fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

תערוכת פאריז: יגואר מציגה את ה-F Type

תערוכת פאריז: יגואר מציגה את ה-F Type

אופיר דואק

צילום: יצרן

כבר הרבה שנים מדברים ביגואר על הרחבת היצע הדגמים שלהם שכולל 3 סדרות עיקריות: ה-XF הסאלונית, ה-XK הספורטיבית יוקרתית בתצורות קופה וקבריולה וספינת הדגל ה-XJ. אחת מהאפשרויות  להרחבת היצע הדגמים הייתה הצגת מכונית רודסטר קטנה מהסוג שכה אופייני לבריטים: מנוע קדמי, הנעה אחורית, שני מושבים וגג בד. למעשה כבר בשנת 2000 הציגה יגואר את קונספט בשם F Type (ראו תמונה למטה) שהיה נאמן לרעיון והוסיף עיצוב רטרו עתידני יפייפה ששאב אלמנטים רבים מה-D Type וה-E Type האלמותיות. אלא שהזמן חלף ולמרות ההבטחה פרויקט ה-F נגנז בין היתר כי יגואר לא הצליחה להתרומם עד שבעקבות המשבר שפקד את תעשיית הרכב האמריקאית נאלצה פורד שהחזיקה ביגואר למכור את החברה. קונצרן טאטא ההודי רכש את יגואר (וגם את לנד רובר) ומאז החל תהליך השיקום של החברה שכלל חידוש קו הדגמים ושחזור אותה הבטחה לרודסטר מסוגננת וספורטיבית. כעת ממשת יגואר את ההבטחה ומציגה בתערוכת פאריז את ה-F Type הסדרתית.

ביגואר אמנם טוענים לשחזור מסוים מקוויה של ה-E Type אבל גם הם יודעים שה-E הייתה יצירת מופת יחידה בדורה. עיצוב רטרו מודרני לא תמצאו ב-F Type החדשה שדומה באופן לא מפתיע לקונספט C X16 שהוצג לפני שנה והוא למעשה גרסת קופה של ה-F שעוד תגיע בעתיד.
המעצב הראשי של יגואר איאן קאלום, שאחראי בין היתר גם לאסטון מרטין ונקוויש ו-DB7, העניק ל-F חזית המזכירה את זו של ה-XK אלא שאת מקום הסבכה העגלגלה של המקור החליפה סבכה גדולה ופעורה. דווקא החלק האחורי של ה-F  הוא הצד החזק שלה עם חמוקיים מתעקלים, מכסה תא מטען גבוה ופנסים צרים. ביגואר למרבה המזל לא התפתו לאופנת הגג הקשיח המתקפל ונותרו נאמנים לגג הבד. משיקולי עלות או רומנטיקה? תחליטו בעצמכם. בסך הכל התוצאה הסופית סקסית וראויה אם כי לא כזו שתהפוך לקלסיקה אמיתית. נראה דווקא הפעם ביגואר החליטו ללכת על בטוח, בטוח מידי.
גם בתא הנוסעים לא תמצאו הפתעות. העיצוב אלגנטי, נקי, היי-טקי שלא לומר משעמם משהו. לפחות ביגואר חסכו מאיתנו את בורר ההילוכים הנשלף והמיותר מסדרות ה-XF וה-XJ לטובת בורר הילוכים רגיל אך העניקו לנו גימיק אחר בדמות פתחי מיזוג מרכזיים נשלפים. צעצוע מיותר שיעשה רושם רק על ילדים.

ה-F ממוצבת אמנם מתחת ל-XK אלא שהגודל הוא יחסי. עם אורך של 447 קצרה ב-20 ס"מ מה-XK אך ארוכה ב-30 ס"מ מהמתחרות הפוטנציאליות כמו הפורשה בוקסטר והמרצדס SLK  כך שהיא מתמקמת בתפר שבין הרודסטרים הקטנים למכוניות הקופה/קבריולה בתצורת 2+2. על הנעת ה-F Type אחראיות שתי יחידות הנעה בעלות מגדש על (סופרצ'ארגר) בתצורות V6 ו-V8. מנוע ה-V6 הוא חדש לגמרי מוצע בשתי גרסאות, רגילה ו-S, המספקות 340 ו-380 כ"ס. גרסת ה-V8 משתמשת במנוע ה-5 ליטר המוכר של יגואר שמספק במהדורתו הנוכחית 495 כ"ס ולמעלה מ-63 קג"מ. כל הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 מהירויות ואפשרות לתפעול ידני.
כנהוג בדור האחרון  של דגמי יגואר גם ה-F Type עושה שימוש בשלדת מונוקוק מאלומיניום ובמרכב אלומיניום. השימוש באלומיניום כחומר עיקרי אמור לשלם את מחירו הגבוה יחסית במשקל מופחת וכפי שכל ילד יודע, פחות משקל שווה יותר הנאה. אלא שנתון המשקל של ה-F Type הבסיסית עומד על כ-1,600 ק"ג כשגרסת ה-V8 מוסיפה עוד 75 ק"ג. אלא שאם משווים את משקל גרסת ה-V8 של ה-F Type ל-XK קבריולה מגלים הבדל של כ-30 ק"ג בלבד ואילו גרסת הבסיס של ה-F שוקלת כ-100 ק"ג יותר מהיגואר E Type האגדית בגרסת ה-V12. ביחס לפורשה בוקסטר כבדה גרסת הבסיס של ה-F בקרוב ל-300 ק"ג על אף השימוש באלומיניום.
למרות המשקל הביצועים הולמים את המעמד כשגרסת הבסיס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בדרך ל-260 קמ"ש מרביים ואילו גרסת ה-V8 מסתפקת ב-4.3 שניות מ-0 ל-100 בדרך למהירות מרבית של 300 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית.

האלומיניום קיים גם ברכיבי המתלים כשבגרסאות ה-S וה-V8 יוכל הנהג ליהנות ממתלים אדפטיביים המשנים את אופיים בהתאם לתנאי הדרך. הנהג יוכל לבחור גם במצב דינאמי שבו המתלים, המצערת, פעולת תיבת ההילוכים וההגה מתחדדים אלא שמערכת זו מבשרת שביגואר נכנעו (על אף שלא הצהירו רשמית) לפוליטיקלי קורקט וציידו את ה-F בתגבור הגה חשמלי. לכל הדגמים ישנו דיפרינציאל מוגבל החלקה כשבגרסה הבכירה הוא אלקטרוני ואילו ביתר מכאני. להשלמת החבילה הדינאמית וחבילת הפוזה ישנו גם ספויילר אחורי המתרומם במהירות של 100 קמ"ש כדי להעניק כוח הצמדה נוסף. כעת, עם כל הטכנולוגיה והאלקטרוניקה, נותר רק לתהות מה נותר מאותו אופי שהבטיחה יגואר.

יגואר F Type – מפרט טכני

F Type F Type S F Type V8 S
מנוע V6 אורכי, 2,995 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק  V6 אורכי, 2,995 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק V8 אורכי, 5,000 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק
הספק 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד 380 כ"ס ב-6,500 סל"ד 495 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 45.4 ב-3,500 – 5,000 סל"ד 46.4 קג"מ ב-3,500 -5,000 סל"ד 63.1 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד
קדחXמהלך  89X84.5 89X84.5  93X92.5
יחס דחיסה  10.5:1 10.5:1  9.5:1
הנעה אחורית אחורית אחורית
תיבת הילוכים אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

בלמים  קדמי – דיסקים מאווררים 354 מ"מ

אחורי – דיסקים מאווררים 325 מ"מ

 קדמי – דיסקים מאווררים 380 מ"מ

אחורי- דיסקים מאווררים 325 מ"מ

 קדמי- דיסקים מאווררים 380 מ"מ

אחורי – דיסקים מאווררים 376 מ"מ

בסיס גלגלים 262.2 ס"מ 262.2 ס"מ 262.2 ס"מ
אXרXג 129.6X192.3X447 ס"מ 129.6X192.3X447 ס"מ 130.7X192.3X447 ס"מ
מיכל דלק 72 ליטר 72 ליטר 72 ליטר
משקל 1,597 ק"ג 1,614 1,665 ק"ג
0-100 5.3 שניות 4.9 שניות 4.3 שניות
מהירות מרבית 260 קמ"ש 275 קמ"ש  300 קמ"ש

4 תגובות ל תערוכת פאריז: יגואר מציגה את ה-F Type

  1. יגידו אלו ויאמרו.. גם בצבע פח אשפה אקח אותה.. נכון, אבל עדין לדעתי בחירה לא טבעית של החברה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל