fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

משמח ארנקים / דאצ'יה דאסטר דיזל-אוטומטי במבחן דרכים

משמח ארנקים / דאצ'יה דאסטר דיזל-אוטומטי במבחן דרכים

כתב: שי שיוביץ     צילום: אביעד רייס, אריק רוזנבלום

 

השורה התחתונה
קשה להאמין שב- 99,990 ₪ אפשר לקבל בארץ רכב-פנאי חדש מהניילונים, עם אבזור מספק ומנוע וגיר מודרנים ונעימים- אבל זה בדיוק מה שהדאסטר מציע. ההתפשרות מגיעה בדמות חומרים פשוטים, בידוד רעשים לוקה בחסר והנדסת אנוש לא מוצלחת במיוחד. בסופו של דבר ולמרות החסרונות, הדאסטר מספק לרוכשיו עסקה משתלמת למדי.

קצת יותר בהרחבה

הדאסטר נמכר בהצלחה מרובה בישראל זה מספר שנים, ואחראי במו גלגליו על השינוי התודעתי לטובה של מותג דאצ'יה בארץ- ובעולם. לפני מספר חודשים, דאצ'יה הוסיפו למבחר הדאסטר בישראל את גרסת הדיזל-אוטומט שמצוידת במנוע 1.5 טורבו-דיזל המוכר משלל דגמי רנו ודאצ'יה, לה שודכה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד בעלת שישה הילוכים המוכרת גם היא מדגמי רנו השונים (ומופיעה גם בקאדג'אר שבחנו לפני כשנה). כל החבילה המפתה הזו נמכרת בפחות מ- 100K ₪, מה שהופך את הדאסטר לרכב הדיזל שמצויד בתיבה אוטומטית אמתית (להבדיל מהלוגן של דאצ'יה שמצוידת בתיבה רובוטית בעלת מצמד אחד ומטבע הדברים פחות זריזה ונעימה) הזול ביותר בישראל, ולעסקה מפתה במיוחד. חירפנו את נפשנו בחום יולי הבוער ויצאנו לבדוק.

זה רק נראה יקר
הדאסטר לא מספק מבחוץ שום רמזים שמדובר באחד מהרכבים הזולים מסוגו, בעיקר בגרסת הפרסטיז' המאובזרת שנבחנה שמוסיפה חלונות כהים, חישוקים קלים, פסי גגון בצבע כרום-מט ועוד מספר תוספות ויזואליות שעושות טוב בעין.

בתוך הרכב המצב מעט שונה, כאשר איכות החומרים הבסיסית והנדסת האנוש הקלוקלת מזכירים מהר מאוד את תג המחיר הנמוך, ולמרות זאת- תא הנוסעים של הדאסטר מצליח לא להעליב את רוכשיו, אלא מספק להם סביבת מחיה סבירה לחלוטין המצוידת בחישמולים המקובלים, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה (הממוקמת נמוך מדי וקשה לקריאה) הכוללת מערכת ניווט ומצלמת רוורס. מצד שני- אין מערכות בטיחות אקטיביות בכלל, וכריות אוויר יש רק 4.
הישיבה בדאסטר גבוהה ושולטת והכיסאות נוחים למדי לכל הנוסעים, כאשר גם ליושבים מאחור יש מרווח מחיה מספק למדי. תא המטען מכובד גם הוא עם 475 ל'.

שים גז
כאמור למעלה, הדאסטר מצויד במנוע ה- 1.5 טורבו-דיזל המוכר והמוכח, עם 109 כ"ס ו- 25.5 קג"מ. אל המנוע מוצמדת תיבה רובוטית כפולת מצמד עם שישה הילוכים, והשילוב הזה עובד טוב מאוד בדאסטר ומתאים ביותר לרכב. עם 11.9 ש' ל- 100, הדאסטר מאיץ באופן רהוט למדי גם אם לא עוצר נשימה, והמומנט הרב מאפשר לו יכולת נסיעה זורמת וחסרת מאמץ גם בעליות ובעומס יחסי. התיבה עובדת טוב מאוד רוב הזמן, מספקת החלפות הילוכים חלקות ונעימות (גם אם לא מאוד זריזות כמו מקבילתה מבית VAG), ורק לעיתים רחוקות מאוד מתבלבלת או חובטת. בסופו של דבר, השילוב שלה למנוע מצוין ומספק לחלוטין את הסחורה. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 14.5 קמ"ל.

באופן לא אופייני לרכבים מודרניים מהשנים האחרונות (ולא משנה מאיזה יצרן), מתלי הדאסטר רכים ומספקים נוחות הנסיעה טובה- גם על שברים וסדקים. הרכות הזו פחות נעימה כשמנסים לתקל פניות במהירות, או אז נחשפות זוויות גלגול מרתיעות. ואם על אופן לא אופייני עסקינן- הגה הדאסטר מרגיש כבד מאוד, מעופל וארוך. כדי להוסיף חטא על פשע, ההגה סובל מאוד מטורק סטיר, וכל מהמורה בכביש או בשטח "מושכת" אותו לצדדים, מה שפוגע מאוד בביטחון הנהג. חבל. בידוד הרעשים (רוח, כביש, מנוע) בינוני במקרה הטוב, והבלמים מרגישים ספוגיים עם דוושת בלם עמומה וארוכת מהלך, מה שלא מוסיף במיוחד לתחושת הביטחון.

בשטח, למרות שהדאסטר האוטומטי מצויד בהנעה קדמית בלבד (אין אפשרות לקבל את התיבה האוטומטית עם הנעה כפולה), מרווח הגחון המכובד (העומד על 21 ס"מ!) ומהלך המתלים הארוך מספקים לדאסטר יכולת עבירות מפתיעה לטובה (בגבולות ההגיון וההנעה, כמובן) שמאפשרת לו להגיע למקומות שרכבי פנאי אחרים לא יצליחו, וזהו ערך מוסף לא מבוטל שלא מעט מהרוכשים הפוטנציאלים יעריכו.

 

 

מנוע- טורבו-דיזל, 4 צילינדרים, 1461 סמ"ק
הספק (כ"ס/ סל"ד)- 109/ 4000
מומנט- (קג"מ/ סל"ד)- 25.5/ 1750
תיבה- רובוטית כפולת מצמד, שישה הילוכים
הנעה- קדמית
א/ר/ג- 431.5/ 182.2/ 169.5
תא מטען- 475 ל'
מיכל דלק- 50 ל'
מחיר- 99,990 ש"ח, 107.490 לרכב המבחן

4 תגובות ל משמח ארנקים / דאצ'יה דאסטר דיזל-אוטומטי במבחן דרכים

  1. סוף סוף מגיעה באוטו'. אישתי רצתה, רק שלא נהגה 29 שנים על ידני

  2. הכתבה מוגשת ראוי, לא מתלהב מהמותג, אבל נראה שיש לו מקום להצלחה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל