהיט של הונדה ממשיך להיות טוב מאוד אבל אל מול המתחרים הישירים ובהתחשב במחירו הגבוה ובחוסר המקום מתחת למושב (קסדה שלמה ותו לא), אנחנו חושבים שאולי ה-SH צריך להגיע כסטנדרט עם הארגז המעוצב של הונדה שניתן בתוספת של 1000 ₪.

תעודת זהות

 

Honda SH300i 2018

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 35,990 ₪

 

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, סינגל, קירור נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 279.1 סמ"ק

 

הספק: 25.1 כ"ס ב-7,500 סל"ד

 

צמיג קדמי: 110/70-16

 

צמיג אחורי: 130/70-16

 

גובה מושב: 805 מ"מ

 

מרווח גחון: 130 מ"מ

 

משקל רטוב: 169 ק"ג

 

מיכל דלק: 9 ליטר

 

צריכת דלק מוצהרת: 33.3 קמ"ל

 

תגובה אחת ל מוטו בוחן | הונדה SH300i – קטן/גדול

  1. כבר לא מעניין היום לקרוא חפירות. ככה היה אמור להראות המבחן המלא(וכמובן שפו על התמונות):
    תגידו הונדה, תגידו גלגלים גדולים גם מאחורה, תגידו מרווח גחון בעייתי. תגידו שהסגמנט הקומפקטי והלא מנופח מרגיש בעיר כמו אופניים(לטובה: קל ונוח לתמרון!). מלוי דלק בהרמת הכיסא זה תמיד חיסרון, גם אם חסר USB בתא הקדמי זה חיסרון (ולא עניין קנטרני בכלל). בשורה התחתונה, ראבק ערס, המחיר הקרטלי…ולא היה מזיק בכלל אם הייתם מזכירים את חזירות הקרטל שלא פועל לתת לקטנועים עם גלגלים גדולים הנחות בביטוח החובה. במחיר הזה אין ספק שהונדה ישראל לא רוצים שנקנה אותו, אז לא נקנה(לכן המבחן מיותרת לחלוטין).

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל