fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מדד החוליגניזם: משה שחם

מדד החוליגניזם: משה שחם

משה שחם

צילום: נועם עופרן

את הדיוק הראשון פגשתי ב-2009 בנפח 690 סמ"ק, משם המשכתי לסופר דיוק 990 וממש לאחרונה התיישבתי על קרש בדמות סופר דיוק R990 שאותו מכרתי מטעמי שמירה על הרישיון/גב/ישבן. תהיתי האם האח האמצעי יכול לספק את אותם רגעים.

כשהתבקשתי מאריק להצטרף למבחן על הדיוק 390 הרמתי זוג גבות ופתחתי זוג עיניים, "מה אני יכול לתרום?", שאלתי. אריק רוזנבלום ענה לי "תבוא צריך אותך לאיזה עניין". וכשאריק אומר "עניין" זה אומר צרות. הרי אני לא בוחן מן השורה, בכל אופן לא כזה מוסמך, אני לא רהוט ויסודי כמו דורון וקנין ובטח שלא יורד לפרטים הטכניים ומעביר תחושות מהכביש כמו סטפן אבנדיצ'י. אבל אמרתי "יאללה מה יכול להיות נשרוף כמה שעות ונציק לסולומון".

הגעתי למקום חצי ישן רק כדי לראות את סולומון משחק עם הדיוק בין איי החנייה בתוך המגרש כאילו הוא גולש על רולר-בליידס. התמקמתי ליד הצלמים ונהניתי לראות את טל מחייך בתוך הקסדה ביציאה מכל פניה. אחרי שכנראה החליט לנוח, העביר לי את המפתח ואמר לי "אתה חייב לנסות אותו", ואריק אמר "תעשה מה שאתה הכי אוהב ותדווח". אז עליתי עליו ואמרתי "נו טוב מכאן רק יכול להיות יותר טוב".

הדיוק קטן, לא שאני גבוה, אבל עדיין מרגישים שה-125 וה-200 חולקים איתו את הממדים. רק את המימדים, כי הבחור עצבני ותזזיתי. כוח המנוע מורגש באזור ה-7,500 סל"ד, ותחום העבודה היעיל והאפקטיבי יגיע ברצועה שבין 5,000 סל"ד ועד קרוב למנתק, אך ניתן בהחלט לחיות איתו גם ביום יום.

יתרון וחסרון הוא ה-ABS שמסרס את יכולת ה'פאן', אך מגביר את הביטחון בבלימה גם בתוך פניה. העדפה לכלי כזה היא בעיניי ללא ABS. למזלנו אנשי ק.ט.מ הבינו את זה עוד לפניי וניתן לנתק את המערכת בלחיצת כפתור ואז מתחיל הפאן האמיתי.

אחרי שהתרגלתי לזה שהכול קצת יותר קטן סביבי ולמדתי את רצועת הכוח, פניתי לחלק שמעניין אותי בעיקר באופנועים וזה מדד החוליגניות. עליתי עליו בידיעה ש-44 כ"ס זה לא הרבה בכלל אך בהשוואה ל-DRZ סופר מוטו זה יותר, וכולם יודעים שה- DRZ יכול לספק המון פאן בתחום (כמובן שיש כלים מרגשים יותר).
אז הדיוק לא מאכזב, אבל גם לא הפיל אותי לרצפה (במובן הנפשי רגשי) הוא עולה לווילי ללא בעיה כמעט מהמקום, אך מרגיש נוח יותר להתחיל בשני. מאחר ורצועת הסל"ד נגמרת מהר יש צורך בזוית גבוהה על מנת ל"טייל" איתו בשני. מעבר לשלישי עוזר לעניין אך מאחר ולא הייתה רצועת שטח ארוכה לא יכולנו לבחון את ההמשך.
רוכבים הבוחרים בו ככלי ראשון וינסו ללמוד עליו את רזי הווילי יגלו פרטנר די רגוע ולא מאיים. המתלים קשים ותורמים לעניין המצמד עובד חלק והחלפת ההילוכים טובה מאד. הבלמים רגישים מספיק בכדי לאפשר בלימה חזקה ללא פחד איבוד אחיזה (ABS עובד מעולה). 

היה קשה למצוא מקום לבדוק איך הוא מחליק לתוך פניה, אך התחושה היא שגם את זה הוא יעשה טוב. 
בטבלה שיש לי בראש ממש ליד רשימת האופנועים שעוד לא היו לי, יש טבלה של ציונים מי הכי חוליגן. היו לי לא מעט אופנועים – מסופרספורט, דרך סופר מוטו ומשם לנייקדים, כאשר את ה'באנצ'מרק' הציב הסופר דיוק 990R. לכן הוא נקודת הייחוס שלי לכל אופנוע שאני משווה.
כאן להפתעתי ה-390 זוכה בציון 8 כי אני בטוח שמי שיתחבר אליו אחרי זמן מה יצליח להוציא ממנו המון פאן.
הוא מגיב מיד ולא מראה סימנים של קשה לו לעמוד בדרישות, המתלים עוזרים המון לתחושת הביטחון בהטיות ובמעברים מהירים מימין לשמאל.
התחושה שלי היא שמדובר על כלי שישנה את הרגלי הרכיבה של רבים שפחדו עד היום ללכת לקצה.
בינתיים אני אמתין לאח הגדול שיגיע מתישהו…






< מבחן דיוק 390 המלא >

19 תגובות ל מדד החוליגניזם: משה שחם

  1. תמיד רציתי לקרוא במבחנים על אופנועים את הקטע של הפאנטרף.

  2. מבחינתי ביצעת יריית פתיחה ונפרץ הסכר.
    ההסדר היה שאתה מביא מוצרים אני בוחן וכותב.
    מאחר והחלטת "למשוך בקולמוס" ותפסת לי את המשבצת של כתבת סופ"ש אל תתפלא אם תראה אותי פותח באסטת שמיכה מולך עם מוצרי מיגון.
    האמת גם הווילי הזה תסכל אותי כי הפעם האחרונה שהגלגל הקדמי שלי היה בגובה כזה קרה כשהוא היה על …… ליפט בטיפול. 🙂
    מושיקו אהבתי לאללה ברוך הבא למשפחה.

  3. נגיד מול DRZ או דוקאטי ?
    בכוונה בקטע של הפאן והשגעת 🙂
    אולי תבנו טבלת השוואה של מי מהנה פחות או יותר

  4. אגב גם מה שוקנין רשם לך שנון, אבל באמת איפה הכתבת סופ"ש שלו?

  5. זה לא סטרס זה מבט מדוייק 50 מטר קדימה לסוף הכביש לפני שטח עפר 🙂

  6. כל נסיעה על דו"ג היא חוויה אפילו עם הוא לא עוקר אספלט.
    אני מאמין שזה שלבים ותקופות שגורמים לעשות דברים.
    יש בארץ לא מעט חברה מוכשרים שמבצעים רכיבת סטאנט ברמה גבוהה ומדהימה שלא מביישת חול
    (אולג שרקי לדוגמא).
    זה משהו בריגוש בזמן ביצוע דברים כאלה וכמובן שכמה שיש יותר כח ככה הרבה יותר מהנה.
    בדוקאטי שהיה לי (היפרמוטרד 1100S) הייתי מחייך בכל יציאה מפניה שמשיכת מצערת מרימה את הקדמי גם בהטייה ואתה יוצא החוצה ליישר אותו וממשיל עד לפניה הבאה.
    כל אופנוע מביא את הפאן שלו בהתאם למנוע ולמתלים.
    אבל כן זה שגעון ודי מסוכן אם יורשה לי, אך שיקום הרוכב שיגיד שווילי שמתיישב טוב לא מעלה חיוך דבילי בתוך הקסדה.
    זה לא חינוכי ומסוכן ובכלל אסור אבל …..
    אני די חיי לפי הציטוט "חיים נמדדים לא לפי כמות הנשימות שנשמת אלא לפי מספר הפעמים בהם עצרת את נשימתך"

  7. אני ממש משדרג עכשיו לרישון 33 כ"ס וממש לא הייתי סגור על מה לקנות כי אני אוהב מאד כלי של פאן ולא משהו משעמם
    זה רחוק לי מהקציב אבל נדבר עם אמא 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל