fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

חינוך מחדש / סיאט לאון 1.0 במבחן דרכים

חינוך מחדש / סיאט לאון 1.0 במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה

התשובה לשאלה שבכותרת פשוטה מאוד והפתיעה אפילו אותנו: מנוע ה- 1.0 המותקן בלאון עושה עבודה מעולה, לא פחות, למרות שהוא מכיל שלושה צילינדרים בלבד ונפחו כשל שקית חלב. במחיר של 109,900 ש"ח בלבד, הסיאט לאון 1.0 מציעה את עסקת השנה לכל מי שמחפש רכב משפחתי.

קצת יותר בהרחבה
אין באמת צורך להציג את הלאון. אנחנו בחנו אותה בעבר ואהבנו מאוד, גם את גרסת הבסיס וגם את גרסת הקצה. ממש לאחרונה הגיעה לארץ מתיחת הפנים של הלאון שהוסיפה מנועים חדשים ונגיעות עיצוביות קלילות, כאשר החדשה העיקרית היתה הוספת מנוע שלושת הצילנדרים 1.0 ל' המוכר מהאיביזה, יחד עם תג מחיר המזכיר יותר רכבי סופר-מיני מאשר רכב משפחתי בגודל מלא.

זה מה שיש

אם אתם לא חובבי טריוויה נלהבים, תתקשו לדעת שמדובר במתיחת פנים. יחידות התאורה הקדמיות זכו לתאורת יום לד משולשת וחביבה, הגריל שונה מעט והטמבון עודכן, וזהו בערך. גם בתוך הרכב המצב נשאר כשהיה, מה שאומר חומרים טובים מאוד (אך כהים), אבזור מכובד מאוד (סאן רוף, חיישני אורות וגשם, פנסי ערפל, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי יציאה למושב האחורי, בקרת שיוט ועוד) ומרווח מחיה מעולה לכל היושבים. קשה להתעלם מיחס התמורה-שקל הפנטסטי שהלאון מציעה לרוכשיה, כאשר רק אבזור בטיחות אקטיבי (בלימה עצמאית, שטח מת וכו') מורגש בחסרונו.

וזה בהחלט מספיק
כאמור לעיל, החדשה העיקרית שמתיחת הפנים מביאה תחת כנפיה היא מנוע הליטר הקטנטן עם שלושה צילינדרים בלבד המוכר לנו מהאיביזה (ולאחרונה גם מהאוקטביה המתוחה), ואשר גרסתו נטולת הטורבו מניעה את הסיטיגו החביבה. בזכות הגדשת טורבו, המנוע מפיק 115 כ"ס ו – 20.4 קג"מ המושגים בין 2000 ל 3500 סל"ד, ומדובר בשיפור של 5 כ"ס ו- 2.6 קג"מ יותר ממנוע ה- 1.2 המוחלף. הכל וורוד? לא בהכרח: הפשרה מתגלה מעיון בדפי הנתונים שמספרים על רצועת הכוח שהצטמצמה לעומת המנוע הקודם שהציע את שיא המומנט מ- 1400 ועד 4000 סל"ד, ואת שיא ההספק בין 4600 ל- 5600 לעומת 5000-5500 במנוע הקטן. אבל עזבו אתכם ממספרים, איך זה עובד בפועל? למרבה הפתעתנו ולשמחתנו- פשוט מעולה.

נכון, מי שקטנוני יגלה שמתחת ל- 2000 סיבובים ומעל שיא ההספק אין ממש כוח, אבל ברגע שמחט הסל"ד מטפסת אל מעל ה- 2000 סל"ד- הכוח מגיע בשמחה ובלינאריות יחסית, המנוע מגלה יכולת נשימה מרשימה וטיפוס קליל במעלה הסל"ד, הביצועים מצוינים ( 9.6 ש' ל- 100 קמ"ש) וקלים מאוד להשגה, וחוץ מצליל שלושה צילינדרים אופייני תחת לחץ- אין שום סימן המסגיר את נפח המנוע. תיבת ה- DSG עם שבעת ההילוכים עושה (כרגיל) עבודה מעולה ב- 97% מהזמן, כאשר רק תחת לחץ כבד העברות ההילוכים לא תמיד חלקות או מהירות מספיק, בעיקר במעבר בין הילוך ראשון לשני ולהפך. בידוד הוויברציות מעולה, ושלא כמו ברכבי פיג'ו-סיטרואן ואפילו מיני (!)- אין שום רעידות בעמידה ברמזור או בנסיעה, למעט פעמים שהתיבה מעלה הילוכים מהר מדי ומאלצת את המנוע לפעול בסל"ד נמוך מדי עבורו, אך לא מדובר במשהו שלחיצה מעט יותר חזקה על דוושת הדלק לא פותרת…

צריכת הדלק הרשימה מאוד, כצפוי, כאשר בסיום המבחן נרשמה תוצאה של כ- 15.2 קמ"ל. נסיעה בין עירונית רגועה יכולה בקלות להגיע למעל 20 קמ"ל. נקודת לחובת מערכת ההנעה נרשמה עקב פעולת מערכת הסטופ-סטרט שמיהרה מדי לכבות את המנוע עוד לפני עצירה מלאה, גרמה לדפיקות לב מיותרות עד שהמנוע הותנע מחדש וניערה את הרכב בהתנעתו, כך ששלחנו אותה לעמוד בפינה ולחשוב על מה שהיא עשתה (בקיצור, כיבינו אותה).

בסופו של דבר, אפשר להרגיע את כל מי שחושש מחסרון הנפח ושבוי בקונספט של "מנוע גדול=מנוע חזק": הלאון 1.0 זריזה וחזקה לא פחות (ואף יותר) מלא מעט ממתחרותיה ותעניק לכם תמורה מלאה לכספכם. חינוך מחדש מעולם לא היה משכנע יותר.

 

מנוע: טורבו בנזין, 3 צילינדרים, 999 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 115/5000-5500
מומנט (קג"מ/סל"ד): 20.4/2000-3500
תיבת הילוכים: אוטו' כפולת מצמד, 7 הילוכים
האצה 0-100: 9.6 ש'
מהירות מירבית: 202 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 428.2/ 181.6/ 145.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 261.8
משקל (ק"ג): 1225
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 380
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 22.7 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 15.2 קמ"ל
מחיר: 109,900 ש"ח

3 תגובות ל חינוך מחדש / סיאט לאון 1.0 במבחן דרכים

  1. לא מאמין שמחברה ענקית כזאת עברו למנועים קטנים

  2. מנוע קטן מוגדש טורבו, מצוין!!! לא צריך יותר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל