fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאדילק ATS הגיעה לישראל

קאדילק ATS  הגיעה לישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

גם בפלח שוק מכוניות היוקרה הבינוניות ישנה שליטה של שלושת הגרמניות אודי, מרצדס, וכמובן ב.מ.וו. יתר יצרניות הפרימיום מאירופה, יפן וארה"ב מנסים בכל פעם לצמצם את הפערים ולהיכנס למועדון היוקרתי אך מסתפקים בעיקר ב"כמעט" בניסיון ליירט את מוליכת הקטגוריה, הב.מ.וו סדרה 3. קאדילק כבר ניסתה לפני מספר שנים לפצח את הנישה של ב.מ.וו סדרה 3 עם מכונית בשם BLS שיועדה לאירופה והייתה בעצם סאאב 9-3 שיוצרה לצידה במפעל השוודי. ה-BLS  נחלה כישלון חרוץ באירופה וביחוד בגרמניה בעיקר כיוון שהייתה לא יותר מגרסה מצועצעת של הסאאב שנחשבה כבר אז כמיושנת בהשוואה למתחרות הגרמניות.

הפעם לא מסתפקים בקאדילק במחזור של דגם קיים מההיצע של ג'נרל מוטורס אלא החלו מדף תכנון חלק כשבאו לתכנן את ה-ATS  החדשה שנחתה בימים אלו בישראל. עם ה-ATS מנסים בקאדילק לפנות לקהל צעיר יותר מזה שרוכש את מכוניות המותג ולהמשיך לקרוץ לחובבי ההגה או בקיצור, למי שרוכש ב.מ.וו סדרה 3. כדי לנגוס במכירות של מלכת הקטגוריה משתמשים בקאדילק בנשק של ב.מ.וו: פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, חלוקת משקל של כמעט 50/50 בין הסרנים, מנוע טורבו מתוחכם ואפילו אופציה לתיבת הילוכים ידנית. כן, בקאדילק.

לארץ מגיעה ה- ATS עם מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר המניב 272 כ"ס ב-5,300 סל"ד ו-36.5 קג"מ ב-2,400 סל"ד. בעולם קיימים גם מנוע בסיסי בעל 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר המספק 202 כ"ס ו-21.6 קג"מ ומנוע V6 בנפח 3.2 ליטר המספק 321 כ"ס ו-37.7 קג"מ. כל המנועים הם בעלי בלוק מאלומיניום, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק ישירה. כן, בקאדילק. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה וכאמור ישנה אופציה לתיבת הילוכים ידנית וגם אופציה להנעה כפולה בשתי הגרסאות החזקות. נתוני הביצועים של גרסת ה-.2.0 ליטר טורבו עם התיבה האוטומטית עומדים על 5.9 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 235 קמ"ש.
גם בתחום השלדה השקיעו בקאדילק רבות כדי להשיג יכולת דינמית גבוהה וזה מתחיל מחלוקת משקל אופטימלית של כמעט 50/50 בין הסרנים, משקל נמוך יחסית של כ-1,550 ק"ג, מתלה רב חיבורי מאחור ובלמים מתוצרת ברמבו. בגרסאות הפרימיום של ה-ATS נכללים גם מערכת המתלים המגנטית של קאדילק ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. חבילה מרשימה ביותר אלא שבקאדילק לא התאפקו וציידו את ה-ATS למרבה הצער בהגה עם תגבור חשמלי. המידות מקובלות בקטגוריה עם אורך כולל של 464 ס"מ, רוחב של 180.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 277.5 ס"מ.

UMI יבואנית קאדילק לישראל מציעה את ה-ATS בשתי רמות גימור: לוקשורי הבסיסית ובפרימיום. כבר בגרסה הבסיסית יכלול מפרט האבזור 8 כריות אוויר, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, ומערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע (שלמרבה הצער דוחקת הצידה את מיקום פתחי אוורור). רמת הגימור פרימיום כוללת 10 כריות אוויר יחד עם מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, גג שמש, פנסי קסנון וחישוקי 18 אינטש עם צמיגים מוגדלים מאחור.
היתרון הגדול של ה-ATS על פני המתחרות מגרמניה הוא בסעיף המחיר שעומד על 265 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית. האודי A4 עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו עם הנעה כפולה נמכרת במחיר של 310 אלף ש"ח ואילו מחיר הב.מ.וו 328 החלשה והמאובזרת פחות נמכרת במחיר של 292 אלף ש"ח. עכשיו רק נותר לבדוק האם היתרון של ה-ATS הוא לא רק בחבילה אלא גם על הכביש.

קאדילק ATS  – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים, 1,998 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, מגדש טורבו, הזרקת דלק ישירה
הספק 272 כ"ס ב-5,300 סל"ד
מומנט 36.6 קג"מ ב-2,400 סל"ד
קדחXמהלך 86X86 מ"מ
יחס דחיסה 9.5:1
תמסורת אוטומטית, 6 יחסי העברה, הנעה אחורית
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון, מוט מייצב
אחורי – רב חיבורי, מוט מייצב
(מתלים מגנטים אקטיביים בגרסת הפרימיום)
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים, ABS
אחורי – דיסקים מאווררים, ABS
צמיגים קדמי – 225/45-17 (פרימיום: 225/40-18)
אחורי – 225/45-17 (פרימיום: 245/35-18) 
בסיס גלגלים 277.5 ס"מ
אXרג 142X180.5X464 ס"מ
מיכל דלק 60.5 ליטר
משקל 1,530 ק"ג
0-100 5.9 שניות
מהירות מרבית 235 קמ"ש

16 תגובות ל קאדילק ATS הגיעה לישראל

  1. בשנות התשעים המאוחרות חייתי בארה"ב והזדמן לי לנהוג בקדילאק STS. שהייתה ספינת הדגל של קדילאק בזמנו.
    האם הדגם החדש יזכיר לי נשכחות?

  2. הרבה יותר דינמי, הרבה יותר בטיחותי, הרבה פחות "אמריקה"..

  3. 80 יח' לח"כים, 37 יח' לשרים וסגני שרים ושלוש משוריינות לראש הממשלה הבא. האאודי המשוריין הנוכחי עם מנוע 4000 ובמשקל שני טון. ובאותם המחירים.

  4. תשלם – תחיה. בהצלחה ליבואן. בחירה נבונה במחיר שפוי בהחלט ביחס לרמה המכנית והגימור.

  5. קצת פוליש וקס. להדביק פרחים לבנים ויאלל'ה לחופה.

  6. תחליף ראוי לפלח מכוניות המנהלים הסטנדרטי. עם מסלולי מימון נוחים והכרה במס יש עתיד.

  7. לא מקרר ולא שום מכשיר חשמלי. אפילו אם אני האחרון בישראל שמטיל את הוטו הפנימי הזה

  8. מול הקרייזלר 300 אס.אר.טי עם 6400 סמ"ק ו 472 כ"ס.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל