fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מגשים חלום

מגשים חלום

את רשיון הנהיגה הדו גלגלי עשיתי עוד בשנת 1989. בשנת 90 קניתי JAWA 350 אדומה, אשר במשך שנתיים הובילה אותי בכל רחבי הארץ. כבר אז אהבתי לטייל ולהינות ממה שיש. באותה תקופה פגשתי את הבימר הראשון שמשך את עיני- R-75 שהיה של חבר לעבודה בימים ההם. כשנולד לי הבן הראשון הפסקתי לרכב, ומכוניות ספורטיביות כאלו ואחרות מילאו את החניה.
לפני כ- 3 שנים שקלתי לשדרג את המיאטה שלי. בהיעדר מועמדות ראויות בתקציב שפוי פניתי לבדוק איך הניסן Z-370, וכשיצאתי משם נרקמה המזימה: במחיר השדרוג אני יכול גם וגם! גם אופנוע חלומות כמו GS וגם להישאר עם המיאטה.

איך מגשרים על 20 שנה ללא רכיבה? ומה יהיה אופנוע הביניים? האם זה מה שגיל 50 מזמן לי? אחרי עוד מחשבה עם אשתי שתמכה כל הזמן, בניתי את התוכנית: בגיל 48 אני קונה אופנוע, מחזיק אותו שנתיים, משפר את כישורי הרכיבה- ובגיל 50 מגשים את החלום וקונה GS.
במועדון הרודסטרים הכרתי את סטפן אשר חולק עימי את התחביב לרודסטר. תיארתי לסטפן את הרצון וצורת המחשבה שלי, והוא הסכים שהתוכנית שקולה וטובה. הוא המליץ להתחיל בהתחלה עם KLE, אולם אחרי שאני התלהבתי מויסטרום 650 דווקא- קיבלתי ממנו את ברכת הדרך.
היה לי ברור שאני חסר נסיון וחלוד ברכיבה, ולכן בחרתי לחפש כלי עם ABS. היצע המשומשים היה נמוך, ועבור הכלים שכן נמכרו נדרש מחיר גבוה מדי לטעמי.

כך עבר יום הולדת 48 ואני עדיין ללא אופנוע. בסוף חודש מרץ לפני כשנתיים, מועדון הרודסטרים יצא לטיול לדרום שבמהלכו עלינו את מעלה עקרבים. במעלה פגשנו את מועדון הויסטרום. היו שם עשרות כלים, זוגות ובודדים, בהחלט נראו מדליק. מבט לעברה של אשתי- והיה ברור, קונים כלי חדש. לאחר כשבועיים הגענו להזמין מודל 2012 חדש כולל ABS. מחודש מאי הוא אצלי, שחור ויפה. עדיין לא GS, אבל ברור שזהו שלב נוסף בדרך אל המטרה הסופית. עם הזמן הצטרפה שלישיית ארגזי אלומיניום כדי להשלים את השימושיות לטיולים, וגם שקי שינה ואוהל מצאו את עצמם נקשרים ע"ג האופנוע. חרשנו איתו את כל רחבי הארץ, מדן עד אילת. במשך כל הזמן הזה אמרתי: "לגיל 50 יהיה לי GS". בנתיים דאגתי לאימוני הרכיבה ולהרבה טיולים שישפרו את יכולת הרכיבה והזרימה עם הכלי.

באחד מהימים פורסם לינק לסידרה ממכרת שהעצימה לי את החלום- Long way down- שכללה את צ'ארלי בורמן ויואן מקגרגור, שנסעו על גבי R-1150GS Adventure, מלונדון לניו יורק בדרך הארוכה, דרך רוסיה ואלסקה. לאחר מכן Long way Down המשיכה עם מסעות באפריקה ע"ג R1200GS ADV (2007). זה רק חיזק את החלום- ואני עדיין על הויסטרום.
בתחילת יולי הייתי ביום חופש, וכך מצאתי את עצמי פוזל לכיוון הדור החדש מקורר המים. התחלתי לחשוב איך אני הופך את החלום למציאות. ניסיתי לברר מה קורה עם גרסת הADV – אבל בשום מקום אין פרטים. מבצע מכירות של הדגם הקודם לכבוד 90 שנה ל BMW Motorrad – מסיט קצת את דעתי. בנתיים חרשתי את כל מה שאפשר ברשת- ובסוף החלטתי להמתין לחדש.

מיד למחרת החשיפה באוקטובר רציתי להזמין. הלכתי להירשם, וכבר בנובמבר הזמנתי את האופנוע, מיד לאחר שנחשף באופן רשמי במילנו. לצערי ההמתנה ארוכה (מדי) עד לאספקה- רק בתחילת אפריל (!). אני מנסה לגייס את כל הסבלנות שיש לי, ולבסוף מגיע התשלום- וההמתנה הסופית. בדרך נפרדתי מהויסטרום, וחזרתי למיאטה הנאמנה לשימוש יום יומי.
יום המסירה מגיע. בקושי נרדמתי בלילה שקדם לו. ניסיתי לדמיין: איך הוא יהיה? איך יהיה החיבור? אשתי לקחה אותי לאסוף את המפלצת. עדיין לא ראיתי אותו במציאות. המשכתי להמתין בסבלנות, והיה שווה להמתין: הייתי פשוט נפעם כשראיתי אותו בפעם הראשונה. הוא גדול- עד מאוד, גבוה ורחב, ועם ארגזי האלומיניום שמעצימים עוד יותר את המראה ומאפשרים לשאת תכולת בית. עכשיו הגיע תור הסברים על התפעול- אבל הסבלנות שלי כבר מזמן נגמרה ונעלמה לה.

יוצאים החוצה. אני סוגר את המעיל, חובש את הקסדה ומהדק את הרצועה, לובש את הכפפות וכרגיל מקיש אגרופים. עולה על הכלי בפעם הראשונה. מניע. הוא מתעורר ומגרגר. משחרר את המצמד וגולש מהמדרכה לכביש. החלפת הילוך ראשונה, והתחושה כל כך מוצקה. כן, ככה צריך להרגיש חלום. חבר מתקשר ומציע שנרכב יחד. אני עושה את דרכי ללטרון כדי לפגוש אותו. מנצל את הדרך הפתוחה כדי לתרגל מחזורים של האטה וגלישה במהירויות נמוכות יותר, וזאת כדי לא להשאר במהירות מנוע קבועה.

לאחר המפגש עם החבר אנחנו יוצאים יחד לכיוון בית שמש. הוא על גבו של ימהה סופר טנרה, ואני על האדוונצ'ר החדש. אני מוגבל עם הסל"ד ל- 5000, אבל BMW ממליצים על נסיעה בדרכים מפותלות שעוברות בין גבעות. בדיוק מתאים.

בדרך אנו חולפים בכביש 38. הארגזים המותקנים על האופנוע רחבים, והאופנוע כשלעצמו רחב מאוד, מה שאומר שלא בכל מרווח אפשר להשתחל. לעומת זאת ההיגוי זריז, והוא נכנס לכל פניה ומקבל את ההטיה בקלילות שאינה משקפת את משקלו הרב (260 ק"ג כולל 27 ליטר דלק). הוא שונה. מרגיש אחרת. מגהץ את הכביש ומוסר פחות מידע של האספלט שמתחתיו. ככל שעוברים הקילומטרים אנחנו מתחברים יותר. מתחת לכסות של גיהוץ הכביש מסתתר מידע. חריצי הכביש מעבירים מידע דרך הכידון. הבלימה משולבת, והפעלת בלם היד (הקדמי) מפעילה גם את האחורי בחלוקת עומס קבועה. זה מרגיש נכון ונותן לבלימה תחושה טובה.

"18 ק"מ לליטר" מבשר מחשב הדרך, נראה מה תהיה הצריכה אחרי ההרצה. התצוגה בלוח השעונים מלאה בפרטים מתחלפים בשני שדות, ומופעלת ע"י כפתור אחד עם שתי לחיצות. לוקח זמן להתרגל לזה, ואחרי יום זה אפילו נראה הגיוני- אבל לא לגמרי אינטואטיבי. גלגלת הכידון "אעלק I-Drive" אשר משוייכת ל GPS המקורי (GARMIN OEM שכרגע לא ברורה לי הכדאיות שלו) מרגישה מיותרת, מרחיקה מדי את מתג האיתות מהאצבעות ודורשת תרגול.

בערב אני אוסף את אשתי להרכבה ראשונה. את הצמיגים החדשים כבר הספקתי לשייף ב- 200 הק"מ שעברנו עד אז. שינוי עומס הקפיץ מבוצע ע"י בחירת הרוכב בכידון. ישנם 3 מצבי עומס שמשפיעים על גובה הכלי, שגם כך לרוכב בגובה 1.85 כמוני מאפשרים בקושי מגע של סוליה מלאה בקרקע במצב הגבוה- וזאת עם שני רוכבים. מקור האורות הלבנים החזקים והשוטפים בנורות .LED בשעות החשיכה אור הדרך והאור הגבוה מספקים תאורה מצויינת, ומאירים את הדרך ולא את השמיים. פנסי הערפל מפזרים אור מסנוור, מה שגורם לי להפעיל אותם רק במהלך שעות היום לצורך שיפור הנראות.

אשתי מצטרפת לדיווחים על נוחות מצויינת במושב האחורי, ולא מתלוננת לאורך כל הדרך. תנוחת הרגליים והישיבה הזקופה מוכרים לי עוד מהויסטרום, אבל פה הכיסא מתאים לי יותר. רק מיכל דלק הענק דורש הסתגלות לישיבה בפיסוק רחב יותר והידוק שונה של הברכיים.

הסתיים לו היום הראשון בהרצה. החלום הפך למציאות. זוהי רק ההתחלה של דרך ארוכה, ויחד נתקדם שלב אחרי שלב, לאט אבל בטוח. אין בי שום ספק לגבי רמת הפוטנציאל של האופנוע, ואני יודע שיש לי עוד מה ללמוד עד שאוכל להפיק את המירב מהכלי המופלא הזה.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
זאב גרוס, יקיר מערכת דוגרי, בחור שאנו באופן אישי מאוד אוהבים ומעריכים. שיהיה חג שמח זאב, בהצלחה ובזהירות.

28 תגובות ל מגשים חלום

  1. כמו שאומר השיר ״לפעמים חלומות מתגשמים ״
    זאב ידידי ,שיהיה במזל ובהמון רכיבות מהנות ובטוחות
    וכפי שכבר צינתי – במציאות הוא אפילו יותר יפה 🙂 !

  2. חבל שהתקלקלתם ככה ואתם מנסים לדחוף לנו פרסומות במסווה של סיפור אישי.
    כתיבה והבעה נמוכה פשוט בושה.
    נהייתם גרועים כמו פולגז ואין יותר עיתונות מוטורית ראוייה ורהוטה.
    תתביישו לכם כי "בזכותם" טל"ש ז"ל מתהפך בקברו.

  3. כל הכבוד על הגשמת החלום !
    זאב,
    תמשיכו עם החלום ושמרו על עצמכם

  4. איך הגעת לפרסומת סמויה? ממש כלבוטק אתה. צא מהסרט שלך י'איש בלי חיים

  5. אלירן נתנו לך בערב לקרוא את "רשע מה הוא אומר"? BMW שלמו פה ים של כסף, כן רק הם מפזרים כספים. באיזה סרט אתה חי ועוד אתה רושם "ואין יותר עיתונות מוטורית ראוייה ורהוטה".. לך לידיעות או לישראל היום, שם הכל פיקס.

  6. מהיום שאני נמצא באתר וזה מעל שלוש שנים…..לא קיבלנו מיבואן BMW אפילו אגורה אחת לפרסום.
    אני מזמין אותך לעבור על כל דפי האתר ולמצוא פרסומת אחת שלהם.
    וללא כל קשר אנחנו נשמח לארח אותך שתסביר לנו על עיתונות נכונה ואפילו נשמח לשתף אותך במבחני דרכים.
    חג שמח ידידי.

  7. אתה בטח מדיאלים ואו מפולגז ואו ממוטו לשעבר.
    לת תחפש ואני ממש לא יודע מי בכלל מהמערכת שהעלה את התגובה שלך כאן.
    אני מלווה את האתר כקורא נאמן מהתקופה של טל שביט ובאמת לעולם לא ראיתי פרסומת של BMW וגם של דוקיטי…בטח אותו החרה…
    יאללה לך תחפש מי ינענע אותך…

  8. ברשותכם וברוח החג הרשו להתעלם מניבולי הפה שלכם. לעומת זאת זה אענה אישית לניסים ברדה שהוא שם דבר בשוק – לא ידעתי שאתה חלק מהאתר למרות מבחן לווספה שראיתי אותך. אם אתה אומר שקמור לא מפרסמים וזה טור תמים אני מקבל ומתנצל.
    אבל…… אתר שמכבד את עצמו לא מפרסם תגובות משתלחות וניבולי פה כפי שהגבתם. אם אתה בהנהלת האתר אולי תשקול להחליף את מנהל התכנים והתגובות שלך.
    חג שמח לכולם ו…. גם למתלהמים ומנבלי הפה.

  9. מנהל האתר משתדל להוריד רק תגובות "קשות".
    באותה המידה היה יכול גם לא להעלות את התגובה שלך. אבל דווקא הייתה זו הזדמנות להסביר שאנחנו ממש לא מחשבנים לאף אחד מהיבואנים.
    ולדוגמא אתה יכול לראות שדיאלים שמפרסמים כמעט בכל מדיה אצלנו לא מופיעים.למה..?
    שוב אני חוזר על ההצעה שלי אם אתה חושב שאתה יודע לכתוב יפה ולעזור לנו במבחני דרכים ואו בכל דרך אחרת נשמח להזמין אותך לפגישה ולשתף אותך כמו רבים אחרים. חג שמח.

  10. קודם כל התגובה שלכם היא מתק שפתיים!
    כי תגובה אחרת שלי ובה ביקורת על אי הגהה מצידכם על הידיעה של הויסטרום לא עלתה. מדוע?כי זו ביקורת ממוקדת עליכם? אין ספק שעשיתם פה סיכול ממוקד.
    לגבי דיאלים נכון שלא ראיתי פרסום שלהם אצלכם האם זו מתוך החלטה שלכם או שלהם? אל תתהדרו בנוצות לא לכם אם דיאלים לא מעוניינים לפרסם באתר שלכם. ואולי זה מסביר גם את זה שאתם היחידים שלא פירגנתם למהלך הגאוני שהם עשו עם ביטוח חובה מתנה.
    בעצם…… מה אני טורח לכתוב הרי ברור שלא תפרסמו את התגובה "הרי היא לא עולה בקנה אחד עם אינטרס האתר".
    יאללה בואו נפסיק את הסאגה הזאת עוד תפרסמו משהו בטעות יגרם לכם נזק תדמיתי ותאשימו אותי.
    בכל מקרה לגבי הצעתכם שאכתוב עבורכם לצערי אני לא מוכשר לזאת ולכם אין מספיק כסף לשכור אותי. אז אשאר בצל כקורא.
    תודה.

  11. בין אם הינך מסכים איתו או לא, זאת אינה צורה להגיב, זאת תגובה של ערס מצוי!
    14 – מהי תגובה קשה בעיניכם אם לא תגובה 12 ????

  12. אופסססס.
    יצא המרצע מהשק? תפסתי אתכם במערומכם בקשר לאלבר והתגובה לא פורסמה?
    אז דע לך אחראי על התגובות שאתה אדם קטן ומוג לב ועכשיו אתה לא רק מבזה את זכרו של טל"ש אתה גם מכתים את שמו של ניסים ברדה יבדל"א.
    יש לך בדיוק שעה לפרסם את התגובה ה שלי מאתמול אחרת אני אדאג להלבין אותך בפני חצי שוק הדו גלגלי.
    ואם כפי שטענתם מנהל האתר אחראי על התגובות אזיי הבושה והכלימה גדולה יותר.
    אני מזכיר לך שעה בדיוק מעכשיו אחרת כולם ידעו מה באמת קורה אצלכם במערכת.
    חג שמח.

  13. הסיפור של צ'ארלי בורמן ויואן מקגרגור הוא אחד הדוגמאות הקלאסיות של פרסום סמוי ושל ניהול מותג מתוחכם ועתיר כספים. סיפורו האישי של זאב גרוס הוא רק דוגמה להצלחת ניהול המותג של ב.מ.וו. חברה זאת הצליחה ליצור רצון להזדהות עם המסר של המותג, וכמובן להוציא בשל כך המון כסף דווקא אצלם. זה הכול. זכותו של מר גרוס ללכת שולל אחרי ניהול מותג מוצלח זה. אבל אלירן חשב שרצוי להסב את תשומת ליבו של מר גרוס לכך.

  14. אני ממש לא מבין את ההתנהלות שלכם כלפי ה"אלירן" שמנסה להתנגח איתכם.
    הרי ברור מעל לכל צל של ספק שהוא איזה מושתל של אחד האתרים שמתחרים בכם.
    ואו אפילו הייתי מרחיק לכת ואומר שהוא אפילו מושתל של אחד החברות שאתם לא מפרגנים להם.
    אז תפסיקו לענות לו. הוא באמת לא שווה תגובה.
    כאחד שנכנס מידי יום בקטנה גם לפול גז וגם אליכם נותן לכם ח ח על כך שאתם באמת נותנים לי הרגשה של אתר עם הרבה תוכן ואיכותי.
    אתם נותנים ומחדשים כל הזמן גם אם האינפורמציה היא קצרה .
    בכל מקרה תמשיכו ואל תעלו תגובות של הבחור הזה. הוא לא שווה תשומת לב באמת. חג שמח

  15. זאב היקר תהנה מכל ק"מ של כביש מזדהה עם התחושה שלך כבעליו של GS חדש רק אדום כל מילה בסלע חג שמח ומקווה שניפגש על הכביש להחליף חוויות . ישראל(המוביל)מועדון האופנועים הישראלי

  16. אתחיל בהתייחסותך לדיאלים ולפרסום שלהם אצלנו.
    אולי לא קראת את המבחן ההשוואתי שערכנו בין שלושת הכלים בעלי נפח של 125.
    אז אזכיר לך שוב. דיאלים "יצא" אצלנו המפסיד הגדול ביותר.
    אני באופן אישי רכבתי על שלושת הכלים ומצאתי אותו ככלי הפחות טוב בין אלו שנבחנו.
    גם בתאוצות, בבלימות וכן בהתנהלות בכביש הציבורי.
    ואם בגלל המבחן הזה ואו שבגלל כל סיבה אחרת הנהלת דיאלים החליטו לפרסם אצלנו או שלא………מה שנשאר לך זה לשאול אותם. האמת שאותי זה ממש לא מעניין.
    וכן כל עוד אריק הוא הוא המחליט אילו תגובות עולות או לא. אז כן הוא המחליט. ואם לא נוח ואו נעים לך, אז למרות שכתבת שתמשיך להיכנס ולקרוא אתה מוזמן להפסיק.
    ולגבי העסקתך. האמת שאתה ממש לא שווה לנו כסף. גם אם תהייה זול….
    אז בוא בבקשה נפסיק עם ההתנצחות כי באמת בסוף עוד אייחס לך השתייכות לאחד מהגופים שכל הזמן מנסים ללא הצלחה להתנגח בנו וללא הצלחה.
    ואם אתה לא אחד מהם, אז אתה מוזמן לביתי באופן אישי ואשמח להכיר אותך אולי עוד אצליח לשכנע אותך לעבוד עבורנו בהתנדבות.
    חג שמח.

  17. היית ותמיד תישאר המלך.
    מה אתה בכלל עונה לאפס המאופס הזה?
    לא אשכח בחיים שתמיד היית צוחק ואומר "אל תרדפו אחרי כי מה שהזזתי אופנועים לאחור לא רכבתם קדימה" ותמיד זה נאמר על מנת לשמור עלינו שלא נרכב מעל מה שאנחנו מסוגלים.
    מי שלא מכיר אותך לא מבין ובחיים לא יבין.
    חג שמח.

  18. כותבים על מישהו סיפור ואתה כאן נכנס ומנסה להכפיש אנשים.
    אתה מכיר את הבחור אתה יודע בכלל מי הוא .
    אבל אני יודע מי אתה.
    אתה חתיכת כלומניק שיודע רק לשבת מאחרי המקלדת ולכתוב.
    ואני בטוח שגם שאין לך רשיון לדו גלגלי.
    אז קדימה צא לנו מהחיים.

  19. אני בטוח שכזה סיפור עושה לעוד רבים אחרים חשק לרכוש דו גלגלי ולהנות מהחיים.

  20. יש קנאים ויש מספיק זבל בעם כל כך קטן. אלירן תעשה טובה ותמצא פורום מגניב אחר שיקבל אותך.

  21. רק שחבל שבכלל אתם נותנים במה לאנשים כמו הבחור הזה ועונים לו.
    ואתה זאב. כל הכבוד על הגשמת החלום. סע בזהירות.

  22. אני בקורב מוציאה ללא הגבלה, הלוואי עלי ההישגים שלך. תהנה ממנו!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל