fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

קורס רכיבת מסלול – הדבר האמיתי

קורס רכיבת מסלול – הדבר האמיתי

שרון גולדר

צילום: תומר לשר

כשאתה מגיע אל המסלול בכוכב יאיר ומתבונן סביבך, כמעט אוטומטית אתה מריץ בראשך מחשבות והשוואות למדינות אחרות מתוקנות בהן יש מסלול מרוצים תקני. בראשך ובליבך מקננות תחושות הכעס והטינה כלפי אותם ישבנים שתופסים את הכיסאות בכנסת ולא עושים כלום בנידון. המסלול בכוכב יאיר יחסית קטן, עם גישה מעט בעייתית ואתה לא מצליח ממש להבין איפה תוכל להגיע אל אותם ביצועים שאתה רואה בטלוויזיה או לפחות לנסות ולשאוף לכך. כך אני חשבתי, רק כדי להתבדות כמה שעות לאחר מכן.

כבר בתחילת היום אפשר לשים לב להבדלים הברורים בתכליתו של הקורס הזה אל מול הקורסים האחרים עליהם דיברנו בעבר. נתחיל בכמות האנשים. אם בקורסי מגרש אחרים הקבוצה עמדה על מספר של כעשרה ומעלה רוכבים, בקורס המסלול מדובר על מספר מצומצם יותר של רוכבים ולעומת זאת מספר המדריכים גדל. אפשר לומר שזה סוג של אימון פרטי כמעט.
הסיבה להשגחה הצמודה היא בגלל שכל רוכב מגיע כמעט למיצוי היכולת ואין מקום לטעויות ומאחר וכל רוכב מגיע עם סגנון ידע ויכולת שונים, המדריכים מתייחסים אל כל אחד באופן פרטני ועוברים איתו את השלבים לפי הקצב שלו ולא כקבוצה. בנוסף, הקורס הזה מכיל הכי מעט חומר עיוני או תיאורטי ויש פחות דיבורים ויותר מעשים, מאחר ואת הבסיס למדנו ותרגלנו בקורסים הקודמים, פה נותר לנו רק ליישם.

לאחר שיחה קצרה בה המדריך מסביר על כמה חוקים וכללים בסיסים על הרכיבה במסלול, מתחילים בהקפות חימום אחרי המדריך של פרו-ריידינג בקצב איטי על מנת להכיר את המסלול להתחבר קצת לאופנוע ולחמם את הצמיגים, את השרירים ואת החושים. שלושה רוכבים יוצאים אחרי מדריך כמו אימא אווזה, שומרים על מרחק וגם על הקצב. בשלב הזה מפצירים בך שעליך להתרכז אך ורק בלמידת הפניות והקווים הנכונים. במהלך ההקפות, באופן אוטומטי, כל מה שלמדת בקורסים הקודמים ובעיקר בקורס מגרש ספורטיבי יוצא ממך כאילו השנייה זינקת מהפיטס בלגונה סקה.
ישיבה נכונה, תנועות גוף, מבט, בלימה נכונה ורגש על המצערת. כל אלו כלים חשובים מאוד שבהם אתה משתמש כמעט כל יום, אבל הם הכרחיים במסלול – הפניות הן פניות טכניות לחלוטין וכדי לעשות אותן כמו שצריך אתה חייב להשתמש בכל הידע שרכשת מהקורסים הקודמים. 
  
לאחר כמה הקפות איטיות  המדריך עוצר אותנו בצד ונותן הערות ותיקונים ומסביר ש"עם הדיוק מגיעה המהירות" משפט שהבנתי את משמעותו לעומק רק בסוף היום. את ההקפות הבאות כבר עושים לבד ללא הורה מלווה ולאט לאט כל אחד בזמנו, מעלים את קצב הרכיבה. ככל שהקצב עולה כך הטעויות הכי קטנות שאתה בעצמך אפילו לא רואה עולות על פני השטח וגורמות למדריך להוציא אותך להסבר זריז ונקודתי. המדריכים גם דואגים להוציא אותך למנוחה כל כמה זמן, כי האדרנלין וההנאה סוחפים אותך ובלי שתשים לב אתה רוכב רצוף בשמש, עם חליפה, ללא שתייה וכולנו יודעים כמה רכיבה ספורטיבית מאמצת את הגוף ואת המוח, במיוחד כשאתה מפוקס במטרה שהיא ללמוד ולהשתפר מהקפה להקפה. בזמן שמספר רוכבים יורדים לשתות ולנוח, עולה קבוצה אחרת של  רוכבים וכך יש רוטציה מסודרת שמונעת בלגאן ומאפשרת התקדמות אישית מבלי שרוכב אחר יפריע לך מפאת מגבלותיו האישיות או האופנוע עליו הוא רכוב. 

כל הקפה שעוברת ממחישה את השיפור והביטחון עולה בהתאם. פתאום מגיעים מהר יותר לפניה, בולמים מאוחר יותר, משכיבים חזק יותר והכל מבוקר ובהשגחה מלאה. פאן אמיתי!
זה רק מראה שלא משנה מי אתה ומה הניסיון שלך ועל איזה כלי אתה רוכב, בסביבה המתאימה ועם ההדרכה המתאימה בכולנו יש איזה לורנזו או וולנטינו קטן שמתחנן להתפרץ החוצה. כשסוף סוף נותנים לו לצאת, אתה מגלה מחדש את הסיבה לאהבה שלך לדו-גלגלי וזו תחושה עילאית.

גם לכם מגיע לחזור הביתה בשלום!
לחצו על הקישור הזה: נפתחה הרשמה לקורסי רכיבה בטוחה לשנת 2012 הקורסים מיועדים לאופנועים וקטנועים

15 תגובות ל קורס רכיבת מסלול – הדבר האמיתי

  1. אני חייב לציין שהשתתפתי בקורס שדוגרי העביר . הקורס היה מעולה, לפחות עבורי, פשוט מציל חיים. ניהנתי מהחומר שהועבר ע"י ניסים ברדה, סטפן וכפיר לווין. לדעתי קורס חובה לכל מי שרוצה לשמור על חייו.

  2. השתתפתי בקורס שגולת הכותרת הייתה הרכיבה לערד. הרכיבה לשם והירידה לכיון ים המלח וחזרה הם אחד הדברים היותר טובים שעשיתי לעצמי על מנת לשפר את רמת הרכיבה שלי. אין לי רק להודות לחבורה של דוגרי.

  3. פגשתי את הילה והתגלגלנו לשיחה שבה היא היציע לי להשתתף בקורס של דוגר"י. אני חייב לציין במיוחד את הטיפים הקטנים שקיבלתי שם, שלדעתי הם טיפים שמצילים חיים. אין לי באופן אישי מילים , רק כל הכבוד.

  4. העיוני היה מעולה. מציל חיים…. המגרש נתן חומר למחשבה. הרכיבה לערד והירידה לכיוון ים המלח וחזרה, הייתה הלכה למעשה של כל הקורס. רק מילים טובות. לכל החברה בדוגרי (וסליחה אם שכחתי מישהו) ניסים ברדה, סטפן כפיר, אריק הילה ושאר כל המדריכים. תודה מיוחדת ל"מדריך האישי שלי זיו" שנתן לי את כל תשומת הלב שהייתי צריך בכיש הטכני הזה. תודה.

  5. מומלץ מאוד כולל המסלול. נרשמתי עכשיו שוב כי זה קודם כל חוויה.

  6. תודה דו"גרי בדיוק חיפשתי מתנה לבעלי שחוגג 45 וראיתי בתמונות שלכם שזה לא רק ל"צעירים" – נרשמתי, חזרו אלי.

  7. הייתי בכזה, נחמד, לומדים, אל לא חוויתי. חבל שלא ידעתי על המסלול. טוב שיש פה פרסום, אני ממתין לתאריכים.

  8. מחכה בקוצר רוח לטלפון שיודיע לי על פתיחת קורס חדש. סעו בזהירות חברים!!!

  9. משתמש בדברים שלמדתי בקורס ביום יום , דווקא בדברים הקטנים שמצילים חיים.

  10. לשרון וכל המשתתפים בקורס: בהצלחה בהמשך הדרך. נרשמתי. שבת שלום.

  11. מתי אני עתידי לקבל הזמנה לקורס בערך? מסרתי גם את מספר הנייד שלי ליתר ביטחון.

  12. שרון כתבה כאן על חוויה שעברה בקורס מסלול של חברת פרו ריידינג, ללא קשר לקורס הרכיבה הנהדר של דו"גרי. הקורס של פרו ריידינג בראשותו של כפיר לוין פשוט מצויין! עברתי אותו בעצמי לפני חודש ונהניתי מכל רגע

  13. והאמת לא הייתי מגיע לכביש של ערד וים המלח בחיים לבד. תמיד היה לי פחד מהכביש. הקורס נתן לי ביטחון גם לגבי הרכיבה וגם לגבי הכביש….כל הסטיגמות, מבחינתי נעלמו. כל הכבוד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל