fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

lets talk doogri, והפעם על מוטוקרוס מאת אסף בן אהרון

lets talk doogri, והפעם על מוטוקרוס מאת אסף בן אהרון
דוגרי- לרכב על אופנוע, כל אופנוע, זה כיף עצום.
אבל תכל'ס- לרכב במוטוקרוס זו ליגה אחרת לגמרי.
 
מאז שענף המוטוקרוס הפך להיות חוקי, יותר ויותר אנשים מתכנסים אליו ומנסים להבין אותו.
מהצד האחד- המעבר הברור של רוכבי האנדורו הבכירים לליגת המוטוקרוס היה פשוט וקל; לאו דווקא בשל יכולת הרכיבה שלהם, אלא בשל תכונות האופי שלהם.
מאידך- אפשר לראות במסלולים את רוכבי האנדורו ומיטיבי הלסת שלא כל כך מסתדרים על מסלול המרוצים.
כי לרכב מוטוקרוס זה לרכב בראש של מרוץ. גם באימונים. זה מרוץ.
כדי לרכב מוטוקרוס בצורה נכונה, כזו שגם תמנע ממך פציעות מיותרות- אתה צריך להיות עם אופי מסויים.
ואם אין לך אותו- אז כדאי מאוד שתתחיל לפתח אחד כזה.
על המסלול אתה צריך להיות רוכב מוטוקרוס. גם אם ביום יום אתה רואה חשבון, או אנליסט, או עובד נקיון, או מורה, או מדריך יוגה, או מנחה בערוץ הילדים- על המסלול אתה רוכב מוטוקרוס.
ומוטוקרוס זה ספורט קשה.
בשונה מאינדרו, שם אפשר לעצור ליד כל עליה ומכשול ולאמוד אותם לפני שמקבלים החלטה, במוטוקרוס עליך לקבל החלטות במהירויות גבוהות, וזאת כדי לייצר קצב סביר על המסלול שיאפשר לך לעבור את המכשולים.
כי אם לא תעבור אותם, כנראה שתיפול ותפצע. זו המציאות.
קוראים לזה מחויבות.
וכשאתה רוכב במסלול מוטוקרוס עליך להיות מחויב.
מחויב לסיבוב, מחויב לקפיצה הבאה, מחויב לשמור על החברים שלידך, והכי הכי- מחויב להיות מחויב.
כי אם אתה לא, תעמיס את האופנוע וסע ליער הקרוב. אולי תמצא חבורה שתכין לך קפה ותדבר איתם על פוליטיקה.
 
לאחרונה צצות הרבה כתבות על מוטוקרוס ישראלי, כזה שחלק מהאנשים חושבים שהוא חצי אנדורו- וגם מתייחסים אליו ככה. אם המוטוקרוס הישראלי היה יכול לדבר הוא כנראה היה קם, הופך את השולחן, נותן לכם סטירה- ויוצא מהחדר. 
כי כמו ילד אימפולסיבי והיפר-אקטיבי, הוא לא היה מצליח להסביר לכם שאתם לא מתייחסים אליו נכון. 
ושבמעשיכם אלו אתם כאילו נותנים לילד מופרע לשחק עם ברביות, במקום לצאת לחצר ולפוצץ גז.
אז בואו נשים את הדברים במקומם ונקרא לילד בשמו: מוטוקרוס זה ספורט מסוכן.
זו הסיבה שהוא נכלל בין ענפי האקסטרים. מוטוקרוס הוא ספורט תחרותי, ולכן צריך תחרויות.
התחרויות האלו יוצרות מסגרת ומעטפת לספורט המסוכן הזה. יש שם חוקים ברורים ונוקשים שנועדו לשמור על כל משתתפי האירוע כדי שכולם יחזרו הביתה בשלום. לא תמיד זה מצליח, אבל זו הכוונה.

אחרי שהבנו את שמו של הילד אפשר לגשת לעיקר, ולפי דעתי– העיקר הוא להיות מאושר.
כדי להצליח במוטוקרוס אתה צריך להיות עם אופי חזק. ובדיוק כמו בכל ספורט אחר, אתה צריך לדעת לשחק את המשחק.
הפוליטיקה חוגגת גם כאן, אבל אם תתן מספיק גז אולי תצליח לברוח ממנה, או לפחות לא לשמוע אותה.
כשאתה עולה על המסלול אתה חייב להיות מרוכז בשני דברים- במסלול וברמת הריכוז שלך.
מכיוון שכבר הסכמנו שזהו ספורט מסוכן, רמת הביקורת העצמית שלך צריכה להיות גבוה ככל שניתן.
ברגע שעלית על זה שאתה כבר לא מרוכז- עליך לרדת מהמסלול לפני שתיפול, כי אתה תיפול. 
אני לא מנסה להפחיד, רק להסתכל למציאות בעיניים. 
מוטוקרוס זה ספורט לריאליסטים. הוא מדיד. 
יש זינוק, יש מספר קבוע של הקפות ומסלול אחיד לכולם ובסוף דגל שחמט.
גם באימונים עלינו להיות ריאליים. לדעת את מידותינו ולא לקפוץ מעל הפופיק.
יש לחקור כל בור על המסלול ולהבין את המשמעויות שלו, יש לאמוד את המכשולים ולדעת מה עלול לקרות לנו.
יש לדמיין מצבי קיצון ולחשוב על פתרונות מראש.
כאן זה לא אנדורו. אין אלתורים! לכל בעיה יש פתרון. ואם תדע אותו מראש- תמנע מאסון. 
זה לא שאני לא מעריך אנדורו ואלתורים.. אלתורים זה נהדר, וצריך להיות מאוד מוכשר כדי לרכב אנדורו. אבל מוטוקרוס זה פשוט משהו אחר.
מוטוקרוס זה מעבדה. מוטוקרוס זה המוטו ג'י.פי של אופנועי השטח.
ומוטוקרוס זה לב פועם חזק וחיוך דבילי בקסדה.
אז צאו לשם, ותהיו מרוכזים. תחשבו על החברים שלידכם. תשמרו עליהם. תשמרו תשמרו תשמרו.
תלמדו. תשאלו שאלות אם אתם לא יודעים.
על הרוכבים המנוסים חלה החובה לעזור לכם, בתור בני אדם- ובעיקר בתור רוכבים.
אם המוטוקרוס הישראלי היה יכול לקום ולדבר- הוא היה הופך את השולחן. גם אם אין לו סיבה.
לפעמים ככה סתם.
ככה זה מוטוקרוס. אתה אף פעם לא תדע מתי הוא יהפוך את השולחן וייתן לך סטירה… אבל איך שלא תהפוך את זה- זו כנראה הסטירה הכי טובה שתקבל.

עוד באותו נושא:

אסף בן אהרון –  ורחוק ומקרוב 

חברת ARCTIC CAT מצטרפת לחגיגה

לעוף רחוק! רוכבי השולחן העגול עם אסף בן אהרון ואורן חסון (וידאו)

מוטוקרוס האומות

"כשאתה רוכב במסלול מוטוקרוס עליך להיות מחויב. מחויב לסיבוב, מחויב לקפיצה הבאה, מחויב לשמור על החברים שלידך, והכי הכי- מחויב להיות מחויב. כי אם אתה לא, תעמיס את האופנוע וסע ליער הקרוב. אולי תמצא חבורה שתכין לך קפה ותדבר איתם על פוליטיקה." אסף בן אהרון מתאר מה זה מוטוקרוס בשבילו….

17 תגובות ל lets talk doogri, והפעם על מוטוקרוס מאת אסף בן אהרון

  1. אני בטח שלא עובר בכלל לשטח.
    נשאר עם הKLE הזקן שלי וממשיך להנות ולחיות בשלום עם הדו גלגלי שלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל