fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

הדשא של השכן (1): קטנועי הונדה

הדשא של השכן (1): קטנועי הונדה

טל שביט

מצבה של הונדה בשוק הדו"ג הישראלי קצת, איך לומר, מביך. יצרן האופנועים הגדול בעולם ממלא תפקיד זניח בשוק שלנו, עם מקום חמישי בלבד בדירוג ונתח שוק עלוב של 4.4%. אפילו אם נסתכל על אופנועים בלבד משתרכת הונדה אחרי קאוואסאקי ו-KTM. ממש לא נעים. אפשר לנסות ולהכנס לסיבות לאי-ההצלחה המתמשכת והכמעט-קבועה הזו (למעט תקופת ה-CH250 בשנות ה-90), אבל נקצר ונאמר שלפחות בכל הקשור לקטנועים, אחת הבעיות היא היצע שאינו מתאים לשוק הישראלי. למשל משפחת ה-SH של הונדה, המתאפיינת בגלגלי "16, היא הצלחה ענקית באירופה – אבל אבל אנחנו, הישראלים, לא אוהבים קטנועי "16. ההונדה SH300 הוא הקטנוע הנמכר ביותר באירופה, אבל אצלנו קטנועי 300 לא יכולים להצליח בגלל מדרגות הביטוח, שמציבות אותם באותה קטגוריית מחיר כמו אופנועי ספורט בנפח 1,000 סמ"ק.
אחד החורים הפעורים בהיצע הישראלי של הונדה הוא קטנוע 250 סמ"ק. הסיבה לכך פשוטה – אין להונדה קטנוע שכזה עם תקינה אירופית פרט לפורצה, שמחירו בשמים ולכן גם כאשר שווק כאן כמעט ולא נמכר. אבל יש להונדה דגם 250 שהיה יכול – אולי – להפוך כאן ללהיט גדול: ה-Faze, שהושק באמצע 2009 עם עיצוב הי-טק שמזכיר במשהו את ה-VFR1200 (וגם את ה-PCX). הפייז חולק את מכלוליו המכניים עם הפורצה אך בעל עיצוב אחר לגמרי, משקל נמוך יותר… וגם תג מחיר נמוך משמעותית.
לפחות על פניו נראה שהדגם הזה יכל להוות פתרון מצויין, ולו חלקי, לצרות של הונדה בישראל. הוא מפיק 23 כ"ס, קצת יותר מכל קטנועי ה-250 האחרים בשוק, שוקל רק 180 ק"ג (או 185 בגרסת ABS) שהם כ-25 ק"ג פחות מהפורצה, מתגלגל על חישוקי "13 מלפנים ומאחור, ולדעת כותב שורות אלו מכה בעיצובו שוק על ירך את כל דגמי ה-250 האחרים בשוק.
הונדה-ישראל היו מתים להביא את הפייז לישראל, אבל הם לא יכולים מסיבה אחת פשוטה – אין לו תקינה אירופית. הונדה משווקת אותו רק ביפן, בשלב זה לפחות, וזו מגבלה שאין דרך להתגבר עליה כרגע (כי ישראל הרי יודעת להתעקש על תקן אירופי כשזה נוח לה, להבדיל
מבעניני קסדות למשל). אז ההיצע הישראלי של הונדה ישאר ללא קטנוע 250, ואנחנו נשאר עם תמונות. וסרטון וידאו.

הפייז אינו הקטנוע היחיד שהיה יכול להצליח אצלנו ולשפר את הדירוג של הונדה בטבלת המכירות. מה דעתכם על גרסה זו של הדיו המכונה "ססטה" (Cesta), בתמונה התחתונה משמאל? מדובר בקטנוע שכאילו נולד ליעילות ולחסכון. הוא מצוייד במנוע 50 סמ"ק ארבע-פעימות נקי, שקט וחסכוני, עימו תצטרכו לבקר בתחנת הדלק רק לעתים רחוקות, יש להניח. ולא פחות חשוב – קלושים הסיכויים שתקבלו עימו דו"ח מהירות.
אבל לא זה עיקר הענין. הדיו ססטה, גבירותי, הוא פשוט הדו"ג האולטימטיבי לנשים. למעשה נראה כאילו הוא תוכנן במיוחד עבורכן. הוא קטנצ'יק, עם גובה מושב של 690 מ"מ שיאפשר לכן להניח שתי רגליים בטוחות על הקרקע גם אם במקרה לא יצאתן מהבית עם עקבים. בנוסף לתא תחת המושב בנפח 22 ליטר שמספיק – לטענת הונדה – לקסדה שלמה, ובנוסף למדרס הרגליים השטוח שהשליחים אצלנו כל כך אוהבים, מגיעה גרסה זו של הדיו עם סל גדול אינטגרלי מלפנים, בנפח 24 ליטרים. במלים פשוטות: זהו קטנוע עדין-נפש ושקט שנולד לביצוע קניות! כמו שאמרנו: אידאלי לנשים*.
אבל גם הקטנוע הזה אינו משווק באירופה, ולנו לא נשאר אלא להסתכל בנשות יפן ולקנא בהן על גורלן ששפר עליהן.

* כותב שורות אלה לא באמת חושב שנשים עושות קניות כל היום. הן הרי צריכות גם זמן לבשל, לא?**
** בצחוק, נו. סתאאם. גברים מבשלים לא פחות טוב.


לפחות על פניו נראה שהדגם הזה יכל להוות פתרון מצויין, ולו חלקי, לצרות של הונדה בישראל…

…ישראל הרי יודעת להתעקש על תקן אירופי כשזה נוח לה, להבדיל מבעניני קסדות למשל…

במלים פשוטות: זהו קטנוע עדין-נפש ושקט שנולד לביצוע קניות! כמו שאמרנו: אידאלי לנשים

11 תגובות ל הדשא של השכן (1): קטנועי הונדה

  1. אז למה אתה לוקח מעצב אתרים שהיה בשיא פריחתו ב1964???
    האתר נראה זוועה ומיושן – לא מתאים לך טל.
    שפוך איזה 40 אלף שקל ותקבל אתר שנראה עתידני ולא מפלצת מיושנת כמו זו.

    בהצלחה!!!

  2. כבעל הונדה אני יודע להאריך איכות אחרי שצברתי כמה שנים על קטנועים למיניהם. תכלס עם כלי כזה אני לא מבין למה הוא מחכה או שבאמת לא אכפת ליבואן הזה מדו גלגלי.

  3. לא מדוייק בעליל. להונדה כלים שמאוד מתאימים לשוק הישראלי.

  4. נראה לי שנושא העיצוב בקרב רוכבי הקטנועים קיבל מימד לא רציונלי בארץ.
    הרי בסופו של יום, קטנוע זה לא אופנוע, הכלי הזה מיועד לתחבורה ולא לנשמה, אז מדוע בכלל צריך להתחשב בעיצוב?
    הרי הפופולריות העצומה של

  5. יש משהו בהונדה שאין באופנועים אחרים. איו מה לעשות. הם שווים את המחיר. היה לי הונדה דילן שעד היום הוא בעיני קטנוע ה 125 הטוב ביותר.

  6. חבל שהדגם הזה לא מוערך מספיק! הגלגלים הגדולים רק מקלים על מהמורות, והיום עם מחיר הדלק צריכה של 1:40 במהירות שיוט 80 קמ"ש (וזה לא שהוא לא מגיע ל-120) לא הולכת ברגל זה כלי תחבורה אולטימטיבי! בסדר זה לא

  7. הרי כתוב לך שחור על גבי לבן שאין לכלים הללו תקינה אירופאית. מה לא מובן ?!

  8. לחמסקי בכתבה שורה 31 עם הצלחת לקרוא את רוב הכתבה אז אולי הייתה מבין למה אני מתכוון.כתוב שחור על גבי לבן שתקינה או לא תקינה זה הכל ענין של אינטרס

  9. הוא המחירים שלהם חד וחלק.
    גם ב97 CH עלה כ20K.
    הם עשו מבצע והורידו את המחיר ל15.5K וחטפו אותם.
    אין הצדקה למחירים שלהם.
    מצד שני אני עדיין רוכב על CH 97 יד ראשונה ומתבאס להחליף אותו.
    אבל היום אין את

  10. הדיו הזה נמכר פה בארץ באמצע שנות ה90 ועד היום אתם יכולים לראות כלים כאלו נוסעים פה ושם. אין תקינה??? אז איך מכרו אז את הכלי האמין הזה? זה כלי מתבקש מאוד בואו נגיד בירושלים. כן? או בכל מקום שהנסיעה שם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל