fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מדד האטרף | ב.מ.וו S1000R 2014 (עוד טור חגיגי עבורכם לראש השנה)

מדד האטרף | ב.מ.וו S1000R 2014 (עוד טור חגיגי עבורכם לראש השנה)

משה שחם

צילום: אריק רוזנבלום

מה זה הדבר הזה?
מעולם לא אהבתי את הבוואריים, גם בתקופה שה- 325 באמצע שנות ה- 80 עשתה 
בית ספר לכל מתחרותיה על 4 גלגלים, ובייחוד לנחש הירוק (אלפא רומיאו למתקשים). 
לא אהבתי BMW. אולי זו שטות נעורים, אולי חוסר הבנה, אולי ואולי…  גם אחרי שנסעתי בכזו כמה שעות, עדיין משהו לא הסתדר לי שם.
לא יכול לשים את האצבע על מה בדיוק. אולי משהו בדיוק הכירורגי והשלמות?
כנראה שאני רגיל להרגיש קצת חוסר שלמות, כיוון שגם בעבר, שכבר נסעתי על דו"ג מהבית הבווארי- הרגשתי כאילו זה חלק מידי, אין דרמות והכל זורם ושקט.
כשהגיע כבר איזה אחד ששידר לי BAD BOY ונקרא K1000R- אמרתי הופ!! יש כאן אולי סיכוי לקצת שגעת… אבל חוץ ממנוע רקטי והתנהגות מפתיעה- לא מצאתי בו פאן כלשהוא.
חלפו השנים ואיתן התווספו שערות לבנות, ויצא לי לעשות פה ושם סיבוב על ה- RR1000S. פה כבר הרגשתי את החספוס והגרגור, וידעתי בפנים שזה רק עניין של זמן עד שיגיע אחד כזה ערום.
יצא לי לראות אחד יפיוף כזה שנבנה על בווארית מקומית (חובה לציין שהוא נבנה בשלמות ע"י מוסך הפדיום) שהיה שייך לחבר, וכבר אז יכולתי לראות את הפוטנציאל.
היה זה בליל יום ראשון בשעה AM2:37,  כשהטלפון צרצר לי ב "מה'נשמע". בשעות הקטנות של הלילה זה בדרך מר אריק רוזנבלום שסובל מאינסומניה קשה, אז אפילו לא הסתכלתי מה הוא רוצה- והמשכתי בחלומות שלי.
כשהתעוררתי בבוקר, ראיתי שההודעה הייתה מאד ברורה ואי אפשר שלא להיכנס לפאניקה:
"8:00 צריך אותך דחוף, מגרש המשחקים הקבוע, תגיע ממלכתי הבאתי משהו אדום"
הראש התחיל לגלגל סרטים בזמן שהגוף עוד נמתח לכל כיוון.
8:01 בדיוק. אני מתייצב בכניסה למתחם הסטרילי, כאשר ברקע אני שומע יללות מלוות בבומים קלים!!
הלב נכנס למצב 2, הגב מתקמר, הציפורנים נשלפות ומגרדות מאחורי האוזן.
לפתע, מרחוק, מופיע משהו אדום עם פרצוף עקום שדולק בצד אחד, ומאחור משתרך רוכב המנסה לאחוז את הכידון. באותו הרגע רציתי לחבק את אריק על הבונבון שזממתי עליו למעלה מחודש (וזה לא עדי שרוני…), וידעתי שהגיע הרגע לבדוק למי יש גדול יותר: לי- או לבווארי האדום והנוצץ.
לרגע היה נדמה שהוא מחייך אליי במין מבט של: "בוא תעלה, נצא לדרך ונראה כמה אתה "גבר גבר" ". אני כמובן משחק אותה, בוחן אותו מסביב ומתעמק בפלאי הטכנולוגיה.
מחכה לרגע שעדי יזוז כבר, ויקח איתו את אריק.
אחרי כמה נהימות לכיוונם הם סוף סוף זזו, ואז לחשתי לו: "חכה חכה, את המיץ אני אוציא לך".
מתיישבים, מתניעים, מכוונים ידיות ומראות, משלבים לראשון- ויוצאים לדרך. לרגע שכחתי שיש קוייק שיפט, אז התנהלתי עם המצמד רק כדי לגלות שיחסית הוא רך ונעים לתפעול.
בכל הקשור לבלמים- זו כבר סאגה אחרת. ליטוף קל- והוא נעצר בדום החלטי.
אחרי רבע שעה של הכרות ומשחקים, החלטתי לעלות פאזה ולשחרר את כל הסוסים- רק כדי לגלות שהוא לא כזה חזק, ולא כזה מבהיל, ובהחלט אפשר לומר שבמקום סוסים גיליתי עדר פונים…
ואז נזכרתי בכפתור הנחמד הזה שמבטל בקרות ומשחרר סוסים, וזה מורגש אפילו תוך כדי נסיעה. 
ואז…
ואז אתה מרגיש את 160 הסוסים מתנהגים כאילו הם נגועים בווסאבי, ומנסים לתלוש אותך- ולא סתם לתלוש, אלא לעקור את הסתימות החוצה.
הוא חזק, ואפילו מאד ומדי,  ובהחלט הייתי מסתפק בשליש מהסוסים ללא בקרות כלשהן.
אבל כיאה לחזרזירי גז, ברור לכם שלא נוותר על כל אחד מהסוסים, נכון?
כמעט בכל מהירות ובכל הילוך התגובות חדות והחלטיות, וקשה מאוד להישאר אדיש.
בתוך הקסדה מתנגן הטרק של קפטן הוק, החגיגה עולה ועולה, מרגע לרגע אתה מתחבר יותר ויותר, ואתה מבין שהבווארי הזה בא לעשות צרות- וכאלו צרות שאפילו אבא או אמא לא יעזרו לרסן אותו.
כשירדתי, סיפרתי לאריק שזו מכונה מגורזנת, המביאה כמעט כל רוכב למצב "קופיקו בשייטת מול כוחות דעאש", ולא האדרנלין ולא הרעד חולפים- גם אחרי 10 דקות מנוחה, ולפתע אתה מגלה נקבוביות זיעה חדשות במקומות שלא ידעת שיש.
אריק הציע לי כוס מים קרים בתוספת מלח גס. "זה יעביר את הרעידות והזיעה?" שאלתי.
"לא" הוא ענה, "אבל זה ימחוק לך את החיוך הדבילי מהפרצוף".
מראש אציין שהוא כלי חוליגנים בכל פרמטר כמעט, אך רובם מתבצעים בחלק הבינוני ומעלה של הסקאלה- וזה קצת מפחיד.
הוא לא מסרב לווילי, לפחות כל זמן שאתה בהילוך ובסל"ד הנכון, וגם אם אתה לא שם- ממש לא נורא.
אמה מה, צריך כביש ארוך בכדי להנות איתו, ורצועת הכביש שבמגרש שלנו קצת קטנה עליו.
למרות הכל זה בהחלט אפשרי, והצלחנו להפיק ממנו רגעי תענוג לא מעטים המהולים בצרחות.
חבר'ה, זהו כלי מתוכנת אטרף, אך מצד שני הוא יכול להיות פרטנר מדהים בכבישים טכניים, בדיוק כמו שעדי למד על ישבנו.
אי אפשר להתעלם שעל אופנוע כזה החוויה היא הרכיבה ופחות הסטאנט.
זה לא שהוא לא יכול, הוא יכול- ואפילו טוב מאוד, אבל הוא לא נועד לזה.
יש ליטרים טובים ממנו, שהרבה יותר כיף לבצע איתם אטרף מדוד- ובעיקר אלו הנקראים "וי טויין" או סיניגלים קטנים, יותר כי פאן אמיתי מתרחש דווקא למטה בעקומת הקמ"ש.
אבל המנוע שיש לו!!! זו חתיכת חוויה שקשה להתעלם ממנה.
הבלמים, המתלים, העברת ההילוכים והעוצמה- כולם ביחד יוצרים לסת שמוטה וכאב בכיס.
בציון מדד האטרף- על הנייר הוא קוטף בקלות 10 נקודות, אבל בפועל הוא יזכה ל- 8.
זאת מכיוון שהוא כבד וקשה לשחק איתו במהירויות נמוכות, מה שמאבד את הפאן בתוך העיר ובין הרמזורים, ובכלל, בשדה הקרב שהוא פונה אליו- אין חברים טובים.
לשם השוואה: ההונדה CB1000R הרבה יותר מהנה בתוך העיר, ומייצר כמות פאן גבוהה יותר במגרש העירוני.
אבל כשהכביש נפתח… או אז הבווארי משחרר את כל העוצמה, ושם התענוג מתפרץ.
אני אהבתי.

הצילומים נערכו במקום סטרילי ע"פ כללי בטיחות, אל תנסו את זה בבית.
תודות לטל סולומון, שי שיוביץ, עדי שרון ולנבות זקשבסקי בסיוע המבחן.

עוד באותו נושא:

מדד האטרף לסוזוקי וי-סטרום 1000 החדש

מדד החוליגניזם דיוק 390

למבחן המלא: BMW S1000R, אם מורידים R מוסיפים?

אריק הציע לי כוס מים קרים בתוספת מלח גס. "זה יעביר את הרעידות והזיעה?" שאלתי. "לא" הוא ענה, "אבל זה ימחוק לך את החיוך הדבילי מהפרצוף".
                                                                                                                

אבל המנוע שיש לו!!! זו חתיכת חוויה שקשה להתעלם ממנה. הבלמים, המתלים, העברת ההילוכים והעוצמה- כולם ביחד יוצרים לסת שמוטה וכאב בכיס. 
                                                                                                                

23 תגובות ל מדד האטרף | ב.מ.וו S1000R 2014 (עוד טור חגיגי עבורכם לראש השנה)

  1. הווילי נראה כל כך טבעי עבורך ופשוט.
    תלמד אותי… please

    (רוכב על, על אופנוע על)
    תענוג לקרוא ולראות

  2. צחקתי נהנתי אהבתי
    לא תמיד הכל צריך להיות נתונים חסרי עניין
    כי אופנוע כזה באמת מבקש ממך רק גזיםםםםםם
    משה אתה מתגלה לאט לאט באור שונה
    תמשיך

  3. לא כל אופנוע אוהב את האונס הזה
    לא בטוח שזה מה שחשב היצרן בדגם הזה.

  4. אונס !!???
    אין רוכב בארץ שיכול לאנוס את הכלי הזה, נהפוכו!
    כנראה התבלבלת עם הונדה nc750x.

  5. בגובה העיניים ולא מתנשאת או לפרטי פרטים שממש לא תמיד מדברת לרוכב
    תשמע חייב להודות שאהבתי את הכתיבה למרות שרואים שהיא לא הצד החזק שלך אבל הצלחת לגרום לי לקרוא עד הסוף אהבתי מאד ודוגרי תיבלם על התעוזה לכתבות מחוץ לשבלונה

  6. זה מאבד את כל הפואנטה.
    לחיות עם נייקד בקצה השני של הסקלה זה לא קל וממש לא נחמד !

  7. ל 10 מיי קל שום אחר 🙂
    לאנוס ממש לא ! זה לא שאתה כל היום שם לוחץ ולוחץ, הכיף הוא במוד שאתה נמצא והיכולת קיימת.

    ל 12 אזור סטרילי אצלנו מוגדר כזה שאין תנועה כמעט, אין הולכי רגל, איןמבנים/משרדים וכו….

    ל 20 לא מדובר על קצה הסקאלה מדובר בעיקר על האמצע

  8. אתה מרים את האופנוע כאילו אתה מרים איזה מוטוקרוס 2 פעימות, מה זה כל המכות גז האלה?
    תגיע לזווית ותשאר שם עם גז קבוע 😉

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל