מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
זמן לפרויקט: זירו FX טראקר
אביעד רייס
צילום: יצרן
טוב, זה אחד היפים שראינו בזמן האחרון – קבלו את הזירו FX טראקר של סדנת Claymoto. נכון שאופנועים חשמליים הם העתיד, אבל סאונד מענג הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. אנחנו מודים, אופנוע חשמלי יכול לפעמים להוריד קצת את החשק – אבל לא במקרה של האופנוע הבא!
בעליה של סדנת Claymoto, ניק גרבליי, האחראית ל-"Quiet Riot", הוא בריטי לשעבר המתגורר כיום במינכן. גרבליי, מעצב מוכר בתעשייה שביצע פרויקטים רבים עם חברות גדולות כגון TVS והיה גם שותף בפיתוח האופנוע החדש של זירו, ה-ZR/F. גרבליי מחזיק גם בשני פרסי עיצוב נחשקים של "קונספט השנה". את ה-FX טראקר, בנה גרבליי לעצמו.
הבסיס לפרויקט הוא כאמור ה-FX מבית יצרנית האופנועים החשמליים, זירו. בניית האופנוע לקחה בסביבות ה-80 שעות עבודה, וההשראה, מאופנועי ה"פלאט-טראק" של שנות ה-70 וה-80, כשענף ספורט מוטורי זה היה בתור הזהב שלו. התהליך החל בעיצוב גוף האופנוע בשימוש ב-Clay – חימר קל ששימש בעבר לגיבוש העיצוב הראשוני. בעידן העיצוב הנוכחי, התהליך מתחיל במחשב, ולא בשתי ידיים, אך כאן הלכו על "אולד-סקול" – עם מראה שהוצבה אל מול הגוף המתגבש כדי לראות את הצורה כולה – וברגע שהגיעו לתוצאה מושלמת – נסרקה היצירה והפכה לגוף פלסטיק, ואח"כ לקרבון.
ה-FX ממודל 2017 (שהוענק אישית לגרבליי מזירו עצמה), מפיק הספק של 46 כ"ס ומומנט מכובד של 10.8 קג"מ, ביצועים שהוא משחרר כמובן כבר על ההתחלה. גרבליי מספר שהוא חסיד גדול של מינימליסטיות וצמצום איפה שרק אפשר – וכך הסיפור גם כאן, עם גוף הקרבון בבנייה אישית שהותאם במיוחד לשלדה המקורית – ושוקל 2.4 ק"ג בלבד.
אם כן – השלדה והמנוע נשארו מקוריים – אבל כל השאר ממש לא, ובתוך כך חישוקי SunRims עם צמיגי פלאט-טראק של שינקו, מתלים משודרגים, שרשרת וגג"ש אחורי במקום רצועה (שבדגם הרגיל), פלטות מספר בחזית וצידי האופנוע – כיאה לאופנוע פלאט-טראק אמיתי, תאורה מעוצבת, לוח תצוגה ועוד ועוד – הרשימה ארוכה מכדי לכתוב אותה.
האם בזירו ירימו את הכפפה ויהפכו את היצירה המדהימה הזו לדגם ביצור סדרתי? אנחנו חושבים שהיא חייבת. אין לנו הרבה מה להוסיף מעבר לזה, חוץ מהעובדה שאנחנו פשוט חייבים כזה!
אולי אתםמוכנים, אבל אני לא! עיצוב מזוויע. שיתקדם כבר, לא כולם צריכים להיראות אותו דבר. שילמד מההוא עם הדייסון בכתבה אחרת.