fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

14.6 כ"ס – קסדה בראש טוב

14.6 כ"ס – קסדה בראש טוב

צח כנען

צילום: Zoobri photo team

לפני כעשור חווינו ברחבי הארץ, ובעיקר בירושלים, עשרות פיגועים. לוחמי יחידת היס"מ של המשטרה, עבדו ימים כלילות ברכיבות בלתי פוסקות על הקאוואסקי KLE לשם סיכול פעילות חבלנית עויינת וזו הייתה הפעם הראשונה בה ראיתי קסדה נפתחת, שאני אישית מכנה: קסדה הנפתחת מהסנטר. כמובן שבחירת כוחות הביטחון בקסדת שואי מולטילק, נבעה מנסיבות סוג העבודה התובענית המאפשרת ללוחמים גם להסתער ולתפקד ללא מגבלה ובמידה וקיים הצורך בשימוש בנשק.

ניגשתי למוסך בו הם נהגו לטפל בסוסים הממונעים וביקשתי הסבר על הקסדות הללו- חסרונות ויתרונות. התכונה הבולטת שצוינה בפניי הייתה ההגנה על הסנטר בעת תאונה או החלקה ונפילה חס וחלילה. מאז ועד היום חלו התפתחויות במבחר הרב של כל סוגי הקסדות הנמכרות בארץ ובעולם. כשההתפתחות האחרונה היא "חוק אבי כהן" ז"ל, האוסר על חבישת קסדות חצי או קלימרו בלשון העם למורעלי ההארלי. חשוב מכך, קיים גם תקן לנפתחות הקובע כי קסדה זו נדרשת להיות זהה באיכותה לקסדה שלמה.

הרבה הוסבר ויוסבר על החשיבות הרבה בהתאמת הקסדה לראש הרוכב. אפרט בקצרה, כי תמיד טוב ובטוח לרענן נהלים מדי פעם. בעת מדידת קסדה חדשה צריכים להתקיים מספר התאמות:
חשוב להקפיד על היצמדות לכל חלקי הגולגולת על אף שלכל אחד מאיתנו מבנה גולגולת שונה וההתאמה היא אינדיווידואלית. הדגש ניתן על אזור המצח. רצוי שיהיה רווח בו ניתן להכניס אצבע בין המצח לחלק הפנימי של חזית הקסדה. אי נוחות באזור הלחיים מקובלת ורצויה בהחלט כיוון שהריפוד יתרכך, ישתנה ויותאם לצידי הפנים במשך שבוע של שימוש. והכי חשוב שהקסדה שלא תלחץ או תהיה מסורבלת וכבדה מדי.

בעבר נהגו למדוד עם סנטימטר בד של תופרות, את היקף הגולגולת בקו המצח (56 ס"מ ברגע זה, ותמיד הלכתי על 58 ס"מ). וכיום המידות מופיעות כמו בחולצות: S, M, L, XL וכן מצוין משקלה. כשכמובן ישנה סקאלת מידות שונה עבור ילדים. לפיכך קסדה של יצרן מסוים ההולמת אותנו במידה L, אצל יצרן אחר מתאימה לנו במידת XL. אז בין ימי גשם תיאורטיים או אמיתיים מצד חזאי מזג-האוויר, ניגשתי למדוד קסדות. התחושה האישית חלומית. נוחות, פרקטיות, טונות של העצמת הביטחון האישי וכיף. הכי כיף בעולם, כמו מכנסי ג'ינס לאחר כביסה ראשונה, הצמודים לישבן של דוגמנית בז'ורנאל.
קסדת השטח בנויה באופן שונה. המרחק הרב בין הפנים לצד הפנימי של החזית מאפשר שימוש בצינורית שתייה מתרמיל המים הצמוד. המצחייה הגדולה מספקת הגנה מפני קרני השמש. תפקיד משקפי האבק, בניגוד למשקף סטנדרטי, הוא חסימה משובחת מפני אבק, חול, זבובים ומרעין בישין.

אני התחלתי לרכב בגיל16, שזה יוצא בשנת 1983 כשפורסמו אז שתי המלצות שהן בגדר חובה. ראשית, יש להחליף קסדה מדי ארבע שנים או מיד לאחר מפגש טראגי עם הכביש בתאונה. הונפקו אז מדבקות בהן צוין כי "אין להסיר בעת תאונה", מכיוון שהסרת קסדה עלולה להחמיר את הפגיעה ולשדר לעמוד השדרה שוק נוסף עד בלתי הפיך. בפעם האחרונה שנישקתי מכונית וקובעתי לקרש באמבולנס, כשהגעתי לחדר מיון, שאלה אותי האחות ("שאוהבת אותנו") האם אני מסוגל להסיר את הקסדה לבדי בזהירות. אמנם מערכותיי היו משובשות במקצת אך כנראה ההסרה הטבעית העצמאית שלי והיכרותי עם פלג גופי העליון הביאה אותה להטיל עליי משימה זו.  במקרה פינוי נוסף של מד"א, כשגירדו אותי כמו ממרח שוקולד מהכביש, רשם הפארמדיק בדו"ח: "הסיר את הקסדה בעצמו".

השבוע כיבסתי את הקסדות, כן, קסדות ברבים ולא ביחיד. מילאתי את האמבטיה באבקת כביסה והנחתי שם את כל השש. הרמתם גבה? אלו השש מתוך השלוש-עשרה שליוו אותי. מתוך החובה להצטייד בכל ארבע שנים ואני הרי אזרח המקפיד אחר הוראות שימוש. שש שלמות ושבע בפורמט שלושת-רבעי. אמנם במחשב-הכיס מתקבלת התוצאה 7.25 יחידות, אבל קיימת בי הנטייה הגרידית להתחדש ולהשתכלל. מה רע? אם במקרה התעוררתי על צד ימין ונדלקתי על בובה חדשה והיה ממון בכיסי אז התפנקתי. לא אמנה את הפאקים או ההצלחות בבחירתן, כשמותגים זה לא אני, אך אציין כי בראשונה חובר המשקף בטיקטקים ומספר שתיים הייתה קסדה מסוג NAVA היסטורית, עם משקף מעצבן וארור ברמות, שנפתח בצורה מדורגת עם מערכת צירים, כמו ספויילר אחורי של מכונית רודסטר מודרנית. קסדה אירופאית אחת שהייתה ממש ממש טובה ואהובה, נגנבה מתא-האכסון מתחת למושב ושמונה נמכרו.
מסקנותיי מיום המדידות הזה מסתכמות בציטוטם של הכורדי והתורכי, מוריי המכובדים: ממוצע המהירות של מאה קמ"ש זהו בדיוק טווח המהירות שבו הקסדה הכי חשובה. אם מחיר קסדה טובה הוא אלף ש"ח את הראש לא ניתן לרכוש גם במליון.

מגדילים ראש – כיצד לבחור קסדה נכונה

18 תגובות ל 14.6 כ"ס – קסדה בראש טוב

  1. ואז זה בא לידי ביטוי גם במשקל שלה על הרא שזה פשוט יותר נוח לנעים ברכיבה.

  2. רק במידה משמת קונדישינר.. לא רואה שום בעיה.
    אחלה טור.

  3. לפי תמונה ראשית 2012, אני בטוח שפגשתי אותך בשחר אופנועים עכשיו… שבוע נפלא

  4. שואי שנת 2003, נהנתי ממנה מאוד, היום היא עציץ… כי חבל היה לי לזרוק אותה. אהבתי את הטור

  5. היא לחצה לי קצת בלחיים והחלפתי למידה גדולה יותר, ועכשיו הבנתי שזו טעות, תודה על השיעור.

  6. ולהחליף אותה בחדשה שהיא מתבלה, במקום להחזיק כמה יחד.

  7. מה עושים עם הריפודים לא פריקים, האם אפשר להכניס את כל הקסדה?

  8. אבל בלי קשר, למה לעזאזל צריך לחכות שמישהו מפורסם ימות כדי להוציא חוק ?

  9. אפשר להזכיר גם את העניין האופנתי, וגם שעם קסדה קשה לזהות את הפנים שלך….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל