fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מדד האטרף | וי-סטרום 1000 2014

מדד האטרף | וי-סטרום 1000 2014

משה שחם

צילום: אריק רוזנבלום

הכל התחיל כשאריק רוזנבלום ביקש ממני לאסוף את הוי-סטרום 1000 החדש לסשן צילומים. כשהבטתי עליו חשבתי לעצמי – "אמנם אני גבוה, בכל אופן ליד ילדים ונערים מתחת לגיל 15… ראבאק איך אני אמור לעלות עליו? כשהתלוננתי באוזניו, הוא מיד אמר "תפסיק להתבכיין ותבוא כבר". אז באתי. במבט ראשון ה"וי" החדש נראה כמו המולטיסטראדה של דוקאטי. מצד שני יש בו גם קצת מהבימר, מצד שלישי מהאדוונצ'ר של ק.ט.מ. בסופו של דבר, כל האופנועים בסגמנט תיור-הרפתקני הפכו להיות דומים בדרך כזו או אחרת.
אחרי שעזרו לי לטפס על הגמל הזה, התמקמתי על המושב וישר הנחתי את הרגל על שפת מדרכה. התבוננותי קלות בלוח המחוונים וישר ניסיתי להבין איך מבטלים את בקרת האחיזה, לאחר מכן שילבתי להילוך ראשון ויצאתי לדרך. 
מנוע ה-"וי טווין" בנפח 1,000 סמ"ק מספק כוח בכל הילוך, נותן תחושה טובה ומתקדם מהר מאד. קל מאד להתחבר לאופנוע הזה ומהר מאד אפשר להרגיש עליו "בבית". למרות שהוא גבוה (כבר ציינתי?) עדין קל להתנייד אתו. לא מצאתי עצמי מנסה לייצב אותו בעמידה, ולהפתעתי כמעט שתי רגליי נגעו בקרקע בניגוד למה שחשבתי לאחר הרושם שהוא נתן לי.  מהירות שיוט מכובדת בהחלט השאירה מאחורי כל כלי ממונע – אך מאחר ורכבתי על כביש ציבורי השתדלתי להתנהג בהתאם. טוב נו, קצת זגזוגים בין המכוניות (מישהו אמר קונוסים?) לא מזיקות כאשר הפחוניות מתנהלות בעצלתיים.  
במגרש המשחקים (סטרילי מתנועה כמובן) הייתי בטוח שכמו כל דו"ש עם אוריינטציית כביש מכובדת, הוא יסב לי הנאה. אך כגודל הציפייה – כך גודל האכזבה.
הסטרום כבד ואפילו מאד. הוא עולה לווילי בלי בעיה מיוחדת, אבל הוא כבד.מעבר לכך בזמן הנפת הגלגל שדה הראיה מקדימה נעלם לגמרי, כשניסיתי לתמרן הייתי צריך לעמוד או להציץ מהצד. בשני המקרים לא קיבלתי תחושה של ביטחון. לעומת זאת על שני הגלגלים הוא קל מאוד לשליטה והחלקת גלגל הופכת למשימה מהנה בכביש ובשטח. 
כשהגעתי לשלב הציון ב"מדד האטרף" היה לי קשה לקחת אופנוע כזה ולתת לו ציון מסוים. בכביש הוא לא בדיוק החיה האידאלית ל"סטאנט" או כל שגעת אחרת.
מצד שני הוא גם לא כזה מותאם לשטח ברמה שאפשר לנתר אתו בקלילות כמו אופנוע אנדורו קליל. במהלך השעתיים שבילינו יחד הצלחתי ליהנות ממנו לא מעט פעמים ודווקא לא במטרה לשמה התכנסנו. מעולם לא התחברתי למבנה הזה של הדו"שים הגדולים. משקף הרוח עושה עבודה טובה אך יש תחושה של עיוות בצידי המשקף מה שמציק מעט (יתכן ונקודתי למשקף זה).
הניקוד שלו במדד האטרף הוא נמוך מאד – 3 בלבד, והסיבה לכך היא שהסטרום לא מתאים למצב אטרף (קצת מעל קסטום במדד). בכל אופן, בנסיעה עירונית ובינעירונית במצב "קופיקו" הוא עושה את העבודה טוב מאד ואפילו מאפשר להפיק ממנו הנאה.

סרטון המבחן:

למבחן דרכים סוזוקי וי-סטרום 1000 2014 המלא 

תודות לטל סולומון, שי שיוביץ, ולנבות זקשבסקי בסיוע המבחן.

17 תגובות ל מדד האטרף | וי-סטרום 1000 2014

  1. נחמד שמנסים להוציא מאופנוע דברים שהם לא וזה מציג את העניין כלא מעניין.
    לא תמיד חייבים כתבה.

  2. תגיד לי משהו ! יש אופנוע שלא הצלחת להרים ?
    האמת אני יודע שכמעט כל אופנוע אפשר להרים.
    אני מפחד אבל מת לדעת לעשות.
    נחמד לקרוא גם את הצד של "לא רכיבה סטנדרטית"
    אהבתי שיש שתי פאזות לאופנוע אחד.

  3. יוסי- אכן אהבתי אותו במידה מסויימת ובעיקר את החלקות והזרימה בתנועה, הוא לא היה לי הכי זריז ולא הכי חזק אך עדיין מהנה.
    דניאל- הורסיס הרגיש לי אישית קצת עדין לדברים האלו משהו בתחושה של המכלולים אבל עדיין יושב על אותה משבצת +- של הסוזוקי.
    לאליקים- מהצד השני של המתרס עומדים אופנועים הרבה יותר מהנים מהסטורם החדש לעניין שלשמו לקחתי אותו, עדיין אני חושב שיש לא מעט שישמחו לדעת האם דו"ג זה או אחר מסוגל לתת קצת מעבר ליום יום, זו לא כתבה אלא יותר התרשדמות מהצד הפחות שפוי של הסרגל 🙂

  4. פעם אחת ראיתי אותו על כביש 40 ומיד הבנתי שטוב זה לא ייגמר.
    אבל איזה שליטה 🙂

  5. משה רוכב משוגע, מרים גלגל על כל דו"גי ללא קשר לנפח והספק.
    הייתי שם במבחן, אני מוכן ללכת להעיד בפני השרותים הפסיכיאטרים.
    אסור לתת לו שום רכב דו-גלגלי כי… כל רוכב אחר ניראה חנון ברמות.

    מי שלא הבין, משה אלוף. נקודה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל