fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC

מבחן דרכים: ג'ילי ג'יאומטרי C בהשקה מקומית

מבחן דרכים: ג'ילי ג'יאומטרי C בהשקה מקומית

כתב: אסף לביא בנארי | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא בנארי | צילום: רונן טופלברג

מתוך מגזין מוטו, גיליון 406, דצמבר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: הרכב החשמלי המשתלם בישראל, לפחות לעת עתה.

את תחום הרכב החשמלי בישראל ניתן לדמות לתינוק שמחפש את דרכו בעולם, עוד אין לו כיוון ברור, יש לו עתיד בטוח, אבל הוא עוד לא יודע מה הוא. הקרדיט על הצמיחה המטאורית בנתח השוק של הרכבים החשמליים מגיע ברובו לטסלה, שנכנסה השנה לישראל והפכה את התואר 'רכב חשמלי' למושא תשוקה וסמל סטטוס יוקרתי. את הלהבה שהדליקה המכונית האמריקאית המשיכו ללבות דגמים חשמליים רבים, חלק ממותגים מוכרים וותיקים וחלק חדשים בישראל ופחות מוכרים, כשרובם מגיעים מסין, כמו ה־MG, סרס, GAC, מקסוס, Aiways, סקייוול, ובזה ג'ילי לא שונה מהם – גם מיוצרת בסין, ע"י קונצרן ענק ששמו Geely Holdings, והוא חולש על מותגי רכב רבים, ביניהם תמצאו את וולוו, לוטוס, Lynk & Co, פולסר, Zeekr, הגלגול המודרני של המונית הלונדונית LEVC וכמובן רכבי ג'ילי ג'יאומטרי. סה"כ מדובר בהיקף ייצור שנושק ל־1.5 מיליון רכבים בשנה. סליחה זה רק רכבי ג'ילי, הייצור הכולל של הקבוצה הוא קצת מעל 2.1 מיליון רכבים.

הדגם הראשון של ג'ילי שמגיע לישראל ביבוא קבוצת יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה) הוא הג'יאומטרי C, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי מלא שמוצע בשתי גרסאות סוללה – ה־C350 Pro עם סוללה בקיבולת 53kWh וטווח נסיעה של כ־350 ק"מ וה־C460 Pro (אותה בחנו), עם סוללת 70kWh וטווח נסיעה של כ־460 ק"מ – שאר הנתונים זהים, עם הספק של 150kW או 204 כ"ס בעברית ומומנט של 31.6 קג"מ. רמת הגימור אחידה והאבזור של שתי הגרסאות זהה, מחירן עומד על 133,900 ₪ לגרסה הראשונה ו־142,900 ₪ לגרסה השנייה, כשבתוספת מחיר של כ־1,500 ₪ ניתן לקבל את הרכב עם גג שחור, ריפודי בד (שבאופן מפתיע אמורים להיות טובים יותר מהריפוד דמוי העור הסטנדרטי) וקליפרים בצבע צהוב זרחני.

הגי'או C אמנם לא נראית גדולה במיוחד, אבל מבט קצר בדפי הנתונים מגלה לנו שהיא למעשה גדולה יותר מרוב מתחרותיה, באורכה ורוחבה הכללי ובאורך בסיס הגלגלים. עיצובה החיצוני סולידי ומודרני עם קווים חלקים שמודגשים בזכות הידיות הנשלפות וצללית הקופה מאחור. לטעמנו הג'יאו C היא מכונית נאה, במיוחד בצביעה האדומה המלהיבה (יש גם לבנה, כחולה ואפורה), ועושה רושם שגם בכבישים מסכימים איתנו ובמהלך המבחן נשאלנו על הרכב פעמים רבות בעמידה בפקק או עצירה ברמזור והג'יאו האפורה שהופקדה בידינו אפילו הסמיקה כשנהג אוטובוס חביב התעקש שזו 'הטסלה החדשה' וקרא לה יפיופה.

הסמיקה מהמחמאות

בינתיים בתוך הרכב אנחנו התרשמנו מעיצוב עתידני שופע מעוינים, קווים חלקים ונקיים ובעיקר מאיכות הגימור והבניה שהרגישה לעיתים כמעט אירופאית. זה לא סוד שהרכבים הסינים בשנים האחרונות מציגים איכות גבוהה הרבה יותר משהורגלנו, אבל כאן בג'ילי הקטנה מדובר בקפיצת מדרגה נוספת. ההגה הקטן נעים למגע, עטוף חומר דמוי עור ובמרכזו לוגו שמזכיר את זה של קאדילק. כפתורי השליטה על ההגה סטנדרטיים ונוחים לשימוש, אך בלט בחסרונו כפתור הפעלה קולית לשימוש ב־Siri ודומיה. מאחורי ההגה ניצב מסך קטן וצפוף מידע שלא מיועד לשימוש העיקרי אלא רק כהשלמה של נתונים. מד המהירות והנתונים החשובים מוקרנים על השמשה בצורה ברורה וניתנים לכיוון בגובה, בהירות וגם צבע.

לצד הצג הקטן ומעל הקונסולה המרכזית ניצב מסך מולטימדיה גדול, או יותר נכון – ארוך, בגודל 12.3″ ממנו ניתן לגשת בקלות למערכות הרכב השונות, כולל בקרת אקלים ומוזיקה, כמו גם לתכונות מתקדמות של הגדרות הרכב ולמגוון אפליקציות כמו לדוגמה Waze לניווט וגישה למצלמות ה־360° של הרכב שגם מקליטות זיכרון של כשבוע אחורה. בדפדוף שמאלה תמצאו כפתורי גישה מהירה לרוב הגדרות הרכב כמו גם לכיבוי בקרות ועזרי נהיגה, תוספת נוחה ומבורכת. מתחת למסך מותקנים כפתורי שליטה פיזיים למערכת בקרת האקלים שהופכים את תפעולה לקל ונוח. אמרנו מולטימדיה, אמרנו מוזיקה, אז איך שומעים? מדהים. למערכת הסאונד מתוצרת Bose יש 8 רמקולים וסאבוופר מצוינים ששומרים על צליל איכותי גם בעוצמה גבוהה.

הקונסולה המרכזית נקיה עם מינימום כפתורים – כפתור התנעה וכיבוי, בורר גלגלת להילוכים עם כפתור Parking גדול במרכזו, בלם חניה חשמלי, אורות מצוקה וכפתורי מגע מעוצבים – שפע תאים, כולל מחזיק כוסות, תא גדול תחתון ומשטח טעינה, ולכל זה מצטרפת תאורת אווירה היקפית שבולטת בעיקר בנסיעה לילית וניתנת לשינוי גוון לבחירת הנהג. מעל הנהג מותקן גג פנורמי ענק בגודל 75″ שאמנם לא מאפשר פתיחה (חלקית, כנהוג בגודל שכזה) אבל בעל וילון יעיל שמסנן את החום בצורה אפקטיבית ואת רעשי הרוח ברמה מכובדת.

רמת האבזור הבטיחותי של הגי'או C שמה אותה בקבוצה 7 במדד משרד התחבורה הישראלי, והיא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקק, התראת סטייה ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל, התראה וזיהוי תנועה בשטחים מתים, אורות אוטומטיים וזיהוי תמרורי מהירות כמו גם בקרת יציבות, ירידה במדרון, עזר לזינוק בעלייה, אוטו הולד ו־6 כריות אוויר.

מראה היי-טקי מודרני

המסלול המתוכנן אפשר לנו לבחון את הרכב בתפעול קפדני וחסכוני וגם עם רגל כבדה יותר על הגז, לא כמו זו שנפעיל בנהיגה עם רכב עם מנוע בעירה פנימית, אבל כזו שנחשבת בזבזנית ברכב חשמלי. המזגן שתק לסירוגין, מצבי הנהיגה התחלפו, נסענו עם בלימה רגנרטיבית ברמות התערבות שונות, עם בקרת שיוט ועם רגל רגישה על הדוושה, זו אגב בעלת ציר בחלקה התחתון – כמו בחיפושית, למי שזוכר – ונוחה מאוד גם בנהיגה ארוכה. התוצאות הפתיעו אותנו, ושמחנו לגלות שבין כל העיתונאים שהשתתפו, מהקפדן ביותר שהצליח לחלץ הכי הרבה מכל וואט ועד הבזבזנים ביותר ההבדלים היו קטנים, כשהטווח הצפוי לנהג החסכוני ביותר היה 460 ק"מ מלאים מטעינה מלאה ולבזבזנים כ־400 ק"מ, נתון מרשים, אך חשוב לציין – אפשר לרדת עוד נמוך מזה, אבל זה כבר יקרה רק בנהיגה בזבזנית בצורה מוגזמת, כזו שלא מתאימה לרכב חשמלי, או בתנאי קיצון – עליות מרובות, טמפרטורה קיצונית וכו'. אגב טמפרטורה קיצונית, אם קר אז המושבים מחוממים, והמזגן מצוין, אם לא ציינו זאת עד עכשיו.

אין פה ביצועים יוצאי דופן, הג'יאו C מרגישה זריזה יותר מרכבים חשמליים אחרים עם הספק זהה, יוצאת מהמקום מהר ובהחלטיות, לעיתים אפילו עם סבסוב גלגלים קל, מאיצה כמצופה ביציאה לעקיפה, מגיעה מהר מאוד למהירויות של שלילת רישיון ובעיקר משרתת כל גחמה בצורה טובה. השימוש בבקרת השיוט בשילוב מצבי הנסיעה השונים יכול להניב חיסכון משמעותי בסוללה, אך אם יש לכם מספיק טווח ספייר תוכלו ליהנות מהרכב מחוץ למצבי Eco הדי משעממים. גם בסעיף ההתנהגות אין הפתעות ולא מדובר בתוקף פניות מחודד, וכל עוד שומרים את הג'יאו C במהירויות המתאימות לה היא קלה ונעימה לנהיגה ולא מפתיעה בשום מצב. המתלים רכים יותר ממה שהורגלנו ברכב חשמלי וסופגים את רוב תחלואי הכביש. דווקא עם אספלט מחוספס ולא מושלם הם מתמודדים בצורה פחות יעילה, אבל בורות – גם עמוקים – מרוסנים בצורה נאה למדי.

סביבת הנהג והנוסעים מרווחת יחסית ונוחה, כיסאות הנהג והנוסע שלצידו מתכווננים חשמלית ובעלי מספר זיכרונות, כל אמצעי התפעול נגישים ונוחים להפעלה, תא הכפפות נפתח בלחיצת כפתור בצידו, מעל המראה יש תא למשקפי שמש וסה"כ בתא הנוסעים ישנם שקעי טעינה רבים, פתחי אוורור מקדימה ומאחור ולא פחות מ־8 תאי אחסון. תא המטען בנפח 417 ליטר הוא מבין הקטנים בקטגוריה, אבל בתמורה לזה מתקבל מרווח רגליים נדיב בספסל האחורי.

מרווח פנים מכובד ואיכות חומרים נהדרת

הג'יאו C יוצאת דופן בקטגוריה שלה ומציעה טעינת AC תלת-פאזית בקצב טעינה של 11kW, כלומר כ־6 שעות לטעינה מלאה, כמו גם טעינת DC בעמדות הטעינה המהירה הציבוריות שמביאות את הג'יאו מ־20% סוללה ל־80% תוך 42 דקות בלבד.

רוכשים עד סוף השנה יקבלו טעינה חופשית בעמדות EV-Edge ציבוריות בשווי עד 500 ₪ לשנה, אפליקציית Waze מובנית וחבילת גלישה ללא עלות ל־3 שנים ובחירה בין עמדת טעינה ביתית ללא עלות או חבילת טיפולים ל־3 שנים ללא עלות. לקוחות פרטיים יקבלו אחריות יצרן ל־8 שנים או 150,000 ק"מ והרחבה ל־10 שנים או 200,000 ק"מ על הסוללה והמנוע ואחריות על שאר שאר הרכב ל־5 שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים של הג'יאו C עומד על 15,000 ק"מ או 12 חודשים, כשהטיפול כולל בדיקות לרכב, החלפת סננים ונוזל בלם (כל 40,000 ק"מ) במחיר של כ־1,000 ₪ ל־150,000 ק"מ.

נכון לכתיבת שורות אלו, הג'ילי ג'יאומטרי C היא כנראה הרכב החשמלי המשתלם בישראל. במחיר של 142,900 ₪ לגרסה הבכירה, עם הטווח המכובד והשימושי שלה, האבזור הנדיב, נוחות הנסיעה והאיכות הכללית מדובר בעסקה נהדרת, שחבילת ההטבות בתקופת ההשקה הופכת לטובה עוד יותר.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

3 תגובות ל מבחן דרכים: ג'ילי ג'יאומטרי C בהשקה מקומית

  1. רכב מכוער. טיפולים מאוד יקרים יחסית לחשמלית ממש ברמת גניבה. ראיתי עלות חלקי חילוף ..ממש לא עלות סינית . פנס קידמי 11500 שח …הזוי כמו מרצדס.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל