fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

סיפוRי 1000 לילה ולילה | מבחן סוזוקי GSX-R1000R

סיפוRי 1000 לילה ולילה | מבחן סוזוקי GSX-R1000R

צילום: עדי בראון

בחן וכתב: נמרוד בוקר 

שורה תחתונהלפני 31 שנים הציבה סוזוקי רף גבוה כשהציגה את ה- GSX-R1100 לראשונה. במשך השנים האחרונות אופנועי הסופרבייק שלה היו טובים – אך לא מהפכניים. הג'יקסר החדש מהפכני – קלילות של 600, מנוע ליטר חזק ובשרני עם טכנולוגיה שמיישרת קו עם אופנועים אירופאים והנוחות והביטחון המוכרים של משפחת הג'יקסרים. אהבנו!
 
 

"אדם שיודע היכן המגבת שלו, הוא בהחלט אדם שאין לזלזל בו", כתב דגלס אדאמס במדריך לטרמפיסט לגלקסיה. ואני בהחלט יודע היכן המגבת מרוצים שלי.

בתקופה בה אפריליה, ב.מ.וו ודוקאטי הביאו לאופנועים שלהם את השפיץ של הטכנולוגיה הקיימת, והביאו לאופנועי הכביש טכנולוגיות מעולם המרוצים, סוזוקי לא שינתה למעשה את אופנוע הליטר שלה משנת 2012, למעט שינויים מינוריים. כעת, אחרי שנים של ציפייה, סוזוקי מביאה סופסוף את הגרסה המעודכנת שלה לאופנועי הליטר. ואיזו גרסה זו.

נראה שתואר "מלך אופנועי הספורט" שפעם היה רשום ע"ש סוזוקי בטאבו, הוא המטרה המסומנת מול מהנדסי סוזוקי, וכל השקעה ואמצעי מקדשים את המטרה, כדי לחזור לראשות הפסגה. אם הצליח לסוזוקי והאם הג'יקסר החדש הוא אכן חוד החנית של הסגמנט הזה? ובכן, את זה נדע בסוף עונת הסופרבייק והסופרסטוק הבאה וכמה גביעים אם בכלל, יאסוף רוכב סוזוקי הרשמי במרוץ האי מאן. בינתיים, ככל שהספקנו לדגום במסלול קטן כמסלול פצאל, הג'יקסר בהחלט יישר קו עם מתחריו האירופאים.

מה שהתחיל כרעיון למבחן הג'יקסר החדש שנזרק לאוויר, נקלט אצל אריק, מנכ"ל דוגרי לתכנית פעולה ומייד תורגם להפקה מקצועית ומתוקתקת. מבחן לאופנוע על שתי גרסאותיו במסלול סגור בסביבה בטוחה. שיחת שידול למיקי יוחאי, אביו מולידו של מסלול פצאל נפלה על אוזניים כרויות ורוח סימפטית ומבינה, ושידולים והפצרות  לא ממש היו, אלא כן מהדהד לפני שהספקנו לתאר מה ולמה. אין ספק, מדובר בשוחר ספורט מוטורי אמיתי וחם שעושה ימים כלילות לקידום הספורט ונהיגה ורכיבה בטוחים. וכך המבחן יצא לדרך.
 
מהמרכז יצאנו בארבע לפנות בוקר, או אמצע הלילה, תלוי בהרגלי השינה שלך, בשיירה של ארבעה כלי רכב, הכוללת ג'יפ, אליו רתומה עגלה עם הג'יקסר החדש ו- MV אגוסטה בצביעת ג'יל קלוזל, מאזדה מיאטה של אולג שארקי ידיד המערכת, מיני קופר של הצלם תומר לשר, מוותיקי המערכת שנרתם לסייע בהפקת המבחן, יונדאי סונטה החדשה נהוגה בידי אריק מנכ"לנו , ועוד שלושה אופנועים, מהם שני ג'יקסרים בנפח ליטר, אחד מהם הדגם ה"בסיסי" של הג'יקסר החדש, (שהשנה מיוצר בשתי גירסאות), השני ג'יקסר 1000 מדגם 2013, שדי דומה בתכונותיו לדגם היוצא, ואנוכי על גבי ה-SV1000 שלי.

 

 

למסלול פצאל שבבקעה, הגענו אחרי רכיבה לילית ראשונה בשבילי מזה שנים, קצת אחרי הזריחה, עדיין בדמדומי השחר, ומיד התארגנו לרכיבה.

את הקפות ההיכרות עם המסלול ובדיקת רמת האחיזה, העדפתי לעשות על גבי ה-SV, כי בכל זאת, סט פיירינג לג'יקסר החדש, עולה קצת יותר מכל ה- SV שלי, על שלל התוספות שבו ואצל בעל הג'יקסר מונהגת מדיניות שברת-שילמת קפדנית.
מסלול פצאל הוא לא בדיוק מסלול מוטוGP. המסלול אמנם ארוך יותר מהזכור לנו ממסלול כוכב יאיר זצוק"ל, הוא הרבה יותר רחב, הרבה יותר זורם, גם מכיוון שהוא משתרע על פני שטח גדול יותר בצורה ניכרת. ועדיין, מדובר במסלול באורך של 1.4 ק"מ. המסלול ממוקם בבקעת הירדן, לא רחוק מהאנדרטה (יצירה די מכוערת של תומרקין) לזכר לוחמי הבקעה, בליבה של ארץ המרדפים. מי שהתאמן שם במסגרת הצבא על אחת כמה וכמה באימון מוטס, מכיר את הפודרה שמאפיינת את אדמת האיזור, ולצאת ממסוק שם באמצע הלילה (ביום, כל כך חם שם שיש שם עוצר אימונים קבוע לרוב שעות היממה) משאיר בך אבקת חול במרקם פודרה בכל מיני חורים ומקומות בגוף, אותה אתה עוד מוצא על עצמך בטיול למזרח אחרי שנת עבודה… לכן, היה די ברור לנו שבשל התנאים שמאפיינים את האיזור, רמת האחיזה במקום עלולה להיות גבולית, ומידות החום השוררות במחבת השטן הזו יחייבו אותנו להתקפל די מהר, גג שעתיים שלוש אחרי הזריחה, או שימצאו אותנו על המסלול ביום הפעילות הבא, בצורת צימוקים קטנים ומיובשים, בתוך חליפות רכיבה גדולות מעור עבה…
 

ביות ה- SV לרכיבה במסלול פצאל זו משימה לא פשוטה. רמת האחיזה כאמור, לא מיטבית. בסוף הישורת האחורית יש פניית קינק הדוקה, בה אתה נדרש להוריד לראשון, על הבלמים ולהטות בהפלקה את האופנוע שמאלה, כשאל הצד השמאלי, הפנימי של הקינק, התגנבו כמה אבני חצץ קטנטנות, להגברת העיניין..

 

סיימת בשלום את היציאה מהקינק וכבר אתה צריך להכין את עצמך לפנייה ימינה שבאה מיד, כשהיא אהה, משובצת בטלאי בדיוק איפה שאתה רוצה משטח יותר ישר. ה-SV, שהוא לא ממש אופנוע מרוץ, מצויד במנוע בנפח ליטר בתצורת V, המייצר בעיטות גסות בסל"ד נמוך שמקשות על האחיזה ולא מכיל כלום משפע האלקטרוניקה בה התברך הג'יקסר. ה-SV מגיב לכל הקטע הזה בצורה גסה, על סף האלימה. בלימה והורדת הילוך לראשון, מסתיימת בנעילת הגלגל האחורי ומלווה בקרקושים ונקישות לא נעימים לאוזן מהחלק האחורי של האופנוע, וכמובן, אבדן אחיזה של הצמיג האחורי והתעקשות של האופנוע להמשיך ישר. לא נעים.

אחרי כמה הקפות על הברוטאלי, הגיע סופסוף הרגע לו ציפינו, ואפשר לעלות על הג'יקסר החדש. 

ההרגשה עליו היא כמו על אופנוע סופרספורט בנפח 600 סמ"ק ולא על מפלץ ליטר עם 200 כ"ס. הוא מרגיש קטן וצר (ובאמת, בדגם החדש, סוזוקי מתגאה שהצליחה להצר את השלדה בכ- 20 מ"מ, וכן, להנמיך את מיכל הדלק בכ-14-15 מ"מ). התוצאה המתקבלת היא אופנוע קומפקטי משהו, אבל כשמסיגים את הישבן אחורה עד הסוף, הג'יקסר החדש בהחלט מסוגל להכיל את 187 הס"מ שלי, (בעצם, 185 היום) להבדיל מהג'יקסס 750, אודותיו הבאנו לכם בתחילת השבוע. הרגליות ממוקמות גבוה ועדיין, לא גבוה ברמה של ברכיים נושקות לקסדה, בסד אינקוויזיטורי, אלא גבוה סביר, נוח.

לוח השעונים החדש לגמרי מרשים. צג LCD שחור (אפור בדגם הסטנדרטי) גדול, קריא וברור, ממוקם מעל למשולש העליון, ומספק שפע של מידע לרוכב, הכולל מד דלק (חדש בסוזוקי, החיווי המקובל עד היום היה בצורת נורית אזהרה המודיעה שנשארו לך כ-5 ליטר דלק במיכל), מצב הילוך, מצב בקרת אחיזה (0 מבוטל, עד 10 לימים גשומים במיוחד) אותה צריך לבטל כדי לעלות לווילי, צריכת דלק ממוצעת, מוד רכיבה (3 מצבים), בקרת זינוק, טמפרטורת מנוע, וקשת סל"ד העולה עד 14,000 סל"ד ועוד 1,000 בתוך הקו האדום. מרשים מאוד.

ידיות הרוכב קונבנציונליות, כשעל ידית שמאל ממוקמים כפתורי השליטה במערכות האלקטרוניות, ועל ידית ימין האבזור הרגיל, כשבמיקום הקלאסי של כפתור ההתנעה ממוקם כתפור איתות החירום, וכפתור ההתנעה (התנעה בלחיצה אחת, לחץ, והאופנוע יפעיל את המתנע כל שצריך, ויתנתק בזמן. פאק, אפילו להרוס את הסטרטר כבר לא נותנים) מעליו משולב במשבת החירום. לא זוכר פעם אחת שהתנעתי את האופנוע בלחיצה ראשונה, ואת רוב ההקפות עשיתי כשמאותתי החירום פועלים…
 

כאמור, לג'יקסר החדש שלושה מצבי רכיבה, וכן בקרת אחיזה בעלת עשרה מצבי רכיבה, כש-1 עד 6 מיועד לרכיבה ספורטיבית, ו-7-10, מיועד לתנאי רכיבה בגשם.

אנחנו כיילנו את הנסיין על מצב אחיזה 5. בשילוב עם תנאי אחיזה לא אופטימליים, וכוח מנוע מפלצתי בהשוואה לתוואי מסלול פצאל, בקרת האחיזה עבדה שוב ושוב בפנייה הארוכה שמאלה. אופן הפעולה של בקרת האחיזה, לפחות במצב 5, מאפשר לך גם לצאת על הצד מהפנייה עם מנת גז בריאה (כשהאחיזה לא משהו כן?), ועדיין, לא לאבד מהמומנט, חרף התערבות הבקרה במהלך עבודת המנוע. מכל בקרות האחיזה שהצלחתי להכניס לפעולה בכלים אחרים, זו הבקרה הכי נהדרת שהכרתי והכי לא מורגשת. דרך הפעולה שלה כאמור, לא ממש מפריעה לצבור מהירות, והסאונד שלה, וואו. חיוך מאוזן לאוזן נמרח לך על הפרצוף כשאתה מתחיל להכיר את המערכת, ולנצל אותה באופן מודע וצפוי. גם בישורת האחורית, על פניית הקינק האכזרית בסופה, לעשות אותה עם הג'יקסר החדש לעומת ה- SV האישי שלי, היה באמת כמו לשבת מול מאוורר בפריקסט בבסיס בבקעה בצהרי יולי עצבני במיוחד, לעומת ישיבה בחדרו הממוזג של מפקד האוגדה, כמה קילומטרים משם במעלה אפרים. שמיים וארץ. הגעה בשלישי לקינק, הורדה של שני הילוכים על הברקס, בלי מצמד, והקוויקשיפטר החדש של סוזוקי נותן לך סוג של גז ביניים בעצמו.  וכלום. אין החלקת גלגל, אין אבדן אחיזה, אפילו לא הקליקים המוכרים של מערכת ABS בפעולה. כלום. האטה חלקה, ליניארית, ללא דרמות, במשטח עם אחיזה בינונית. ההפלקה לצד מתבצעת באופן כזה, שאתה בטוח שאין מצב, זה לא אופנוע ליטר. לקח לי רגע להבין, עוד הקפה להפנים, ועוד הקפה להתחיל לחגוג את האופנוע הזה. תיבת ההילוכים אגב, היא סוזוקית אופיינית. חדה, מאוד מדויקת ומאוד הדוקה. עכשיו מסתבר שסוזוקי יודעים לשלב מערכות אלקטרוניות מעולות (למה חיכו עד עכשיו?!)

 
העלאה לשני, הטייה של הג'יקסר על הצד הימני ומשיכה בריאה של המצערת ושוב בקרת האחיזה מסייעת לרגע, הילוך שלישי, ירידה מתונה, ואתה כבר צריך להתכונן לפנייה הארוכה ארוכה שמאלה. ועל הצד, הג'יקסר יהלום אמיתי. יציב מאוד ונוסך ביטחון, נינוח ורגוע, מסיר ממך דאגות באופן כזה שיש לך מספיק שקט להחזיר סדר לנשימה ולתכנן את הכניסה לפנייה הבאה (שמאלה אם אתם שואלים).
 
המנוע החדש בהחלט מרשים. קדח המנוע שונה, חלל הצילינדר הורחב ומהלך הבוכנה התקצר. נתון שמאפשר למנוע הג'יקסר לטפס לגבהים חדשים ומרשימים של 14,500 סל"ד. כדי לטפל באבדן הצפוי של המומנט בשל תצורת המנוע החדשה, סוזוקי ציידה את המנוע לראשונה בתזמון שסתומים משתנה לאורך הסל"ד, שנועד לעבות את המומנט בסל"ד נמוך ובינוני, ולאפשר כאמור, למנוע לנשום בחופשיות עד למנתק ההצתה. ואכן, סוזוקי מתגאה ב- 199 כ"ס בגל הארכובה, לעומת 183 בדגם היוצא, ושלל מערכות אלקטרוניות שנועדו להעביר את הכוח העצום הזה לגלגל האחורי, בלי להעיף את הרוכב גס המצערת השמימה.
ראוי לציין כי חלק ניכר מהספק המנוע נמצא בין 10,000 סל"ד למנתק ההצתה. מכיוון ששני הכלים שהופקדו בידינו היו עדיין בהרצה הבסיסית שלהם, עם פחות מ-100 ק"מ בגרסת ה- R ובערך 350 ק"מ בגרסת ה- A על השעון, ומכיוון שהכלים נמצאים בבעלות שני רוכבים פדנטים, שמחזיקים את הכלים שלהם ברמת חדר תצוגה, ובשל תוואי מסלול פצאל שלא ממש מאפשר לטוס מעל 150 ועד 290 קמ"ש, לא ניתן היה במבחן הזה להתרשם מעוצמת המנוע, ודרך חלוקת הכוח על פני קשת הסל"ד בצורה שלמה.  

עוד דגמנו במבחן הזה את הדגם הבסיסי של הג'יקסר החדש.
בגדול, המנוע, השלדה, והזרוע האחורית זהים לגמרי, כמו גם לוח השעונים.

ההבדלים נמצאים בתוספות ובמערכות האלקטרוניות בהן מצויד האופנוע. בולט לעין ההבדל בין המתלים של גרסת ה- R למתלים של גרסת ה- A, כשהראשון מצויד מתלה קדמי הפוך מבית שוואה עם שני מיכלים לקירור שמן המתלה, לעומת מתלים יותר סטנדרטיים, בדגם ה-A, גם מבית שוואה. ברמת הרכיבה של המשחיזן הישראלי המצוי שמסתובב בשבתות בשדות הציד של מלכישוע וסדום-ערד, ובימי מסלול במסלול הקטן של פצאל, לא יורגש הבדל משמעותי בין שתי מערכות המתלים.

ואוו! הסוזוקי GSX-R1000 מגיע עם דוד שמש?

 

מעבר למתלים, ההבדלים בין שתי הגרסאות הם קוויקשיפטר, שהוא אופציונלי בגרסה הבסיסית, בקרת זינוק מהמקום שלא קיימת בגרסה הבסיסית, וסוללה קלה יותר בגרסת ה-R. מכיוון שתקנות ייבוא הרכב בישראל אוסרות ייבוא של כלים מסוימים שלא מצוידים במערכת ABS, מצוידת גם הגרסה הבסיסית של הג'יקסר במערכת ABS, כשבחו"ל היא אופציונלית עם תוספת תשלום בדגם הבסיסי. 

לסיכום, סוזוקי הלכו כברת דרך משמעותית עם הדגם החדש של הג'יקסר ליטר שלהם, כשהמטרה הברורה היא לחזור להגמוניה בסגמנט היוקרתי הזה.

התוצאה היא אופנוע קל וזריז, בעל כוח בלתי נגמר ומערכות אלקטרוניות מעולות שנועדו לסייע לרוכב להשתלט על אורוות סוסי הפרא הזו. אם הוא חד יותר, חזק יותר ומהיר יותר בישורת ועל הצד ממתחריו מבית קאוואסאקי, דוקאטי, ב.מ.וו ואפריליה, רק הזמן יגיד.

 

• כאמור, בשל תנאים אובייקטיביים לא ניתן היה במהלך המבחן לעבור את קו ה- 10,000 סל"ד, שם מנוע הבעירה הפנימית של הג'יקסר משנה חברבורותיו והופך למנוע רקטי, אך בהחלט ניתן היה להתרשם, ללמוד ולכתוב על יתר התכונות הדינמיות של האופנוע.
• בעוד כמה שבועות, כשההרצה תסתיים, נוכל לקחת את הג'יקסר החדש לרכיבה משמעותית בכבישי הרי ירושלים, ולדווח על החיים איתו מחוץ למסלול סגור.

• יכולנו להמשיך ולכתוב עד אין סוף על כל מערכת אלקטרונית, ממנתק ההצתה, עבור בתזמון השסתומים המשתנה ועד להבדלים בין המתלים של שתי הגרסאות, אבל נניח את זה לטכנולוג שלנו, רביב כהן.
• עד עכשיו, 32 שעות אחרי המבחן המגבת עדיין לא התייבשה, גם לא החולצה המנדפת אותה לבשתי למבחן. מסקנה? תלה בגדים רטובים מזיעה ואל תזרוק אותם לסל הכביסה, זה סתם מסריח…

 

 


ניסים ברדה על ה- 
GSX-R1000R
אופנוע ואהבה הולכים יחד.
כמו באהבה – כך באופנועים, ראשית אנחנו מתאהבים במראה (לא שזה תמיד נכון לעשות) – המכונה הזו יפה, חתיכה, קווים שהלב אוהב; בקיצור, להתאהב.
אני רוכב בשנים האחרונות על ליטרים, ספורטיביים יותר ופחות.
האופנוע הזה לקח את ה-1000 ל-600, אני מתכוון שאם עד היום הליטר של סוזוקי היה אופנוע מצוין, "רגיש לרוכב", בעל מומנט מצוין, התנהגות כביש טובה, מעט כבדה שאפילו מידי פעם קראתי לו, ל-R1000, אופנוע טורינג, באו המהנדסים של סוזוקי ויצרו כאן אופנוע אחר וחדש לגמרי. אבל ממש כך.
 איך שאתה מתיישב עליו אתה מיד מרגיש ומבין שהוא קטן יותר, ובטח שייתן לך יותר ממה שקיבלת מ- "הדור הישן" עד היום.
ובקצרה כי אכלתי לכם כבר את הראש – האופנוע מרגיש קצר יותר, זריז יותר, עם מומנט מצוין כבר מלמטה, התנהגות ומתלים פשוט יוצאים מהכלל ויכולת שליטה על סוס הפרא הזה כראוי, וברור שזה במיוחד בזכות כל המחשוב, הבקרות והטכנולוגיה המתקדמת.
העברת ההילוכים המהירה פשוט מושלמת, העברה מתבצעת בצורה חלקה במהירות הבזק, הבלמים נפלאים, מיקום הכידון והכפתורים, התצוגה של לוח השעונים – כולם מצוינים.
 בקיצור, כפי שכבר כתבתי – פשוט להתאהב מחדש, כי אופנוע ואהבה, הולכים ביחד.

 


 


סטפן אבנדיצ'י על ה- 
GSX-R1000R
ה-R1000 החדש חד יותר ומרגיש קל יותר מהדגם הקודם, אם זאת עדיין נעים יחסית לאופנוע ספורטיבי.

זכיתי לרכב על הגרסה הרגילה שלו וגם על גרסת ה-R המשופרת, ההבדלים במתלים מוחשיים לטובת דגם ה-R במיוחד בצלילה על הבלמים בכניסה לפניות: כאילו שהוא עוזר לך להיכנס אליהן ללא דרמות ומקל על שמירת קווי הפניה הנבחרים. ככל שלוחצים אותו יותר, כך הוא יושב טוב יותר ונכנס טוב יותר לפניות.

ההבדל בין המתלים בשני הכלים האלה הוא שבדגם ה-R הם פרוגרסיביים יותר. זאת אומרת שהם מרגישים רכים יותר במהלך הראשוני שלהם אך עדיין יציבים, ומצד שני, ככל שקצב הרכיבה גובר, הם סופגים יעיל יותר את תחלואי האספלט וכל סוגי המהמורות.

כנראה גם שדגם ה-R מעט נמוך יותר בחלקו הקדמי (גובה חיבור משולשי ההיגוי על המתלים הקדמיים) וזה משהו שמחדד את גאומטריית ההיגוי מקדימה ובכך תורם לעדיפות הקיימת על פני הדגם הרגיל בכניסה לפניות.
אפשר לצמצם את הפער הקיים ע"י שינוי בכיול המתלים והגאומטריה בדגם הרגיל, אך פעולה זו תהיה נחוצה רק לרוכבים מקצועיים שכל מה שעומד בראש מעייניהם הוא קיצור של זמני ההקפה במסלולים.
לרוכב ממוצע, מתלי הג'יקסר הרגיל יספיקו מעל ומעבר ..
יחד עם שלל הבקרות, גם מערכת ההזרקה עובדת ללא דופי בכל המצבים: האצות, תאוטות, חזרה לגז בפניות ושמירה על גז קבוע, היכן שצריך ובכל סל"ד. בכל זאת הפריעו לי אישית שני דברים: 
1. כמו בכל שאר האופנועים הספורטיביים היום, הימצאות ABS בבלם הקדמי בשנים האחרונות גורם מבחינתי לשני דברים שליליים: מהלך ידית ארוך יותר, ובנוסף הפידבק בידית הבלם נפגע מאחר ובין היתר כמות נוזל הבלם רבה יותר. 
2. אינני אוהב משככי היגוי באופנועי ספורט, הם גורמים להיגוי קשה ומאמץ יתר בעת שינויי כיוון.
לסיכום, זאת הפעם הראשונה בחיי שלרגע התחלתי לשקול מעבר לאופנוע ליטר…

 

 

 


אולג שארקי – מועדון החלומות הישראלי DreamClub
מבחינת המראה אהבתי את הלדים ליד הפנס הראשי בדגם ה-R שאין בג׳יקסר הרגיל, סוזוקי עשו אופנוע חתיך עם יכולות אדירות:
האופנוע מרגיש קליל, עוצמתי, אפילו בסל"ד נמוך והילוך גבוה פתיחת מצערת והאופנוע טס קדימה.  הקוויק-שיפטר נהדר, העברה פשוטה של הילוך הופכת למדליקה וזריזה. בקרת המשיכה עם 10 דרגות, נותנת מעטפת בטיחות מצד אחד ומצד שני ניתוק שלה נותן חופש מלא, חסרה לי אפשרות לניתוק ה-ABS כשבקרת האחיזה מבוטלת לחלוטין.
מומלץ מיד להחליף אגזוז ומחרשה לקטנים יותר.
 

 

 

 


יוסי גואטה – בעל GSX-R1000 החדש, אישימוטו
קיבלתי את הג'יקסר שבוע שעבר כולי התרגשות והרבה חששות לעבור מ-750 ל- 1000.
הדבר היחיד שחששתי זה לאבד את הזריזות של ה-750 שאני כל כך אוהב.
זה התחיל כבר ביום שבת כשרכבתי לאזור שאני מכיר טוב צובה-סטף-נס הרים ועמק האלה כשאני עוד בהרצה ולא עובר 7,000 סל"ד. נכנסו לכיוון צובה, כביש מאוד טכני, והאופנוע מגיב בצורה מדהימה – אפשר לומר קרוב מאוד לתחושות של ה-750 אבל המומנט גבוה הרבה יותר.
כשהגענו למסלול בפצאל בשעה 6 בבוקר, השמש רק התחילה לעלות, ואנחנו רוכבים על הג'יקסר במסלול לא מוכר. המכונה היפנית הזאת מתפקדת כמו שעון שוויצרי, הרבה כח, דיוק, זריזות ומערכות הבקרה המדהימות שאני עדיין לא מכיר כל כך – אבל נותנות ביטחון רב. איך אמרתי פעם: אני מת להכיר את היפני שיצר את המכונה הזאת.
 

 

 


אליפלט – בעל GSX-R1000 שנת 2013
אחרי 26 שנים על ג'יקסרים לדורותיהם וההתפתחות שלהם מדגם לדגם, הפעם סוזוקי התעלו על עצמם ויצרו אופנוע חדש לגמרי, שמלבד נוחות הרכיבה האופיינית כל כך לסוזוקי, הם חידשו בכל פרמטר אחר את האופנוע. עליתי עליו אחרי כמה הקפות טובות על הג'יקסר 2013 שלי ומייד הרגשתי בהבדל המשמעותי ביותר – האופנוע מזכיר יותר את ה-750 ואפילו את ה-600 מבחינת הגודל והזריזות המטורפת שלו, מצד שני יש לו הספק מטורף של כח עם מומנט חזק גם בטורים נמוכים. הקוויק-שיפטר מורגש כבר בהילוך הראשון כאשר ההילוך משולב ללא שום התנגדות וכל שאר ההילוכים עוברים בצורה חלקה למעלה ולמטה. בקרת האחיזה מורגשת גם היא, ברכיבה ספורטיבית אני מעדיף לנתק אותה אבל אין ספק שביום יום היא יכולה להיות ההבדל בין החלקה בסיבוב ובין תנודה קלילה באופנוע.
אחרי 9 שנים עם דגם מאוד מאוד מוצלח ואהוב עלי סוזוקי הצליחו לייצר יצירת אומנות ספורטיבית שבאמת מחדשת את חווית הרכיבה גם לרוכבים וותיקים כמוני.
 

 


שרון אביר – אישימוטו
אז ככה – בגדול באתי מאוד חלוד, עליתי על ה-SV של נימיץ ונלחמתי מאוד באופנוע. כשעליתי על החדש, בתור התחלה הרגשתי שהאופנוע קצר ומרגיש כמו 600 סמ"ק, היגוי חד מאוד ואפילו עם מכות גז עצבניות לא הצלחתי להוציא את האופנוע משלוותו למעט תחושת ריחוף בגלגל הקדמי ביציאה אגרסיבית מפנייה בסל"ד גבוהה, גם אז האופנוע לא מאבד כיוון, קוויק-שיפטר מדהים ומדויק מאוד, גם בהורדת הילוכים בסיבוב הארוך במסלול נכנסתי בהילוך שני וגם בשלישי עם מצערת פתוחה עד הסוף והאופנוע לא מאבד אחיזה – הבקרה עובדת מושלם ונותנת תחושה שאין בעיה להיכנס לסיבוב עם גז פתוח והיא תתקן. האופנוע הפחיד אותי מכיוון שכל הקפה שעשיתי עלתה תחושת הביטחון בנוסף הרגשתי שכל סיבוב אני עושה מהר יותר ויותר. אופנוע מדהים שמרגיש כמו 600 עם מנוע מפלצתי ויושב כמו רכבת; ממש נותן תחושה שאפשר לעשות הכל.
משהו נוסף לגבי בלימות, לאחר יציאה מפניה מהירה וכניסה לסיבוב בירידה על הבלמים, האופנוע ממש נשתל, האחורי נותן תחושה שהוא עומד להינעל אך הבקרות מתפקדות מדהים ומונעות זאת גם בתפעול אגרסיבי של האופנוע.



 


מאיר (מוחי) – בעל GSX-R1000 דגם 2016

מרגיש קליל מאוד וצולל לתוך הפניות ללא מאמץ, גם להפוך כיוון מצד לצד ממש קל.

הקוויק-שיפטר מתפקד בצורה נפלאה וחלקה אפילו בתחום הסל"ד המאוד נמוך.
המתלים נותנים פידבק מאוד טוב מהכביש ובשילוב עם מערכת בקרת האחיזה ההרגשה היא שניתן לפתוח גז בלי פחד בכלל והאופנוע ישמור עליך

לסיכום: אופנוע שונה (לטובה) לחלוטין מקודמו ומעניק חווית רכיבה מרגשת, מהנה והכי חשוב – בטוחה.


אריק רוזנבלום
האופנוע חזק, מרגישים את זה גם בלי לפתוח מצערת מעבר לחצי, מלא מומנט למטה ובשילוב חלוקת הילוכים נכונה וקוויק-שיפטר מרגיש שאין, ולא יהיה סוף לכוח.
האופנוע חתיך, יפיפה ברמות, למעט הג'אנטים שנראים זולים – הכל מרגיש מיליון דולר, החל מהצביעה המוקפדת ועד למפסקים. מגיע עם דוד שמש כרומגן במתנה.
הצליל שלו (עם אגזוז יושימורה קרבון) משכר ומגרה לפתוח עוד ועוד גז, או כמו שאמר נימיץ – חייבים להקליט אותו, כשבקרת האחיזה נכנסת לפעולה יש לו גירגור מטריף חושים.
 

 

תודות מיוחדות:

ההפקה הזו לא היתה מתקיימת לולא עזרה, סיוע ותמיכה של מיקי יוחאי; סטפן אבנדיצ'י, תומר לשר, מוותיקי המערכת; עורך הווידאו ורוכב מוכשר בפני עצמו, אליפלט הידוע בכינויו אליפלצת; יוסי גואטה מאישימוטו שהפקיר בידינו הגסות את הג'יקסר הדנדש שלו ושמע אותנו שוב ושוב עוברים את 7,000 הסל"ד שהבטחנו לו שלא נעבור; מאיר (מוחי) האיש שלנו למשימות מיוחדות; שרון אביר הלילה מאישימוטו; אביהו הבוחן שלנו ממיאמי; לאולג שרקי שליווה אותנו למסלול, הסביר לנו עליו ודיגמן באומנות בסרטוני הווידאו שלנו עם המאזדה מיאטה; לאסף לביא רכז המערכת הנאמן; לגלעד בן זקן; לעדי בראון שצילם וסייע בשאר מטלות מכל הלב; לניסים ברדה שהעמיד למבחן את הג'יקסר הפרטי שלו ואפשר את כל ההפקה, ולאריק רוזנבלום שהפיק, ארגן וניצח על ההפקה הגדולה הזו. תודה לקבוצת 'כלמוביל' יבואנית יונדאי, ארז בנק ורועי נח מסניף ת"א שהעמידו לרשותנו את הסונטה החדישה כרכב הסיוע.

תעודת זהות

 

סוזוקי GSX-R1000R

 

מחיר: 157,956 ש"ח

 

סוזוקי GSX-R1000

 

מחיר: 134,956 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רישיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: מקורר מים, ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים

 

נפח: 999 סמ"ק

 

הספק: 199 כ"ס (בגל הארכובה) (לעומת 183 בדגם היוצא)

 

בולם קדמי: תוצרת SHOWA, כיוונון מלא

 

בולם אחורי: 43 מ"מ, תוצרת SHOWA, כיוונון מלא

 

בלם קדמי: ברמבו, שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ (לעומת 310 בדגם היוצא), קאליפר 4 בוכנות רדיאלי

 

בלם אחורי: קאליפר בוכנה בודדת, דיסק בקוטר 220 מ"מ

 

מדידות

 

גובה מושב: 825 מ"מ

 

משקל רטוב: 203 ק"ג

 

בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ

 

קיבולת מיכל דלק: 16 ליטר

 

27 תגובות ל סיפוRי 1000 לילה ולילה | מבחן סוזוקי GSX-R1000R

  1. אוףףףףףף………איזו כתבה !!!!!!!!
    משהו !!!!!!

  2. תבחנו את כל הליטרים RR שנדע מה לקנות ב2018 ,

  3. נימיץ, אחלה כתבה, עושה חשק לקנות אחד (ואז להתמודד עם גירושים וכו) 😉

  4. אני מניח שכל מה שנכתב, נכתב על דגם ה R
    מה לגבי דגם ה A ?
    סטפו התייחס לבולמים הקדמיים ואמר (בניגוד לנימיץ) שכן מורגש ההבדל ביניהם.
    מה עם בקרות ?
    תודה

  5. את המקום הראשון תופס ה RSV4RF המעודכן של אפריליה שהגיקסר לידו נראה איך נאמר מעט חיוור

  6. החבר'ה הטובים עושים חיים ועל הדרך ממשיכים להביא אחלה כתבות ותרבות רכיבה מגרה ומהנה.
    תענוג אחים שלי!

  7. מבחן נפלא מעביר את החוויה שלכם אל הקורא.
    וד"א מה הקשר של דוגרי למוטו?

  8. הייתי שמח להשתתף במבחן כזה איתכם.
    מוכן לעזור בכל דבר שאצטרך.
    נראה כייף גדול.
    מבחן מעולה. נהנתי לקרוא ולהתעמק במה שכתבתם.

  9. הם כתבתו שהאופנועים זהים פרט למטלים ועוד מספר דברים קטנים.
    התעלתם. מבחן מושקע מקיף ומעניין.
    בהצלחה בהמשך הדרך.

  10. עוד כתבה יבשה (י' בקמץ ), לא עושה חשק לרכב אפילו על פיאג'ו סי. הבנו, המנופים נופלים לידיים, ההילוכים עוברים, בחיי עדיף שנצ.

  11. פעם זה היה הרוכב, היום ללא ספק זה האופנוע.

  12. יבשה אה.. תתנדף אם לא מתאים, מעניין שזה יבש לך. למד אותנו משהו אחד על אקשן וטהרת בנזין או שאתה פשוט אוכל את הלב.

  13. רוצה גם, גואטה מתחלפים עם הxsr?

  14. תותחים אחד אחד.
    כתבה מצויינת.

  15. כתבה מעולה כייף לקרוא ולהנות.
    מעלה זכרונות עברו.

  16. ושלא יענו לי אבל הם נסעו במסלול.
    כי אלו לא אופנועי מסלול.

  17. האופנועים האלו מתאימים גם לכביש הציבורי
    אם יש נהג שיגיד לך שלא עבר את המהירות המותרת הוא שקרן.

  18. …כלום לא יעזור. זה יהיה הפקטור עבור קהל הצרכנים הפוטנציאלי בעולם ובישראל, והוא מתחיל בכלל…ביפאן.

  19. חברים איך הגיקסר החדש למול הk6 האגדי אף אחד לא התיחס לזה

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל